Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2258 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בניתי בסוף הקיץ האחרון ספסל גינה מעץ אורן.

לאחר הבניה צבעתי אותו עם שמן איכותי לחדירה עמוקה של חברת flood.

לאחר החורף וללא שמש ישירה עליו העץ החל להשחיר מאין פטריות/עובש מצ"ב תמונות.

אשמח אם מישהו נתקל בתופעה ומה הסיבה שיכולה לגרום לזה לקרות.

בנוסף, כיצד ניתן לטפל בזה ולמנוע מזה לחזור בעתיד.

ניסיתי לנקות עם מים ואקונומיקה והפיגמנט השחור עדיין קיים למרות שירד מעט.

כיצד ממליצים לי להתקדם מפה?

ישנם חומרים לחידוש עץ? או למרוח שמן מחדש ואח"כ לכה?

אשמח לעצות.

 

תודה מראש.19440f9ae0220b37dd177a8e1cee2f09.jpg58bec59c961e5fe0ef09938345e1caf8.jpg

פורסם

תוכל לתת פרטים על מקור העץ?

רכשת? אם כן אז כמה זמן אחרי הרכישה בנית וצבעת?

זה היה במקור אורן מחוטא? (גוון ירקרק)

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

עץ אורן מוקצע שנקנה ממחסן עצים לאחר חיתוך מידות.
לאחר הקניה ישב מס' ימים.
לאחר מכן עבר צביעה בשמן הנ"ל מס' שכבות מכל הכיוונים.
יבוש טוב מס' ימים ולאחר מכן צביעה.
לא חושב שהעץ עבר חיטוי שתיארת כיוון שהוא היה די לבן בעת הרכישה.

פורסם

עץ אורן הוא בין הבעייתיים בנושא הזה.

רצוי לתת לו להתייבש כמה שיותר (כל עוד ואין גשם) לפני שצובעים.

ואם הצביעה נחוצה אז חייב קודם לטפל בסיסונייט (ככה זה נקרא) זה מחטא ואוטם אותו .

הצביעה שיש עליו כרגע (לא משנה אם זה שמן או צבע עץ) דיי מונעים מחומרי ניקוי את האפשרות להגיע לריקבון)

 

ממה שאני יודע, משאירים אותו בקיץ קצת ללא טיפול (שיפתח) ואז משתמשים בחומר טיפול בעץ שנועד להסרת עובד.

אם לא עבר אז לשמן בשמן עם גוון כהה כדי להסתיר מה שאפשר.

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

 

 

 

 

  • אהבתי 1

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

תודה רבה על המידע.
חושב שאתן לו שבועיים להתייבש ואח"כ אצבע בשמן.
האם יש המלצה לציפוי שכבת הגנה כמו לכה שלא תתפוצץ או תתקלף עם השנים? או לחילופין משהו שישמור על העץ בטווח הרחוק?

פורסם

בדיוק השמן שהשתמשת

Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם (נערך)

אי אפשר להימנע מזה. יש כמה גישות.

האחת היא לקבל את הצבע האפרפר של עץ שחשוף לפגעי מזג האוויר. יחזיק מעמד כמה 10-15 שנה כך או כך. כל עץ מאפיר, גם עץ עמיד להחריד כגון איפאה.

האחרת היא צביעה בצבע אטום וחידוש הצבע מדי שנה או יותר.

 

כל הלכות לתנאי חוץ / שמנים חודרים למיניהם מבטיחים הרבה ומקיימים מעט, עץ שלא נצבע בגוון אטום או מקבל חידוש תקופתי של ליטוש יאפיר, נקודה.

 

כמו כן, אין דבר כזה לכה שלא מתפוצצת בתנאי חוץ - ההבדל בין הלכות העמידות לאלו שהן לא הוא פשוט תוך כמה חודשים זה יקרה.

 

במקרה שלך, אם תרצה להחזיר את הצבע הקודם, עליך לשייף עד שתחזור לגוון הרצוי שנמצא מ"מ או שניים מתחת לפני השטח.

 

אגב, שמן בגוון מאוד כהה זאת פשרה טובה, יחסית קל לחדש מדי שנה בהשוואה לצביעה רגילה, והגוון מסתיר לא רע את הפגעים הבלתי נמנעים.

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

×
×
  • תוכן חדש...