Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

chesh

פרוייקט שיפוץ פיאט אונו 1986

Recommended Posts

אז לפני כ 4 שנים רכשתי את הפיאט הרביעית שלי.

פיאט אונו 45 מודל 1986, יד 2. את הדור הזה תמיד אהבתי בתור ילד בשנות ה 90.

הרכב עמד בבית פרטי יותר מ 20 שנה עם טסטים בתוקף ע"י מכונאי מבוגר כבן 80 עם כ 59,000 ק"מ מקוריים.

לפניו היה של רופאה, גם בת 80, בעל הרכב אמר שקיבל אותו במתנה ממנה.

 

הרכב עבר שיפוץ קומפלט כפי שניתן לראות, בחרתי להשאיר אותו חוקי על הכביש עם מנוע 999C FIRE המקורי והעדיף על פני מבחינת חלקי חילוף בעלות אפסית (היחידי בשנה הזו, בדגמים האחרים של 87-8 הגיעו עם מנוע 903C שמשותף לפיאט פנדה).

אף פעם לא יכולתי להרשות לעצמי אונו טורבו מבחינת המחיר וגם מפני שאין כבר על הכביש, החלטתי לאתגר את עצמי ולעשות אותה טורבו מבחינת פנים וחוץ.

תמיד מדגדג לי להרכיב לה מנוע 1600 ששוכב אצלי במחסן של טמפרה/פונטו אך לא רוצה להתעסק עם טסטים וחוקיות.

 

הנה היא ביום הרכישה:

20161014_091057.jpg.cb2106f85f6885e442769693d7cf8bcf.jpg

 

20161014_090937.jpg.3321bbceb661811c0d8dbf2e5a8178ce.jpg

 

שימו לב לפנים המזעזע, חלק מהדשבורד חוסה בפרווה:

 

20161014_091342.jpg.c6a30970002262af79f992b27d909342.jpg

 

20161014_084551.jpg.e3cd3fb75b7b901180b74f54200589d6.jpg

 

20161014_155255.jpg.220d0ceadb51f686f9d8029c4d591863.jpg

 

20161014_154850.jpg.adf495b3b07bdf597fddd14513274323.jpg

 

20161014_154816.jpg.a2e01fd5e90c40d408fbc963ef15ff63.jpg

 

הקווים של הרכב היו טובים מאוד, הוא היה ללא תאונות כלל, אמנם חלודות קשות בין המסגרות והמנוע החזיק בדיוק כחודש עד שנאלצתי לעשות לו שיפוץ ראש והחלפת כל המסביב.

כל הריפודים, הגג והפנים היו רקובים אך הנסיעה בו היתה כל כך כיפית, לנסוע ברכב ששוקל 700 ק"ג בלבד גם 45 כוחות סוס הספיקו.

 

20161014_100357.jpg.deffd3e0f297044eaa621d256b325fc7.jpg

 

הרכב עם 59,000 ק"מ בלבד בשעון.

 

20161014_170131.jpg.a7ace2dada15cb8c99499eb1944fa1ef.jpg

 

שטיפה ראשונה והחלודות מתגלות:

 

20161015_124002.jpg.b0cab5212d2a91976c14155bcfc84478.jpg

 

20161014_173256.jpg.05e34e7cec57c610415e26c480023cda.jpg

 

20161015_130718.jpg.6543128c7ae16ead3ace8fa498e685f3.jpg

 

מה שאני תמיד אוהב למצוא במכוניות ישנות, זה מפתיע עד כמה החלקים המקוריים החזיקו!

הנה רדיאטור מקורי משנת 86 שהחזיק 30 שנה עוד עם מעטפת הפח של FIAT!

 

20161015_130814.jpg.5456223a8480bfe047ace88097ffc1c5.jpg

 

20161018_221657.jpg.a394af0bb1c116c3074cba18f912117b.jpg

 

גם ראש המנוע ברכב היה מקורי (חותמת שנת 86 על הראש):

 

20161018_160159.jpg.5eb403ccee26f93e4c7d9f19a6c81354.jpg

 

הדבר הראשון שהוחלף הוא השמן והפילטרים:

פילטר דלק שהוחלף בשנת 1999:

 

20161018_151436.jpg.ad981cc9a3d498ec2dfd63ce0f1e2619.jpg

 

20161018_154123.jpg.cfe51d06b04b20b0a2730d6193a92898.jpg

 

נקיון קצר לפנים הרכב המזעזע:

 

20161018_140943.jpg.fd785327b7055f1017b20aa1f9b74aa3.jpg

 

20161018_141748.jpg.3a0f8e88713bc98c8ec850fef0272872.jpg

 

20161018_141213.jpg.859fe2b4bbe87c760b2d73c0d3186582.jpg

 

20161018_141238.jpg.939a1928b9e7abae0a253b48a83efe6c.jpg

 

20161018_143216.jpg.b6a026d1adbed5a08f5b3cf25b494d3b.jpg

 

20161019_164447.jpg.89d20e6a9f088997652c10552d67e0fa.jpg

 

טיפול ראשון:

 

20161019_125339.jpg.7124ed7002104e4cf38f09d29a5ab941.jpg

 

20161019_124658.jpg.b941462b2ecfe0979925aa5482392fbf.jpg

 

פלגאים היו כל אחד מתוצרת אחרת, ושל מאזדה בכלל 😂

 

20161019_133930.jpg.74ad843b5e246561b8a97e4007415680.jpg

 

הרדיאטור המקורי כמובן הוחלף:

 

20161021_132639.jpg.e8f983a6137c7a0ab4222798d4ce61f1.jpg

 

20161021_113417.jpg.dbeb1b5c59cf5e24ca27445a64774612.jpg

 

נמרח חומר לחדש קצת את הטמבונים והאוטו החל לקבל קצת צורה.

 

20161019_162407.jpg.dbc38fcb05c73963bedbdbdb3d5ab9a2.jpg

 

20161019_162659.jpg.db42ff1d23913f1f833aa53bd5628100.jpg

 

20161019_164255.jpg.75f6534d54f83a57a6fdc0a8b5dc1303.jpg

 

20161019_162428.jpg.71188149e482a13f0e1a099c2ec364f5.jpg

 

20161019_164229.jpg.d0c478cfd00f0ce8cc4bcb7477c9490e.jpg

 

לאחר כמה חודשים, החלטתי שאני מכניס אותו לפחחות, והוחלט לצבוע בצבע קרם/שמנת ולא לשמור על הלבן הסתמי.

 

20161020_122239.jpg.26bf4d463aad7c0cb5af02a8991e8a64.jpg

 

20161023_095923.jpg.a88c99a657b2d97ddd29abcb339d2e3c.jpg

 

התחלת הפחחות:

 

20161028_113124.jpg.446093c6a1dd81220fb108912bf0a6e5.jpg

 

20161028_115739.jpg.cf47ed646afb57321e968917e787375a.jpg

 

20161028_112244.jpg.0e026b7f052441051a05850c74e5dbd2.jpg

 

20161031_182525.jpg.7a5e56446747d8c3fc97aa1b942d9076.jpg

 

20161028_115005.jpg.8906787c342a6ecd20ab37b8783e37f3.jpg

 

20161107_154206.jpg.e93c01f7b57dfeb803d8dedea722aa3a.jpg

 

20161107_154229.jpg.7049cdd9487115b9a76d6788b6cded26.jpg

 

מי שחושב שהרכב כעת נראה מליון דולר, שימשיך לחשוב.

החלודות שיצא לי לעבור עליהם לאחר הפחחות, גרמו לי להשקיע יותר ממה שהשקיעו עליו את הצבע.

אך הייתי מרוצה לשנה שנתיים.

20161111_092025.jpg.b406a6f1c4be3a18b07f24275f3455d4.jpg

 

20161111_093519.jpg.dc47606a599cd2bee8f8c767645484cf.jpg

 

איך לא, כבר רציתי לשים את מדבקות הטורבו כיאה לרכב בשנות ה 80.

למרות שרשימת החלקים עוד ארוכה.

 

20161111_162824.jpg.631dd2675d8a57368b86bf7827cd954f.jpg

 

20161112_145422.jpg.259c14ed8309cfb8bc8cf9cca1fc2651.jpg

 

כל חלק הגיע מקורי מאיטליה, שעוד יש להם סטוקים של חלקים נדירים.

הנה פנסים מושחרים מקוריים של אונו טורבו:

 

20161208_182757.jpg.896da8a29d1e8320e44c325479ba6a2d.jpg

 

20161209_115639.jpg.98691fcdc2f3eca4efadb3c259a58bac.jpg

 

לאחר מכן הגיע מדף אחורי שלא היה קיים אצלי וסמלים להשלמת כוחות הסוס 😝

 

20161211_193738.jpg.054142333d84b1ad2d925d829dac4500.jpg

 

לאחר מכן הגיעו חגורות אדומות של אונו טורבו

שימו לב איך נשמרו, גם משנת 1986, ממש תואם.

 

20161214_185258.jpg.53352ada97a4e71c78b807fe6a1c3a8e.jpg

 

20161216_120950.jpg.f3fad648c1945855f7c830334e82bd9c.jpg

 

20161216_132956.jpg.04fd367c8e6502d85271702f800cd789.jpg

 

20161216_132153.jpg.cf9296673f6efa3b4c64a966094eeda3.jpg

 

20161216_132145.jpg.dc6b8ea2c79add8b3da83ab7e9808ee7.jpg

 

20161216_132318.jpg.39fb9322085ddba44c1bd287832b0707.jpg

 

מאחורה בכלל לא היו חגורות. הרכבתי.

 

20170107_140414.jpg.fce43304cbb1d428f4dd407c0d67d393.jpg

 

20170107_151250.jpg.dd67be49d567966744a47a7023eee84d.jpg

 

לאחר מכן הגיע השוס,

פנה אלי בעל מוסך פיאט בירושלים, ששוכבים אצלו ג'אנטים מקוריים של אונו טורבו במידה 13 כבר 30 שנה + ספרות טכניות של פיאט אונו טורבו בעברית:

 

20161228_215528.jpg.00f5a8a68c60e7e229229beea7fc63f7.jpg

 

הם היו במצב קטסטרופלי, אך ידעתי שהם הסט היחידי שאמצא בארץ.

 

 

20161204_171803.jpg.0b75aa487d79398e1922ee936c8fc3cd.jpg

 

20161204_184209.jpg.e03d8325bfaddc79a8374606b1537adf.jpg

 

 

20161206_192420.jpg.c7defcc84b89fac29e57a21fd4bfabfe.jpg

 

הג'אנטים עברו תהליך שטיפה,שיוף, ליטוש, והחלקה על ידי שארך כ 9 שעות סה"כ עד לקבלת מראה כראוי לאלומניום.

 

20161208_192934.jpg.8ecb01d5a75b09803aa0a3b0d9872482.jpg

 

20161208_200152.jpg.8f3e5a77c1b95f28ee970da826dce305.jpg

 

20161214_081833.jpg.4c50c5aa081643eda83ea4b5c1356be1.jpg

 

התחלתי במריחת מסיר צבע וגירוד

 

20161214_201245.jpg.3d4cc9d37486cf992a3497533f99846f.jpg

 

20161214_193629.jpg.4ee9c16a291517dc9acadd8f48921639.jpg

 

לאחר מכן שיוף עם נירות עד לנייר 3000.

ומריחת פוליש למתכות.

 

20161209_130336.jpg.9686be705d2bb6cd7bebc2a7d6cfd8c7.jpg

 

20161209_132110.jpg.bca82432129ac226a3babeb7c210781d.jpg

 

והתוצאה הכמעט סופית:

 

20161214_221353.jpg.5456ae4d0bd675feaf93d9539177747f.jpg

 

20161214_225549.jpg.fbfbcf018738ffdd214e2f3063927cc7.jpg

 

וזה המראה שהצלחתי לקבל:

 

20161214_225625.jpg.73153078432b2c2b2ef5023d609dc01b.jpg

 

מוכנים להרכבה:

 

20161219_180729.jpg.3301b94519aab22352af33d6f14562a8.jpg

 

20161219_181154.jpg.d2ab62cd9e0655be2a8c748b7be6bde8.jpg

 

20161219_183337.jpg.29bb59474ad5e21953261d93d9e38966.jpg

 

20161220_084937.jpg.4e480ee95ba04da85cc9ffd29d9f8c3e.jpg

 

אך היה עוד דבר קטן על מנת להשלים את המראה

שגם הוא הגיע מאיביי איטליה:

 

20161228_183711.jpg.5b28ca902bfaf9bf7a88cfcce6e5901b.jpg

 

20161229_223942.jpg.ec7f382dac1f5c39bbb6fc529a96c0d8.jpg

 

20170501_130216.jpg.c57153239835717e2653aa8d40d2c9bd.jpg

 

לאחר מכן, הגיע גם לוח שעונים מקורי שהשלים את המראה מבפנים:

 

20170315_183047.jpg.6609cd2b8e0c664deba908284e83b3e0.jpg

 

20170315_193126.jpg.61651dd5295558f06703611cc092c080.jpg

 

20170315_193115.jpg.5a3ba5e1d30daa81146d3d83590a4e17.jpg

 

זוכרים את החלק השבור בדשבורד?

מסתבר שהוא נפרד ולא צריך לחפש דשבורד שלם בשביל זה! השגתי אותו כמובן במקומות הנכונים.

 

20170616_173334.jpg.5f3547e73439aa959406a970a56fe5c9.jpg

 

הסרת הפרווה המזעזעת (אפשר לשים לב גם להגה חדש שהגיע.

 

20170617_112123.jpg.e07a8e76faf74aa2d292fcd92889b518.jpg

 

איך לא, עדיין צריך לפרק את הדשבורד בשביל להגיע לברגים של הדבר הזה מתחת.

 

20170617_112129.jpg.e5f684d7b11e8d2a27b1a2c226156e29.jpg

 

20170617_115752.jpg.edeb0270b777d23d2fa7a6dacb70f099.jpg

 

20170617_192219.jpg.afeb998cf3c37dbf65d382c137810e90.jpg

 

שואב האבק עבד שעות נוספות.

 

20170617_192216.jpg.69638cd5738a1089fecedf8cc4b57359.jpg

 

מה שנשאר מהדבר הזה אחרי 30 שנה בשמש הישראלית:

 

20170617_193413.jpg.24eb309ae5a3df5d3140796b4fd5a7a6.jpg

 

והנה לכם, דשבורד "כחדש"

 

20170618_083454.jpg.775ea3b785e051485365b65151a74062.jpg

 

והנה ספר הרכב המקורי שמצאתי בתוך תא הכפפות.

 

20170505_140839.jpg.d646621d8bd3c9b6ec3f223d507bce84.jpg

 

לאחר מכן, היה זה השלב של הגג, או הקרטון שנשאר ממנו. תלוי איך מסתכלים.

 

20170702_181636.jpg.302abac29d8f4b3372df3c16d45640a9.jpg

 

20170630_120729.jpg.1122c071209dea1b5b50ab1fbb4b8428.jpg

 

20170630_122159.jpg.ebc40777c9d783e92a13bd959bd1b2df.jpg

 

הגג מרופד מחדש:

 

20170704_181731.jpg.18e7733e3bb0e39255fd5e484ddfd0ad.jpg

 

20170704_185544.jpg.8f74ca2d0559ce289d6e43cac05400bc.jpg

 

הגג היה מושלם אך הפריעו לי סכי השמש שמיד הוחלפו לחדשים.

 

20170713_200334.jpg.bca40f5af8907d443dddf48e46670d52.jpg

 

20170713_195700.jpg.f74aef893016de1fb2910f96b79f997c.jpg

 

20170713_201141.jpg.3109e0f97185cfa46604e14433c92533.jpg

 

פה זה כבר השלב שממש רציתי להפוך כל חלק רקוב ברכב.

והתחלתי עם ראש המנוע שהיה כבר אכול מכל כיוון, וביום בהיר אחד על 100 קמ"ש בכביש המהיר, הוציא עננים של עשן עקב חדירת מים לצילינדר, אך אונו כמו אונו, הצלחתי להגיע איתו במצב הזה מפתח תקווה לראשל"צ.

 

ראש המנוע פורק ושופץ בעלות של 400 ש"ח בלבד!! 

החלקים עלי.

את ראש המנוע הפשוט כמו הFIRE 999C אפשר לפרק תוך 10 דק.

וגם אם קופצת שן בטיימינג או נקרעת החגורה, לא נורא, לא קורה כלום. בגלל זה המנוע נחשב אמין מאוד גם כיום ויכול להחזיק שנים.

 

20170114_103108.jpg.af0925f503e1d0f26a6c4e295cac523b.jpg

 

 

 

20170114_225423.jpg.a500e2ac328377863bd122d85f202a41.jpg

 

צילינדר 2+4 שכשלו:

 

20170114_225415.jpg.71238d838b75fc411601e97bebf806b0.jpg

 

 

 

שימו לב לעיוותים באטם, המנוע צלצל עקב דיסטרבוטור לא מכוון.

וכנראה שלא עניתי לתחנוניו של המנוע המסכן.

 

20170114_225606.jpg.be937685c95a4ec442e7d56be3aaf8cc.jpg

 

20170115_192246.jpg.e8fc9ae174fb83094cb75b0a7293ffa7.jpg

 

התעשקתי לבצע שיפוץ לראש המקורי רק בשביל החותמת עם שנת היצור 86.

והנה היפיוף:

 

20170120_103545.jpg.5388408ddd9999ac221e2ddfbafc4055.jpg

 

ממש צעצוע:

 

20170120_103700.jpg.e276b5260e89b19fafb883e9f5e3e592.jpg

 

20170225_173152.jpg.7cdd42e04280c0f672bdd1f1a668a966.jpg

 

סגירת הראש:

 

20170120_131019.jpg.5f27ed523e1dce2e70bec0e9cd968c55.jpg

 

סטרטר עבר שיפוץ גם כן.

20161212_083503.jpg.780916896a7bd309e68616d24f657cc8.jpg

 

20161212_190937.jpg.1109a35656b27a3ddcc55a5bd8149f67.jpg

 

על הדרך הוחלף פקק מים בצד של הטיימינג שאמרתי לעצמי, אולי נעזוב אותו ונשאיר.

 

20170122_184529.jpg.4736112e489aebbd00ff5201485d95f6.jpg

 

אך מיד התגלתה החלטה זו כנכונה:

 

20170122_184541.jpg.e3bb4076aa2b283439ede3a7e145fd7f.jpg

 

הפקק היה גמור לגמרי וכבר החל להתפורר כשהוצאתי אותו.

 

20170122_185335.jpg.3b55d2793481eefc100f50719d635349.jpg

 

בוצעה שטיפה לרדיאטור הפנימי, או לפחות ניסיתי לשטוף.

 

20180105_154018.jpg.198429b47446129b7d51c2baee3930cc.jpg

 

זה מה שיצא מהצינורות:

 

20180105_154031.jpg.8e538fc78592645e3d7766f759c9e980.jpg

 

20180116_191211.jpg.8f8bbfe4d5d306725e34c66d18a7cf04.jpg

 

וכמובן שהוא היה סתום לגמרי.

בשום פנים ואופן לא היה ניתן לנקות אותו.

ועם ראש מנוע חדש, לא רוצה לקחת סיכונים.

 

20180116_212246.jpg.20950bb2e3fb952722fe052a2fcdd9c6.jpg

 

אז הבאתי רדיאטור חימום בעלות אפסית של 100 ש"ח בלבד. מקורי עם ברז חימום!

20180115_183226.jpg.123e04c265cd660febb45cbaf1f183cc.jpg

 

שלא כמו בפיאט פונטו, רדיאטור החימום נשלף ומוחזק ע"י 2 ברגים בלבד מאחורי הרדיו!

איזה תענוג, 15 דק' פירוק והוא בחוץ.

 

חלקים בני 30 שלא החזיקו בעבודה:

 

20170720_160755.jpg.1cac91fd0ecf99e62af43b8f85f117ad.jpg

 

אך לא דאגתי כי הכל בר השגה.

שפצור קטן ויש גם USB במקום המצת.

 

20180926_164026.jpg.2224e2be22b476c3c8e79ceca2649ace.jpg

 

לאחר מכן הגיעה ההפתעה הבאה:

שטיח אדום *חדש* שהגיע באונו טורבו.

20170628_184116.jpg.6277d53dd0b203fab4c06f15501b4fb9.jpg

 

20170628_184807.jpg.390bced6e50c5d882bde617cdf5f7f4a.jpg

 

שלבי ההרכבה:

 

20170716_184413.jpg.cb6a2f301ff4a2ba0d216a164b08707c.jpg

 

 

20170716_195550.jpg.1ba51bdb1e8ec6ff0881f27931149728.jpg

 

20170716_195334.jpg.f31f3c0b27a55e0c650c72bf6024de15.jpg

 

כבר עכשיו הפנים נראה כיאה לאונו טורבו מאותה התקופה.

 

20170718_160636.jpg.4dc0d1252bd6f26b326b699816b93bda.jpg

 

שימו לב שכך הפנים היה נראה בקניה:

 

20161014_091342.jpg.c6a30970002262af79f992b27d909342.jpg

 

לאחר מכן התווספו סט קפיצי הנמכה שגררתי איתי במזוודה באחת הטיסות לחו"ל.

 

20171211_184533.jpg.576eb8b346073ebace5292d86dd0772a.jpg

 

20171211_190009.jpg.465c8988c8a22cb64fb1a5d67e7fc95f.jpg

 

20171211_195606.jpg.883790eefadecae0cf806ce692974f84.jpg

 

20171211_200257.jpg.eed8034f77a88c06169ba4f2d728fca0.jpg

 

עוד הפתעה:

 

20171220_081528.jpg.9fe344c755940c5c9cd93cee5b5f6954.jpg

 

20171220_083347.jpg.5f6b27fa46855be69359cd5706ba6eda.jpg

 

שבועיים שלמים נסעתי עם הניילונים על השטיחים על מנת לא להרוס אותם 😎

 

20180101_190846.jpg.f2f7051b6706547690fd268267426767.jpg

 

20180101_190910.jpg.e9386b04c7851bbc9156c6d911c8e071.jpg

 

יום בהיר אחד בנסיעה, הרכב התחיל לקרטע. כנראה סתימה בדיזה של הקרבורטור.

ספריי קרבורטור והרכב נוסע כמו חדש.

אך מקור הבעיה היה חול בקרקעית טנק הדלק.

 

20171212_213702.jpg.cbcff2c9d0fc2c31ef4ca06520fadbe5.jpg

 

20171212_213711.jpg.f94b323d22ae1000666ba09fd691a5de.jpg

 

הייתי מחליף פילטר דלק אחת ל 3 חודשים כי התלכלך מחול:

 

20170714_192034.jpg.2fe14d7585507039885b4e8c23f2e0a1.jpg

 

20170714_192028.jpg.da29ef7e417db9a49904860b75cc4d5f.jpg

 

מצוף חדש על הדרך:

 

20170613_191852.jpg.e8f75ab6f58543fdf71ebe6cb1e8e576.jpg

 

הפיתרון היה לשים 2 פילטרים.

אחד מהטנק, ואחד לקרבורטור.

זה פתר לי עד הבעיה עד היום וכך לא הגיע חול לדיזות.

 

20180306_191345.jpg.8f843a428ddc1bfcc42615cb7ad93cd9.jpg

 

לאחר מכן הבאתי פילטר דלק גדול יותר מזה לאחר שעשיתי ניסוי כלים עם כמה חברות של פילטרים.

 

20181128_185308.jpg.831473ce67f09b57333bbef8819707ab.jpg

 

רוסיה לא החזיקה במבחן.

 

20181128_190128.jpg.49635667dae1f2ce5d4a7327ca30a700.jpg

 

הפילטר הטוב ביותר ניצח:

 

20190308_163728.jpg.81b468f6c0e28b0519d541d3f0c3de90.jpg

 

נשם הדלק, שהיה שבור, גם הוחלף:

 

20190412_122518.jpg.be83eda607166a44cff45faff8c2ca1d.jpg

 

עוד כל מיני גומיות שנאכלו ונסדקו ב30 שנה האלה, הוחלפו.

חלקים אלו אין להשיג בארץ וגם בחו"ל כבר נדירים מאוד.

גומיה חדשה לבוסטר:

 

20190429_172246.jpg.51908c00ef02d5a9cfab6f8bdca1bffa.jpg

 

20190429_172359.jpg.08411ab65c0de5b229ff2d3b36f6efbe.jpg

 

גומיה חדשה לדיסטרבוטור שקיבל שימון:

 

20180515_195327.jpg.d9df41555cdd1d50adf3f09cfc6a45ff.jpg

 

20180515_192246.jpg.61d80b57774abf3a24e0a533303ea934.jpg

 

וגם הוא קיבל שיפוץ יחד עם יחידת וואקום חדשה.

 

20180719_184855.jpg.e4be3612a8f73352b91814b33368412f.jpg

 

לאחר כ 3 שנים, הרדיאטור החל לנזול והוחלף:

 

20180829_180004.jpg.403528e9ff9f62b3a5585f029abbc6c2.jpg

 

20180831_082826.jpg.942164aa3e2bd9cbedcdc174ee87db02.jpg

 

גם המשולשים התחדשו בגומיות חדשות פוליאוריטן.

 

20180928_091439.jpg.03e568d197d776747700cd8de8a40413.jpg

 

20180928_114258.jpg.979d4c155969a96dba56a19b61edac6d.jpg

 

הגומיות החדשות בשילוב הקפיצים נתנו לרכב חיים חדשים מבחינת היציבות.

 

האונו התחדשה גם בסט דיפונים של טורבו מקוריים מאיטליה:

IMG-20170713-WA0010.jpg.677bb30709f1af05889cf3aa1153d84c.jpg

 

20180525_125814.jpg.917911522d7af231db34e6dbee56e762.jpg

 

20180525_122803.jpg.ba3369e492381da609fec618fbb1573d.jpg

+ שק ידית הילוכים מקורי מעור:

 

20190429_171642.jpg.a8b9cae06f6d5695134c4d86b496cb02.jpg

 

20190429_171827.jpg.bee8686a84b2a545f2ddb21339e7f59b.jpg

 

מכיוון שעוד לא הגעתי לייבא כסאות, מצאתי ריפוד תואם

 

20190517_184658.jpg.2a7cb93a1981ffa89fb5e3849bb763aa.jpg

 

20190517_185209.jpg.08554740edbf1a677748e23def2670e6.jpg

 

מפוח החימום שבק וגם הוחלף במפוח מקורי שמצאתי

 

20190607_164002.jpg.c431cf4d28edfe41a228cca49736b0e0.jpg

 

20190609_152201.jpg.e72317292eed6cbce0153f77ca54e8b1.jpg

 

לאחר כמה זמן, הרכב קיבל כמה תוספות כמו קמשפט של פונטו 75 + קרבורטור 30/32 של WEBER

 

20180407_103016.jpg.7aafb788b3f36895903cd11f6086765f.jpg

 

20180407_103021.jpg.d7a5d9e100a980df059b534ec679c9fd.jpg

 

20180407_104137.jpg.3ad2481348b618898f67cef9cf496bf7.jpg

 

שיפוץ קרבורטור WEBER DMTE 30/32 שהגיע בפיאט אונו מנועי 1300:

 

20180517_164435.jpg.89f856fa5c8a83cb8d84214f02571a6f.jpg

 

20180517_164438.jpg.5a96380b123ad36d2138c4ec9a929ed0.jpg

 

כל החול שיצא ממנו:

 

20180517_172322.jpg.2dee881ddf83b34cd84b2c1a24dd769b.jpg

 

היה פילטר דלק? אם כן הוא ראה ימים בהחלט יפים יותר.

 

20180424_190756.jpg.f2f40e642e74ba1c9407a42e046c4ede.jpg

 

החלפת משאבת תאוצה:

 

20180427_133538.jpg.c4f08fd76a52ec255e73323abfbfe967.jpg

 

סט אטמים חדש:

 

20180424_185511.jpg.2625cd9a4ccfd347ecad80274ecd9ba6.jpg

 

 

20180423_190751.jpg.4094b8864248eabfd7003e54c009986b.jpg

 

לאחר כל השיפוץ הזה, היתה לי הזדמנות לרכוש קרבורטור חדש בחו"ל לאחר שכמה ברגי כיוון נגזרו.

קרבורטור חדש לגמרי:

 

20190516_223854.jpg.eb5535e4afe6e82670bae06b4900d15f.jpg

 

20190516_225235.jpg.63599c38c05346258f6cde2617b54528.jpg

 

אחרי זה היה תורן של החלפת כל גומיות הפנים לחדשות:

לאחר שגם צבעו עליהם כשהרכב עבר פחחות.

20190405_151120.jpg.4aebd25409ced11ea70c73f4a70e8f14.jpg

 

20190405_151630.jpg.9d004541d946efff80a3ea7dd84c27a3.jpg

 

20190405_151130.jpg.ce0f1b3e16db2a8fde66acdd1b572007.jpg

 

ועכשיו לחלודות.

הרכב עבר אמנם פחחות, אבל כל החלודות לא קיבלו התייחסות.עבדתי ימים כדי לסדר את כל החלודות ברכב.

הרוב היו באזור השמשות + פנים הרכב בין המסגרות של הגומיות.

התחלת העבודה:

 

20190104_115535.jpg.1b07b3b947613bdf25c36a603769a877.jpg

 

20190104_115551.jpg.da39c2440542974cd57f076ae22e53fc.jpg

 

 

 

לאחר מריחת ממיר חלודה:

 

 

 

20190104_163210.jpg.342f33f4aefae019a0e60d7393489b1b.jpg

 

20190104_163342.jpg.4ff9d9b7f480188758c5921f04150071.jpg

 

20190104_164345.jpg.70442a86c5b1dd7d6cf92a2a386a75ef.jpg

 

באזור הפנסים היתה גם חלודה שהתפוררה לחור:

 

20171125_122332.jpg.13b28869240176b4aac5b7060cf7bb97.jpg

 

20171125_122346.jpg.d0a35fdd6f6b957331786c78e2944547.jpg

 

סתימת החור עם פאטץ' וחומר פחחים:

 

20180113_125850.jpg.47e9dc1aa82f784c5cbb16a61c971d1f.jpg

 

20180113_134153.jpg.39a24471ec4626269c637b1ce9422e7d.jpg

 

20180113_135841.jpg.246872639d75cd6b92060834871e9008.jpg

 

חלודות בספי הדלתות:

 

20171201_165604.jpg.ff06199f1b0b3ea5eeeb732c6d497158.jpg

 

20171201_174028.jpg.5a1577ff599fa73f2d6afed134280199.jpg

 

20171201_171707.jpg.7a7edfa051de73184501aabf8260fb71.jpg

 

אחרי צבע:

 

20171201_182334.jpg.358279e7131162d05fbeb7da0d3a7fe6.jpg

 

חלודה במסגרת האחורית:

 

20170703_184457.jpg.639dde58475bd3dd89a02c32374b1c6f.jpg

 

20170703_175847.jpg.f3d513989fcc1810b7bc68cd252b15d6.jpg

 

20170703_192201.jpg.893f97324f41b24405b239f10d7e8dd3.jpg

 

תיקון חלודות במסגרות הפנים, הדלתות והדיפונים:

 

 

 

20180502_191953.jpg.01c86ece26880fd0cc37027fc5f36657.jpg

 

20180505_112008.jpg.9d5740bd0d9d505c17b30b8473bc17a6.jpg

 

מריחת ממיר חלודה ושיוף:

 

20180505_115225.jpg.c5af2369315c56f1b0bab34e4f1deed8.jpg

 

20180516_201245.jpg.ffb9865712882e975ab9a2822e6779a5.jpg

 

 

20180516_201252.jpg.e0f3a560425170de2b0cacf9a08b0adb.jpg

 

תיקון החלודות בתחתית הדלתות מבפנים:

 

 

 

20180502_190904.jpg.d2bd74289ff6368a991f291896c5f545.jpg

 

20180505_111314.jpg.342ad168f6fe22dda7f33e7c7196e964.jpg

 

20180516_204233.jpg.837996b7370315fc1de410c4e3f5d3ce.jpg

 

20180516_204238.jpg.664b01003a226f2875faf27f4a36f52c.jpg

 

והתוצאה הסופית:

 

20180505_113317.jpg.4aba21e11eac5fd23a32e60f986082ab.jpg

 

20180505_113801.jpg.1305511933410099e55cb00f64dd5a8d.jpg

 

עוד חלודות שונות:

 

20180517_173204.jpg.55f05dfee93ad440101e3d6e7e65777c.jpg

 

20180517_173208.jpg.b0372432815bccd8a84166aa42115552.jpg

 

והנה צלון שמש ישן שמזכיר את התקופה:

 

20190125_162038.jpg.68499f000e7ac38d2c19d496b1b60fe1.jpg

 

וכך היא נראית היום:

4 שנים כיפיות של שיפוץ, חלקי חילוף זולים, דלק בכלום כסף, ומגיעה לכל מקום.

 

20181012_102938.jpg.30fc57bde65fdbd29e37ba2ddaba5e01.jpg

 

20180709_193615.jpg.8de6683a9b92898456ea6dda4d94d25e.jpg

 

20180908_181224.jpg.d42845a3a595e13bf9303bd996166603.jpg

 

20180908_181135.jpg.41efacf26b7cf3500fd7fb73192613d9.jpg

 

 

 

לאונו יכולות אחסון מרשימות.

בין אם עגלת סופר שנכנסת:

 

20170812_134046.jpg.5ed9d02bf683399369d947876306407b.jpg

 

לבין בובת פרווה ענקית:

 

20181224_160702.jpg.18a2e64b1e56bea32ec259c8495b9f6b.jpg

 

20181224_160918.jpg.0394d215b0f0927f8d218a8ae9421047.jpg

 

היו לי עוד 900 תמונות שנקעטו בעריכה.

4 שנים עברה מהפך כולל, מסיעה אותי לכל מקום.

יבוא יום ואולי ארכיב בה מנוע חזק יותר אך לבינתיים אני נהנה.

גם יחידת מזגן יש, עדיין מחפש אחת מושלמת כי הפלסטיק לא החזיק.

זה בגדול תיק השיפוץ, אעדכן כמובן להמשך.

  • תודה 19
  • מעניין 20
  • עצה טובה! 5

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד!


פורד פיאסטה 83':arrow:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התיעוד, כל הכבוד.

 

האמת זה רכב יחסית מוכר ויצא לי לראות אותו במציאות, חיצונית די נאמן לטורבו המקורית.

 

רק לא קישרתי בינך לבין הרכב 😀


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יפה מאוד !

כל הכבוד !


alfa 156 2.5.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מרשים, מדהים כמה שהמבנה החיצוני של המנוע דומה למנוע של פונטו 2010 ואילך.

 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נראה מקסים. 

כל הכבוד. 


גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
מרשים, מדהים כמה שהמבנה החיצוני של המנוע דומה למנוע של פונטו 2010 ואילך.
 
 
86 זו הייתה השנה הראשונה של המנוע הזה באונו, ושנה קודם באוטביאנקי Y10. מאז הוא המשיך המון שנים ללא שינוי.

כשנסעתי פעם בחו"ל בגרנדה פונטו משכורת, פתחתי את מכסה המנוע והייתה לי בדיוק את אותה התגובה: וואלה לא השתנה פה כלום מתקופת האונו :-)

 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

העלת בי קצת זכרונות, הרכב הראשון שהיה ברשותי היה פיאט אונו, אומנם טיפה יותר צעירה :)

שאפו על ההשקעה וההתמדה, בעיני רק קצת חבל שטיפלת בחלודה נקודתית ולאחר הצביעה... :)

תהנה מהרכב.

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

source.gif

 

מדהים. פשוט מדהים. אין מילים.


מתלבטים לגבי הרכב הבא? רוצים לדעת אם הרכב שיש לכם הוא הרכב שהכי מתאים לכם? בואו לשאול את מתי.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

נתקלתם בסקופ? ראיתם משהו חדש לפני כולם? רוצים לסכם תקופה עם המכונית? שלחו לנו למייל ונפרסם את זה במגזין שלנו.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איזה פרויקט יפה- תענוג!
כיף לראות.
אישית, הייתי מעדיף לשחזר אותה קרוב למקור ולא להפוך אותה, אפילו קוסמטית, לטורבו.

תודה על התמונות ועל הסיפור.


Opel Astra K 2018 1.4T Enjoy

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה פרויקט !! כל הכבוד!

יאללה מפגש :)


ROOONEEYY

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יפה מאוד.כל הכבוד !

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מדהים. כל הכבוד!

 

Sent from my MI 9 using Tapatalk

 

 

 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין מילים בפי. ידיים טובות, תענוג של פרויקט, רכב נהדר. בהחלט עשית לי חשק :)

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מדהים. כל הכבוד על הפרויקט המושקע.
מודה שבאחד הערבים היא צדה את עיני כשחנתה בחולון ונדהמתי מהמצב שלה (גם אם היא לא אונו טורבו).

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...