Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מעבר בצהוב


שימו לב! השרשור הזה בן 1378 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הבנתי שעבירת רמזור אדום אוכפים רק כאשר הרכב עבר את קו העצירה באדום מלא ואם עבר את קו העצירה עם הגלגלים הקדמיים בצהוב והרמזור התחלף לאדום ישר, כאשר הגלגלים הקדמיים חצו את קו העצירה אין זו עבירת רמזור אדום.

האם זה נכון? לפי מה שאני הבנתי שאם הרכב נכנס לתחום הצומת באדום, שחצה את קו הרמזור, מעבר חציית באדום מדובר בעבירת רמזור גם אם חצה את קו העצירה בצהוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 38 דקות, Audi-T כתב:

כדי שעבירת רמזור אדום תתקיים על הרכב לחצות את הצומת, קו ההתחלה וקו הסיום באור אדום.
לשאלתך התשובה - לא.

Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk
 

אז זאת אומרת שרכב שחצה את קו העצירה בצהוב ומיד אחר כך התחלף לאדום זאת עבירת רמזור?

עריכה אחרונה על ידי Liquidator
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז זאת אומרת שרכב שחצה את קו העצירה בצהוב ומיד אחר כך התחלף לאדום זאת עבירת רמזור?
לא, חייב לחצות את שני הקווים באור אדום.

Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, Audi-T כתב:

לא, חייב לחצות את שני הקווים באור אדום.

Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk
 

מדובר על אכיפת מצלמת מהירות, מה לגבי אכיפת שוטר גם ככה אוכפים?

עריכה אחרונה על ידי Liquidator
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Audi-T כתב:

כדי שעבירת רמזור אדום תתקיים על הרכב לחצות את הצומת, קו ההתחלה וקו הסיום באור אדום.

 

אתה טועה,  ולשון החוק לא לצדך, הגדרת רמזור אדום אוסרת כניסה לצומת, אין אזכור ליציאה, כלומר לא צריך לחצות את הצומת כדי להפר את הוראת הרמזור ולעבור עבירה:
מתוך הגדרת תמרור 701 (רמזור אדום):
״...אסור לעבור את קו העצירה או את מעבר החציה או להיכנס לצומת כל עוד האור האדום דולק.״

 

לפות״ש, מצלמה אוטומטית נדרכת כשניה אחרי שהאור ברמזור התחלף לאדום ומופעלת ע״י חיישנים, ואז מצלמת שתי תמונות בהפרש של שניה (כדי להוכיח שהרכב לא עמד במקום בגלל תקלה). גם הגלגלים הקדמיים וגם האחוריים יכולים להפעיל את החיישנים, אבל בשביל שתעבור עם הקדמיים בצהוב ועם האחוריים באדום בהפרש של יותר משניה צריך תזמון אלוהי.

שוטר לעומת זאת, יכול לתת לך דו״ח במקרה כזה כי גם כניסה בצהוב אסורה אלא במקרים מסויימים.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, Krishi כתב:

במקרים מסויימים כניסה לצומת ברמזור צהוב יכולה להיחשב כאילו נכנסת באור אדום, תלוי בנסיבות. 

אתה יכול לפרט מתי כניסה בצהוב אסורה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתייחס לאכיפה של שוטרי תנועה: סעיף האישום מדבר על כניסה לצומת באור אדום (מהו קו צומת ניתן לבדוק בגוגל)/אי עצירה בקו עצירה/אי עצירה לפני מעבר חציה/אי עצירה ליד רמזור סמוך.

God decides how long your life will be,you decide how wide it will be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, fatboy1340 כתב:

אני מתייחס לאכיפה של שוטרי תנועה: סעיף האישום מדבר על כניסה לצומת באור אדום (מהו קו צומת ניתן לבדוק בגוגל)/אי עצירה בקו עצירה/אי עצירה לפני מעבר חציה/אי עצירה ליד רמזור סמוך.

זאת אומרת שאם רכב חצה את קו העצירה בצהוב ואחרי חצי שנייה התחלף לאדום והוא לא עצר אז זאת עבירת רמזור? יצא לי לראות לא מעט נהגים שחוצים בצהוב ושנייה אחרי שעברו את קו העצירה ממש טיפה הרמזור התחלף לאדום לפני מעבר החצייה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, Krishi כתב:

במצב שבו יכולת לעצור בבטחה לפני קו העצירה אבל העדפת להמשיך בנסיעה.

הבנתי שלמשל שומרי דרך אוכפים את העבירה רק מתי שניתן לראות שבשני הרמזורים יש אדום ורק מתי שהרכב כבר את קו העצירה באדום מלא עם הגלגלים הקדמיים רק אז אוכפים ואם עבר בצהוב ואפילו חצי שנייה התחלף לאדום טיפה אחרי קו עצירה ולפני מעבר החצייה אך הנהג חצה בטיפה את קו העצירה בצהוב הם לא אוכפים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, Liquidator כתב:

הבנתי שלמשל שומרי דרך אוכפים את העבירה רק מתי שניתן לראות שבשני הרמזורים יש אדום ורק מתי שהרכב כבר את קו העצירה באדום מלא עם הגלגלים הקדמיים רק אז אוכפים ואם עבר בצהוב ואפילו חצי שנייה התחלף לאדום טיפה אחרי קו עצירה ולפני מעבר החצייה אך הנהג חצה בטיפה את קו העצירה בצהוב הם לא אוכפים.

 

לגבי שומרי דרך אני לא יודע. אבל שוטר בהחלט יכול לעצור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Liquidator כתב:

זאת אומרת שאם רכב חצה את קו העצירה בצהוב ואחרי חצי שנייה התחלף לאדום והוא לא עצר אז זאת עבירת רמזור? יצא לי לראות לא מעט נהגים שחוצים בצהוב ושנייה אחרי שעברו את קו העצירה ממש טיפה הרמזור התחלף לאדום לפני מעבר החצייה.

אפשר להגדיר מה אינה עבירת אור אדום - חציית קו הצומת (שזה הקו החיצוני ביותר מבין אלו שהוזכרו בסעיף אישום) באור שאינו אדום (ירוק, ירוק מהבהב,צהוב). לשאלתך - אם חצית את קו העצירה בצהוב, ואח"כ חצית את קו הצומת באדום  (קו הצומת ממוקם ברוב המקרים כ3-5 מטרים לפחות אחרי קו העצירה) ,זכית ב10 נקודות לפחות ו1500 ש"ח קנס לפחות.

God decides how long your life will be,you decide how wide it will be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1378 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...