Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Recommended Posts

בחיפוש אחר רפידות לרכבים אני נתקל בסימונים של שיטת בלימה. BOSCH, TRW, ATE\LUCAS, AKEBONO. 

ברור שרפידות הנ"ל נראות שונה. אבל מה זה אומר בעצם? עיצוב ייחודי של רפידה וקליפר שלה?
למה? איזה שיטות יש ומה הבדל בינהן?  

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בס"ד

אלו השמות של החברות שמייצרות את הרפידות.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk


אני קם כל בוקר בשביל הילדים, בלעדיהם הייתי קם בצהריים...:lol:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני חשבתי ככה. אבל עובדה שיש רפידות במלא צורות. כל צורה יש לה קאליפר מתאים. זה כבר מכלול שלם.

בסיטרואן יש לי מקדימה רפידות בוש. כלאמר הן של ג'וריד, אבל נקרא bosch system.

בלקסוס היו לי akebono אבל תוצרת textar.

 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ברכב שלי מערכת בלימה של bosh, אבל רפידות של ferodo תואמות למקוריות נכנסות מצויין. גם של remsa וגם של hi-q
לא צריך קאליפר מיוחד.


toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קאליפר מתאים לבוש. ומאחורה? בטח איזה לוקאס.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
גם אני חשבתי ככה. אבל עובדה שיש רפידות במלא צורות. כל צורה יש לה קאליפר מתאים. זה כבר מכלול שלם.
בסיטרואן יש לי מקדימה רפידות בוש. כלאמר הן של ג'וריד, אבל נקרא bosch system.
בלקסוס היו לי akebono אבל תוצרת textar.
 
 
בס"ד

אצלי ברכב למיטב ידיעתי, יש TRW ו ATE, מקורי מהחברה.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk


אני קם כל בוקר בשביל הילדים, בלעדיהם הייתי קם בצהריים...:lol:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני מודה שעדיין לא הבנתי את השאלה.
לכל יצרן רכבים ישנו יצרן מערכות בלימה שמספק לו את החלקים להרכבה במפעל.
ישנם עשרות יצרני רפידות בעולם שיודעים לייצר רפידות המתאימות לכל סוגי הרכבים והדגמים, ללא קשר למי שסיפק את מערכת הבלימה המקורית ליצרן הרכב.
אז מה השאלה בעצם?


יום טוב גם לך

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש כל מיני סוגים של קאליפרים, צפים. בוכנה אחת\שתיים\שמונה.
אני אנחש בלי לבדוק שמדובר במערכת גנרית כלשהי של בוש (לצורך הדוגמא שציינת) שנפוצה בלא מעט רכבים.
לחילופין, יתכן שבדגם ספציפי מגיעות מספר מערכות בלימה שונות (בהתאם לגרסאות אבזור למשל).

האם לזה הכוונה?


דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו רואים צורות שונות של רפידות שמתאימות לקאליפרים שונים. בד"כ לצורה יש שם של יצרן שהמציא אותה. 0518b5953bb97bb02e725a912e09e259.jpg

Sent from my SM-T590 using Tapatalk

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה מדבר על כך שבקטלוג של רפידות יהיה רשום "for lucas system" או "for bosch system" - הסיבה היה שהיצרן יכול להרכיב קאליפרים של כמה יצרנים באותו דגם רכב כתלות במלאי שיש לו, ואז יכולים להיות כמה סוגים של קאליפרים באותו דגם ומן הסתם גם רפידות שונות.

 

אציין שלרוב גם אם היצרן פונה לכמה חברות שמיצרות קאליפרים, הקאליפרים יהיו זהים(בוש יהיה זהה ללוקס, trw וכו). יש דגמים שמשום מה אם היצרן שונה גם הקאליפר שונה, אבל זה לא שכל יצרן מייצר קאליפר מיוחד בהכרח.

בדגמים שבהם כמה יצרנים מיצרים קאליפר זהה יהיה רק דגם אחד מתאים של רפידות.

 

ואם לא הבנתי נכון ואתה מדבר על עיצוב הרפידה עצמה - אין קשר. יכולים להיות שינויים קלים בין הרפידות אבל אין פה טכנולוגיות מיוחדות או משהו (למעט החומר של הרפידה עצמה). 

יש יצרן שבדגם אחד יהיה חריץ באמצע הרפידה ובדגם אחר לא. אין פה כלל.

עריכה אחרונה על ידי Ooga

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק על זה אני מדבר. מה זה בעצם brake system, איזה קיימות ומה הבדל חוץ מצורת רפידה?

Sent from my SM-T590 using Tapatalk

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

brake system זה כל מכלול מערכת הבלימה - קאליפרים, רפידות, בוסטר, משאבה מרכזית, צינורות וכו'..

וזה לא שיש סוגים. פשוט מציינים את היצרן של המערכת כדי שתדע איזה רכיב מתאים לך. קיים סיכוי שבוש תייצר דגם קאליפר כלשהו עבור אוטו מס 1, וייצויין לך bosch system , וברכב מספר 2 LUCAS תייצר בדיוק את אותו קאליפר שבוש ייצרו עבור רכב מס 1 ויהיה רשום lucas system. למה? כי פה הם הספק ולא בוש.

 

לגבי השוני - ההבדל יכול להגמר בקאליפר מעט שונה ורפידות שונות שתואמות לקאליפר, אבל הוא גם יכול לכלול שוני בקוטר הדיסק, במשאבה המרכזית, בצינורות הבלם, בכבל בלם היד ואולי גם בעוד דברים. זה ממש תלוי עד כמה הקאליפרים שונים זה מזה.

יש רכבים שבהם דגם עם בלמים משופרים יגיע עם מערכת בלימה של חברה אחרת, והיא תהיה שונה לחלוטין בהתאמה לשיפור בבלמים.

עריכה אחרונה על ידי Ooga
  • תודה 1
  • מעניין 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כלומר אין חובה שמערכת בוש תמיד יהיה אותה צורה של רפידה (פרסה מעוגלת עם שני חלקים) ולוקאס אחרת (פלטה מרובעת)?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ממש לא. לכל יצרן מערכות בלימה ישנו מגוון תצורות של מערכות לשימושים שונים ולעומסים שונים, והצורות של הרפידות ישתנו בין הדגמים השונים בהתאם

  • תודה 1
  • מעניין 1

יום טוב גם לך

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

או קיי. הבנתי שלא היה חור בהשכלה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...