Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גולף 2011 - התייעצות רכישה כרכב שני במשפחה


Moran.adler
שימו לב! השרשור הזה בן 1335 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי לכולם.

כבר חצי שנה שחיפשנו רכב שישמש כרכב שני במשפחה, מיועד לאישה ותינוק ורק לנסיעות עירוניות בטווח המגורים.

אחרי בדיקות, חיפושים, מגרשים, סוחרים, אנשים פרטיים, המסקנה שהבנו שאין רכב שהוא מושלם.

או שהשנתון יהיה נמוך משרצינו, או הקילומטראג' יהיה גבוה משרצינו, או שהיה בבעלות ליסינג/השכרה בעברו או  דגם קטן משרצינו.

הבנו שיש תקציב שלא ניתן לחרוג ממנו.

הרי רכישת רכב בתקציב שלנו זו תמיד תהיה ריזיקה.

הרכב יכול להרגיש מעולה, לעבור בדיקה בצורה כמעט מושלמת ועדיין אחרי חצי שנה יכול להיות משהו כמו גיר או מנוע או כל דבר אחר.

אנחנו בכל זאת מדברים על תקציב לרכב בשנתונים 2009-2012 בשיא.

לבסוף מצאנו רכב אצל סוחר.

גולף, שנת 2011 tsi 1400 סמק, יד שניה שתיהן פרטיות ובתוך המשפחה, חיצונית ופנימית הכל נראה כמו חדש, קילומטראג' נמוך של 122 אלף. נשמע מעולה, נכון?

ביקשתי מאחי שמבין קצת לבדוק את הרכב. אמר שחוץ מהרגשה קטנטנה של כמו נקישה בגיר בהתחלת הנסיעה הרכב נסע מעולה! אמר לי ששווה לקחת לבדיקה. לקחנו לבדיקה, שילמנו את המחיר המופרז והשילדה, הגיר והמנוע יצאו מושלמים. ההערות היחידות היו הצמיגים שצריכים החלפה ושצריך לעשות טיפול 120 אלף שנראה שלא עשו עדיין.

אחי התייעץ עם חבר שלו שהיה בעלים של מוסך כמה שנים. החבר הזה אמר שבעיות גיר וקולרים בגולף בשנים האלו זה משהו מוכר וידוע ושאם הרגיש משהו אפילו קטנטן אז שידע שזו ריזיקה שעוד כמה חודשים אולי פחות אולי יותר יילך כנראה הגיר ולא שווה להסתכן, בעיקר שחלפים של גולף מאוד יקרים וגם אם נחליף גיר אז מי אמר שהגיר החלופי לא יהיה גם מקולקל אחרי חודש, בכל זאת זה מפירוק.

אני עצמי נהגתי על הרכב, הבוחן נהג על הרכב... שנינו לא הרגשנו את זה.

אחי אמר שהרכב נסע מעולה חוץ מזה. 

אבל הכל שאלה האם שווה להמשיך בסאגת חיפושים הזו או שעבור השימוש שאנחנו מחפשים הרכב הוא כן פנינה... בעיקר שברמת תקציב הוא בול.

מישהו מבין ברכבים הללו, מה דעתכם בנושא?

נשמח לעצה, מצד אחד רוצים את הרכב ומצד שני חוששים. בכל זאת, בעיקר בתקופת הקורונה, לא נוכל לעמוד בהוצאות מיותרות מעבר לתקציב.

 

תודה לכל העונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלי קשר לגולף - לא קונים רכב יד שניה במיוחד כזה שבן כמעט 10 שנים אם לא יכולים לעמוד בהוצאות תיקונים.

 

גולף 2011 למיטב זכרוני עולה משהו כמו 30-35 אלף ש"ח תורידו את התקציב ל25 אלף שקל תקנו סופרמיני צעירה יותר ב3-4 שנים  (למשל אופל קורסה 2013-2014) ותשימו בצד 10 אלף שקל לכול מקרה.

 

בין היתר גולף 1.4tsi זה רכב שלא ניכן באמינות גם מבחינת הגיר וגם מבחינת המנוע לכן אם אתם לא שלמים עם להוציא 3-4 אלף שקל על תיקון גיר או מנוע זה ממש לא הרכב שהייתי ממליץ לרכוש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין בעיה לקחת את הגולף כל עוד תתמחרו את הסיכון. כאמור הסיכון בעיקר בגיר. מצמדים חדשים נניח ₪3500 . מכטרוניק (אם לא הוחלף כבר) : נניח ₪6000 .
בקיצור תורידו לסוחר עוד ₪9000 ויש לכם סוג של ביטוח גיר.
בלי היסטוריית טיפולים שלמה זה מה שצריך להוריד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Gavrik כתב:

בלי קשר לגולף - לא קונים רכב יד שניה במיוחד כזה שבן כמעט 10 שנים אם לא יכולים לעמוד בהוצאות תיקונים.

 

גולף 2011 למיטב זכרוני עולה משהו כמו 30-35 אלף ש"ח תורידו את התקציב ל25 אלף שקל תקנו סופרמיני צעירה יותר ב3-4 שנים  (למשל אופל קורסה 2013-2014) ותשימו בצד 10 אלף שקל לכול מקרה.

 

בין היתר גולף 1.4tsi זה רכב שלא ניכן באמינות גם מבחינת הגיר וגם מבחינת המנוע לכן אם אתם לא שלמים עם להוציא 3-4 אלף שקל על תיקון גיר או מנוע זה ממש לא הרכב שהייתי ממליץ לרכוש.

 

 

דווקא המנוע המדובר 1.4 TSI בגרסאות 122-125 כ"ס אמין מאוד.

מניסיון אישי, נקודת התורפה שצריך לתת עליה את הדעת היא מוח הגיר והקלאצ'ים.

החלפת מוח גיר במשופץ תעלה כ-3500 וקלאצ'ים גם סביב כ-3500.

 

היתרונות של הגולף לעומת סופר מיני כמו אופל קורסה ב-25,000:

חווית הנהיגה, ביצועים, בטיחותית, סביבת נהג איכותית ופלסטיקים שלא מקרקשים..

 

לגבי חלקי חילוף וטיפולים, אם מטפלים במוסך מורשה מומחה פולקסווגן ולא במוסכי היבואן אז אפשר להוזיל בכ- 20-30%.

עריכה אחרונה על ידי fusion-x
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קשה לי להגדיר את המנוע הזה כאמין מאוד. 

מעבר לבעיות התארכות השרשרת טיימינג גם אם נניח לדוגמה ברכב שהוא רוצה לקנות שהותקנה הרוויזיה החדשה שאין לה בעיית התארכות עדיין בפורומים של ואגיות שומעים על הוראות שימוש כמו לא להשאיר את הרכב בהילוך כדי לא לגרום להרפיה של מותחן השרשרת, לא להניע בדחיפה מאותה הסיבה וכו... 

חוץ מזה מרפרוף בפורומום של ואגיות נראה שיש גם תלונות על אכילת שמן במנוע שגורמות לבעיות אחרות ומדברים על זה שבמהלך 2012-2013 הבלוק מנוע עבר שדרוג כדי לפתור את הבעיות הללו.

 

כרכב הגולף טוב יותר מהקורסה אין על זה ויכוח אבל לצרכים והדרישות של פותח השרשור לא בטוח שהיתרונות האלו יבואו לידי ביטוי במיוחד אם הוצאה על תיקון גיר זאת הוצאה שהוא לא יכול להרשות לעצמו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל זה חשובה המצאת היסטוריית טיפולים מלאה . גם בגלל חולשת מנגנון תזמון. מצד שני דווקא פה אני דיי רגוע ובטוח שהוחלף פעם אחת. המנוע לא היה שורד 10 שנים אחרת.
אני לא פוסל את הגולף הזו גם בגלל שזה ישמש כרכב שני. גם אם יושבת הגיר ליום יומיים : לא אסון. יש עוד רכב בבית . פשוט להתכונן לכך מבחינת התקציב. ניהול סיכונים .




שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתם באמת יכולים לשים כמה אלפים בצד לתיקון של הרכב בתמורה לערך המוסף שהגולף מביאה באיכות נסיעה אז זה משנה את התמונה והגולף כן יכולה להתאים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכל העונים והמגיבים עד כה.

אני אשמח לחדד מספר דברים, כנראה שלא הייתי ברורה מספיק.

כהתחלה, על אף שהמחירון של הרכב (המשוקלל אפילו יותר) הוא 33 אלף שקל, לא אומר שזה הסכום בו ארכוש אותו. 

אפשר לומר שבסכום שהגענו אליו כלול התקציב, עלות הבדיקה שעשינו, העברת הבעלות, צמיגים חדשים, ליטוש פנסים וטיפול 120 אלף שהרכב צריך לעבור. משמע, התקציב שהקצבנו- כולל את כל הנאמר.

לגבי מימון תיקונים. אף אחד שרוכש רכב בן 9 וחצי שנים לא חושב שיקנה רכב כאילו קנה מהניילונים. מודעים לכך שטיפולים שוטפים תמיד יהיו ולחילופין בלאי סביר. לכך יש את הממון באם ונצטרך.

אבל, לא הרבה אנשים יכולים לומר שיש להם ב"שלוף" 6 אלף שקל אם חודש אחרי הקניה או חצי שנה אחרי הקניה או שנה אחרי הקניה עבור החלפת גיר פתאום. במיוחד לא משפחה עם תינוק שהרי כבר יש הוצאות לא מעטות.

הפניה שלי פה נבעה מהתייעצות רכישה.

הסברתי מה שאחי הרגיש. הסברתי את מה שאני והבוחן לא הרגשנו.

הסברתי את שאמר החבר של אחי על הרכב בכללי ועל הדברים אשר מאפיינים את הדגם מהניסיון של האישי המקצועי מהעבר.

לא ביקשתי הצעות לרכישת רכב צרפתי כמו אופל, פיג'ו או סיטרואן שאותן אפשר למצוא בחצי מחיר. יש גם סיבה שהן כאלו זולות, ולא, לא רק בגלל השוק הגרוע שלהן. מניסיון.

בסהכ ביקשתי להתייעץ האם עפ כל הנתונים שסיפקתי, תוצאות בדיקת הרכב והתחושות מאלו שנהגו וכמו כן בהתבסס על ידע של אנשים כאן מניסיון על דגם הרכב הזה, האם משתלמת הרכישה כאן?

האם משתלם לרכוש את הגולף הזו בהנחה שאחי הרגיש את שהרגיש, החבר אמר את שאמר, השימוש שלו יהיה השימוש שהוסבר, והבדיקה שלו יצאה מושלמת (יש לזכור שבבדיקה לא בודקים מכלול בלאי אפשרי כמו חגורות ורצועות וכל השאר)?

הרי אני יכולה מחר להגיע למוסך ויגידו לי שיש להחליף את רצועת הטיימינג וכבר נכוותי פה בסכום לא קטן.

בנוסף, חשוב גם שאציין שהרכב הזה טופל ב7 וחצי שנים הראשונות שלו אך ורק במוסך יבואן ולפי שעון. אין לנו מידע טיפולים מהשנה וחצי האחרונות.

 

תודה לעונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז יש היסטוריית טיפולים שאתה יכול להעלות לפה תוך טשטוש פרטים אישיים ?
שוב לדעתי פשוט צריך להוריד במחיר לפי מצב ההיסטוריה. זה שקלול הסיכון.
ליטוש פנס ₪120 זו הבעיה הכי שולית פה.
ניתן כמובן להסביר לסוחר למה אתה עושה את זה. לא ירצה למכור : תעבור הלאה. לא הייתי מסכים לשיטת " סמוך עלי ,יש לך אצלי אחריות" . או הייתי נזהר אם הסוחר אומר : תקבל את ההיסטוריית טיפולים אחרי התשלום וכו. מה לגבי היסטוריית ביטוחים ? יש לו בטח משהו ישן .
כמובן הכל בכפוף לכך שהרכב לא טבע בשלולית בחורף הקשה, לא פתח כריות אויר וכו. ראינו שמכון לא תמיד מגלה את זה. ומכון לרוב מחריג את הגיר מהאחריות שלו.

















שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כול אופל זה מותג רכב גרמני ולא צרפתי.

 

לגבי ההתיעצות קשה להגיד... יכול להיות מה שהרגיש החבר זה סתם בלבול או קפיצה של הגיר (קורה גם באוטומט לפעמים) או יכול להיות שזה באמת סימן לקלאטצ'ים או מכאטרוניקס.

 

מכונים לא מבינים במכלולים מורכבים כאלו הם בודקים בדיקה כללית ובאינטרנט אף אחד לא יוכל להגיד לכן גם כן.

אם אתם רוצים חוות דעת אמיתית לכו למוסך שמומחה ברכבים האלו אני שמעתי הרבה המלצות על מוסך רון הם מכירים כול מכלול ומחלה של המנועים והגירים האלו ויוכלו לתת לכם שם תמונה אמיתית ומדוייקת יותר על מצב הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 31.7.2020 בשעה 18:29, Moran.adler כתב:

חבר שלו שהיה בעלים של מוסך כמה שנים. החבר הזה אמר שבעיות גיר וקולרים בגולף בשנים האלו זה משהו מוכר וידוע

עד כמה שידוע לי, קולר לגיר היו מתקינים לגירים האוטומטים של הדור הקודם, לא אלו עם גיר ה-dsg. הוא לא מעודכן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום קולר בגיר DSG7.

כמו ש-pasat04 רשם, מדובר בגיר מהדור הקודם (לא DSG).

 

TL;DR

אין שום סיבה שלא לרכוש את הרכב, כל עוד לוקחים בחשבון עלות של כ-7000 בגין החלפת מוח גיר בחלופי וקלאצ'ים..

מי שמחפש אמינות גבוהה יותר שיחפש רכב עם גיר פלנטרי ומנוע ללא טורבו של יצרנים כמו סוזוקי, מאזדה, טויוטה, יונדאי וכו'.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1335 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...