Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמי נהיגה - פולקסווגן גול - רכב עולם שלישי.


orankohn
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2380 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

חזרתי מטיול בן 12 יום במקסיקו - מחוזות יוקאטן וקווינטה רו. (חווייה נהדרת, מומלץ!)

מראש חיפשתי בארץ רכב שכור לזוג שיהיה במינימום עלות אך עדיין לא ממש רכב מיני צנום וחלוש.

הכי זול בהפרש ניכר היה באתר rentalcars . רכב מסוג אקונומי ל - 12 ימים כולל ביטוחים וק"מ ללא הגבלה עלה 786 ש"ח בחברה מקומית. באתר הובטח רכב מסוג פולקסווגן גול או דומה.

ScreenShot_20180914153718.png

לא, לא טעות - פולקסווגן גול ולא גולף ! ראו תמונה להמחשה בשובר ההזמנה.

[ATTACH=CONFIG]509506[/ATTACH]

ומה כוללת ההשכרה ? לכאורה הכל כלול.

ScreenShot_20180914153541.png

[ATTACH=CONFIG]509507[/ATTACH]

יופי , נחתנו בקנקון, מקסיקו. ביציאה מהטרמינל חיכה נציג לבבי ומייד הועלינו לשאטל שהסיענו לתחנת ההשכרה. בעוד שכל החברות הבינלאומיות המוכרות (אוויס , הרץ וכו') ממוקמות בשדה הרי החברה המקומית המוזלת ממוקמת 4 ק"מ מהשדה. מילא. נהג השאטל היה חביב ומיהר למנוע מאיתנו כל סחיבת מזוודה אל ומשאטל וכמובן ציפה לטיפ על טרחתו. (דולר בודד עושה את העבודה היטב).

במשרד חברת ההשכרה הנציג היה יעיל וממוקד בעיקר בניסיון להוספת ביטוחים וכיסויים (כי מסתבר שבעלות ששולמה מראש יש השתתפות עצמית די גבוהה למקרה תאונה/נזק/גניבה). היות ועלות התוספות הייתה מעל לכלל עלות ההשכרה סירבתי לכל הצעה ודבקתי בכיסוי המקורי.

מייד לאחר ההחתמות נציג חביב הביא את הרכב. סימן מעט ליקויים קלים מסביב והסביר היטב על הרכב.

מה זה הפולקסווגן גול הזו?

מסתבר שמדובר בגרסה מיושנת של פולו שמיועדת לארצות עולם שלישי וגם מורכבת שם.

לכאורה, מבחינה חיצונית הרכב די מודרני ועכשווי בעיצובו. מבחינה מכנית הרכב ממש מיושן ומבחינה איבזורית הרכב דל להפליא עם הבלחות חריגות לטובה.

הרכב שנתקבל היה מודל 2017 עם 49,000 ק"מ, אבל שמור היטב בפנים ובחוץ.

במפתיע, או שלא, הרכב גילה אמינות מופתית לאורך 1500 ק"מ.

 

במה בעצם מדובר?

זה רכב סופר מיני 5 דלתות בתצורת האצ'בק (יש גם דגם 4 דלתות שהופיע בתמונת השובר). הרכב באורך 3.90 על בסיס גלגלים באורך 246.6 ס"מ.

הרכב מגיע עם מנוע פולקסווגן ישן וחביב בנפח 1600 סמ"ק עם הספק סביר של 101 כ"ס ועם מומנט סביר גם כן של 14.3 קג"מ אבל ששיאו בסל"ד נמוך ושימושי של 2,500 בלבד !

הרכב הוגדר בהזמנה כ"אוטומטי" ובפועל מדובר בדגם שמכונה במקסיקו "i - motion" - שם נאה לגיר רובוטי מיושן חד מצמדי עם מצב "ספורט" ואופציה לתפעול טיפטקוניק.

הרכב מכיל בפנים שלל אביזרי פולקסווגן וותיקים ומוכרים עם פלסטיקה כהה, מוצקה ופשוטה אך איכות ההרכבה טובה מאוד. אין שום קרקושים, רעידות או בלאי.

האיבזור מאוד פשוט ודל , כולל פריטים ששנים כבר לא נמכרים בישראל.

לשלילה - מה היה או לא היה ברכב שדי מבאס: 4 חלונות בתפעול ידני, אין מגב אחורי, אין הפשרת אדים לחלון אחורי, אין בקרת יציבות , רק ABS. זוג כריות אוויר קדמיות בלבד.

מה היה דווקא לטובה - מזגן מכני חזק ויעיל (חובה באזור חם ולח כמו שהיינו בו) , נעילה מרכזית, לוח שעונים מלא כולל מחשב דרך מפורט, איתות בנגיעה, פתיחה חשמלית לתא מטען, אזעקה, מערכת שמע סבירה עם 6 רמקולים, בלוטות', שקעים של USB, AUX.

 

אז איך הרכב בעצם נוסע?

הגול על חישוקי הברזל שלה לובשת צמיגים בחתך שכבר מזמן אין בארצינו - 175/70/14 . הצמיגים היו ממותג טוב - GOODYEAR אך מסדרה שאינה מוכירת בארץ - DURAPLUS. האחיזה סבירה והנוחות טובה מאוד.

איך יחידת ההנעה ?

הגיר הרובוטי החד מצמדי די לא נעים עם השהייה ארוכה בהעברה אך במפתיע ללא טלטול. במצבי זחילה הגיר דווקא הפגין תפקוד תקין. העברה למצב S משפרת את התגובה ונותנת נמרצות רבה. שימוש במוד ידני חביב ומשפר את חוויית השימוש.

המנוע דווקא מוצלח - שקט ונמרץ עם סחיבה יפה. המומנט המירבי שמגיע בסל"ד נמוך יחסית של 2,500 מאפשר גם סחיבה טובה בהילוכים גבוהים והתאוצה נאה יחסית.

תצרוכת הדלק טובה. בנסיעות בינעירוניות במהירות 100-90 קמ"ש צריכה בפועל של 15-16 ק"מ/ליטר .

צריכה ממוצעת משולבת הייתה 12-13 ק"מ לליטר.

אחיזה והתנהגות? אין לי מושג ממשי כי הכבישים ברובם היו ישרים ובאיכות סלילה מפתיעה לטובה.

לאורך 1500 ק"מ של נסיעות הרכב הפגין אמינות מופתית ונתן תמורה טובה.

 

הרכב עולה במקסיקו כחדש סכום השווה ל - 40K ש"ח.

https://www.vw.com.mx/es/autos/gol.html

 

לסיכום, מדובר כלי תחבורה בסיסי סביר , מיושן טכנולוגית וחף מפינוקים אך עושה רושם כנוח למדי, אמין ועמיד.

 

IMG_20180831_082529.jpgIMG_20180831_185728.jpgIMG_20180831_082417.jpgIMG_20180908_221535.jpgIMG_20180909_173649.jpgIMG_20180909_173654.jpgIMG_20180831_173312.jpg

עריכה אחרונה על ידי orankohn
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגול הזול יש גם גרסת סדאן שנפוצה במקסיקו אצל נהגי מוניות.

בכללי במקסיקו ניתן לראות שלל שיקוצי סדאן שמתחרים בפולקסוואגן גול סדאן, מיצובישי אטראג' נמכרת שם כדודג', ניסאן מתחרה בהם עם דגם שמיוצר עוד משנות התשעים ונקרא שם "טסורו" (נפוץ מאוד אצל מוניות) ויש גם גרסאות סדאן לשברולט ספארק מהדור הקודם ויונדאי i10.

 

במקסיקו ששכרתי רכב קיבלתי פולו סדאן שכיום נמכרת רק בדרום אמריקה ורוסיה.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסיקור המעניין. שוק הרכב במקסיקו מוזר כיאה למדינת עולם שלישי - לא אשכח איך ראיתי בביקור במקסיקו סיטי ב-1998 את החיפושית החדשה באולם תצוגה וממש לידה החיפושית המקורית שעדיין נמכרה שם חדשה בחצי מחיר, עשרים שנה לאחר שהופסק שיווקה בשאר חלקי העולם.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ייאמן שהמנוע העתיק הזה עדיין חי ובועט ומיוצר ב-2018...

האמת? אחד המוצלחים של פולקסווגן, אמין למדי. צמד שסתומים לצילינדר, אם אינני טועה.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ייאמן שהמנוע העתיק הזה עדיין חי ובועט ומיוצר ב-2018...

האמת? אחד המוצלחים של פולקסווגן, אמין למדי. צמד שסתומים לצילינדר, אם אינני טועה.

יש לפולקסווגן מנוע 1.6 אטמוספרי חדש קוד CWVA. מבוסס על 1.4TSI, בדיוק עבור שווקים מתפתחים ועלום שלישי. מניח שמדובר במנוע הזה ולא במנוע הישן.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העניין עם הכיסוי הביטוחי מראה שלא בדיוק הבנת איך rentalcars עובדים...

הכל כתוב באתר שלהם, כולל סכום ההשתתפות העצמית לכל רכב, הצעה לכיסוי שכולל החזר וכו'.

 

אגב, מי שרוצה לחסוך וגם להיות מכוסה ביטוחית במינימום עלויות, יכול לעשות זאת באמצעות אתר rentalcover (שייך לאותו תאגיד של בוקינג ורנטלקארס).

citroen c3 picasso 1.6 hdi mt

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Buki כתב:

תיקון: CWVA זה 110 כ"ס. אם היה רשום 102 כ"ס כנראה שזה בכל זאת המנוע הישן.

 

אכן הסתקרנתי באיזה מנוע הייתה מצויידת ה - GOL.

להלן מפרט הרכב העדכני:

https://www.vw.com.mx/es/autos/gol.html

 

ScreenShot_20180915215313.png

 

לא הסתדר לי שמדובר במנועי 1.6 של פולקסווגן מיושנים מאילו שהיו לפני מנוע ה - TSI.

מדוע? כי למשל שהייתה לי בארץ איביזה 1.6 2010 היה לה מנוע 1.6 1598 סמ"ק עם 105 כ"ס ומומנט מירבי שהתקבל בסל"ד 3,800.

לדגמי מנועי 1.6 שבוקי מזכיר - cwva - יש 110 כ"ס ומומנט מירבי בסל"ד של 3,800 - 4,500 בדגמים שונים.

והרי ל - GOL המדוברת מנוע 1.6 עם מומנט מירבי בסל"ד 2,500 , כך שחייב להיות מנוע אחר.

 

חיפוש קל בגוגל מצא את הפתרון.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Gol

 

Volkswagen High Torque (VHT) technology was introduced on the third generation Gol family. This new technology allows the flex engine to get the high torques at lower revs, the engines produce higher torques and horsepower on Ethanol fuel.

 

  • 1.6L VHT: 101 hp (75 kW) (104 hp (78 kW) Ethanol) producing 154 N⋅m (114 lb⋅ft) (156 N⋅m (115 lb⋅ft) Ethanol) @ 2,500 rpm

 

בקיצור, מנוע בגירסה אחרת מותאם לדרום אמריקה - FLEX VHT - שנותן מומנט מירבי בסל"ד נמוך וגם מאפשר שימוש בדלק אתנול ואז נתוני המנוע אף משתפרים !

עריכה אחרונה על ידי orankohn
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האטראז' היא מתיחת פנים - לפני המתיחת פנים זה היה יונדאי I25, פעם ראשונה שמתיחת פנים מרעה עם הרכב.

כמובן ביונדאי אפילו לא טרחו להחליף לוגו.

 

dodge-attitude-hyundai-accent-2014-mexico.jpg

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האטראז' היא מתיחת פנים - לפני המתיחת פנים זה היה יונדאי I25, פעם ראשונה שמתיחת פנים מרעה עם הרכב.

כמובן ביונדאי אפילו לא טרחו להחליף לוגו.

 

[ATTACH=CONFIG]509577[/ATTACH]

 

אני לא מבין מה הולך פה :shock:

מה הקשר בין דודג' יונדאי ומיצובישי?

 

מצאתי מבחן השוואתי בינה לבין I10 סדאן.

הדודג' מגיעה עם אבזור ב1994+הנעה ללא מפתח,מוזר ממש.

comparativa-i10-y-attitude-2.jpg

עריכה אחרונה על ידי halperin96

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולזה קוראים - סמאטוחה אחת גדולה.

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...