Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דאציה דאסטר בנזין 4X4 - עדכון שנה ורבע (הודעה 107)


BobbyMiata
שימו לב! השרשור הזה בן 2183 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 108
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הנה ... תיקון הבאג של הבלו טוט' ... ועוד.

 

http://m.gadgets.ndtv.com/mobiles/news/android-7-1-2-nougat-update-now-rolling-out-to-nexus-and-pixel-devices-brings-fixes-for-numerous-iss-1677048

 

Sent from my Pixel using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...

חצי שנה היא אבן דרך טובה לעדכון בנוגע לחווית הבעלות על הדאסטר בנזין 4X4. העדכון מגיע יחד עם

התמונות הראשונות של הדגם הבא של הדאסטר (והחדש לגמרי, למרות דמיון חיצוני לא מבוטל) שרואות אור בימים אלו, כשבועיים לפני החשיפה המלאה בתערוכת פרנקפורט ב-12 לספטמבר.



אז מה היה לנו בחצי שנה האחרונה? הדבר שהפתיע אותי יותר מהכל הוא הקילומטרג' המפתיע....הדאסטר כבר עבר 8300 ק"מ, מה שבחישוב זריז מצביע על נסועה שנתית של 16,600 ק"מ - מעולם לא נסעתי כ"כ הרבה על רכב! חשבתי שאסע כ-12,000 ק"מ בשנה. תוסיפו לזה את העובדה שיש לנו בבית עם יונדאי i35 מהעבודה של אשתי (עם דלק "חינם") והעובדה שאני מחזיק גם מזדה מיאטה בחניה לסופי שבוע והמסקנה הבלתי נמנעת (כמו גם הסובייקטיבית שלי) היא שאני ממש נהנה לנסוע בו! רוב הנסיעות היו כביש, עירוניות ובינעירוניות, אך היו גם נסיעות על שבילים ואפילו 2 טיולי שטח "אמיתיים".

 

5ExxpK.jpg

איך כבר עשיתי כל כך הרבה ק"מ?!





כולה רכב לאו-קוסט רומני, מה הכיף הגדול?!



מכירים את זה שהשלם לא תמיד שווה לסך כל חלקיו? אז בדאסטר השלם בהחלט מתעלה על סך חלקיו. המנוע הגמיש והחזק (יחסית, יחסית…) בסל"ד הביניים, המשקל הנמוך, השקט היחסי, המתלים הרכים, המושבים הנוחים והגיר הידני המערב משתלבים יחד למכונה שפשוט נעים לנסוע בה וכאשר הכביש פנוי וקצת מפותל - אפילו כיף לנהוג בה. יצא לי לא מזמן לעלות לרמת הגולן, הנסיעה הייתה מקיבוץ הגושרים לכיוון המג'רסה\נחל דליות והחיוך פשוט לא ירד לי מהפנים (הייתי שמח לעוד איזה 100 כ"ס ובכלל במיאטה הייתי נהנה יותר, אבל עדיין, זה לא היה מתסכל כמו לעשות את זה עם היונדאי).



אמינות



לא חששתי מענייני אמינות כיוון שהרכב נהנה ממוניטין מצויין באירופה שם הוא משווק כבר כמה שנים טובות, ואני שמח לבשר שלא היו לי הפתעות בתחום, הרכב לא החסיר אף פעימה,שום דבר לא זז ממקומו ועד כה הרקורד נקי. (אנקדוטה: דווקא הקיו נירו החדשה של חמי שנרכשה כחודש וחצי לפני הדאסטר כבר הספיקה להלקח למוסך ליום יומיים בעקבות איזו בעיה חשמלית מוזרה שהשאירה אותו בלי עם מצבר ריק…).



תובנות על קרוסאובר\ג'יפונים



יש איזו טענה שרווחת בקרב אנשים ש"מבינים במכוניות" (כולל פה בפורום) שהתצורה הזו של הג'יפונים שהם לא באמת ג'יפים היא רק עניין של אופנה, פוזה חסרת כיסוי ויקרה וכי רכב משפחתי רגיל, "סדאן", יתן תמורה טובה יותר שקל לשקל. עבורי זו הפעם הראשונה שאני נוסע ברכב בתצורה כזו באופן יומיומי. תמיד היו לי רכבי ספורט\סדאן וגם צברתי כמה אלפי ק"מ על טויוטה לנד קרוזר (קצר) - חיית שטח "אמיתית" ולא באמת ג'יפון. כך או כך הדבר שגיליתי בחצי שנה האחרונה הוא שהג'יפון ממש נוח! נוח להכנס ולצאת ממנו, הוא מרווח, נוח להעמיס עליו דברים וגם מימד הגובה ותנוחת הנהיגה השולטת - הכל פשוט נוח! המסקנה הפרטית שלי היא שההמונים לא טועים ולא פלא שהמגמה היום בעולם הרכב עוברת לרכבים בתצורה הזו, זו פשוט תצורה נכונה ומתאימה יותר להתנהלות היומיומית של רוב האנשים בחיים האמיתיים.



5gNB74.jpg

ג'יפון/קרוסאובר - ורסטילי ונוח



הילוכים - 6 חודשים אחרי ומחשבות על הדאסטר האוטומטי



כזכור, הגיר הידני היה פשרה מבחינתי, ובנוסף, בסיכום הראשוני שלי רשמתי שקצת קשה להתרגל אליו בגלל שלפעמים צריך להתחיל בראשון ולפעמים - בשני. אני שמח לומר שני דברים אחרי חצי שנה: (א) בחירת התחלת הנסיעה בראשון\שני הפכה כבר להרגל אוטומטי (עליות ופקקים צפופים ראשון, כל השאר - שני!) ו-(ב) הגיר הידני פעמים מוסיף לחווית הנהיגה ברכב הזה. למען הסר ספק - אני עדיין חושב שמדובר בפשרה ושגיר אוטומטי היה מתאים לי יותר, אבל לא מדובר בפשרה גדולה מדי ולא מעט פעמים אני מוצא את עצמי מברך עליו.



דאסטר אוטומטי?



בחצי שנה האחרונה יצא לשוק הדאסטר האוטומטי. (מצויד במנוע הדיזל בלבד). לא נהגתי עליו אבל קראתי את הביקורות. מסתבר שהדגם מצויד במערכת מתלים שונה מדגם ה-4X4 וזה גובה מחיר יקר בסעיף הנוחות ותחושת הבטחון בנהיגה - אני חושב שהסעיף הזה הוא נקודה מהותית בדאסטר ולכן אני מוצא אותו כקניה פחות אטרקטיבית.

 

0uYMiL.jpg

אפשר להתחיל ב-1 או ב-2, בסוף מתרגלים



לטיול יצאנו. פעמיים.

 

לא הפכתי לחיית שטח בחצי שנה האחרונה (גם לא ציפיתי) אבל יצא לי לעשות שני טיולי ג'יפים יחד עם "שבילים" חברת הטיולים של יואב קווה. הוא מציע טיולי שטח מודרכים ומותאמים לרכב במחירים נוחים כך שמדובר ביופי של תמורה למתחילים. הטיול הראשון היא למנזר המרסבא במדבר יהודה והשני היו לראות נופים ומעיינות בדרום רמת הגולן - כיף גדול! הדאסטר לא אכזב בשטח. הצלחתי לעבור איתו את כל המכשולים (הרכב ללא שיפורים כמובן ומצויד בצמיגי כביש ומיגונים כזכור), ללא בעיות מבלי לגרד כלום בגישה, בנטישה ומלמטה (הטיול במדבר יהודה היה יותר מאתגר). המגבלה העיקרית (והצפויה) שלו היא העדר הילוך כוח. אמנם הראשון הקצר מהווה פיצוי מסוים אבל העובדה שמנוע הבנזין חייב להיות לפחות ב-1800 סל"ד על מנת לייצר מומנט מספיק לעליה חייב אותי לעלות בקצב קצת יותר מדי מהיר ממה שהייתי רוצה ו\או לכבות מזגן ו\או לשחק מעט בקלאץ' כדי שאוכל להתקדם יותר לאט מבלי לדומם את המנוע. זה דורש יותר מיומנות ועבודה מאוד מדויקת עם הקלאץ' בעליות היותר מאתגרות, אבל אפשרי. בקרת האחיזה עבדה יפה והרכב יוצא יפה מהצלבות ולא נתקע בשום שלב. בירידות העדר הילוך כוח גוררת יותר עבודה עם הברקס, אבל לא נרשמו שום בעיות בירידה (משקל הרכב נמוך יחסית). מאוד הפתיע לטובה מרווח הגחון ולמרות שקל פעם חיכיתי לאיזו דפיקה מלטה - זו לא הגיעה (וגם יש מיגון למקרה שתגיע). לאחרונה ראיתי

לי אין תוכניות כאלו כרגע, אבל טוב לדעת :)



tabb75.jpg



לכאן לא תגיעו עם פרייבט



zMIxaw.jpg

בחברה טובה



tY9Tig.jpg

בירידות הוא סבבה לגמרי





מי שזקוק ליותר, יכול לשפר את יכולות השטח של הדאסטר. יש צמיגי 50:50 שמשפרים את האחיזה וערכות הגבהה (עם רישוי כחוק) גם של קפיצים בלבד וגם של קפיצים ובולמים שמגביהות את הרכב בכ-5 ס"מ (לא מעט). באופן אישי אני מאוד נהנה מהכיול הנוכחי בכביש ועבורי הוא מספק בשטח אז אין לי מחשבות כאלו כרגע, אבל טוב לדעת.

בונוס נחמד היא הנסיעה בשבילים. בקיץ האחרון רשמתי את הילדים לקייטנת גלישה בחוץ הצוק. מה שגרר שתי נסיעות ביום על שביל העפר הקופצני שבין מלון מנדרין להרצליה. זה מסלול שכל רכב יכול לעבור (רבים חותכים משם כדי לא לעמוד בפקקים בכניסה להרצליה), אבל הדאסטר הרגיש שם ממש בבית. נוח, מהיר ושמר על הכל במקום למרות שבועיים של טלטולים קשים.

דלק

נראה שסגנון הנהיגה שלי מתכנס לאזור ה-10 ק"מ לכל ליטר בנזין 95. יש לציין שעכשיו קיץ (צריכה גרועה יותר כי המנוע פחות יעיל), ואני לרוב בתנועה צפופה (ה"קו" שלי הוא רמת-גן - הרצליה, די בשעות העומס) או עירונית (וזריזה יחסית). אני לא מפעיל את ה-ECO שפשוט מסרס את המנוע וההנאה שלי. בנסיעות בין-עירוניות זה משתפר ונע לכיוון ה-12 ק"מ לליטר.

 

e8StnE.jpg

 

צריכת דלק, קיוויתי לנתון טוב יותר





פחות כיף בדאסטר...

המזגן

מי שיחקור קצת על הדאסטר (בנזין) יגלה שהפורומים מלאים בתלונות על עוצמת המזגן. הטענה היא שהמזגן חלש מדי לקיץ הישראלי, לא מקרר מספיק, לא "מקפיא" וכולי. בהתנסות שלי (כנראה אותו דבר בכל הדאסטרים עם מנוע הבנזין) הבעיה היא בעיקר בעמידה בפקקים שם המחשב מנתק את המדחס קצת יותר מדי והתחושה ברכב היא שלא מספיק קר. יחד עם זאת, אם אתם מדמיינים שאין מזגן ברכב וכולם נוסעים מיוזעים - הרי שזה ממש לא המצב. עם קצת מודעות לדברים כמו כיבוי הסטופ-סטארט (שמכבה את המנוע ואיתו את המדחס של המזגן בכל עצירה!),העברה של המיזוג לסירקולציה פנימית ושימוש בעוצמת האיוורור המתאימה (גם 4 הרועשת אם צריך) - הרי שהמזגן מייצר אקלים נוח (גם אם לא שקט כל כך…) בכל הרכב בכל נסיעה. נכון, הוא לא תמיד "מקפיא" בעמידה בפקק, בטח אם לפני 2 דקות נכנסתם לרכב רותח. לשם הפרופורציות: לפני כ-3 שבועות נסעתי בבקעה, 42 מעלות בחוץ בזמן נסיעה(!) והרכב היה נעים וקריר, כאשר המזגן היה על עוצמה 3 מתוך 4. הבנתי (משרשור ארוך בפורום) שגם ברנו-קאפצ'ור וכמה אחרים המזגן לא מדהים, אז כנראה שלא מדובר במשהו יוצא דופן. היבואן אגב, מודע לטענה וטוען שהמזגן עומד בתקן (אני יכול להאמין לזה). כמו-כן היו כמה פניות ליצרן, אולי יהיה לזה איזשהו פתרון, אני אמשיך לעקוב. הטענה היא רק לגבי דגני הבנזין אגב, כנראה שהמצב בדיזל הוא טוב יותר ושם המזגן "מקפיא" כל הזמן.

מיקום המולטימדיה

רק ב-12 לספטמבר יחשף הדאסטר החדש במלואו ונראה את עיצוב הפנים החדש ויש אומרים - האיכותי יותר. אני רק מקווה (לטובת דאצ'יה ולקוחות הדאסטר הבא…) שישנו דבר אחד - את המיקום הנוראי של המולטימדיה. אני משתמש הרבה בוייז והמיקום והזווית של המסך פשוט מציקים לי בכל נסיעה מחדש. זה נמוך מדי, ניצב מדי ועם יותר מדי השתקפויות מכל מני מקומות (בלילה המצב יותר טוב). ואני מקווה שבדגם החדש ימקמו את המערכת מעל פתחי האוורור ועם זווית מעט מעלה - לכיוון עיני הנהג.

תחושה כללית

לא צריך פרספקטיבה של חצי שנה כדי לראות שעיצוב פנים הרכב והפלסטיקה שלו היא פשוטה, העיצוב והחומרים מרגישים Low-cost, כל מיש רואה את הרכב בפעם הראשונה מבין איפה חסכו. צריך פרספקטיבה של חצי שנה כדי להגיד שני דברים. לחיוב - זה לא משתנה: למרות המראה הפשוט, שום דבר לא נשרט, לא נשבר, לא נשאר לי ביד ולא מזמזם רוטט או מקשקש (למעט איזה זמזום שהיה מצד פתח האוורור הימני ו...נעלם בנתיים). למרות שהרכב ראה קצת שטח ושבילים. לשלילה - זה לא משתנה: זה עדיין מרגיש זול ופשוט מה שאומר שזה לא מקום שכיף או נעים להסתכל מסביב או להושיט יד ולגעת במתגים, חוגות ומנופים. גם אחרי חצי שני זה עדיין מרגיש זול פשוט. אני צריך להזכיר לעצמי שהיעוד והמטרה הראשונים של הרכב הזה הוא לקחת אותנו לטייל ואת זה הוא, כלומר אני, לא עושים מספיק וזה הדבר העיקרי שצריך לשפר בחצי שנה הקרובה :)

EXkZGD.jpg

מזגן - עושה את העבודה (לא יותר מזה); פלסטיק ועיצוב - פשוט ועמיד







זהו להפעם, אם לא יהיו ארועים חריגים, אעדכן אחרי הטיפול השנתי! בנתיים, אם יש שאלות, אשמח לענות...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואו, הלכת על יסודי פלוס פלוס, צריך לקחת את הרשומה ולהפנות כל מי שצריך להבין

או לדעת על הדאסטר בקטנה.

יפה מאוד ואפילו מעולה, אהבתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה

האם לדאסטר יש דווח על חוסר אוויר בגלגלים ?

באחת הפורום ראיתי שבדגמים כמו סטפווי דור 2 כן יש ומשום מה לא מופעל.צריך להפעיל דרך OBD.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא, לא מקורית. מדובר במערכת אנדרואיד של היצרן הסיני Joying, כרגע ככול הנראה מערכת האנדרואיד הטובה (לפחות כשאני חיפשתי לפני חצי שנה) - עובדת מעולה, רדיו וסאונד טובים, יש אינטרנט, שליטה מההגה, כניסה למצלמה רוורבס ודרך, הכל...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נושא המזגן זו אכן נקודה כואבת לכל רכבי היצרן משנת 2016 עם מנוע בנזין. הסיבה לכך היא שבגלל תקן יורו 6 כדי לעמוד במזהמים היצרן קבע שהמדחס יתנתק באופן תכוף יותר.

להבנתי היבואן נמצא בקשר עם היצרן לגבי סוגייה זו אבל כרגע (ואולי בכלל) אין פתרון.

כמו שכתבת- לא מזיעים ולא חם ממש אבל ביחס לרכבים אחרים (או אפילו ביחס לדגמי הדיזל) המזגן פחות טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מזמן קיבלנו רכב חדש רנו קנגו החדשה ובאמת יש התופעה שרכב לא זז מזגן חלש כאילו מפסיק לעבוד או חסר גז ואז לאחר נסיעה מתחיל לקרר בסדר.הבעיה הגדולה לאלו שיושבים מאחורה ובכלל לרכבים שלא מסוג סדאן יש נפח גדול יותר ואז נדרש מזגן חזק יותר עם ספיקת אוויר חזקה יותר.

עכשיו אני מבין שגם ברנו יש את הדבר הזה ומשם זה בא.

אם ניתן לבטל את הדבר הזה ?

בימים חמים מאוד זה ממש לא נעים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה משהו של היצרן, כתוב בתוכנית של אחד המחשבים של הרכב. איזה? לא יודע. מוזמן לנסות לחפש פתרון... בכל מקרה וכמו שאמרתי- היבואן מודע לכך ונמצא בקשר עם היצרן. האם יהיה פתרון? לדעתי שום דבר רטרואקביטי, רק ברכבים עדיתים כנראה... אבל זו דעה אישית שלי ואני מקווה שאתבדה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2183 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...