Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ברקסים - מחורר? מחורץ? האם כדאי ומה היתרונות?


שימו לב! השרשור הזה בן 1419 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי חברים,

אז כמו שכתוב בכותרת, אני מתעניין לאחרונה בלשפר את בלימת הרכב שלי, ההתעניינות הגיעה מתוך הרגשה של קצת חוסר ביטחון בכמה פעמים האחרונות בנס הרים וכו', (ברור שתמיד יש לאן להשתפר ואפשר לדון על האם אני בולם נכון או לא עד אין סוף) אבל עם עליית קצב הנסיעה והנסיון מפעם לפעם, אני שם לב שאני מחמם אותם יותר ויותר וזה בעצם מה שגורם לי לחשוב שאולי אני צריך משהו קצת טוב יותר שלא יכול להזיק ואף לדעתי יעשה רק טוב, גם מבחינת ביצועים וגם מראה. מדובר באיביזה קופרה 1.8tsi 2016.

 

אז השאלות שלי הן:

1. מה ההבדל בין צלחות מחוררות למחורצות?

2. אילו רפידות כדאי לשים? oem או משהו אחר?

3. מה עדיף מבין השניים?

4. האם בכלל יורגש שינוי משמעותי בהחלפת צלחות?

5. מה המחירים בערך?

6. האם אפשר לשים מידה גדולה יותר של צלחות ואיפה אפשר לבדוק את זה?

7. מקומות/ספקים מומלצים?

8. כמה משמעות יש להגדלת קאליפר?

 

אשמח לקרוא חוויות אישיות שלכם לגביי שינוי כזה או דומה למה שאני שואל ואת ההרגשה של לפניי ואחריי ואת סהכ העלויות (בנוסף לתשובות). תודה מראש ושבוע טוב :)

 

 

 

 2005 VW Passat B5.5 2.0l 115hp 
1991 VW Golf Mk2 1.3l 55hp 
 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אם הגעת למצב של דעיכת בלמים עקב חימום - אז הגעת למגבלות סט הבלימה המקורי, וכדאי לשדרג (בהנחה והרפידות שלך במצב תקין וכו').

צלחות מחורצות עדיפות על מחוררות בעיקרון, יש על זה די הרבה ויכוחים אבל זו הדעה הרווחת. החירור מחליש את הצלחת וגורם לסדקים במשך הזמן.

רפידות יש ברמות שונות החל משדרוג קל ועד לרפידות מסלול, כנ"ל לגבי צלחות.

אצלי בלאון קופרה החלפתי צלחות ורפידות בלבד, וההבדל עצום. צלחות של DBA ורפידות ENDLESS, שילוב מעולה, אם כי לא זול - סט צלחות זה 1900 ש"ח (קדמיות),
וסט רפידות קדמיות 1300 ש"ח. בציר האחורי לא נגעתי כי אין צורך, העומס על הבלמים האחוריים קטן יחסית.

יש סטים זולים יותר, הכל תלוי בכמה אתה רוצה לשפר. אם אתה לא מתכוון לנהיגת מסלול נטו, אין צורך להשתגע.

 

להגדיל צלחת וקאליפר זה סיפור מאד רציני מבחינה כספית (לא יודע מה האפשרויות אצלך ברכב), לא נראה לי שזה כיוון שאתה רוצה להשקיע בו.

אתה יכול להתחיל מהקל אל הכבד - רק רפידות בהתחלה, אולי זה יספק אותך, אם לא - תוכל להחליף צלחות בנוסף (אין בעיה להשאר עם הרפידות שכבר החלפת).

רפידות אנדלס אפשר להשיג אצל היבואן יגאל שריג (DIGALED), צלחות אתה יכול לבדוק עם היבואן של טארוקס (יש לו גם רפידות) - רועי אלקיים :

 

https://www.facebook.com/RefaelLTD/?ref=page_internal

 

 

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבלי לזלזל חלילה, אבל לעיתים חימום יתר של בלמים הוא לא בהכרח בעיה של הבלמים - אלא אופן השימוש בהם (כן, גם בנסיעת התגרזנות צריך לדעת כמה, איפה ומתי להשתמש).

 

בן כמה הסט שיש לך היום על האוטו ? מה קוטר הצלחות המקוריות ?

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק - ארשה לי לחלוק עליך ולהגיד שהסט המקורי בהחלט לא מספיק, בנס הרים או בטיולים לאחר כ 30-40 דק' של נהיגה יש דעיכה משעמותית בלאונים ובאיביזה קופרה.

כשאני החלפתי לסט עמיד יותר (צלחות + רפידות) - לא הייתה דעיכה מורגשת גם לאחר שעה וחצי ואפילו שעתיים בנסיעה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 13.5.2020 בשעה 16:25, misterb כתב:

 


וסט רפידות קדמיות 1300 ש"ח. בציר האחורי לא נגעתי כי אין צורך, העומס על הבלמים האחוריים קטן יחסית.

יש סטים זולים יותר, הכל תלוי בכמה אתה רוצה לשפר. אם אתה לא מתכוון לנהיגת מסלול נטו, אין צורך להשתגע.

 

 

https://www.facebook.com/RefaelLTD/?ref=page_internal

 

 

צריך להיזהר מחוסר התאמה בין צלחות/רפידות לפנים אחור. זה יכול להגיע למצב בו הבלמים האחוריים ננעלים לפני הקדמיים (קרה לי בעבר). 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 13.5.2020 בשעה 22:16, איציק נ. כתב:

מבלי לזלזל חלילה, אבל לעיתים חימום יתר של בלמים הוא לא בהכרח בעיה של הבלמים - אלא אופן השימוש בהם (כן, גם בנסיעת התגרזנות צריך לדעת כמה, איפה ומתי להשתמש).

 

בן כמה הסט שיש לך היום על האוטו ? מה קוטר הצלחות המקוריות ?

כמו שאמרתי, אפשר לדון עד מחר על איך אני בולם והאם זה נכון או לא, אומר גם בנוסף שהנסיעות שציינתי הן אגרסיביות ביותר (נורא הצתנעתי עם התיאור של השימוש שלי בבלמים וברכב). מה עוד שגם בדרך כלל אני לא לבד ויש חברה שגם עם קיט ברקסים גדולים מחממים את שלהם אפילו יותר. הצורך הוא אמיתי שמגיע מתוך היכרות עם יכולות הרכב.  אגב, גם אם תקדישו עוד דקה לקרוא שוב את הפוסט תשימו לב שלא ציינתי דעיכה בבלימה. דיברתי רק על חימום, לרמה שהם קצת זוהרים באדום. (אנסה לצלם בפעם הבאה). אני לא בא להגיד שאני איזה מומחה touge אבל יודע דבר או שניים. ולשאלתך, הרכב על 51K ק''מ עם צלחות מקוריות 312 מ''מ. הרפידות OEM של magneti marelli עברו 21K. סט בלימה מקורי לחלותין.

 

ותודה על העיצה בכל מקרה :)

 

בתאריך 13.5.2020 בשעה 16:25, misterb כתב:

 

אם הגעת למצב של דעיכת בלמים עקב חימום - אז הגעת למגבלות סט הבלימה המקורי, וכדאי לשדרג (בהנחה והרפידות שלך במצב תקין וכו').

צלחות מחורצות עדיפות על מחוררות בעיקרון, יש על זה די הרבה ויכוחים אבל זו הדעה הרווחת. החירור מחליש את הצלחת וגורם לסדקים במשך הזמן.

רפידות יש ברמות שונות החל משדרוג קל ועד לרפידות מסלול, כנ"ל לגבי צלחות.

אצלי בלאון קופרה החלפתי צלחות ורפידות בלבד, וההבדל עצום. צלחות של DBA ורפידות ENDLESS, שילוב מעולה, אם כי לא זול - סט צלחות זה 1900 ש"ח (קדמיות),
וסט רפידות קדמיות 1300 ש"ח. בציר האחורי לא נגעתי כי אין צורך, העומס על הבלמים האחוריים קטן יחסית.

יש סטים זולים יותר, הכל תלוי בכמה אתה רוצה לשפר. אם אתה לא מתכוון לנהיגת מסלול נטו, אין צורך להשתגע.

 

להגדיל צלחת וקאליפר זה סיפור מאד רציני מבחינה כספית (לא יודע מה האפשרויות אצלך ברכב), לא נראה לי שזה כיוון שאתה רוצה להשקיע בו.

אתה יכול להתחיל מהקל אל הכבד - רק רפידות בהתחלה, אולי זה יספק אותך, אם לא - תוכל להחליף צלחות בנוסף (אין בעיה להשאר עם הרפידות שכבר החלפת).

רפידות אנדלס אפשר להשיג אצל היבואן יגאל שריג (DIGALED), צלחות אתה יכול לבדוק עם היבואן של טארוקס (יש לו גם רפידות) - רועי אלקיים :

 

https://www.facebook.com/RefaelLTD/?ref=page_internal

 

 

תודה רבה, אני קצת מוגבל בתקציב לכן אלך אם סט התחלתי של brembo . (צלחות brembo max + רפידות + צינורות שזורים של hel ). דעתך?

 2005 VW Passat B5.5 2.0l 115hp 
1991 VW Golf Mk2 1.3l 55hp 
 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי מוותר על צינורות שזורים, אצלי אין ולא מרגיש צורך.
איזה רפידות של ברמבו אתה רוצה לשים ומה העלות לרפידות ולצלחות בנפרד?
בנוסף - תחליף נוזל בלמים ל- rbf600, זה עוזר גם. שים לב שזה דורש החלפת נוזל כל חצי שנה.

  • רעיון טוב! 1

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, misterb כתב:

הייתי מוותר על צינורות שזורים, אצלי אין ולא מרגיש צורך.
איזה רפידות של ברמבו אתה רוצה לשים ומה העלות לרפידות ולצלחות בנפרד?
בנוסף - תחליף נוזל בלמים ל- rbf600, זה עוזר גם. שים לב שזה דורש החלפת נוזל כל חצי שנה.

מקט הרפידות הוא P 85 148. העלות זה מחיר פרטי דרך הסדנא שאני מטפל בה זה לא כלכך רלוונטי.

ולגביי הנוזל אני אבדוק את העיניין יותר לעומק. תודה רבה רבה! לא חשבתי על זה אפילו 🤭

 2005 VW Passat B5.5 2.0l 115hp 
1991 VW Golf Mk2 1.3l 55hp 
 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי אתה עושה טעות - אלה לא רפידות שייתנו לך שדרוג משמעותי, אל תסתנוור מהשם ברמבו.
תשקיע את הכסף ברפידות אנדלס עם צלחות מקוריות, ובהמשך תחליף צלחות אם יהיה צורך.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, misterb כתב:

לדעתי אתה עושה טעות - אלה לא רפידות שייתנו לך שדרוג משמעותי, אל תסתנוור מהשם ברמבו.
תשקיע את הכסף ברפידות אנדלס עם צלחות מקוריות, ובהמשך תחליף צלחות אם יהיה צורך.

לצערי אין לי 1300 שקל להוציא על רפידות. הסכום הזה מתקרב לכל הסט שאני שם. כמו שאמרתי אני די מוגבל בתקציב. וככה או ככה הגיע הזמן להחליף. 

ממש מעריך את העזרה. ויש לי עוד 5 אלף קמ עד הטיפול הבא ככה שאולי משהו ישתנה עד אז ואוכל לאפשר לעצמי את התענוג היקר יותר. בכל מקרה אעדכן :)

 2005 VW Passat B5.5 2.0l 115hp 
1991 VW Golf Mk2 1.3l 55hp 
 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רואה הגיון לשים דיסק מחורץ של ברמבו עם רפידות רגילות (והרפידות של ברמבו הן תואמות OEM), זה לא יתן לך כלום. אם כבר זה רק יגרום לשחיקה גדולה יותר של הרפידה וזהו.

 

אם כבר שים רפידות ספורטיביות על דיסק רגיל, זה לפחות יתן לך יותר עמידות לדעיכת בלמים.

אם אתה בכל זאת הולך על דיסק מחורץ אז רק עם רפידה ספורטיבית.

עריכה אחרונה על ידי Ooga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר החלטת ללכת על הברמבו MAX, קח סט רפידות ברמבו XPAD (מסדרת ה-XTRA).

 

אלה רפידות שהן יעודיות לשילוב עם ה-MAX המחורץ וה-XTRA המחורר. העלות ביחס לתואם מקור לא קופצת מהותית.

 

 

 

 

 

 

 

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האנדלס יעלו כ-1000 שח, ובהתחשב בזה שגם יחזיקו פי 2 ק״מ - תעשה חשבון אם לא שווה לך לעשות מאמץ.
מה שזול עולה ביוקר..

  • רעיון טוב! 1

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, misterb כתב:

הייתי מוותר על צינורות שזורים, אצלי אין ולא מרגיש צורך.

 

כן, כל הרעיון הוא שאחרי שלחצת על הבלמים, חלק מהלחץ שנבנה במערכת מתבזבז על "ניפוח" של הצינורות עצמם, שהוא יחסית זניח.

 

עניין של מה-בכך לנהגי כביש.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1419 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...