Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ייעוץ | תאונת רכב ראשונה כאשר צד ג' הוא הנהג האשם


שימו לב! השרשור הזה בן 1329 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,  נוהג על סיאט איביזה 16 (reference).
ביום שישי האחרון, 50 מטר לפני כניסה לכיכר, נכנס בי רכב מהצד (דלת שמאל האחורית). מדובר ב2 נתיבי נסיעה עירוניים לאותו הכיוון שהצטמצמו לנתיב אחד. אני הייתי הרכב הראשון, הרכב הפוגע רצה להיכנס לפניי, נסע מהר, לא שמחר מרחק ופשוט נכנס בי.
כתוצאה מהמכה בדלת שמאל, הרכב סטה חזק שמאלה, עלה על אי תנועה, 2 צמיגים קדמיים פוצצו ונגרר למוסך מטעמי (מוסך רון). הגיע שמאי מטעמי למוסך למעקב.
העלויות והנזקים לא סגורים סופית אבל נכון לעכשיו:
דלת שמאל מיועדת להחלפה, תיקוני פחחות וצבע לכנף שניזוקה קלות.
כל הפגוש של הרכב מיועד להחלפה (החלק התחתון ניזוק)
 2 צמיגים קדמיים + 2 ג'אנטים בתוספת של ככל הנראה 4 טאסות חדשות לכל הרכב. 
לא ידוע על נזק נוסף בינתיים לבולמי זעזעוים וכו'
ככל הנראה שאסי לא נפגעה. 
שאלות:
1. לי אין ספק שצד ג' הוא האשם, הוא נכנס בי מהצד וגם עיוור ייראה זאת.
על סמך התמונות, האם יש פה סיכוי שהוא מתנער מאחריות ואני נפגע כלכלית מתאונה שצד ג' גרם לה? אשמח לדעתכם...
2. במידה וצד ג' מודה באשמה זה אומר שאני לא משלם שום דבר? כלומר אני תובע את החברת ביטוח שלו, משמע אני לא משלם השתתפות עצמית והפרמיה שלי לא משתנה?
3.במידה ותבעתי את הביטוח חובה שלי על נזק גוף (אם צד ג' מודה באשמה, כלומר אינני אשם), האם הפרמיית חובה שלי משתנה במקרה כזה? (הרי שאני תובע את הפוליסה שלי...)
4.  אם באיזה קטע שהוא הדברים מסתבכים ואני מוצא את עצמי מוציא כסף/ נפגע כלכלית - אני עושה תביעת הפסדים בשביל לא לצאת בהפסד, או משהו כזה?
כדי להחשיב את עליית הפרמיה לשנים הבאות + עלות ההשתתפות עצמי?
10 שנים על הכביש ותאונה ראשונה שאני מעורב בה - אמן גם אחרונה...
תודה על העזרה.

10.jpeg

11.jpeg

12.jpeg

עריכה אחרונה על ידי tamir17
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אתה בפורום הלא נכון (המקום הוא הפורום המשפטי). לא נורא.

 

1. יתכן שאתה אשם, יתכן שנהג הרכב האחר, יתכן שהאשם יתחלק ביחס כזה או אחר. לפי התמרורים (621/2 ו-801) איזה נתיב מסתיים ואיזה ממשיך? זאת כיוון שמי שנוהג בנתיב המסתיים צריך לתת זכות קדימה למי שנמצא בנתיב שנמשך.

2. אם האשם המלא הוא על הנהג האחר התביעה היא מהפוליסה שלו, מבחינתך אין כל פגיעה. אם האשם בך או משותף תשלם השתתפות עצמית ותאבד את הה"ת בשנים הקרובות.

3. על תביעה בודדת לא יעלו לך את הפרמיה.

4. מהי "תביעת הפסדים"? את נזקי הרכוש תשלם אתה, הנהג האחר, הביטוח שלך, הביטוח של הנהג האחר או שילוב כלשהו שלהם. לא יודע לענות לך לגבי נזקים אחרים.

 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. אני בדיוק בודק פה את האופצייה של רשלנות מטעם העירייה. תמרור שמודיע על מעבר מ2 נתיבים לנתיב אחד לא היה (עו"ד אמר לי שזה נמצא רק בכבישים מהירים). בנוסף - הסימון כביש המפריד בין הנתיבים היה דהוי מאוד בכביש הזה ובאזור של התאונה עצמה לא היה קיים כלל. תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא תמיד יכול להתנער, מיקום הפגיעה לא תמיד מספיק כדי לקבוע, יש גם את העדות של הנהגים.

אתה טוען שהיית לפניו כל הדרך, הוא יכול לטעון שהוא היה לפניך ואתה האצת כדי להספיק להכנס לפניו ולא היה מקום והוא לא הספיק לבלום.

כל תקשורת מולו חייבית להיות מתועדת, כולל הקלטת שיחות. אולי הוא יפיל את עצמו בפח וזה יעזור לך בהמשך למקרה שיחזור בו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סרטון ממצלמת דרך יש?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצורך הקביעה מי אשם עולה השאלה מי צריך לתת למי זכות קדימה.

וכדי לדעת מי צריך לתת למי זכות קדימה יש לראות את התמרורים ו/או סימונים על פני הכביש.

 

בהחלט ייתכן מצב שבו אתה תהיה "לפניו" (לא באותו נתיב) אבל אתה זה שלא נתת לו זכות קדימה. ולכן אתה תהיה "לפניו" ובכל זאת אשם.

 

תן קישור למקום בגוגל מפות ננסה להבין יותר.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Be roo כתב:

הוא תמיד יכול להתנער, מיקום הפגיעה לא תמיד מספיק כדי לקבוע, יש גם את העדות של הנהגים.

אתה טוען שהיית לפניו כל הדרך, הוא יכול לטעון שהוא היה לפניך ואתה האצת כדי להספיק להכנס לפניו ולא היה מקום והוא לא הספיק לבלום.

כל תקשורת מולו חייבית להיות מתועדת, כולל הקלטת שיחות. אולי הוא יפיל את עצמו בפח וזה יעזור לך בהמשך למקרה שיחזור בו.

אני מכין את עצמי לאופצייה שזה יהיה הטיעון הנגדי שלו כדי להעביר את האשמה עליי. 
אבל בוא נחשוב הגיונית, אנחנו לא בפורמולה 1, מדובר בכביש עירוני. לפני שבכלל דנים בטיעון הזה שהוא לא הספיק לבלום ואם בכלל אני האצתי - חברות הביטוח לא ייבדקו קודם, לדעתך, האם הנהג שמר מלכתחילה על מרחק בטיחות סביר? 
---
מצלמת רכב לצערי אין. מדובר באזור חדש בראש העין וגם מצלמת רחוב אין.
---

 

לפני 4 שעות, m3x7r3m3 כתב:

לצורך הקביעה מי אשם עולה השאלה מי צריך לתת למי זכות קדימה.

וכדי לדעת מי צריך לתת למי זכות קדימה יש לראות את התמרורים ו/או סימונים על פני הכביש.

 

בהחלט ייתכן מצב שבו אתה תהיה "לפניו" (לא באותו נתיב) אבל אתה זה שלא נתת לו זכות קדימה. ולכן אתה תהיה "לפניו" ובכל זאת אשם.

 

תן קישור למקום בגוגל מפות ננסה להבין יותר.

 לינק למקום התאונה בגוגל
מצרף פה תמונות + סירטונים בשביל לעשות סדר:
1.   זה התמרור היחיד שיש במקום ומודיע על כיכר- בערך 80-100 מטר לפני הכיכר עצמה.
2. סירטון שמציג קו מקוקו אבל הוא מאוד דהוי והוא גם מסתיים פתאום, מרחק של כ-50 מטרים לפני הכיכר.
3. סירטון של מקום התאונה- קרתה ממש בסמוך לכיכר, במצב שבו כבר נהייה נתיב אחד. הכביש נהייה צר, אין תמרור ואין שום קוקו על 2 נתיבים.

למען הסר ספק- אני הייתי בנתיב הימני, הוא בשמאלי. לאחר שנגמר הקוקו, אני הייתי הרכב הראשון ובמרחק של כ-15/20 מטרים מהכיכר הוא נכנס בי מהצד, כמו שרואים בסירטון האחרון.

51.jpeg

דבר נוסף - יש לי פרטים של עד שהוא היה סייר עירוני בעת תפקידו. הוא נכח ברגעים שמייד לאחר התאונה, ככל הנראה טוען שהוא נכנס בי וגם למיטב הבנתי אמר ששמע את הנהג הפוגע מודה באשמה. (לא סותר את העובדה שהוא יכול לשנות גרסא)...
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, tamir17 כתב:

 לינק למקום התאונה בגוגל
מצרף פה תמונות + סירטונים בשביל לעשות סדר:
1.   זה התמרור היחיד שיש במקום ומודיע על כיכר- בערך 80-100 מטר לפני הכיכר עצמה.
2. סירטון שמציג קו מקוקו אבל הוא מאוד דהוי והוא גם מסתיים פתאום, מרחק של כ-50 מטרים לפני הכיכר.
3. סירטון של מקום התאונה- קרתה ממש בסמוך לכיכר, במצב שבו כבר נהייה נתיב אחד. הכביש נהייה צר, אין תמרור ואין שום קוקו על 2 נתיבים.

למען הסר ספק- אני הייתי בנתיב הימני, הוא בשמאלי. לאחר שנגמר הקוקו, אני הייתי הרכב הראשון ובמרחק של כ-15/20 מטרים מהכיכר הוא נכנס בי מהצד, כמו שרואים בסירטון האחרון.

 

אני עובר במקום הזה לפעמים, למיטב זכרוני אמנם אין תמרור אך דיי ברור שהנתיב שנגמר הוא הימני.

אשתדל לקפוץ לשם השבוע ולבדוק עם תשומת לב יותר מעמיקה.

 

למתעניינים אגב לפי התמונות נראה שפות"ש נסע בשדרות חיים וייצמן מהמעגל תנועה של וייצמן, יגאל אלון, ז'בוטינסקי, וקיבוץ גלויות, לכיוון מעלה ההר למעגל התנועה של וייצמן עם אלברט איינשטיין

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המקום לא מצולם ב-street view, כך מי שאינו עובר בו לא יודע מה מתרחש מבחינת התכנסות הנתיבים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר חיפוש בפורום זיהיתי נושא שמאוד רלוונטי (2014) לנושא של נתיבים מצטמצמים: כאן
בהתאם למקרה שלי, בו אין תמרור ולא רואים איזה נתיב נגמר ומתמזג לשני, כיצד יודעים מי אמור לתת זכות?
מההתסכלות שלי, הנהג הפוגע הפר את תקנה 49 (שמירת מרחק) ו-21 (חוסר זהירות)

image.thumb.png.08543a96eb85674f2c57edc848c302bc.png

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סע למקום צלם סרטון מ 150 מטר לפני המעגל ועד למעגל.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי אמר אני ולא קיבל?

אני נוסע כמו שפות"ש תיאר, כנראה בגלל שעת הצהריים לא היה רכב בנתיב השני למרות ששמרתי על 50 קמ"ש עגולים.

הסימונים על הכביש לא נראים בסרטון, על הכביש הם קיימים אבל דהויים מאוד, הסימון כמעט באופן מוחלט "רומז" שהנתיב שנסגר הוא הימני דווקא

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהזוית שצילמת קשה לשפוט אם כי דומה שאתה צודק. אבל צריך לראות איך מסתיים הקווקוו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה במרחק 5 דקות מביתי, לכן כשיצאתי לקנות כמה דברים החלטתי לעשות סיבוב של 7 דקות במקום 2 ולצלם לכם על הדרך, אז הזווית היא זווית המצלמת רכב שלי.

 

מה שצילם פות"ש בוידאו של ה-5 שניות זה הנקודה שאצלי בסרטון ב-00:34.

פות"ש כמובן מצלם את הרכבים שמגיעים ואני נוסע בכיוון ההפוך, לכן בית הספר אצלו בצד ימין ואצלי בצד שמאל

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, m3x7r3m3 כתב:

מי אמר אני ולא קיבל?

אני נוסע כמו שפות"ש תיאר, כנראה בגלל שעת הצהריים לא היה רכב בנתיב השני למרות ששמרתי על 50 קמ"ש עגולים.

הסימונים על הכביש לא נראים בסרטון, על הכביש הם קיימים אבל דהויים מאוד, הסימון כמעט באופן מוחלט "רומז" שהנתיב שנסגר הוא הימני דווקא

הקדמת אותי חבר!
אני הייתי במקום וצילמתי גם סירטון, וגם תוך הסתכלות בתמונות שצילמתי, אני באמת מנסה להיות אובייקטיבי וזה פשוט תחום אפור. אתה אומר שהסימון "רומז" באופן כמעט מוחלט שהנתיב שנסגר הוא הימני, ואני מסתכל על הסימוני קו הדהויים שפשוט מסתיימים להם בשלב כלשהו, והקו ממש על מחצית הכביש. גם בהסתכלות על אבני השפה זה כל כך אפור שזה לא ברור איזה נתיב יותר נסגר ואיזה פחות.
ועצם זה שאנחנו פה עם סירטונים ותמונות, דנים בזה וזה עדיין לא וודאי, רק מעצים את החוסר וודאות שתהייה בזמן אמת תוך נהיגה...
מה החוק היבש אומר? יש סעיף שמתייחס למצב כזה בדיוק, בו אין תמרור וסימון שמעיד על איזה נתיב נסגר בדיוק?
לפי מה שרונן (erez59) אמר - הוא לא מצא סעיף מדוייק אבל זוכר בביה"ס לנהיגה של אגד שבמצב כזה, הרכב בנציב הימני מקבל זכות קדימה (כמו שצירפתי בתגובתי הקודמת עם התמונה של ההודעה של רונן)
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1329 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...