Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 21 דקות, korola כתב:

אבל המדינה שילמה פיצוי ל DJ ולבעל האולם .. נניח רק 100,000 ש"ח.
אם החתונה הייתה מתקיימת אז הזוג היה משלם 300,000 , חלק מזה היה הולך כמיסים למדינה.
ולאזרחים היה נשאר פחות מ 300,000 .. נניח 200,000.

אבל העסקה לא התקיימה. אז עכשיו נשארו לאזרחים ה 300,000 + 100,000 פיצויים שהמדינה נתנה. 
כלומר יש לכולם 400,000 במקום 200,000  .

לא מדוייק.

 

אלו שנשארו עם ה 300K בכיס, הלכו לקנות דירה. המדינה הרוויחה מיסים.

בעלי האולמות וה-DJ שקיבלו נניח 100K שח, הצהירו על זה כמענק (הוציאו חשבונית בסוף השנה) ושילמו על זה מס (כולם משלמים על המענקים מס, זה לא כסף נקי).

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
לפני 25 דקות, איציק נ. כתב:

לא מדוייק.

 

אלו שנשארו עם ה 300K בכיס, הלכו לקנות דירה. המדינה הרוויחה מיסים.

בעלי האולמות וה-DJ שקיבלו נניח 100K שח, הצהירו על זה כמענק (הוציאו חשבונית בסוף השנה) ושילמו על זה מס (כולם משלמים על המענקים מס, זה לא כסף נקי).

 

איציק

 

צודק , אכן שחטו אותי במס על המענקים.. תודה שהזכרת לי .
 

פורסם
לפני 44 דקות, korola כתב:

אז באירופה יש גם בעיה של אנרגיה ועלות הגז מרוסיה.

די, את זה רואים בחשבון גז בסוף החודש. זה משהו אחד ואותו אני מקבל ומבין. אגב החורף הזה לא קר כמו הקודם ככה שזה פחות נורא.

חוץ מזה - זה יפתר עוד כמה חודשים.

אבל מה שאני שומע ומבין זה שהאוכל יעלה עוד ועוד. 

 

לפני 45 דקות, korola כתב:

 

הכסף נכנס לכיס של האזרחים , בממוצע כולם מפוצצים בכסף. 
אתה לא רואה מה קרה בעולם בשנה האחרונה ... יש פיצוץ ענק כלפי מעלה. 

בממוצע..... רק שכנראה יש שכבה מאוד דקה שמושכת את הממוצע הזה למעלה.

הזוג יתחתן בכול מקרה (אלא אם כן הוא הספיק לפרק את החבילה), היחידים שהכסף הזה נשאר אצלם זה ה דיגיי  ובעל האולם.

אז הם מושכים למעלה את המחירים?

מי שהונו גדל יפה במהלך התקופה הזאת קונה דיור, זה רואים טוב מאוד על השוק (פה עליות מחירים מטורפות אפילו באחוזים. והדיבור הוא שזה ימשיך ככה לפחות עוד שנה. אם מישהו רוצה לעזור לי, מוזמן להביא לי 400-500K לבית).

 

 

 

בסופו של דבר, אני לא ביטוח לאומי, אבל מבאס לשלם יותר על אותו הדבר. ואף אחד לא נותן לי 20% העלאה (כדי שנטו יהיה 10%) כדי לפצות אותי על העליה הזאת. שוחקים אותנו אחרי שנתיים של שחיקה אחרת.

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם
לפני 6 דקות, aviaviavi כתב:

הם היו קונים את הדירה בלאו הכי.

 

לגבי דירות זה נכון, ברגע שהתחילו לבנות את הדירה, המדינה יכולה כבר לספור את המס שיש לה מהדירה הזאת.
לא משנה מי יקנה אותה.
אבל לא לגבי רכבים .. ב 21 קנו הרבה יותר רכבים מבעבר וגם הרבה יותר רכבי יוקרה.

אבל זה בדיוק מה שאני אומר, המענקים של שנת 2020 (וחצי מ 2021), שכאילו באו לפצות על אובן הכנסות,
בפועל הגדילו את כמות הכסף שבידי הציבור.
לכן כולם (בממוצע) מתפרעים והמחירים עולים. 

 

כלכלה זה כמו ליצן שעושה ג'אגלינג עם 100  כדורים, לוקח לו שעות להרים את כל הכדורים ולהגיע לאיזון.
ואז בא איזה טמבל ומעיף לו את כולם.. עכשיו הכלכלה מתחילה לנוע מחדש והיא תחזור , אבל לנקודות איזון שונה.
בדרך יש הרבה טלטלות ואינפלציה זאת אחת מהם. 

 

פורסם
לפני כשעה, korola כתב:

 

הכסף נכנס לכיס של האזרחים , בממוצע כולם מפוצצים בכסף. 
אתה לא רואה מה קרה בעולם בשנה האחרונה ... יש פיצוץ ענק כלפי מעלה. 

 

הממוצע הזה משקר מאוד, בטח בישראל. 

עשירי העולם התעשרו בצורה פשוט מטורפת בשנתיים האחרונות, ובאופן כללי המגזרים שמרוויחים יותר התחילו להרוויח עוד יותר, תוך כדי שסחורות התייקרו.

בישראל נהייתה החלוקה הברורה מאוד של "הייטק" ו "לא הייטק", וכאשר מדובר על מתכנתים השכר בכלל התפוצץ כלפי מעלה.

השכבות הנמוכות יותר? שום כלום, אם כבר המשכורות שם נשחקו. 

אז הממוצע הוא שקר, מה שכל המשבר הזה עשה הוא להגדיל פערים לרמה שלא נראתה כדוגמתה.

  • אהבתי 2
פורסם
לפני 48 דקות, korola כתב:

אבל זה בדיוק מה שאני אומר, המענקים של שנת 2020 (וחצי מ 2021), שכאילו באו לפצות על אובן הכנסות,
בפועל הגדילו את כמות הכסף שבידי הציבור.
לכן כולם (בממוצע) מתפרעים והמחירים עולים. 

לא יודע כמה המענקים (שבאו לפצות על אובדן הכנסות) תורמים לאינפלציה.

 

הפד האמריקאי הדפיס בשנתיים האחרונות יותר דולרים ממה שהיו קיימים עד השנתיים האחרונות. הכסף הזה זרם לכל מי שהשקיע בוול סטריט ולעובדי הייטק שמקבלים מניות. זה, בצירוף של אפס ריבית, דוחף אנשים לקניות (או לנדלן).

תוסיף לזה מחסור בצ'יפים והתייקרות אדירה במחירי הובלה ימית, אז הכל ביחד תורם לעליית מחירים בכל העולם, ולא ברור לי למה חושבים שאנחנו אי בודד שיכול לשמור על יציבות מחירים בזמן שכל העולם באינפלציה.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם
לפני 33 דקות, פינדר כתב:

לא ברור לי למה חושבים שאנחנו אי בודד שיכול לשמור על יציבות מחירים בזמן שכל העולם באינפלציה.

 

כי אנחנו אי שעובד בשקלים, וצחוק הגודל אבל מוצרי הייצוא שלנו הם בדיוק המוצרים שבמחסור והעולם מוכן לשלם עליהם יותר (בדולרים).
אני לא אומר שזה פשוט , אבל נכון לעכשיו בנק ישראל לא נותן לכוחות השוק לעשות את שלהם.
הוא קונה את הדולרים שנשפכים לפה, ומוכן לשלם עליהם הרבה שקלים.
אם בנק ישראל היה נותן לדולר לרדת בקצב של האינפלציה הממוצעת בעולם , אז השקל היה נשאר על אותו שוווי. 
 

כלומר אזרח ישראלי שהיה מסתכל על מחיר ממוצע של צריכה מחו"ל הוא היה רואה יציבות מחיר בשקלים.
כנ"ל עובדי ההייטק  - הם אולי היו מקבלים יותר דולרים על המוצרים שלהם, אבל שהיו באים להמיר אותם לשקלים היו רואים שהם מקבלים בדיוק את אותו סכום בשקלים. 

 

לכן התרגיל של להמשיך לקנות דולרים ולהחזיק את הדולר מעל 3 (זה היה האיתות האחרון של בנק ישראל בדצמבר).
מחזק את עובדי ההייטק שמקבלים יותר דולרים מחו"ל והשכר שלהם מזנק לשמיים.
אבל גורם ללחצים אינפלציונים על שאר השוק. 

פורסם

רק עכשיו פרסמו שהאינפלציה בארה"ב תיהיה סביב 7.2% בינואר. כבר מדברים על 6 העלאות ריבית בשנה בארצות הברית. איחלתי לכולם בהצלחה!

  • מצחיק 1
פורסם

קורולה.

אם 1 ש''ח יהיה שווה 1 דולר.

הורדת ב 70% את הכסף שמגיע לארץ כהשקעות חוץ, אני לא בטוח שזה עדיף מעליות מחירים.

מי שחי לפי הספר - סופו שימות מטעות דפוס (ר' משה שפירא)

פורסם (נערך)
לפני 3 שעות, Pika007 כתב:

 

הממוצע הזה משקר מאוד, בטח בישראל. 

עשירי העולם התעשרו בצורה פשוט מטורפת בשנתיים האחרונות, ובאופן כללי המגזרים שמרוויחים יותר התחילו להרוויח עוד יותר, תוך כדי שסחורות התייקרו.

בישראל נהייתה החלוקה הברורה מאוד של "הייטק" ו "לא הייטק", וכאשר מדובר על מתכנתים השכר בכלל התפוצץ כלפי מעלה.

השכבות הנמוכות יותר? שום כלום, אם כבר המשכורות שם נשחקו. 

אז הממוצע הוא שקר, מה שכל המשבר הזה עשה הוא להגדיל פערים לרמה שלא נראתה כדוגמתה.

 

פתחנו פה סניף של דה מרקר?

 

כשאתה אומר עשירי העולם התעשרו בצורה מטורפת, כדאי לציין שחלק מזה (או אף רוב ההתעשרות, כמו במקרה של בזוס) נובע מעלייה במחירי מניות/נכסים, אשר גורמת להגדלת ההון (בדיוק כמו שאנשים שיש בבעלותם דירה "התעשרו" בשנים האחרונות).

 

אין גם שום חלוקה של הייטק מול לא הייטק, מספיק עם הדמגוגיה. יש תחומים או מקצועות בהייטק בהם באמת מתחולל טירוף, אבל לא כל ההייטק זה מתכנתים שמרוויחים 30+ אלף בחודש.

בסופו של דבר, ה"הייטק" יממן חלק גדול מהכסף שנזרק פה בשנתיים האחרונות, כולל דמי אבטלה לכל דורש, מענקים, עוד קצת כסף למגזר הציבורי ולעובדי החברות הממשלתיות וכדומה, ככה שאין סיבה לעשות בכלל את החלוקה הזאת, כאילו כל שאר המגזרים מסכנים.

וזה מבלי להזכיר את הכסף השחור שמאוד נהוג אצל חלק מהמגזרים (שבוכים על אפליה ביום ונוסעים על מרצדס בלילה) ושהשימוש בו כנראה מאוד גדל במהלך התקופה האחרונה.

 

זה שהפערים גדלים כשלעצמו זאת ממש לא בעיה, כל עוד גם רמת החיים של השכבות התחתונות עולה ומשתפרת.

 

עריכה אחרונה על ידי gadik6
  • אהבתי 2

פורסם

גדי, שים לב שעשיתי חלוקה בין מתכנתים ללא מתכנתים. השכר של כולם בהייטק עלה, למרות שזה לא שהמשכורות הן 30+ לכולם (ואפילו לא כל מתכנת מרוויח 30+, במיוחד אם הוא מחוץ לת"א.)

פערים גדלים זו בעיה כאשר קצב עליית המחירים מותאם יותר לעליות השכר של השכבות העליונות ולא התחתונות, כך שהמצב שתיארת שרמת החיים של השכבות התחתונות עולה אינו מה שקורה בפועל כרגע.

 

זה לא ששאר המגזרים מסכנים, זה פשוט שהפער בין "הייטק" ל "לא הייטק" גדל עד לרמה שאפשר להציב קו חלוקה ברור, בניגוד לעבר שהייתה חפיפה די גדולה בשכבות השכר עם שאר המגזרים.

 

פורסם
לפני 3 שעות, - XM - כתב:

קורולה.

אם 1 ש''ח יהיה שווה 1 דולר.

הורדת ב 70% את הכסף שמגיע לארץ כהשקעות חוץ, אני לא בטוח שזה עדיף מעליות מחירים.

 

נכון לעכשיו אף אחד לא מדבר על אינפלציה של 200% בארה"ב,  כולם נבהלים מאינפלציה ברמה של 7% בינואר,
7% זה מחושב לפי רמות המחירים בינואר 21 לעומת ינואר 22. 

 

ואתה לקחת את זה לקיצוניות השנייה, אני מדבר על החזקה מלאכותית של מחיר גבוהה לדולר ואתה מדבר על החזקה מלאכותית של מחיר נמוך מידי לדולר.
אני בכלל לא בטח שמישהו בבנק ישראל יכול לגרום לך שהדולר יהיה שווה 1 ש"ח.
אין מספיק דולרים בקופה הציבורים לזה. 
 

יצואן (כולל חברות ההיטק אבל לא רק... גם בתי מלון שמוכרים חדרי מלון לתיירים הם יצואנים), רוצים שער דולר כמה שיותר גבוהה , כי אז הם מקבלים יותר שקלים על כל דולר  (או יורו , זה לא משנה) שהם מקבלים מתושב החוץ.

יבואן (כולל כל הצרכנים שקונים מוצרים מהיבואן או ישירות מחו"ל) , רוצים שדולר יהיה כמה שיותר נמוך , ככה שעלות המוצרים מחו"ל תהיה כמה שיותר זולה.
לאורך זמן , כמות הדולרים שאנחנו כמדינה מבזבזים בחו"ל , צריכה להיות שווה לכמות הדולרים שאנחנו מקבלים מחו"ל.
כלומר מאזן הסחר צריך להיות מאופס.. 

 

היקף היצוא צריך להיות שווה להיקף היבוא.. בדולרים .. לא בשקלים. 

 

ואני לא מדבר על שווי יומי , או חודשי אלא לאורך זמן.
אם המאזן הוא חיובי.. כלומר יש לנו יותר יצוא (גם למכור חלומות למשקיעים זה יצוא) מאשר יבוא.

אז כעיקרון יש יותר דולרים, והמחיר של הדולר ירד..  
אם המחיר של הדולר יורד אז פתאום שווה לרכוש יותר דברים בחו"ל,  אנשים יעדיפו לנסוע לטוריה או אבו דאבי במקום לאילת, ואז היבוא (כלומר ביזבוז הדולרים יגדל ) ובסופו של דבר המערכת תתאזן.

מה שבנק ישראל עושה (או עשה בשנים האחרונות ) הוא פשוט קנה כל הזמן כמויות של דולרים (במיליארדים ),
הוא החזיק בצורה מלאכותית את המצב שהיקף היצוא היה גבוהה מהיקף היבוא.
במקום שהשוק יתאזן והדולר ירד,  הוא פשוט אסף דולרים ופיזר שקלים למשק.

זה אומר שהיינו במצב מעולה, כי במצב הפוך אין לבנק המרכזי מה לעשות.
אם היקף היבוא (בדולרים ) גובה מהיקף היצוא.. אז יש מחסור במטבע חוץ המחיר שלו עולה ועולה.
לכאורה. יותר יקר לקנות דברים מחו"ל והמערכת אמורה להתאזן.. אבל אם המדינה חלשה ואין לה יצוא אז המטבע שלה קורס... 

 

בחודשים הקרובים יספרו לנו מעל כל במה שאין מה לעשות.. כל העולם מתייקר.
אבל בתכלס.. אין באמת סיבה לאינפלציה בישראל.. 

אם בנק ישראל ישחרר את האחיזה בדולר אז הוא ירד בקצב של 7% לשנה. 
והאינפלציה בארה"ב תהיה 7% לשנה..  

 

אבל אף פוליטיקאי לא יוותר על 10 או 15 מילארד ש"ח שהוא יכול להדפיס כל שנה ולפזר למי שהוא רוצה. 
לכן אם נתנו לפליטיקאים מס אינפלציה של 7% בשנה הם לא הולכים לוותר עליה. 
 

 

פורסם

קצת קורונה.

אז אחיין שלי חלה בקורונה בשרות הצבאי שלו. נשלך ל חמישה ימים בידוד.

אחרי חמישה ימים חזר לשרות. אתמול היה לו ניבות בשטח. בגשם קור

סחיבה של משקל 40%.

התמוטט וחולץ לבית החולים. שוחרר היום בצהריים. חושבים שזה בגלל שחלה.

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

פורסם
בתאריך 10.2.2022 בשעה 10:59, korola כתב:

הכסף נכנס לכיס של האזרחים , בממוצע כולם מפוצצים בכסף. 
אתה לא רואה מה קרה בעולם בשנה האחרונה ... יש פיצוץ ענק כלפי מעלה. 

 

נניח היה זוג שרצה להתחתן , והיה אמור לשלם ל DJ     ולאולם 300,000 ש"ח.
הוא ביטל את החתונה,  לכאורה ה 300,000 ש"ח נשארו אצלנו בכיס (או בכיס של המוזמנים).

אבל המדינה שילמה פיצוי ל DJ ולבעל האולם .. נניח רק 100,000 ש"ח.
אם החתונה הייתה מתקיימת אז הזוג היה משלם 300,000 , חלק מזה היה הולך כמיסים למדינה.
ולאזרחים היה נשאר פחות מ 300,000 .. נניח 200,000.

אבל העסקה לא התקיימה. אז עכשיו נשארו לאזרחים ה 300,000 + 100,000 פיצויים שהמדינה נתנה. 
כלומר יש לכולם 400,000 במקום 200,000  .
 

 

חישוב עלוב ומטומטם

בעל האולם קיבל 80 אלף אחרי שהיו לו הוצאות של 400 אלף שכירות ואחזקה

הוא לא נשאר עם שום רווח

×
×
  • תוכן חדש...