Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

הבלו על שמנים הוא רק כמה שקלים לליטר.. לא משהו שאמור להפריע לרכבים פרטיים.

מי שאכל אותה קשה זה דווקא מי שמפעיל מנועי דיזל כבדים - גנרטורים , כלי עבודה כבדים.
הם השתמשו במשהו שלא הוגדר כדיזל לתחבורה .. אלא כשמן.
ולכן לא היה עליו מס והוא נמכר בכמה שקלים בודדים לעומת דיזל לתחבורה.
עכשיו סגרו את פרצה הזאת 

 

פורסם
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

למה? יש מישהו שאתה מעריץ יותר מאת עצמך?

 

 

איך זה שאני אומר שחיילים ושוטרים ומנקה רחובות עובדים קשה לא פחות מרופאים קשור לזה שאני מעריץ את עצמי או לא?

פורסם
לפני 28 דקות, יבגניפ כתב:

למה? יש מישהו שאתה מעריץ יותר מאת עצמך?

 

את אייל גולן.

  • אהבתי 1
  • מצחיק 2
  • רעיון טוב! 1

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

פורסם
לפני 50 דקות, Igalz כתב:

זה אחרי שהטילו מס של עשרות אחוזים על השמנים לרכב. על מי הם עובדים?!

לא נכון, הטילו מס בלו של בערך 3 שקלים לליטר על השמנים. זה כדי שלא יהיה משתלם להשתמש בהם כסוג של סולר. היבואנים קפצו על המציאה והעלו מחירים באופן הזוי.

 

לפני כשעה, korola כתב:

image.png.af6946c68bf646f0a4d594fa5a89000f.png

אפס אחוז מכס על חלקי חילוף לרכב.

זו שטות. אין למיטב ידיעתי מכס של ממש על רוב מוצרי הרכב המגיעים ממדינות עמן יש הסכמי סחר.

מה שיש זה מס קנייה ובו לא נוגעים.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני 6 שעות, Gosser1860 כתב:

בצבא הסיזלזון

הכי קרוב לקו האש.

לפני שעתיים, Transporter כתב:

מותר להתלונן כשקורה משהו נקודתי

אז אתה הסמכות שמחלקת אישורים להתלונן?
https://c.tenor.com/XVK9dCwfSx8AAAAC/respect-my-authority-cartman.gif

  • מצחיק 2

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני שעתיים, Transporter כתב:

איך זה שאני אומר שחיילים ושוטרים ומנקה רחובות עובדים קשה לא פחות מרופאים קשור לזה שאני מעריץ את עצמי או לא?

אני מניח שהתשובה היא "אמצעי רטורי". הטעונים שונים. הסיבובים סביב שונים. המסקנה היא תמיד אותה המסקנה.

באותה המידה אפשר לנהל דיון על האם כיף שיש גשם בחוץ, או שעדיף שרב. והאם ירוק בהיר זה צבע יותר יפה מבורדו. 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
לפני שעתיים, korola כתב:

הבלו על שמנים הוא רק כמה שקלים לליטר.. לא משהו שאמור להפריע לרכבים פרטיים.

מי שאכל אותה קשה זה דווקא מי שמפעיל מנועי דיזל כבדים - גנרטורים , כלי עבודה כבדים.
הם השתמשו במשהו שלא הוגדר כדיזל לתחבורה .. אלא כשמן.
ולכן לא היה עליו מס והוא נמכר בכמה שקלים בודדים לעומת דיזל לתחבורה.
עכשיו סגרו את פרצה הזאת 

 

מה שליברמן עושה הוא סוגר את כל הפרצות שנועדו להיטיב עם החרדים/דתיים. מפעילים גנרטורים בשבת על מנת שיהיה חשמל יהודי, קצבאות ילדים בלי הגבלה וכדומה.

אני יכול להצדיק את עניין הבלו על השמנים הללו כי היה זיהום אוויר בעקבות הגנרטורים הללו. 

 

לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

האם ירוק בהיר זה צבע יותר יפה מבורדו. 

ירוק בהיר זה אחלה לצבע של וויד אבל אם אין בפרפל הייז צבעים של בורדו, אנחנו בבעיה..

  • רעיון טוב! 1
Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם
לפני כשעה, DareDevil כתב:

אני יכול להצדיק את עניין הבלו על השמנים הללו כי היה זיהום אוויר בעקבות הגנרטורים הללו. 

 

אבל אף אחד לא הולך להפסיק או להקטין את זמני ההפעלה של הגנרטורים האלה.
רק במקום לרכוש סולר לא לתחבורה במחיר מוזל הם עכשיו רוכשים סולר לתחבורה שכולל את הבלו.
ומה ההבדל בין 2 הדלקים?  כלום!! 
זה יוצא מאותו בית זיקוק ואין שום הבדל.

 

הבעיה לא הייתה שם, הבעיה הייתה בסוחרים שרכשו את הסולר הזול (בלי הבלו ) ומכרו אותו למי שנוהג על משאית 14 טון
במחיר מלא.
ופה אפשר להצדיק אותו, במשך שנים אנשים התעשרו על חשבון קופת המדינה 

פורסם

כמיטב המסורת של הגיבוב הזה,  אני רוצה להעלות שאלה שלא קשורה לנושא. 
האם זה הגיוני לפזר כסף לציבור על מנת להילחם באינפלציה / עליית המחירים? 
 

כלומר אינפלציה/עליית מחירים זה בסה"כ שחיקה של שווי המטבע, הדרך הקלה לשחוק את שווי המטבע זה להדפיס עוד כסף ולחלק אותו לאזרחים בצורה כזאת או אחרת.
כלומר תוכנית של חלוקת 4 מילארד ש"ח לאזרחים והצהרה שזאת רק ההתחלה , יש עוד תוכניות בקנה.
לפי התאוריות הכלכליות אנחנו בדרך לאינפלציה מטורפת!!
בדיוק כמו גל האומיקרון,  כל הדרך סיפרו לנו שלא הולכים על הדבקה המונית ובפועל כל מה שעשו זה הדבקה המונית.

הדוח של קרן המטבע שליברמן ציטט ,  כותב שישראל צריכה לצמצם את רכישות הדולרים.
ומבחינת מלחמה באינפלציה זה אכן מה שצריך לעשות (אם רוצים לשמור על יציבות מחירים).
בפועל המשך התעקשות של בנק ישראל לשמור על שער דולר מסויים,  קובע שאנחנו צמודים לארה"ב.
אינפלציה בארה"ב (אין לנו שליטה על זה) תיגרר אינפלציה בשקל, אם מתעקשים להחזיק את השקל צמוד לדולר.

 

אם רוצים להחזיק אינפלציה נמוכה חייבים לשחרר את הצמוד דולר שקל, ולא שמעתי הצהרה כזאת,
לכן אני מניח שהכיוון הוא אינפלציה והמשך עליות המחירים.

ובנתיים מרגיעים את האזרחים עם תוכניות פלסטר.
בהצלחה לכולנו 

פורסם
לפני 5 דקות, David32 כתב:

אני תוהה אם לפתוח שירשור על האינפלציה הזאת. לא מבין את זה בכלל. מרגיש שעובדים עלינו

 

רק על זה עובדים עלינו ? 
אפשר להמשיך פה.. גם ככה זה אותם אנשים ובמילא האומיקרון דועך , אז למה לבזבז לעמוס השרת עוד כניסה בבסיס הנתונים.
 

בגדול, כמו כל דבר בחיים גם אינפלציה אמורה להתאזן לפי האינטרסים.
אפשר להסתכל על אינפלציה כמס שהמדינה מטילה על האזרחים שלה.
נניח כל אזרחי המדינה מחזיקים 100 מילארד ש"ח במזומן.
המדינה במשך שנה מדפיסה ומוסיפה עוד 100 מילארד ש"ח למחזור,  היא משתמשת בכסף הזה לשימושים הכללים שלה לתקציב המדינה, משכורות למורים , משכורות לצבא, פנסייה לאנשי קבע, ביטוח לאומי ומענקי קורונה.
בקיצור , אין הבדל בין ה 100 מילארד שהודפסו והצטרפו למחזור לבין ה 300 מילארד שגבו כמסים אחרים והחזירו למחזור.
אבל בתום השנה יש לאזרחים 200 מילארד ש"ח, מה ה 200 מילארד האלה עושים?
אם המשק לא צמח ב 100%, כלומר הפעילות העסקית לא גדלה פי 2 (נניח פי 2 בתי אב),
אז הטבע יעשה את שלו וכל המחירים יעלו פי 2.

הבעיה שגם המדינה נפגעת מאינפלציה , המיסים הרגילים מגיעים תמיד בדיילי , המדינה משלמת משכורת למגזר הציבורי.
ולכן יש גורם מרסן.. מדינות מפותחות עם כלכלה מפותחת מעדיפה אינפלציה נמוכה   (יציבות מחירים) ולגבות את המיסים שלה בדרל הרגילה.
מדינות חלשות שהכלכלה לא מפותחת, הולכת לדרך הקלה , מדפיסות כסף, משתמשות עם זה לתקציב המדינה.
וזאת הדרך שלה לגבות מיסים מהאזרחים. 

 

הקורונה טרפה את הקלפים .. כל המדינות שפכו מלא כסף על האזרחים.. כמות הכסף גדלה.
לכאורה יש לחצים אינפלציות כי לאנשים יש יותר כסף והם קונים כמו משוגעים.
קרן המטבע העולמית ממליצה להעלות מיסים בדרך הישנה והרגילה ולספוג את הכסף הענק ששפכו על האזרחים. 
מצד אחד זה ימתן את האינפלציה, אבל יגרום סבל לאזרחים (לא פופוליסטי).
אפשרות נוספת לספוג את הכסף שנזרק זה מס אינפלציה - פשוט לא לעשות כלום , לתת לאינפלציה לזנק ולקוות שהמערכת תתאזן בהמשך.
כרגע נראה שזה הכיוון של בנט וליברמן , לעזור לשכבות שנפגעות מעליית המחירים ולתת למחירים להמשיך לעלות ורק לעשות קולות שהם נלחמים באינפלציה.
הרי הכי מפגר זה להמשיך לשפוך כסף כאשר יש כבר מלא כסף במחזור.  מזכיר בדיוק את ההנהלות בגל של האומיקרון.

העיקר צועקים - אנחנו הולכים על צעדים לא פופוליסטים

 

פורסם
לפני 1 דקה, korola כתב:

אבל בתום השנה יש לאזרחים 200 מילארד ש"ח, מה ה 200 מילארד האלה עושים?

איפה הם? איפה הכסף?

מה הקשר לזה שקניות בסופר עולות יותר, לא שנת בצורת, לא כלום. הפרות מוציאות את אותו החלב. רק העלו את מחיר הדלק. וזה מה שמזיין אותי? מחיר הדלק? בכאלה אחוזים?

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם

אני יודע שאתה בהולנד.. 
אז באירופה יש גם בעיה של אנרגיה ועלות הגז מרוסיה.
אבל נתייחס לישראל,  הרי אנחנו בארץ לא משנה מה נעשה אין לנו שליטה על אירופה או על ארה"ב.
האינפלציה שתהיה שם היא שם.. מה שיקרה יקרה בלי קשר להנהגות שלנו.

עכשיו נניח ב 5 שנים הבאות יש אנפלציה של 100%, כלומר מה שניתן היה לקנות ב 100$ עולה עכשיו 200$. 
אם אנחנו מתעקשים להחזיק את הזוג שקל דולר על איזור ה 3 ש"ח.
אז גם אצלנו מה שעלה 300 ש"ח יעלה 600 ש"ח .  ולכן גם אצלנו האינפלציה תהיה סביב ה 100%. 
אם רוצים להחזיק אצלנו יציבות מחירים , חייבים לקבל את זה שהצמד דולר שקל יתייצב על 1.5 ש"ח לדולר. 

 

וזה אומר שבנק ישראל מפסיק מחר בבוקר לקנות דולרים ולהחזיק את שער הדולר,
זאת הדרך היחידה שלנו למנוע עליות מחירים.... 

כל עוד אתם לא שומעים שזה מה שרוצים לעשות ואתם ממשיכים לראות את בנק ישראל מחזיק את הדולר גבוה.
זה אומר שגם אנחנו הולכים להדבקה המונית , כלומר אינפלציה ועליית מחירים

לפני 3 דקות, David32 כתב:

איפה הם? איפה הכסף?

מה הקשר לזה שקניות בסופר עולות יותר, לא שנת בצורת, לא כלום. הפרות מוציאות את אותו החלב. רק העלו את מחיר הדלק. וזה מה שמזיין אותי? מחיר הדלק? בכאלה אחוזים?

 

הכסף נכנס לכיס של האזרחים , בממוצע כולם מפוצצים בכסף. 
אתה לא רואה מה קרה בעולם בשנה האחרונה ... יש פיצוץ ענק כלפי מעלה. 

 

נניח היה זוג שרצה להתחתן , והיה אמור לשלם ל DJ     ולאולם 300,000 ש"ח.
הוא ביטל את החתונה,  לכאורה ה 300,000 ש"ח נשארו אצלנו בכיס (או בכיס של המוזמנים).

אבל המדינה שילמה פיצוי ל DJ ולבעל האולם .. נניח רק 100,000 ש"ח.
אם החתונה הייתה מתקיימת אז הזוג היה משלם 300,000 , חלק מזה היה הולך כמיסים למדינה.
ולאזרחים היה נשאר פחות מ 300,000 .. נניח 200,000.

אבל העסקה לא התקיימה. אז עכשיו נשארו לאזרחים ה 300,000 + 100,000 פיצויים שהמדינה נתנה. 
כלומר יש לכולם 400,000 במקום 200,000  .
 

×
×
  • תוכן חדש...