Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 23 דקות, Pika007 כתב:

אל על מתכוונת להתחיל חזרה  פעילות ב 15 למאי- בתקווה שהקשר שלנו עם העולם מבחינת סחורות יחודש לפחות חלקית. בחיים לא הבנתי כמה המחסור בדואר אוויר יכול להיות קריטי.

 

זה מילא

אבל טיולים בעולם נשמע לי הזוי

אתה יכול לנסות לאכוף התנהלות של אנשים בארץ

אבל לא בחול 

פורסם
לפני 20 דקות, khalil כתב:

 

מה שצריך עכשיו, לדעתי האישית והלא מומחית, זה להסביר למליונים מבוהלים בבית, ולא רוצים לצאת, שהוירוס לא מסכן לילדים ולאנשים בריאים, וזה לא רציונלי להמשיך לכלוא אותם.

 

אבל ברור לך ולכולם שאם תהיה התפרצות גדולה ומשמעותית אז גם ילדים , בחורים צעירים , והורים צעירים בריאים ימותו.

אולי לא הרבה, אולי הסיכוי נמוך יותר מלמות בתאונת דרכים , אבל ימותו. 20 אנשים כאלה, 100 אנשים כאלה.

ואז מה ? מה יעשו למי שהסביר שהוירוס לא מסוכן? 

 

בישוב יש חנות לחומרי ביניין, בעלים שכבר עבר את גיל ה-70 מסתובב בחנות ועוזר לקונים,

הוא נמצא בחנות למרות שיש גם צעירים (אולי הנכדים שלו) שיכולים לתפעל את החנות לא רע. 

אתמול סגרו עם 84 מאובחנים חדשים, היום יש רק 8 בנתיים , נראה שבנתיים מצליח להם לא רע.

אולי בכל זאת עוד שבוע נגיע ל-0 כמו הסינים. 

 

 

פורסם

זאת בדיוק הנקודה קורולה, שפעת החזירים היתה יותר מסוכנת לגיל הצעיר, אבל פחות מסוכנת בכללי כי היא פחות מדביקה. אף אחד לא העלה על דעתו לסגור משק בגללה, ומעטים נתנו מחשבה איך יפתחו בתי ספר בגללה, בנו של חבר (בן 20) היה על סף מוות ממנה וניצל.

אם תעשה סיכון כפול מספר מודבקים, לא בטוח בכלל שקורונה תהיה יותר מסוכנת משפעת חזירים לאנשים בריאים, אבל עדיין ההבדל בין היחס לשתיהם הוא תהומי, כי פשוט סגר כללי הוא אופציה עכשיו.

פורסם

תקופה לא קלה לכולנו אבל יחד עם זאת, קחו את הקורונה בפרופורציה  הנכונה חבר'ה..יש דברים  הרבה יותר קשים בחיים  שנופלים על אנשים שהיו  בריאים כרעם ביום בהיר - 

 

 

ויש עוד המון דוגמאות כאלה , כמו חייל המארינס Tyler "Ty" Ziegel. . מה שאני בא לומר שהקורונה בסופו של דבר תחלוף ואנחנו נצא מזה. זו סה"כ אי נוחות זמנית.

אבל האנשים האלה כמו אלכס לואיס, לא יצאו מהמצב שלהם, לעולם. אז בואו נסתכל על חצי כוס המלאה  גם ברגעים הקשים של המגפה הזו, שעוד יבואו. 

  • רעיון טוב! 1
לפני 16 שעות, Transporter כתב:

 

אתה לא מקבל שום זרע בפה אני לא יודע מה אתה עושה עם המקל

פורסם
לפני 13 דקות, Transporter כתב:

זה מילא. אבל טיולים בעולם נשמע לי הזוי

אתה יכול לנסות לאכוף התנהלות של אנשים בארץ, אבל לא בחול

(see what i did there?) 

 

קודם כל, החזרת טיסות לא אומרת שהעולם חוזר למצב שהיה לפני בבת אחת. בערך בכל המדינות עדיין יש הגבלות, המגיעים לשם/משם יהיו נתונים להגבלות האלו. ברוב המדינות עדיין יש חובת בידוד שבועיים בכניסה למדינה. כלומר מי שטס לשם יהיה חייב להיכנס לבידוד, ושהוא חוזר- יצטרך להיכנס לבידוד פה.

התנועה הראשונית תהיה של אנשים שצריכים לזוז. בגזרת הטיולים, כנראה שבזמן הקרוב תהיה קצת תזוזה אל הטבע והרחק ממרכזי הערים.

לכל טיסה יש מניפסט נוסעים, האמת שקל מאוד ליצור אכיפה פשוטה ומאוד יעילה על היוצאים והנכנסים- רק שמשום מה זה לא קרה בתחילת המשבר, ואני בספק שזה יקרה. גם עכשיו. 

עדיין, אני לא חושב שהסיכון כזה גבוה. בניגוד לגל ההדבקה מאיטליה, זה לא שיחדשו טיסות ל epicenter של הדבקה.

פורסם
לפני 27 דקות, Transporter כתב:

אנחנו לא נמצאים היום במצב שהיינו לפני חודש וחצי

היום כולם עם מסכות וכולם מבינים להתרחק אחד מהשני

 

אוקיי ומה זה אומר? הרי בסין, הונג קונג, טיוואן וכו' היה ריחוק חברתי ושימוש במסיכות עוד לפני הנגיף הזה..

 

לפני 27 דקות, Transporter כתב:

ואם אתה אומר שזה כל כך מדבק תסביר לי איך יותר בטוח להביא חולים מחו"ל מאשר לאשר התכנסויות בארץ

 

זו הנקודה, זה לא שונה, זה לא יותר בטוח, לא פחות בטוח, יש סיכוי X שיהיה חולה בחתונה ואותו סיכוי X שיהיה חולה על טיסה.

מרגע שיש חולה כזה אין שאלה אם הוא ידביק אלא כמה הוא ידביק.

אפילו בשימוש במסיכות זה לא מוריד את הסיכון ל-0%.

 

לפני 26 דקות, khalil כתב:

יש לך סימוכין לזה? עזוב ילדים, כמה אנשים מתחת לגיל 50 בלי מחלות סופניות שמתו מהנגיף?

 

בישראל? מעט (מצד שני זה גם מעט מתים, אז כרגע כל 2 מתים זה בערך אחוז מכלל המתים). אנחנו במצב שכל מת יכול "לשבור" את הסטטיסטיקה כי אלה מספרים נמוכים מדי.

בעולם? יש מיליון ורבע דוגמאות כולל טבלאות עם אחוזי מוות בחלוקה לשכבות גילאים.

 

סתם לדוגמה אם מדברים על 0.2% מוות בשכבת גיל של 11-19 (סתם זרקתי מספרים לדוגמה) קח אלף נדבקים משכבת הגיל הזו ויצאו לך בערך 2 מתים, בלי מחלות רקע ונעליים.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

אני מדבר על ישראל כי אנחנו חיים בה ומכירים טוב את דיווחי המתים בה, אין לי את היכולת לנתח מה קרה באיטליה, ספרד או צרפת כי אני לא רואה יום יום את החדשות שם.

אם מסתכלים על איטליה, לפי דיווחים ומחקרים שהתפרסמו אז הגיל החציוני הוא 79, ויש מעט מאוד צעירים, אבל, אנחנו לא יודעים מה הרקע של המעט צעירים האלה, ומה המחלות שהם סבלו מהם.

פרופיל החולים קובע את מידתיות צעדי המנע, אתה לא יכול להגן על כולם, אם צעירים עם מחלות "רגילות" כמו  אסטמה הם בסיכון גבוה, זה סימן שהמחלה מסוכנת מאוד ואי אפשר לתת לה להסתובב. אם הצעירים המדוברים יש להם סרטן סופני, אז אי אפשר להחיל מדיניות קשוחה בשביל להגן עליהם, אלא מגינים על האנשים האלה ספיציפית.

עד עכשיו, מדיווחים בישראל, ומדיווחים מאוד חלקיים מחו"ל, לא ראיתי סיבה לפאניקה, וזה יעזור אם מישהו ישתף ממצאים שכן מדאיגים. לפרסם דו"ח של 40% נדבקים ילדים רגע לפני החזרת הלימודים בלי לפרט יותר מדי, לא עוזר להבין את משמעות המחלה ורק מעורר פאניקה.

 

יש פה רטוריקה מסוכנת מאוד שדומה לרטוריקה של מתנגדי החיסונים, שם מבודדים מקרים נדירים של מקרי תחלואה או מוות אחרי חיסון, בשביל לטעון שחיסון זה רע, והתעלמות מההכחדה של מחלות חשוכות כמו פוליו ואבעבועות שחורות, בצורה מקבילה, לוקחים מקרים נדירים מאוד של הסתבכות המחלה, ומנסים לטעון שהפתרון הוא חיים בבועה סניטרית, בהתעלמות מוחלטת משתי עובדות מאוד קשוחות, אחד, האדם גדל ע"י חשיפה לטבע ומערכת החיסון שלו בנויה על התמודדות עם פולשים, ויצירת בועה סביב ילדים יכולה להיות רעה למערכת החיסון שלהם, שניים, היחס של כלכלת משק כ"כסף מלוכלך" ולא למה שהיא, המערכת שמספקת לנו אכול ושירותים חיוניים ומשחקים מסוכנים עם האיתנות שלה יכולים להביא תוצאות הרסניות.

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 7 דקות, khalil כתב:

עד עכשיו, מדיווחים בישראל, ומדיווחים מאוד חלקיים מחו"ל, לא ראיתי סיבה לפאניקה, וזה יעזור אם מישהו ישתף ממצאים שכן מדאיגים. לפרסם דו"ח של 40% נדבקים ילדים רגע לפני החזרת הלימודים בלי לפרט יותר מדי, לא עוזר להבין את משמעות המחלה ורק מעורר פאניקה.

 

הדאטה בא לעזרה!

 

ניו יורק, 14 באפריל:

1618827672_Screenshotfrom2020-05-0314-30-29.png.1fba2dd041b5d9d42db5bdd6786c1da3.png

מתוך מאמר בנושא:

651744021_Screenshotfrom2020-05-0314-30-49.png.91c6c9600a2184c14b72e9bc97631130.png

 

מקור1

מקור2

 

  • רעיון טוב! 3
בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

פורסם

אז במדינה של 40 מליון נדמה לי, בה המחלה התפרצה התפרצות שלוחת רסן, יש 3 ילדים מתים, כולפ עם מלחות רקש שלא ברור מהן, שכל אחד יסיק את המסקנות שלו על מה המשמעות של החזרת לימודים.

פורסם
Just now, khalil כתב:

כולפ עם מלחות רקש שלא ברור מהן,

 

כתוב מהן מחלות הרקע בתחתית הטבלה. כמובן שבגיל צעיר לרבים אין בעיות השמנה, סוכרת ואסתמה. אבל לא הייתי מזלזל במחלות רקע הללו.

מה שמדאיג נמצא בדיוק שורה מתחת. בני 18-44 סובלים מהמחלה הזו, ולפי נתוני ניו יורק אחוז התמותה (כמובן שהוא חישוב בעייתי כי הוא לא מכלל החולים, כי לא דגמו סטט' את האוכלוסייה וכו' וכו') הוא 1%. לא מעט.

בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

פורסם
לפני 45 דקות, Pika007 כתב:

 

קודם כל, החזרת טיסות לא אומרת שהעולם חוזר למצב שהיה לפני בבת אחת. בערך בכל המדינות עדיין יש הגבלות, המגיעים לשם/משם יהיו נתונים להגבלות האלו. ברוב המדינות עדיין יש חובת בידוד שבועיים בכניסה למדינה. כלומר מי שטס לשם יהיה חייב להיכנס לבידוד, ושהוא חוזר- יצטרך להיכנס לבידוד פה.

התנועה הראשונית תהיה של אנשים שצריכים לזוז. בגזרת הטיולים, כנראה שבזמן הקרוב תהיה קצת תזוזה אל הטבע והרחק ממרכזי הערים.

לכל טיסה יש מניפסט נוסעים, האמת שקל מאוד ליצור אכיפה פשוטה ומאוד יעילה על היוצאים והנכנסים- רק שמשום מה זה לא קרה בתחילת המשבר, ואני בספק שזה יקרה. גם עכשיו. 

עדיין, אני לא חושב שהסיכון כזה גבוה. בניגוד לגל ההדבקה מאיטליה, זה לא שיחדשו טיסות ל epicenter של הדבקה.

 

איזה אכיפה יעשו ?

יגידו לאנשים להשבע בילדים שלהם שהם לא הולכים לצאת מהבית שבועיים ?

כבר היינו שם לא ?

פורסם
לפני 7 דקות, Gosser1860 כתב:

 

כתוב מהן מחלות הרקע בתחתית הטבלה. כמובן שבגיל צעיר לרבים אין בעיות השמנה, סוכרת ואסתמה. אבל לא הייתי מזלזל במחלות רקע הללו.

מה שמדאיג נמצא בדיוק שורה מתחת. בני 18-44 סובלים מהמחלה הזו, ולפי נתוני ניו יורק אחוז התמותה (כמובן שהוא חישוב בעייתי כי הוא לא מכלל החולים, כי לא דגמו סטט' את האוכלוסייה וכו' וכו') הוא 1%. לא מעט.

סכרת סוג 2, שהשם העממי שלה היה בעבר הרחוק והיפה adult onset diabetes, מתחילה להופיע בארה"ב בילדים, יש שם בעיות בריאותיות רציניות בגיל הצעיר כתוצאה מהמזון המעובד, זה אחד הסיבות להוצאות המשתוללות של מערכת הבריאות שם, הטיפול במחלות מטבוליות באמצעים רפואיים יקר ולא אפקטיבי, הפתרון הוא תזונה בריאה ופעילות גופנית.

פורסם
לפני 4 דקות, khalil כתב:

סכרת סוג 2,

 

עשית אחלה צ'ריפיקינג. התעלמת למשל מאסתמה. למה? 

בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

פורסם

לא עשיתי צ'ריפיקינג, צייתי בפוסט לפני שהגבת לי ספיציפית שאסטמה היא לא באותה קטגוריה של סרטן. אני מציין עובדה לגבי מצב הבריאות של הילדים בארה"ב.

פורסם
לפני 44 דקות, khalil כתב:

אני מדבר על ישראל כי אנחנו חיים בה ומכירים טוב את דיווחי המתים בה, אין לי את היכולת לנתח מה קרה באיטליה, ספרד או צרפת כי אני לא רואה יום יום את החדשות שם.

אם מסתכלים על איטליה, לפי דיווחים ומחקרים שהתפרסמו אז הגיל החציוני הוא 79, ויש מעט מאוד צעירים, אבל, אנחנו לא יודעים מה הרקע של המעט צעירים האלה, ומה המחלות שהם סבלו מהם.

פרופיל החולים קובע את מידתיות צעדי המנע, אתה לא יכול להגן על כולם, אם צעירים עם מחלות "רגילות" כמו  אסטמה הם בסיכון גבוה, זה סימן שהמחלה מסוכנת מאוד ואי אפשר לתת לה להסתובב. אם הצעירים המדוברים יש להם סרטן סופני, אז אי אפשר להחיל מדיניות קשוחה בשביל להגן עליהם, אלא מגינים על האנשים האלה ספיציפית.

עד עכשיו, מדיווחים בישראל, ומדיווחים מאוד חלקיים מחו"ל, לא ראיתי סיבה לפאניקה, וזה יעזור אם מישהו ישתף ממצאים שכן מדאיגים. לפרסם דו"ח של 40% נדבקים ילדים רגע לפני החזרת הלימודים בלי לפרט יותר מדי, לא עוזר להבין את משמעות המחלה ורק מעורר פאניקה.

 

 

בישראל לשמחתנו אין מספיק מתים כדי לייצר סטטיסטיקה אמיתית.

כל מת הוא כרגע חצי אחוז בערך, זאת אומרת שכל נפטר או שניים "שוברים" את הסטטיסטיקה ויוצרים לך אנומליות שבמספרים מספיק גדולים נבלעות.

 

לפני 31 דקות, khalil כתב:

אז במדינה של 40 מליון נדמה לי, בה המחלה התפרצה התפרצות שלוחת רסן, יש 3 ילדים מתים, כולפ עם מלחות רקש שלא ברור מהן, שכל אחד יסיק את המסקנות שלו על מה המשמעות של החזרת לימודים.

 

זה לא בדיוק התפרצות שלוחת רסן, גם בניו יורק היה סגר

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

×
×
  • תוכן חדש...