Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חיפושית למי שיודע רק מה זה גז וברקס, 15K האם לעשות את זה?


avimorde
שימו לב! השרשור הזה בן 1412 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכם, שמי אבי, מחזיק בשברולט ספארק משנת 2013 - רכבי הראשון. כיום משמש אותי לנסיעה ללימודים, למרחק של 5 קילומטר מהבית פשוט כי נמאס לי להיות תלוי באוטובוסים. מאז ומתמיד רציתי חיפושית שבעיניי נתפסת קסומה ואלה מיתולוגית אבל בכל פעם נלחמתי עם עצמי והדחקתי אותה בשל חוסר הידע והיכולת לטפל בה בכוחות עצמי. לאחרונה נתקלתי בשאלה על חיפושית מאחד הגולשים והתשובות שקיבל חטפו עוררו בי כמיהה מחודשת, בעקבותיהם המשכתי לקרוא בפורום והבנתי שהיא לא כל כך מאתגרת ויקרה כפי שחשבתי. רציתי להתייעץ איתכם קצר ולעיניין, בתור מישהו שבחיים לא פתח מכסה מנוע, את כל טיפולי הספארק נתתי למורשה לעשות פעם בשנה, יהיה חכם לנסות לגדל חיפושית בגינה שלי?

 

אני מבין שמבחינת מרחקי נסיעה אני מתאים, אבל האם אני מתאים בתור בעלים? לקחתי בחשבון גם את כל הויתורים שאאלץ לעשות במעבר מרכב משנת 2000+ לחיפושית, מזגן, נוחות, אמינות, שעות מוגבלות, חסכון, (למרות שעם עלויות הביטוח הנמוכות אולי אחסוך?) וכיוצא בזה. אבל ללא ידע וניסיון במכונאות זה יהיה מוצלח?

 

שווי השברולט שלי היא כ15 אלף שח. אם זה יהיה רעיון לא רע, אני מוכן לשים את הכל על החיפושית. אוכל להחזיק אחת נורמלית בתקציב הזה?מכאן מה שנשאר לשאול, האם בנסועה קצרה כמו שלי עם רכב בשווי התקציב שאני מוכן להשקיע, צפויות להיות תקלות רציניות? כי כאמור אני סטודנט ופחות יהיה לי זמן מיותר.. כמובן שאם הרכב יושבת מסיבה כזו או אחרת עדיין אוכל לשרוד עם אוטובוס עד התיקון. שאלה כמה גבוהה הסיכוי שדברים כאלו יקרו?

 

מקווה שהבנתם בגדול את הלך הרוח, אני אוהב מכוניות אבל מכיר רק את הקנקן ולא את מה שיש בתוכו. רוב הפוסטים שלמדתי מהם היו משנת 2005-2010 ואולי כבר לא הכי מדוייקים. כל דעה תתקבל בברכה. תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וקלאץ' אתה מכיר? במכונית ישנה, תצטרך ללמוד לפתוח מכסה מנוע. וגם זה רק כהתחלה...

ובכלל, נסיעה של 2 * 5 ק"מ ליום אינה "בריאה" לשום רכב - ישן או חדש.

עודד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקלאץ' אני משתמש מידי יום במשך שנתיים עם הספארק. אז אתה אומר בעצם שכל המכוניות מיועדות לנסיעה של 20-40 ק"מ כל יום? הרי לא חסר אימאות המחזיקות רכבים רק לצורך הסעת הילדים לגן הקרוב.. אני לא מבין גדול אבל בעיניי לפחות הספארק ורכבי המיני נחשבים יותר עירוניים ומתאימים לשימושים האלו..

 

אז מה אתה מציע לי: ללמוד את אנטומיית החיפושית ואז לקנות, לקנות ולהסתמך על מוסכים/ בעלי חיפושיות ותוך כדי ללמוד, לרדת מזה ולהסתפק ברקע של חיפושית במחשב.

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהכותרת המקורית לא היה ברור אם אתה יודע מה זה קלאץ'. לצערנו, בדורנו יש רבים שהאביזר הזה נראה להם אנכרוניסטי ומיותר...

 

לא טענתי שמכונית אינה מסוגלת (או אסור לה...) לנסוע מרחקים קצרים לאחר כל התנעה.

פשוט, זה לא כל כך בריא לה. המנוע ומערכת הפליטה אינם מגיעים לטמפרטורת העבודה שלהם, הבלאי גבוה יותר.

 

לא, אל תלמד מכונאות ב"התכתבות" :lol:, ולא הייתי מציע להסתפק בתמונה על המסך.

אם הנושא מושך אותך וקרוב ללבך, קנה אחת והתחל ללמוד "תוך תנועה". אם יש לך רקע והבנה טכנית, תוכל להעזר תחילה במוסך, להבין מה עושים ולאט להכנס לתמונה בעצמך. תוכל לבקר במפגשי חיפושיות או מפגשי מועדון ה-5 (איפה אתה בארץ?). תמיד תמצא שם את אלה שיהיו מוכנים לסייע.

 

אגב, לשאלתך: למרות ההנחה בביטוח, לא נראה לי כי מכונית ישנה תהיה זולה יותר. בהחלט תהיינה תקלות....

עודד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ככה מרגישה חיפושית בתור רכב ליום יום.

 

קח בחשבון שזה נכתב בכוונה בפרספקטיבה מסויימת, בלי להתייחס לעצם תחביב האספנות.

 

 

 

 

https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=5791026

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עם אוטוביאנקי שנת 1979 -903 סמ"ק כבר 4 שנים, כל יום 30 ק"מ הלוך חזור, לא נוסע בה ביולי אוגוסט {לא בגלל שאי אפשר, בגלל שיש לי בעיה שאני מטפל בה כל שנה בתאריך הזה}

נהנה מכל רגע.

עשיתי איתה כבר 27 אלף ק"מ.

פעם אחת על גרר {פלטינה נשברה לי עקב חוסר גירוז}

פעמיים ראש מנוע. {500 שקל כל פעם}

פעם אחת סוג של אוברול למנוע ועל הדרך עשיתי טימניג {1800 שקל}

BMW E36 M40 year of 1992

Autobianchi A112 year of 1979

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכם על העזרה. אני מחולון. היכן מתקיימים מפגשי החיפושיות ומועדון ה5? כעת אשמח אם תוכלו לעזור לי לפקס את מאפייני החיפוש - באיזה דגם ומאיזה שנה יהיה הכי כדאי להתמקד(אמינות איבזור וזמינות חלפים)? מהי העלות ההוגנת לאחת כזאת במצב טוב? ושאלה קצת מצחיקה, האם לבקש היסטוריית טיפולים? לוקחים למכון בדיקה ? :-D

 

אלעד, לא ידעתי על קיומו של הרכב והחברה, אבל אחרי חיפוש בגוגל אני כל כך מקנה בך. הוא כזה חמוד. בע"ה אחרי החיפושית

עריכה אחרונה על ידי avimorde
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וקלאץ' אתה מכיר? במכונית ישנה, תצטרך ללמוד לפתוח מכסה מנוע. וגם זה רק כהתחלה...

ובכלל, נסיעה של 2 * 5 ק"מ ליום אינה "בריאה" לשום רכב - ישן או חדש.

 

פות"ש יקנה חיפושית חצי אוטומטית ואז יהיה פטור מהכרת דוושת המצמד.

 

לדעתי כדאי להגיע למפגשי מועדון חמש ולדבר עם בעלי רכבים ולשים לב למה שהם אומרים ולא לרגשות שהם מרגישים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב אספנות לדעתי זה עניין של תשוקה ורגש, לא של הגיון.

 

בא לך ? אתה רוצה ויכול ? לך על זה ! אימתי אם לא עכשיו? כשיהיה לך ילדים ומשכנתא תתחרט שלא עשית את זה.

 

חיפושית היא אולי רכב האספנות הכי קל ופשוט לתחזוקה, חפש אחת טובה וקדימה.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

....

 

 

קל}

 

ה.

 

אם תוכלו לעזור לי לפקס את מאפייני החיפוש - באיזה דגם ומאיזה שנה יהיה הכי כדאי להתמקד(אמינות איבזור וזמינות חלפים)? מהי העלות ההוגנת לאחת כזאת במצב טוב? ושאלה קצת מצחיקה, האם לבקש היסטוריית טיפולים? לוקחים למכון בדיקה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי שנה ומצב - הכי חדשה והמצב הכי טוב, אין מה לדבר על שנה מועדפת וכו' כי אתה מחפש משהו נוסע יותר מאשר ערך אספני. יש עד שנת 83 בערך.

 

במכונית בגיל כזה אין שום משמעות לבדיקה ועדיף שתביא 'חבר שמבין'.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

לדעתי, אם אין לך מושג במכונאות בסיסית ואתה זקוק לתחבורה יום יומית לא כדאי לקנות רכב אספנות כרכב יחיד.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השנה המעודפת זה 1973-1978, רצוי דגם 1302/1303 עם מתלה קידמי מקפרסון ובלמי דיסק.

 

מאוחרות יותר זה ייצור במקסיקו, הגרסה הכי בסיסית ופחות איכותיות.

 

 

ומצטרף ל SlowRide. להחזיק רכב כזה בלי ידע בסיסי במכונאות זה לא רעיון טוב.

 

 

למרות שאפשר לנסות וללמוד תוך כדי. יש עדיין חלפים ומוסכים שמטפלים בחיפושית.

 

 

הדבר הכי חשוב זה מצב החלודות,

 

מכון בדיקה וספר טיפולים לא רלוונטיים. לדעתי רוב בעלי חיפושית מטפלים במכוניות בעצמם.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי, אם אין לך מושג במכונאות בסיסית ואתה זקוק לתחבורה יום יומית לא כדאי לקנות רכב אספנות כרכב יחיד.

 

פותח השרשור הצהיר כי הוא מוכן להשתמש גם באוטובוס....

עודד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1412 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...