Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה בנושא מהירות + יציבות הרכב


hondacivic02es
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2019 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

היי,

מסקרנן אותי דבר מה מסויים,

 

נניח ואני נוהג עם הפיקנטו שלי באוטובאן בגרמניה, נוסע על מהירות נניח 160 קמ"ש, רציתי לדעת אם במזג אוויר שכולל רוחות חזקות, ובעיקול קל של הכביש, האם הרכב יכול לקבל "כאפה" מהרוח ולאבד אחיזה\להסתחרר או משהו אחר שיכול להיות מסוכן?

 

דגש ספציפית על דגם הרכב שלי, מכיוון שרכב קטן וקל יחסית עם יציבות לא הכי טובה.

 

תודה לעונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שום דבר לא מסוכן בפיקנטו בשיוט ב-160 קמ"ש. הפיקנטו רכב יציב עם התנהגות כביש טובה לסגמנט שלו. מה שכן, ברוח חזקה כן תצטרך להקפיד על יציבות צידית, כמו בכל רכב עם צללית גבוהה. לאבד אחיזה או להסתחרר - סיכוי אפסי, אלא אם תיבהל ותעשה תנועה חדה עם ההגה.

 

משקל הוא לא אינדיקציה ליציבות. אם כבר, משקל הוא רק חיסרון.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב עם צללית גבוהה יותר רגיש לרוחות צד, וצללית הפיקנטו יחסית גבוהה ותהיה ערוך לתזוזות הרכב עם הרוח מצד לצד. לא נורא.

 

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את זה כבר חוויתי. בעיקר בנסיעה בכביש החוף כשמתקרב לחיפה, בחורף. זה היה מבהיל בהתחלה אבל אחר כך הבנתי שאין מה לעשות זה רכב "קליל" יחסית שרגיש לרוחות חזקות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב רגיש לרוחות לא בגלל המשקל אלא בגלל העיצוב הקופסתי שלו שגורם להפעלת כוחות צידיים.

ככה שיוצא שהכוחות הצידיים גדולים מספיק להיות מורגשים.

 

מה שגורם לג'יפ של ב אם וו להיות יציב יותר זה "כמות הקשר עם הכביש" או שטח הצמיג הבא במגע עם הקרקע.

 

הפרמטרים שמשפיעים הם הצמיגים-איכותם ומידותיהם.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב רגיש לרוחות לא בגלל המשקל אלא בגלל העיצוב הקופסתי שלו שגורם להפעלת כוחות צידיים.

ככה שיוצא שהכוחות הצידיים גדולים מספיק להיות מורגשים.

 

מה שגורם לג'יפ של ב אם וו להיות יציב יותר זה "כמות הקשר עם הכביש" או שטח הצמיג הבא במגע עם הקרקע.

 

הפרמטרים שמשפיעים הם הצמיגים-איכותם ומידותיהם.

 

לצורך העניין אם מורכב לי ג'נט יותר רחב מהמקורי, ש"מותח" קצת את הצמיג, זה משפר קצת את העניין של האחיזה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצורך העניין אם מורכב לי ג'נט יותר רחב מהמקורי, ש"מותח" קצת את הצמיג, זה משפר קצת את העניין של האחיזה?

 

לא.

 

הרכב רגיש לרוחות לא בגלל המשקל אלא בגלל העיצוב הקופסתי שלו שגורם להפעלת כוחות צידיים.

ככה שיוצא שהכוחות הצידיים גדולים מספיק להיות מורגשים.

 

מה שגורם לג'יפ של ב אם וו להיות יציב יותר זה "כמות הקשר עם הכביש" או שטח הצמיג הבא במגע עם הקרקע.

 

הפרמטרים שמשפיעים הם הצמיגים-איכותם ומידותיהם.

 

ממש ממש לא. וואו, אני אפילו לא יכול להתחיל להסביר לך כמה לא. "לא" ברמות של התראה על ייעוץ לא מבוסס.

מה שגורם לרכב להיות רגיש יותר או פחות לרוחות צד זה כמו שאמר RK - צללית הרכב. נקודה. יותר בפירוט - צללית הרכב ביחס לרוחב טביעת הרגל שלו - כלומר המרחק בין הקצה הימני של הצמיגים הימניים לקצה השמאלי של הצמיגים השמאליים. לא רוחב הצמיגים, לא "כמות הקשר שלו עם הכביש" (מה זה בכלל אומר? ואם הוא והכביש בדיוק רבו והקשר שלהם לא משהו? ואם הם מאז ומעולם היו משפחה לא מי יודע מה קרובה?) ולא שטח הצמיגים.

Ford Focus estate ; Subaru XV

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא מה שנקרא "רוחב סרן" עד כמה שאני זוכר?

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא מה שנקרא "רוחב סרן" עד כמה שאני זוכר?

בערך, מפשקי סרנים. שלפעמים נקראים מפסקי סרנים, למרות שהם קשורים לפישוק (כמו ברגליים) ולא לפיסוק (כמו בחטף פתח :lol:)

 

ספייר,

אני דיי בטוח שדיברנו על דברים שונים.

בלי עצבים.

 

אני לא יודע על מה אתה דיברת, נשאלה שאלה מאוד ספציפית עם תשובה מאוד ספציפית, שבמקרה גם קשורה לבטיחות וחיים של אנשים (לא בטיחות של תאונת פגושים, אלא יציבות ב-160 קמ"ש) והתשובה שאתה נתת אין לה שום קשר לנושא. במיוחד כשהתגובה למה שאמרת (תגובה הגיונית, אגב) היא "אם אני אמתח את הצמיגים שלי על ג'אנט רחב יותר, זה ישפר את היציבות שלי?" - מה שרק ירע את היציבות של הרכב מול רוחות, ובכלל. אז כן, לפעמים צריך עצבים.

Ford Focus estate ; Subaru XV

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן הייתי דיי בטוח שפיספסתי משהו במושג ולא ידעתי בדיוק מה.

 

אבל ידעתי שהדרך הכי מהירה לקבל תשובה זה לכתוב תשובה לא נכונה באינטרנט.

והנה עברו 12 דקות ותיקנת אותי

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר העלו את נושא הקשר עם הכביש.

רוחב הצמיגים קובע, אבל מערכת מתלים טובה עם בולמים ובושינגים במצב טוב גורמת שיותר זמן בפועל הצמיג מונח היטב על הכביש. במהירויות הגבוהות מתבטא ההבדל בין מערכות מתלים יקרות לפשוטות.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בהכרח יקר מול פשוט - אלא מכויל טוב / לא טוב.

 

ספציפית לענייננו, הכיול של הפיקנטו מעולה - המכונית יציבה לגמרי בשיוט בינעירוני.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...