Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Buki

פיח על שסתומי היניקה במנועי הזרקה ישירה

שימו לב! השרשור הזה בן 285 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

מלכודת השמן עוזרת גם לעבות את אדי השמן... וללכוד אותם - ולא לאפשר לכל האדים, לעבור למערכת היניקה.

ברגע שמצליחים ללכוד חלק מאדי השמן - זה גם גורם יעיל , להורדת הפיח משסתומי היניקה.

 

מעניין איך מערכת האיוורור (הזרמת האוויר היבש) לבית הארכובה עובדת בתנאי ישראל.

האם יש פילטר בתוכה, המצליח ללכוד לחות ואבק - האם מחליפים שם פילטר.

או המערכת מושכת את האוויר, דרך פילטר האוויר של המנוע.

 

 

 

אייל.


עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לפי השרטוט, היא מושכת אוויר לאחר המסנן.


Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, מדוע טורבו תקין וחדש עדיין "זורק" כמות קטנה של שמן למערכת היניקה:

 

 

האטמים בציר הטורבו של הם אטמים "דינמיים" שעובדים דומה לטבעות הבוכנה - זאת אומרת הם לא מספקים אטימה של 100%.

 

האטמים האלו מפרידים את החלק המרכזי של הטורבו מבית השבלול החם של גזי פליטה ומבית השבלול הקר של מערכת היניקה.

 

במצבי עבודה מסויימים נוצר מצב של לחץ גבוה של גזי פליטה ובאותו זמן תת לחץ בצד היניקה.

 

 

עקב הפרש לחצים, חלק קטן של גזי הפליטה חודר מבית השבלול החם לבית השבלול הקר דרך החלק המרכזי. הגזים האלו מעבירים את אדי השמן שקיימים בחלק המרכזי לצד היניקה.

 

 

בגלל זה רואים הזעות קטנות של שמן בחיבורי צנרת היניקה וסימני שמן באינטרקולר.

 

 

ככל שהאטמים בטורבו נשחקים יותר, כך הוא מעביר יותר שמן לצד היניקה.

 

ממיר קטליטי או פילטר אוויר סתומים גורמים להפרש לחצים גדול יותר בין פליטה ליניקה ולהגדלת "זריקת שמן" דרך האטמים של הטורבו.


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שכבר נכתב, בכל מנועי טורבו הזרקה ישירה יש היווצרות פיח, אנחני מבצעים ניקוי כזה על בסיס שבועי במנועי THP, וכבר ביצענו ניקוי פיח במנוע TSI , לקסוס, במוו, וקדילק.

 

בביקור שערכתי בשבוע שעבר במפעל MOTOMACHI של חברת טויוטה ביפן, קיבלתי הסבר שכל מנועי לקסוס וטויוטה הזרקה ישירה עוברים למערכת בעלת 2 מזרקים לצילינר, אחד ישיר ואחד "קונבנציונלי"

 

ניתן לראות דוגמא כאן

IMG-20181121-WA0028.jpg

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
כמו שכבר נכתב, בכל מנועי טורבו הזרקה ישירה יש היווצרות פיח, אנחני מבצעים ניקוי כזה על בסיס שבועי במנועי THP

 

אני מניח שהניקוי נעשה בעיקר (או בלעדית?) למנועי THP156. אשמח אם תתייחס.

כאמור, מבחינה של השינויים שהוכנסו ע"י היצרן במנוע THP165, הוא אמור להציג שיפור משמעותי ברגישות להיווצרות משקעים על השסתומים.

 

כמו כן, אשמח אם תתייחס לנסועה הטיפוסית של מנועי TSI שנזקקים לניקוי.


Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גם ב 1.2 Puretech?

באילו מנועי הזרקה ישירה אין הצטברות פיח?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
גם למנועי 165 יש הצטברות פיח.

אורן

 

יש הסכמה והבנה שכל מנועי ההזרקה הישירה צפויים לצבור משקעים על שסתומי היניקה, אך במנוע שתוכנן לא אופטימאלית כמו ה-THP156, הצטברות הנ"ל מהירה יחסית ויש להציע ניקוי תדיר יחסית - אנשים דיווחו גם על 30K.

מנוע THP165 עבר מספר שיפורים לא מבוטל האמורים להקטין את הרגישות הנ"ל ולאפשר ביצועים תקינים למשך זמן ארוך משמעתית עד הצורך בניקוי. אתה יכול להתייחס לכך?


Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אבל המנוע הזה לא עבר "מספר שיפורים לא מבוטל".

הרי עברנו על מסמך ואין שום שום דבר מפורש בעניין ויש רק הנחות של כמה אנשים ואני לא ביניהם, שזה גם קשור.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אתה כבר מבלבל בין מסמכים,המנוע עבר שינויים מהותיים מאד,וגם העלו פה את המסמך המתאר את חלקי המנוע שהוחלפו,וזה גם מוכיח את עצמו בפועל כמנוע אמין לעומת הקודם שהיה לא אמין.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מי מוכיח?

אני יכול להוכיח חד משמעית שלא .

 

מנסיון עם 20 רכבים עם המנוע הזה - כולם צרה צרורה .

 

מנזילות שמן ועד קרטועים ותקלות חוזרות - שלא נדבר על ממירים קטליטיים שקורסים עד 120,000 .

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אתה כבר מבלבל בין מסמכים,המנוע עבר שינויים מהותיים מאד,וגם העלו פה את המסמך המתאר את חלקי המנוע שהוחלפו,וזה גם מוכיח את עצמו בפועל כמנוע אמין לעומת הקודם שהיה לא אמין.

לא מבלבל כלום. מדברים על פיח בשסתומים ולא אמינות כזאת או אחר.\

שום שינוי, למעט הוספת מזרקים ביניקה, מה שלא נמצא במנוע הזה, לא יפתור את ההבעיה הזאת.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אבל המנוע הזה לא עבר "מספר שיפורים לא מבוטל".

הרי עברנו על מסמך ואין שום שום דבר מפורש בעניין ויש רק הנחות של כמה אנשים ואני לא ביניהם, שזה גם קשור.

 

דניאל מכובדי, אני משתדל לדייק ורוצה ללמוד ולהבין. לטובת הדיון אני מפרט מטה מספר שינויים מהותיים שמפורטים במסמך:

 

1) ראש מנוע עם תכנון חדש/מעודכן הכולל מערכת תזמון שסתומים וקו PCV חדש עם לוכד שמן

2) מערכת הזרקת דלק חדשה בלחץ גבוהה יותר

3) מערכת גדישה חדשה (מגדש, מצנן ביניים וכל הצנרת)

4) מערכת יניקת האויר

5) מערכת קירור חדשה

6) מערכת ניהול מנוע חדשה (חומרה ותוכנה)

ועוד...

 

אם כל הרשימה הנ"ל אינה מייצגת "מספר שינויים לא מבוטל" אז מה כן?

 

שנית, המסמך לא מתייחס בצורה מפורשת לנושא הצטברות המשקעים כנושא, אך כן יש התייחסות בעקיפין בתיאור חלק מהשינויים הנ"ל (ההתייחסות הישירה היחידה נוגעת להוראה בקשר לסוג השמן המומלץ עבור מנוע זה). לדוגמא:

1) העלאת לחץ הזרקת הדלק + שינויי המזרקים והוספת מוד הזרקה נוסף כדי להקטין תופעה של abnormal combustion -

"The new BOSCH electro-magnetic injectors supply an injection pressure of up to 200 bars.

Injection is now of the triple sequential type (mono, double and triple) according to engine load

and speed). The effect of this is to limit the occurrence of the “rumble phenomenon” at low engine speed

(abnormal combustion). The Euro 5 version used double injection.

The increased injection pressure, associated with smaller diameter holes in the injector nozzles,

gives better fuel vaporisation, so improving combustion (lower fuel consumption) and reducing

emissions at source (in particular, a big reduction in the number of particulates).

 

 

 

הפרשנות (שלי) - הקטנת תוצרי הלוואי של בעירה לא אופטימלית, אמורה להקטין את כמות המזהמים הלא רצויים העוברים כחלק מה-blow by אל בית הארכובה ודרך קו ה-PCV חזרה לסעפת היניקה. זה אמור לתרום להקטנת ההסתברות להיווצרות בוצה והקטנת ההצטברות של המשקעים שמגיעים לשסתומי היניקה. (הרי מערכת ה-PCV היא המקור העיקרי של הג'יפה שמתיישבת על שסתומי היניקה).

 

2) עדכון מגדש הטורבו -

"The turbo benefits from a number of new internal features: a revised turbine and compressor

together with the latest generation bearing delivers improved torque and markedly reduced oil

consumption."

מיסבים חדשים במגדש הטורבו שאמורים להקטין את הצירכת השמן (אותו שמן שגם הוא מגיע בסופו של דבר לסעפת היניקה ומהווה חלש ממרכיב הג'יפה שמתיישבת על שסתום היניקהץ

 

3) קו PCV מעודכן עם לוכד שמן אינטגרלי -

"This system drains oil from the blow-by gases and so reduces the accumulation of amalgam (*) in

the engine. This has two beneficial effects: it avoids freezing of the oil trap system in very cold

conditions and it reduces the dilution of engine oil by petrol.

(*) Thick oil due to the formation of a mixture of oil and water."

גם מערכת זאת אמורה (להבנתי) להקטין את הצטברות הג'יפה על שסתומי היניקה

 

וישנם עוד שינויים שמטרתם ייעול תהליך ההצתה (מערכת תזמון שסתומים, מחשב ניהול מנוע, עדכון לתכנון החלק העליון של הבוכנה לשיפור הבעירה וכד') - להבנץי, ככל שתהליך הבעירה יהיה יעיל יותר, יהיו פחות גזים שלא נשרפו שיעברו עם ה-blow by לבית הארכובה.

 

למען הסר ספק, אני מאד מכבד את דעתך המקצועית ומטרתי לא להתנגח אלא להבין מה מכל האמור לא נכון.


Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כל האמור לעיל זה שיפורים כדי לעמוד בתקני זיהום אויר חדשים והארכת אורך חיים של השמן, על ידי מניעת בוצה וקיטון תצרוכת שמן.

בעקיפין בלבד ובפוטנציאל, זה יכול לשפר/לעכב את תופעת היווצרות הפיח על גב השסתומים, אבל בטח לא למנוע אותה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אוקי, לא טענתי שהשיפורים הנ"ל אמורים למנוע את התופעה אלא להקטין אותה, בטח ביחס למנוע ה-THP156 ששם עקב תכנון לא אופטימאלי, מנועים נאלצו לעבור ניקוי שסתומים לאחר נסועה נמוכה יחסית. זאת הסיבה שביקשתי מאורן להתייחסות יותר מפורטת.


Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 285 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...