Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Buki

פיח על שסתומי היניקה במנועי הזרקה ישירה

Recommended Posts

אגב, יש עוד יצרנים שמייצרים מנועי טורבו עם הזרקה רגילה לסעפת - כמו שהיה 1.8 20VТ של פולקסווגן לדוגמא. או שלא קיימים כאלה יותר?


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

טורבו עם הזרקה עקיפה בלבד - למיטב ידיעתי לא קיים (פשוט לא עומד בתקנות זיהום האוויר העדכניות). יש מנועי טורבו עם הזרקה ישירה + הזרקה עקיפה (למשל המנוע של הפורד ראפטור, 3.5 ליטר המפיק 450 כ"ס)


Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ה-ecoboost 1.5L החדש (3 ציל) הוא גם טורבו עם הזרקה ישירה + עקיפה

כרגע רק בפוקוס החדשה MK4 ובפיאסטה ST החדשה


פוקוס 2002 2.0 אוט'

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
מי מוכיח?

אני יכול להוכיח חד משמעית שלא .

 

מנסיון עם 20 רכבים עם המנוע הזה - כולם צרה צרורה .

 

מנזילות שמן ועד קרטועים ותקלות חוזרות - שלא נדבר על ממירים קטליטיים שקורסים עד 120,000 .

 

אם אתה מדבר על ה156 אתה צודק ואכן יש הרבה תלונות,מעבר לעובדה שאני נוסע על שני רכבים עם המנוע הזה ללא שום תקלה,פשוט אין תלונות על המנועים האלה !!

אם היו תקלות היו תלונות אחרי מעל 4 שנים שהמנוע הזה משווק..

מעבר לכך, חבר טוב שעובד כמנהל עבודה בפוספלד, מוסך יבואן, אמר לי חד משמעתית המנועים אמינים מאד,אין שום בעיות איתם.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אם אתה מדבר על ה156 אתה צודק ואכן יש הרבה תלונות,מעבר לעובדה שאני נוסע על שני רכבים עם המנוע הזה ללא שום תקלה,פשוט אין תלונות על המנועים האלה !!

אם היו תקלות היו תלונות אחרי מעל 4 שנים שהמנוע הזה משווק..

מעבר לכך, חבר טוב שעובד כמנהל עבודה בפוספלד, מוסך יבואן, אמר לי חד משמעתית המנועים אמינים מאד,אין שום בעיות איתם.

ואני נוסע על 2 טווינצ'ארג'רים ללא בעיות, אז מה?

אני לא מעז לטעון שהם אמינים, בנחרצות כמוך.

מהנים כן, אפילו מאוד, אבל לא אמינים.

די לפאנבויזם.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אתמול הייתי ביום מסלול ופגשתי פיג'ו 208 GTI מודל 2013 (מנוע THP200) יד ראשונה עם 137K ק"מ. אופי השימוש כולל הרבה נסיעות עירוניות קצרות ונסיעות בין-עירוניות אשדוד-זיכרון לפחות פעם בשבוע. מדי פעם ימי מסלול (הבעלים בהחלט יודע לנצל את המכונית). מעולם לא נזקקה לניקוי שסתומים והמנוע מרגיש חזק ונמרץ (בהשוואה למכונית שלי - הצטרפתי למקצה עם הבעלים). הבעלים מקפיד על טיפול לפי הספר ושימוש בשמן לפי מפרט היצרן ומסננים מקוריים.

 

שוב, אין כאן שום ראייה מדעית, אך לדעתי מנוע הזרקה ישירה שאין לו כשל תכנוני מובנה (כמו ה-THP156) ומטופל לפי מפרט היצרן - צבירת המשקעים על שסתומי היניקה תהיה איטית מאד ותצריך ניקוי לאחר נסועה ארוכה מאד. מנועים שמטופלים עם מסננים ושמנים שלא לפי מפרט היצרן (ראו את הפוסט המצויין של רון לגבי מסנני השמן), מן הסתם ידרשו טיפול הרבה יותר מוקדם.


Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מפתיע שלא סבל מתקלות כי גרסת 200 כ"ס כמעט זהה במבנה ל THP 156 . יש כמה צינורות שונים אבל בעיקרון זה אותו מנוע רק תוכנה אחרת .

עריכה אחרונה על ידי save

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני חייב להגיד שליצרנים אומנם יש אשמה לא מועטה בכל הבעיות האלה אבל גם תקני זיהום האוויר לא ממש נותנים את הזמן הדרוש כנראה כדי להטמיע את הפתרונות כמו שצריך.

 

זה ממש מרגיש כמו מרוץ נגד השעון כשבכל פעם מודבק איזה פלסטר חדש ובזמן הזה מתקנים את הפלסטר הקודם לפתרון יותר קבוע.

 

אולי היו צריכים להגדיל את המרווחים בין התקנים ומצד שני להחמיר את התקנים. כך היה ליצרנים יותר זמן להטמיע פתרונות חדשים ומצד שני קצב ההתקדמות לא היה נפגע.

 

מעניין גם לשמוע מה קורה אצל היצרנים השמרניים יותר מהמזרח. הונדה נשברו והתחילו לשווק מנועי טורבו אני מניח שהם גם הזרקה ישירה. נקווה שהבעיות שדווחו עד עכשיו לגביהם יתבררו כלא נכונות/יפתרו.

 

הקוריאניות - כנל.

 

טויוטה - היברידי, מערכת שמפותחת כבר 20 שנה ומגלה אמינות. חסרון - גם שם יש חלקים שאם מתקלקלים יקרים מאוד להחלפה, אבל לדעתי זו חלופה עדיפה.

 

מה שיותר מעניין הוא מה קורה אצל סובארו ומאזדה.

סובארו מייצרים מנועים אטמוספריים רגילים, האם הם עומדים בתקן החדש? האם אירופה מעניינת את סובארו בכלל?

לגבי מאזדה שמעתי על מנוע שדומה באופן פעולתו לדיזל, האם הוא יעמוד בתקן החדש? ומעניין כמה אמין הוא יהיה.


HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
ואני נוסע על 2 טווינצ'ארג'רים ללא בעיות, אז מה?

אני לא מעז לטעון שהם אמינים, בנחרצות כמוך.

מהנים כן, אפילו מאוד, אבל לא אמינים.

די לפאנבויזם.

 

בוא,מכיוון שאתה לא יודע לקרוא עד הסוף,אני אגדיל לך...

 

"מעבר לכך, חבר טוב שעובד כמנהל עבודה בפוספלד, מוסך יבואן, אמר לי חד משמעתית המנועים אמינים מאד,אין שום בעיות איתם."

רק למקרה שאתה חושב שאני מחרטט, אתה יכול להתקשר לפוספלד ולבקש את שאדי,עברו לו בידיים אחד שניים רכבים עם המנוע הזה..







 



 

 



שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
מפתיע שלא סבל מתקלות כי גרסת 200 כ"ס כמעט זהה במבנה ל THP 156 . יש כמה צינורות שונים אבל בעיקרון זה אותו מנוע רק תוכנה אחרת .

 

מגדש הטורבו ומצנן הביניים שונים ולמיטב ידיעתי ראש המנוע אינו זהה - ל-THP200 יש תזמון שסתומים גם לשסתומי היניקה וגם לפליטה (ב-156 רק ליניקה). כמו כן קו ה-PCV (שהוא שורש הבעייה להיווצרות משקעים על שסתומי היניקה ב-THP156) שונה. אני חבר בקבוצה של בעלי GTI ואף לא אחד מבעלי ה-THP200 הזדקק לניקוי שסתומים, כך שבסבירות גבוהה המנוע הזה אינו סובל מהכשל המובנה במנוע ה-THP156 (במנוע THP156, תדירות ניקוי שסתומים הייתה באזור ה-40K ק"מ). הרגישות העיקרית של מנוע ה-THP200 היא משאבת הדלק בלחץ גבוה.

עריכה אחרונה על ידי menir1

Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
מכיר מישהו עם פורסטר טורבו 2015 הוא התלונן לחברה שיש לו ויברציות בבוקר עם עשן שחור הם עשו לו אינפוזיה עם איזה חומר של סובארו ועדכון תוכנה זה קרה לו אחרי 45 אלף קילומטר

אין מנוע הזרקה ישירה ללא הצטברות משקעים על השסתומים. לא קיים גם אם תשתמשו בשמן הכי טוב ומסנן אוויר והדלק הכי טוב. יש שתי סוגי טיפולים תחזוקתי מרגע קניית הרכב לא צריך לפרק כלום למעט צינור אוויר. הטיפול הוא בחומרים כימיים שיש למולי קואט CRC וסי פואם. קל ויעיל. לא עשיתם? די מהר תגלו שהרכב שלכם יתחיל לייצר סימפטומים הולכים ומחמירים ואז כבר צריך טיפול מעמיק ויקר יותר הכולל פירוק סעפת יניקה וניקוי עם התזת שבבי אגוז,או מילוי כל תא שסתומים בחומר ניקוי אגרסיבי. לכל אלו שחושבים שיש מציאות אחרת .יש לי בורסקופ וניכנס לכל סעפת תיווכחו במו עינכם במשקעי הפחם

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אגב עדכון התכנה נעשה עקב שימוש לא נכון בחומר או בפרוצדורה (התזת החומר על רגש האוויר mass air flow)

או שבגלל החומר עצמו והפיח והעשן שיוצאים מהאגזוז נדלקו כמה נורות ביקורת שיכבו מעצמם תוך כמה דקות או בהתנעה הבאה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סרטונים מועילים שיענו על רוב השאלות

 

 

 

 


Volkswagen Golf Hatchback, Mark IV (1J1), 2001, 2.0L 115 HP, automatic.

Sold - Skoda Fabia Hatchback, Mark 2, 2013 1.4L MPI, 86 HP, manual.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...