Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

SOUND STAGE DEPTH - עומק במה - אמת או בדיה


lanosforce
שימו לב! השרשור הזה בן 2451 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

טרם הספקתי לחזור לנושא אבל אני גם מתכוון לנסות טרקים מהסוג הזה:

 

(כולל הטלפון שלי כאפקט ויזואלי באמצע הקונסולה בגובה ההגה - לא בזמן נהיגה כמובן!)

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=ecOrBqQAuXg&list=PLHEOFu9Qe6yETo9n5EDU_N8m thqXaSTNG&index=1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נץ,

 

לא יודע איך ולמה אבל הטרק ששמעתי קודם לא היה זה שאתה העלית, זה לא ברימבאו באמת אבל הכלי נשמע היטב וברור מאזור המרכז כאשר הגיטרה נשמעת מימין, הפסנתר מכסה את רוב שטח שמאל מרכז עד ימין מרכז ומצד שמאל בעיקר הדהודים של הכלים שנשמעים שם.

 

תחושת העומק היא מאוד מזערית עד לא ניתן כמעט להבדיל באמת.

 

לעומת זאת שני הטרקים שהעליתי מעלה - האחד עם המטרה והאחד עם הנגנים -פשוט וואו!!!

 

זה ממש SPOT ON - הגובה של הבמה אצלי עם גבולות מאוד מאוד ברורים - כ15 ס"מ לערך מתחת לקו העליון של הדשבורד ועד הקצה העליון של השמשה הקידמית.

 

רוחב הבמה נע בערך מהשליש הקרוב לקורה הקידמית של השמשה השמאלית עד אמצע השמשה הימנית

 

כאשר העומק הוא משהו עם הבדל מינורי אבל בסט אחד אתה תרגיש שהסנטר מנגן עם הקו של הרמקולים הקידמיים ובשני אתה תרגיש שהוא טיפה נדחק אחורה.

 

ישבתי לפני כן במהלך הסופשבוע לבצע איזון חוזר לכל המערכת אחרי שעשיתי בה הרבה מאוד שינויים מבוססי שמיעה - מצאתי שמיד+טוויטר שמאל היו בפאזה הפוכה, הבדלים סה"כ מאוד קטנים במיקומים או בגובה אבל האמפליטודה בהחלט התחזקה מעט.

 

וגם צד שמאל (מיד וטוויטר) וגם הסנטר חזקים יותר בכ3 דיבי מצד ימין -> המשיכה שמאלה היתה ממש קטנה בגלל רמקול הסנטר.

 

חזרתי לאיזון נכון וזה פשוט SPOT ON כמו שכבר ציינתי.

 

הטרק של עידן רייכל הוא טוב אבל על כלי נקישה שבקושי מוציא צליל בעצם קשה מאוד לשפוט משהו בייחוד אם אני לא מביט במסך - תנסה לעומת זאת את שני הטרקים שהעליתי לבדיקת במה - זה מדהים.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתמול, מייד אחרי שחזרתי מהחופשה, ישבתי ברכב כ- 50 דקות עם שני הטרקים של אדי. רוב הזמן השמעתי את הטרק הראשון וניסיתי לגלות את מיקום הנגנים מבלי להסתכל בסרטון. הגעתי לשתי מסקנות שרלוונטיות עבורי ואולי אחרים יגיעו למסקנות אחרות לגמרי:

 

1. היה לי קל מאוד להגדיר את עומק הבמה ואת המיקום היחסי של הנגנים כאשר מספר הנגנים היה קטן, אבל ככל שמספר הנגנים גדל וככל שמספר השורות שעליהם הוצבו הנגנים גדל גם הוא, התקשיתי יותר ויותר בהגדרת מיקומם.

מיותר לציין שאחרי האזנה לאותו טרק במשך זמן רב הכל מתערפל בראש והיכולת לזהות את מיקומם של הנגנים רק הולכת וקטנה.

 

2. כיוון שמרכז הבמה מכוון אצלי לנקודה שבין ההגה למרכז הדשבורד, חשתי בבירור אי- סימטריה בין פריסת הנגנים מצידו הימני של הקו האדום האנכי ובין פריסת הנגנים מצידו השמאלי. לא ברור לי מדוע חוסר הסימטריה הפריע לי כל כך- ייתכן שהדבר נובע מהעובדה שהעיניים רואות דבר אחד והאוזניים שומעות דבר אחר, אבל אני אהיה חייב לכוון עכשיו את מרכז הבמה למרכז הדשבורד ולשמוע את הקטע שוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי לעומת זאת מה שחשתי בצורה ברורה מאוד זה את כל המרחב מימין לשמאל וגם הגובה והמרכז היו מורגשים היטב!

 

דווקא עומק - זה באמת משהו שקשה מאוד לכמת ללא אמצעים ויזואלים - וגם כאשר יש לי - הם יוצאים ממסך קטן בגודל 6.4 אינטש - זה לא יעיל במיוחד אבל יש לזה אפקט מינורי.

 

הסיבה שאתה לא יכול למקם את קצוות הבמה היא בגלל שהמרכז שלה הוא לא סימטרי לגבולות שלה - ואתה מודע לזה ואז זה באמת הופך לבלתי אפשרי כי ברגע שהמוח מאמין - GAME OVER.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטרקים לבדיקה שלי, הם להקת רוק של 4 אנשים.

כאשר אני מתייחס למתופף מאחור והמצלתיים קצת למעלה, וגיטרה באס מימין או שמאל.

(השירה - הקול מהמרכז, והוא נמדד יותר באיזון מול שאר הכלים)

כאשר אני מקבל את מקומות היחוס הללו ובגבהים הנכונים , יש לי במה מתאימה.

אני מתייחס גם לדמיון, עוצם עיניים ומנסה לזהות, היכן הם נמצאים .

 

המתופף פיל קוליס מהווה עבורי בעיה, הוא גם הזמר.

ואני יודע כי הוא מתופף ושר בהופעות על הבמה, באמצע וקצת מאחור.

לכן לפעמים התופים שלו קצת קדימה וגם את קול הזמר אני מקבל קדימה.(פחות מזמר רגיל)

אם לא הייתי יודע כי הוא המתופף, לא הייתה לי בעיה לשייך את הקול לבמה הקדמית.

 

לכן החלטתי - עזוב הופעה חיה על הבמה - נתייחס למוזיקה כמגיעה מאולפן הקלטות.

באולפן ההקלטות בצורה השמרנית - כלי נגינת המייתרים הגיטרות קדימה, זמר באמצע.

ומאחור תופים ואורגן, ואו קצת בצד.

וכך אני מחפש לשמוע את במת השמיעה שלי, לשכוח מה ראיתי בהופעה.(אבל לפעמים זה תואם)

ולנסות לשמוע את ההקלטה - אשר הטכנאי עם הלהקה הקליטו ערכו, והגישו לנו לשמיעה.

 

לכן חשוב לבצע את הבדיקות עם שירים/טרקים שאנו מכירים .

יש הבדל בהקלטות של טרקים שונים - לי יש שני טרקים כמאפייני התיחסות ובדיקה.

אם שמעתי בהם טוב.. הכל טוב.

 

(כמובן שאפשר לקבוע בזיכרון המערכת 2 סט-אפים.. לסגנונות מוזיקה שונים)

 

ויותר חשוב - לשמוע במערכת טובה, המכוונת נכון, אשר תהיה נקודת היחוס.

חובה נקודת יחוס ... (שנדע איך הסאונד צריך להישמע, מה אנו מחפשים)

 

לדעתי - ההפרדות הן העיקר, מתי הנגנים יכנסו או יצאו, מאיזה צד, יותר חזק או פחות.

וכאשר אנו שומעים אותן, נוצר לנו עומק (וירטואלי ) דמיוני.

 

 

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דמיוני בלבד - גם אין לך שום אמצעי אמיתי לכמת "עומק" וגם כל הרמקולים באותו הקו ובאותו התיזמון - ללא ריבוי ערוצים זה פשוט לא משהו שאפשר "ליצור".

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש אבל ממש לא רציתי להיכנס לוויכוח הזה.

 

 

אני רק חושב שלא כל דבר שמישהו לא יכול להשיג לא קיים

 

 

IASCA SQ RULES

 

8.3.4 - STAGE DEPTH

Sound Stage Depth is the perceived physical depth of the stage, from its forward most point to the rearward most point,in relation to the Judge’s seating position in the vehicle, relative to the front of the stage. The perceived position of the instruments or vocals on the stage, either behind or in front of each other, creates that perceived stage “depth”.Stage Depth Evaluation Instructions - The perceived front of stage has been established by the Listening Position Relative to Sound Stage score. From the perceived front of stage, the Judge will determine where the perceived rear of stage is, in relation to the front of the stage.What Judges listen for:The Judge will compare what they hear from the system in regards to instrument and vocalist position (from the front to the rear of the stage). If the system exhibits a realistic, almost three dimensional interpretation of those instruments and vocalists in their proper order on the sound stage, it will score well.

EMMA SQ RULES

 

4.3.4 Sound Stage – Ambience and Depth

 

The judges use the dedicated tracks on the official EMMA Sound-Quality-recordings to evaluate the ambience of the reproduction. Stage Depth defines the distance between the closest and the farthest point of the sound stage.

 

סתם הסבר של AUDIONUTZ TEAM

 

Stage Depth:

Depth and Position to Sound stage are often mistaken for one another. As discussed, Position to Sound stage pertains to how far in front of the listener the sound stage actually is. Stage Depth pertains to the placement of musicians On the sound stage either in front of or behind one another. Often times, for instance, the drum set will be located "behind" the guitarists, and the vocalist will be in front of these instruments, front and center. Systems with no stage depth will portray a flat sounding, one-dimensional stage where every musician appears to be side by side. Systems with excellent stage depth will give the listener a sense of space between the performers, and you should be able to tell that instruments are being played at different distances from you.

 

אני חושב שזה לא נכון להגיד שאיאפשר ליצור את זה בדרך כזאת או אחרת רק עלידי הניסיון ה"לא טוב" שלך

 

אני הייתי מציע לך לפתוח שרשור בנוסא הזה בפורום איפה שיש אנשים שמיתחרים ויש להם נסיון וידע, ואנשים שאולי יכולים להסביר או לדבר איתך אל זה איך בדיוק ליצור את זה.

 

כי נראה לי זה שאתה לא מצליח, מבאי אותך למסקנה שזה איפשר

 

למה אני כל הזמן מדבר על תחרות ומתחרים

כי הם אלה שיושבים על המערכות שלהם ימים ומכוונים אותם

 

 

ובדרך כלל SETUP שלהם זה מיד וטוויטר בקורות ומידבס בדלתות ולא רכבי יוקרה עם 20 רמקולים של BOSE

 

והם יוצרים את העומק וגם מתחרים בזה וגם מקבלים ציונים על STAGE DEPTH

 

אז כנראה הדבר הזה אפשרי רק צריך לדעת איך

phone

-> HELIX DSP PRO MK2 -> Mosconi AS100.4 -> ScanSpeak D3004 & ScanSpeak 12M

Mosconi AS200.4 -> JL ZR800-CW & JL 10W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סרגיי אני דווקא שמח שהצטרפת לוויכוח.

 

לא לגמרי לזה אני מתכוון - תשים לב לחלק מהציטטה הבאה שאתה העלית: "

If the system exhibits a realistic, almost three dimensional interpretation o

"

 

כמעט תלת מימד!!!

 

אני מדבר על השטויות שאנשים אומרים לך בתחרויות או שפיטת מערכות שכאלו שהזמר נמצא על מכסה המנוע במובן המיקום שלו - זה בולשיט.

 

אתה במקסימום יכול לקבל תמונה שבה אתה מרגיש שחלק מהכלים נמצאים בקו חזית אחד וחלק בקו אחר.

 

גם ברכב שלי יש את התחושה הזו של תלת מימד - היא קיימת - אבל זה נמצא בתוך גבולות הרכב וזו בעיקר תחושה, אתה לא יכול ליצור "עומק" אמיתי - כי זה פשוט לא עובד ככה.

 

כל מה שאתה יכול ליצור זו תחושה של עומק שמגיעה מהפרדה של כלים, תזמון שונה שלהם ומיקומי רמקולים שונים בשדה - ככל שתוסיף יותר רמקולים במיקומים שונים - כך תשיג אפקט יותר חזק - אבל אתה עדיין תישאר בגבולות הרכב ובגבולות הרמקול הכי רחוק ואתה לא תחרוג ממנו בהרבה - בייחוד אם אין לך אמצעים ויזואליים להמחיש מיקום אמיתי בעומק השדה.

 

זאת הכוונה - האיורים שאתה רואה בחלק מהארגונים האלו שממקמים מיקום של כלים מעבר לשמשת הרכב - זה בולשיט לצערי.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד כמה זה רחוק (על המכסה המנוע או על הרכב שעומד ממול בפקק אני לא יודע) זה הכל תאוריה ודיבורים ואני לא מתחבר לזה.

אני מאמין למה שאני שומע. אני מאוד רוצה (אם יתאפשר לי בזמן הקרוב, שנה קרובה) להגיע לגמר של תחרות כלשהו, בכדי להבין בעצמי עד כמה זה בולשיט או לא. עד אז אני אהיה צנוע עם ההגדרות של מה אפשר ומה איאפשר. מה בדיה ומה לא. עד שאני בעצמי לא אשמע רכב שמכווון 100% נכון. עד אז הכול מבוסס על הבנה עצמית שלא בהכרח נכון.

 

 

אני (אם אני אסדר את הבלגן אצלי ברכב) עד המפגש שאתה הולך לפרסם אנסה להגיע, ויהיה מעניין לישמוע את דעתך איפה הזמר אצלי.

phone

-> HELIX DSP PRO MK2 -> Mosconi AS100.4 -> ScanSpeak D3004 & ScanSpeak 12M

Mosconi AS200.4 -> JL ZR800-CW & JL 10W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תשכח שכל התחרויות האלו בחו"ל הן בסופו של דבר תעשיה - מסחרה!

 

אמנם הרבה יותר מבוססת ומפרגנת ממה שאי פעם היה או יהיה כאן בארץ אבל עדיין מדובר בתעשיה, במרקטינג, באנשי מכירות - בדברים שמבטיחים לך ואומרים לך ואם זה לא מספיק גרוע אז גם לא מעט רפי שכל שפסיכו אקוסטיקה בגרוש ועשרים גורמת להם להאמין בדברים שלא קיימים.

 

סאונד זו אשליה שהמוח שלנו יוצר - אם היינו שומעים מה שמיקרופון רואה, לא הינו מסוגלים לסבול בכלל את מה שהמערכות שלנו מנגנות.

 

תיקח את כל מה שאתה קורא שם בערבון מוגבל אם אתה לא מודע להוכחה מדעית מאחורי טקסט.

 

תשים לב גם שבארגון כמו EMMA אתה מקבל ניקוד גם לפי מדרג הציוד - SALES&MARKETING

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2451 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...