Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שרשור תחזוקה - פורד פיאסטה ידנית 2014


EliC25
שימו לב! השרשור הזה בן 682 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ההנחיה לא להחליף אבל אעשה החלפה במאה אלף כנראה.. כטיפול מונע.

ניקיתי מצערת כי כבר פירקתי את כל הדרך לשם, למה לא?:)

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...

טוב אז איך אפשר בלי תקלה בין טסטים? <3

אחרי חודש שאני ON OFF על זה בגלל תקופה עמוסה בלימודים ובפרקטיקום, הגיע הזמן לעדכן...

המזגן הפסיק לעבוד, כלומר הAC לחוץ אבל המדחס לא נכנס לפעולה.

התחלתי בלחפש פיוז שרוף - הכל תקין.

המשכתי בלבדוק 12V בקונקטור של המדחס - אין.

ביררתי והבנתי שהמדחס מנתק את עצמו אוטומטית כשחסר גז. יופי, הלכתי למלא גז. מייד הגז התחיל לפעפע מהחיבור של צינור לחץ גבוה למדחס. פירקתי את הצינור וגיליתי O RING מיוחד - מין גומיה ושייבה ביחד.

טוב, חיפשתי מק"ט ואז נחרדתי לגלות שסט 8 אטמים כזה עולה לא פחות מ280 ש"ח בארץ הקודש (250 אחרי הנחת חבר)

שמח וטוב לבב פירקתי את 2 הצינורות - לחץ גבוה ולחץ נמוך, והחלפתי להם את האו רינגים.

חיברנו חזרה, מילאנו גז... והופ - הצינור שוב דולף והפעם בלחץ שלכלך את כל תא המנוע וחנק אותי לגמרי.

טוב, אין מנוס, הזמנתי צינור לחץ גבוה חדש בעלות 400 ש"ח.

הרכבתי אותו, והוא בא כמובן עם הO RING החדשים עליו, כך יצא שקניתי אותם לחינם לצערי. 

מילאנו גז מחדש היום, והמזגן מקפיא כמו ביום שיצא מהחברה. פרגנתי למזגניסט בעוד קצת כסף על המילוי הכפול.

אז מה יצא לנו בחישוב סופי? 900 שקל על תקלת מזגן, בגלל צינור סדוק.

אגב המחירים בארץ לא רחוקים מחו"ל - 60 יורו על האטמים ו60 יורו על הצינור (אחרי משלוח)

קמ עדכני: 92129

 

20210116_135315.jpg

20210201_102106.jpg

20210201_102111.jpg

20210201_102302.jpg

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד לפה שומעים את אנחת הייאוש בסוף הסרטון 🤣

אי אפשר להשתמש באטמים האלה שוב? זאת אומרת שהסט שקנית ישמש כספייר או משהו כזה. 

 בפרקטיקום? אתה לומד קלינית? 

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (present)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמרתי אותם במגירה, לך תדע מתי נזדקק.

וכן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...

באיחור של חודש, סיכום שנתי:

ק"מ נוכחי: 96450

אני נוסע ברכב בעיקר בנסיעות עירוניות קצרות, אשתי נוסעת בו בשאר הזמן לעבודה (3 פעמים בשבוע בערך). היא מאוד מרוצה מהרכב, וגם אני.

דעתי לא השתנתה יותר מדי בשנה שחלפה, ואציין פלוסים ומינוסים.

 

פלוסים:

מושב נהג נוח

עיצוב יפהפה

צריכת דלק טובה

בטיחות טובה

גודל הרכב

 

מינוסים:

חוסר בכח, מנוע אטמוספרי פשוט, אין יותר מדי למה לצפות גם ממתחרות של הפיאסטה.

מזגן שטיפה מרעיש (אצל כולם זה כך)

מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית גרועה ביותר, מקווה שנחליף בקרוב.

 

הרכב עבר היום טסט, כמה דק' אחרי שהוחלפו הצמיגים הקדמיים הסינים בשעה טובה לצמיגי Falken ZE310 (ועכשיו הצמיגים תואמים בכל הגלגלים)

 

עכשיו לעלויות ומספרים, כמו שאני אוהב*:

 

image.png.3b80809c54eb7e0fb453f677fd55a8a2.png

 

אז העלות פר ק"מ יחסית גבוהה לרכב כזה, אבל זה המצב כשהק"מ החודשי הוא חצי מהממוצע.

סעיף עלויות נוספות כולל ביטוח חובה ומקיף בגובה 3300 ש"ח (ירד ל3000 השנה) ואגרת טסט+אגרת מבחן.

 

*הסיכום לא כולל חישוב של טסט ביטוח וצמיגים שנעשו עכשיו, הם יכנסו לתחשיב של השנה הבאה עלינו.

מבחינת טיפולים :

הרכב עבר החלפת צמיגים+טיימינג+משאבת מים+אטם מכסה שסתומים ורצועת אביזרים בסמוך לרכישה (בהתאם לכך מחיר הרכישה היה נמוך משמעותית מהמחירון).

 

עבר טיפול נוסף, בינוני, ב90KKM בו שמתי לב שלרפידות יש עוד בערך 30 אחוז בשר. היום בזמן החלפת הצמיגים התבוננתי שוב וראיתי שעדיין, יש לרפידות 30 אחוז בשר, ככה זה כשנוהגים בידני...

בין הטיפול האחרון לטסט, הייתה תקלה בצינורות המיזוג שעלתה 900 שקל, בעיקר בגלל התברברות עם תיקון התקלה, זה היה סיפור שיכל להגמר ב600, לא נורא.

לדעתי, מדובר באמינות טובה מאוד לרכב בן 7, במינימום עלות והתעסקות, לשים דלק ולנסוע.

 

צריכת דלק ממוצעת - 1 ל14.1.

 

image.thumb.png.191deb0ebf088d219f1ea3584e4c402b.png

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעבר הייתה לי פיאסטה כזאת 2012, בסה"כ רכב לא רע שמאוד אהבתי.

מה שכן, יחסית הרכב לא זכור לי כחסכוני. הכי טוב שהשגתי היה 1:13, מעריך 60-70 אחוז בין עירוני.

 

עכשיו חיפשתי רכב ברמת מחיר עד 20 אלף, ומה שעניין אותי הכי הרבה זה אמינות \ אחזקה זולה, ואפשרות למימוש מהיר במכירה.

את הפיאסטה פסלתי מכיוון שנדרש להחליף לה טיימינג, עלות בין 1500-2000 שזה 10 -15 אחוז מהעלות של הרכב. 

 

בפועל רכשתי ספלאש 2013 ידנית, עם 100 אלף ק"מ יד ראשונה.

מכאנית הרכב יחסית שמור(טיפויל בינונים), טופל במוסך קבוע כל שנה.

חיצונית לא מעט מכות קטנות אבל לא גדולות. בכללי נראה בסדר +

הרכב עלה לי 15 אלף, נדרש לעשות טסט אז נגיד עוד אלפיה,

מבחינת טיפול עשיתי יישור קו עצמאית. החלפתי ברקסים, שמן ופילטרים, נוזל בלמים, ניקוי בית מצערת(תקלה ב ESP - מחלה ברכב הזה), שמן גיר וצמיגים.

בפועל לאחר כל הטיפול ויישור קו, העלות של הרכב הגיע ל 18,000 עם העברת בעלות.

יש ראש שקט ללפחות 3 שנים קדימה.

אני לא מתכנן להשאיר אוותו יותר משנה - שנה וחצי אבל המציאות תמיד שונה.

ברור לי שבגלל שאני טפלתי לבד חסכתי המון, אבל טיימינג אין לי יכולת לעשות לבד.

 

בפנים המרווח הרבה יותר מרווח מהפיאסטה, אין מה להשוות, מרגיש הרבה יותר פשוט וזול מהפיאסטה.

הבגאז שלו קטן יותר מהפיאטסה.

מבחינת תמרונים וחניות לדעתי הוא קטן ונוח יותר.

 

 

 

אני אוהב אותך.

סע לאט, סע לאט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש ותהנה

אולי צורת הנסעעה שלך לא חסכונית לכן הוצאת 1 ל13, או שהתוואי העירוני היה בזבזני מאוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא לא התגרזנתי, הרכב לא בנוי לזה.

1:13 זה הכי טוב שהוצאתי, לפעמים זה היה גם פחות.

לצורך העניין עכשיו עם הספלאש כשאני נוסע בעיקר 60 אחוז פקקים בין עירוני ו40 אחוז עירוני, הצריכה יוצאת 14/15. 

אני מאמין שבאותו התוואי שהייתי עושה עם הפורד הייתי על 15/16 בקלות.

 

אבל בסה"כ ההפרש זניח בק"מ נמוך שאני נוסע,

זה סתם עצבן אותי שרכב קטן לא היה חסכוני כמו שחשבתי

אני אוהב אותך.

סע לאט, סע לאט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע, אני נוסע עם הרכב הזה לא מעט בעיר, ומבחינת מחשב הוא מוציא משהו כמו 7 ל100 (1 ל14)

בבין עירוני הוא עושה 1 ל20 באופן 'טהור'

לא אומר שהתגרזנת, אבל יש הבדל בין נסיעה על 90 ל110 בצריכת הדלק

ויש הבדל בין נסיעה בעיר במהירות ממוצעת של 15 קמ"ש, לבין נסיעה עירונית במהירות של 25 קמ"ש ממוצע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לנסוע 90 אני לא מסוגל, אם אתה יכול, שאפו...

אני בדקתי משאבה לא מחשב, המחשב תמיד אופטימי...

בין עירוני 1 ל 20 זה אולי על 80-90 במישור ללא מזגן...

 

יכול להיות שאם הנהיגה תהיה ממוקדת חסכון מקסימלי אז אפשר להגיע לנתונים שאתה רושם ואילו טובים יותר... אבל לי זה יעלה בבריאות

 

עריכה אחרונה על ידי D1winner

אני אוהב אותך.

סע לאט, סע לאט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם בודק במשאבה, אבל אני מדבר על צריכה רגעית לאורך זמן.

המחשב מאוד מדייק דרך אגב בצריכה (רושם בממוצע 6.7 ל100, שזה 1 ל15)

אם אתה לא יכול לנהוג 90 אל תצפה לרכב חסכוני :) גם ככה הנסיעה בבין עירוני ברוב הפעמים היא מהרמזור הזה, לרמזור הבא

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי שהתרגלתי לדלקן... כשחוזרים אחורה קשה גם לנסוע על 110🤐🤐 אבל טוב שזה ספלאש כי להבדיל מהפיאסטה, ב120 מרגישים שזה לא המגרש הביתי שלה. 

הפיאסטה הרגישה יציבה גם הרבה מעבר

אני אוהב אותך.

סע לאט, סע לאט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@EliC25

איך עשית את ההחלפת נוזל בלמים? לבד? השתמשת במשאבת ואקום? אם כן, איזו?

 

@tepic

יש עדכון לגבי המערכת? והיא אמורה להתאים לפוקוס עם מבנה זהה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Segway7 כתב:

איך עשית את ההחלפת נוזל בלמים? לבד? השתמשת במשאבת ואקום? אם כן, איזו?

 

יש כל מיני דרכים 

יש את שיטת 2 האנשים - אחד לוחץ ואחד פותח פטמת ניקוז.

אפשר לפתוח פטמה ולתת לנוזל להשתחרר לבקבוק דרך צינורית, בזמן שאתה מטפל בדברים אחרים. אני פחות אוהב את זה גם כי זה איטי וגם כי אתה מסתכן בחוסר תשומת לב.

ואפשר לעשות עם משאבה וצינורית, שרירי אמה מובטחים לאחר מכן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 2.7.2021 בשעה 08:28, Segway7 כתב:

@EliC25

איך עשית את ההחלפת נוזל בלמים? לבד? השתמשת במשאבת ואקום? אם כן, איזו?

 

@tepic

יש עדכון לגבי המערכת? והיא אמורה להתאים לפוקוס עם מבנה זהה?

בגדול אני מאד מבסוט על המערכת אבל מבחינת סאונד לא הצלחתי להגיע לאיכות של המקורית אפילו  עם כיוון ה"DSP" עם מיקרופון כיול. אין את אותה הפרדת צלילים ולא את אותו הפאנצ' של הסטריאו המקורי. 

כדי לשים את הדברים במקומם - הסאונד אחלה (עדיף בהרבה מהג'אז של האשה) אבל מבאס ביחס למה שהיה.

מכיוון שהשימושיות של הסטריאו מצוינת - אני עדין מבסוט מאד.

 

הסטריאו יצטרך פלסטיקה אחרת כדי לשבת על פוקוס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 682 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...