Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דאציה דאסטר בנזין 4X4 - עדכון שנה ורבע (הודעה 107)


BobbyMiata
שימו לב! השרשור הזה בן 2178 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תודה רבה על הסקירה, נהניתי מאוד לקרוא. הג'נטים יפים ומתאימים לרכב - מצטרף לשאלה של בגירה.

כיום יש לנו XV פרימיום, ואני תוהה אם לא נשיג ערך דומה (אנחנו בקושי יורדים לשטח, וגם אז...) ברכב זול בהרבה. כרגע רק עניין הגיר מפריע לאשתי, משום שרוב הנסועה עירונית.

 

לפני הדאסטר הייתי שוקל XV בסיסית מ-0 ק"מ. תעלה לך כ-125 אלף.

תחסוך משמעותית מבחינת מחירי קנייה ותתפשר מעט מאוד בשאר הסעיפים, בטח בהשוואה לדאסטר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 108
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מה יהיה עם הפטיש הזה שלך למיגונים והגבהות?:lol:

 

הדאסטר יגיע רחוק מאוד בשטח בלי הצורך בהגבהות, מיגון זה כבר עניין של טיב הנהג.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה יהיה עם הפטיש הזה שלך למיגונים והגבהות?[emoji38]

 

הדאסטר יגיע רחוק מאוד בשטח בלי הצורך בהגבהות, מיגון זה כבר עניין של טיב הנהג.

אני חושב שאתה טועה.

לפני ההגבהה המגן חטף והרבה .. אחריה .. לא נגע בקרקע.

 

 

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט אחד הכלים המעניינים למשפחה מטיילת. יחד עם זאת בתור בעלים של 4×2 וגם 4×4 אני מוכרח לציין שבשבילי קק"ל טיפוסים מה שקובע זה מרווח גחון ולא 4×4. כמעט ולא מצאתי מקומות שהיעדר הנעה כפולה הפריע לי. אבל אני לא יכול שלא להסכים שהנעה כפולה פשוט משרה בך בטחון בזמן שקדמית בלבד דורשת תכנון של מעבר המכשול.

 

Sent from my LG-H960 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שאתה טועה.

לפני ההגבהה המגן חטף והרבה .. אחריה .. לא נגע בקרקע.

בא נדבר ברור, המגן לא "חטף" אלא הנהג בחר תוואי שגרם למגן לחטוף...

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בא נדבר ברור, המגן לא "חטף" אלא הנהג בחר תוואי שגרם למגן לחטוף...

כן. זה לא היה באיילון. אני מסכים.

:)

 

לא צריך מגן והגבהה .. ולא 4*4.

צודק.

 

:)

 

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשביל לטייל בשביל קק"ל לא צריך לא 4X4 וגם לא ג'יפון, קק"ל מכשירים את הדרכים שלהם לעבירות של רכב פרטי. ברגע שתוואי השטח הופך להיות טיפ-טיפה מאתגר או אז בא לידי ביטוי יתרון ה 4X4.

 

בגירה, אני לא מסכים איתך לגבי גישת החוסר צורך במיגון, על אחת ברכבים נמוכים ופגיעים. מיגון גחון מעלה משמעותית את הבטחון בנסיעת שטח ובעיקר חוסך ביקור כואב במוסך במקרה של חוסר תשומת לב רגעי.

לעניין ההגבהה, זה לא רק תוספת מבורכת של 3-4-5 ס"מ הכרחיים בגחון אלא ובעיקר בא לידי ביטוי בקפיצים קשיחים יותר (ובהתאם גם בולמי הזעזועים), מה שמפחית מהנדנודים בנסיעת שטח ודואג לשמירת מרווח גחון מקסימלי בכל רגע נתון. גם רכב שטח קשוח שהגיע במקור עם מרווח גחון מכובד אבל הקפיצים שלו רכים או עייפים יגלה שמרווח גחון מכובד אולי נחמד בתיאורייה אבל בפרקטיקה יש לו מרווח גחון של טויטה קורולה.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ניכנס לויכוח הישן נושן הזה אבל בעיני (ובעיניי מרבית שועלי השטח), הגבהות ומיגונים זה כמו לצאת לרכיבת התחראות בנס הרים על קוואסאקי RR1200RRRR אבל עם גלגלי עזר בצדדים ולהסביר ברצינות תהומית כמה הם תורמים לבטחון שלך אם תיפול פתאום.

 

אופנוע לא נופל פתאום ורכב שטח לא חוטף מכות במקומות רגישים אם הנהג בוחר תוואי נכון.

 

מנסיוני בשטח ומנסיוני בחילוצי שטח, דווקא אלא עם המיגונים חושבים שהאוטו חסין פצצות והם אלה שדופקים קרטרים דרך המגן גחון.

 

 

על דבר אחד אין כלל ויכוח, קח את הכסף (המיותר) של המיגונים וההגבהות ושים על קורס (או שניים) של נהיגת שטח מתקדמת ועוד תחסוך כסף גם בנזקים עתידיים שלא יקרו (שלא לדבר על כך שמהקורסים תשאר עם הרבה עודף מעלות ההגבהות והמיגונים).

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על הפרגון. באמת קראתי הרבה לפני קבלת ההחלטה ואני מקווה שהעידכונים שלי יסייעו לאחרים לקבל את ההחלטות שלהם (לכאן ולכאן). לא אצטט את כל ההודעות מעלי, אבל אתייחס לשאלות והתגובות שעלו עד כה.

 

לגבי הג'אנטים - לא מדובר במשהו יעודי לרכב שטח, אבל אני מניח שלא מדובר במשהו פחות טוב ממה שיש לרוב הג'יפונים,וגם לא הרבה פחות טוב מהפרט המקורי אם בכלל. מדובר בג'אנטים סינים כמובן (מה לא מיוצר בסין היום?), אבל מאיכות טובה ועם תו תקן גרמני. בוודאות אני יכול לומר שזה יותר איכותי ממה שדאצ'יה עצמם מוכרים לתוספת לדגמי הלוריאנט (וגם יותר זול, ויותר יפה לעניות דעתי). מכיוון שאני לא מתכנן מדרגות סלעים, אני מאמין שהם יהיו בסדר. הצמיגים המקוריים אגב, קונטיננטל open country הם צמיגי כביש מסוג M+S - כלומר מיועדים לתנאי אחיזה קשים (וגם מיוצרים ברומניה, אגב...). אני יודע שיש כאלו שעברו לצמיג 50\50, נראה אם אצדיק מעבר שכזה. אותו כנ"ל לגבי הגבהות, כרגע ממש לא בא לי לפגוע באיכות הנסיעה המצויינת כאמור.

 

השוואה ל-XV. כאמור, גם ה-XV היה על הרשימה שלי. אני יכול לומר כך - ראשית מדובר בהצעת ערך שונה, ה-XV הרבה יותר "אוטו", הוא יותר מעודן (refined זו המילה באנגלית), החומרים בפנים טובים יותר ואין לי ספק שהוא יהיה נעים יותר לנהיגה בכביש כרכב יומיומי (ישבתי בפנים, אך לא נהגתי). ראוי לציין שה-XV הוא גם בטיחותי יותר (מייד נחזור לנקודה הזו). מצד שני, בתמהיל הכבישטח האישי שלי רציתי משהו עם אוריינטציה מובהקת לשטח וכך הצביעו כל חוות הדעת והמבחנים שקראתי הצביעו על עליונות מוחלטת של הדאסטר בתחום זה ועל סמך זה קיבלתי את ההחלטה. גם עדויות של אנשים אחרים שהחליפו רכבי שטח "אמיתיים" וישנים בדאסטר חדש כיוון שהוא עושה את העבודה - עזרו. אבל אני חושב שה-XV נותן תמורה לכספו וכל מקרה, במידה והשטח הוא שיקול משני הייתי שוקל XV מיד שניה לפני דאסטר חדש (בטח אם נושא ההילוכים עלול להפריע כי כאמור - לוקח זמן להתרגל לתיבה הידנית), אפילו בשקלול עלויות האחזקה (הדאסטר יהיה זול יותר לאחזקה כמובן).

 

לגבי עניין הבטיחות, אמנם במבחן NCAP הרשמי הדאסטר הוציא רק 3 כוכבים (https://goo.gl/CuNzyk), אולם ראוי לציין כי הא נכשל בעיקר בהגנה על הולכי רכב ומדובר על רכב ללא בקרת יציבות, שהיא חובה אצלנו, כך שהרכב יותר טוב ממה שמספרים המספרים (או הכוכבים במקרה הזה). בהמשך לפסקה הקודמת, ה-XV בטוח יותר (https://goo.gl/r9fevF).

 

גיא! - תודה על ההשקעה בשרשור, קראתי את כולו :)

 

לגבי האנדרואיד: לאחר חפירות רבות הגעתי למסקנה שהקניה הטובה ביותר היא מערכת של Joying, הנה הקישור:

https://www.aliexpress.com/store/product/2G-32G-New-Android-5-1-Quad-Core-Universal-Car-Audio-Stereo-GPS-Navigation-Double-2/1937952_32781809092.html?spm=2114.12010612.0.0.1NJYAk

 

אני אולי אעלה פוסט נפרד על המערכת בשרשור נפרד. בכל מקרה צריך גם לקנות צמת חוטים, מתאם לאנטנה, מתאם להגה (או יותר נכון הפקד שמאחוריו) ומתאם לפלסטיקה. אם רוצים אינטרנט, צריך לרכוש גם מודם אלחוטי (ותוכנית דאטה מתאימה כמובן...).

 

אם כבר, אשמח לשמוע את רשמיך לגבי נורות הלד הקידמיות וקישור אם אפשר :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים ולא מסכים. מסכים שתכנון תוואי הרבה יותר חשוב אבל לפעמים אין ברירה והקו היחיד האפשרי כולל זוית נטישה חדה מדי שעלולה להשאיר את הפגוש על הסלע. זה בדיוק ההבדל בין Minor problem לבין major disaster

 

Sent from my LG-H960 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואני לא מסכים בעליל. מי שמטייל בשטח ודואג לרכבו מיגון הוא חובה. אף פעם אי אפשר לדעת מה מחכה בשטח ואיפה בדיוק תיגמר לך הזהירות או תשומת הלב.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2178 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...