Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3609 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

בביתם של הוריי יש מזגן מרכזי בן כ-25 שנים אשר כבר לא ממש עושה את העבודה (לפחות בחלק מן החדרים). מאחר והרעיון של רכישת מזגן נייד נגנז עלתה האופציה להתקין שני מזגנים קטנים (1 כ"ס) בשני חדרים בבית.

 

הנתונים:

א. מדובר בבניין בן 13 קומות כאשר ההורים שלי גרים בקומה האחרונה (מתחת לגג).

ב. לא ניתן להתקין את המזגן על דפנות הבניין (ענייני שכנים) אלא רק על הגג, כאשר החיווט יצטרך גם הוא לצאת

ישירות לגג (דרך התקרה) ולא לעבור על דופן הבניין (המנוע של המרכזי הנוכחי יצא בדיוק כך, ואומנם לפני שנים

רבות).

 

בהתאם לנתונים האמורים (שאני מקווה שהם ברורים) הייתי שמח לתשובות/המלצות הבאות:

1. האם הדבר אפשרי - כלומר קידוח דרך התיקרה לגג, וזאת מבחינה טכנית, עניין של איטום וכד'?

2. כמה אמורה לעלות התקנה שכזו (מחד, חיווט קצר ומאידך, קידוח בתיקרה)?

3. האם המתקין דואג גם לאטום את הפתח נורמאלי (בהתאם לגג בפרט)?

4. האם יש המלצה למתקין באזור חיפה?

5. שא' כללית: על איזו פירמה מומלץ ללכת - חשבנו ללכת על אלקטרה, אולי הפלטיניום?

 

בתודה מראש על העזרה,

בן.

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?
פורסם

שלילי, רחוק מידי, המה גם שמדובר בשני מזגנים.

 

האופציה המדוברת היא היחידה שאפשרית.

 

בן

 

 

נשלח מה iPhone שלי ע"י Tapatalk

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?
פורסם

אצלינו בעבודה יש כ15 מזגנים על הגג, בכולם התבצע קידוח בגג והצנרת עברה דרכו.

במזגן אחד הייתה חדירה של מים דרך החור, תוקן ולא חזרה יותר הנזילה.

אצלי באוטו, יש חצי סיבוב...ששומעים רדיו בלי המצבר.

פורסם

אוקי, אז אני מבין זה אפשרי, מה לגבי שאר השאלות?

 

בן

 

 

נשלח מה iPhone שלי ע"י Tapatalk

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?
פורסם

למה לא להתעלק על הצנרת הקיימת? כמובן עם החלפה של הצנרת

 

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

"הסטטיסטיקה הרשמית חושפת כי נהגי מכוניות ותנאי כביש בעייתיים, הם הגורמים לחלק משמעותי מתאונות הדרכים הקטלניות ב-2010 בהן היו מעורבים רוכבי דו-גלגלי". ynet

פורסם

כי המזגן הקיים הוא מרכזי והוא לא יבוטל, שכן הוא משרת חדר נוסף וחצי סלון, שם הוא עובד טוב.

 

בן

 

 

נשלח מה iPhone שלי ע"י Tapatalk

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?
פורסם (נערך)

תחשבו על החלפת היחידה המרכזית, לפי מה שתיארת תקבלו תוצאה מוצלחת יותר.

לגביי השאר מזגן בערך 2000.

לגביי ההתקנה, מתקינים איכותיים נמנעים עד מסרבים לבצע קידוח בגג, בצדק.

מחיר התקנה כזאת תעלה 800 עד 1400 כתלות במתקנים ובאורך צנרת ניקוז(13 קומות..).

כמובן שהמתקין אוטם, והוא גם נותן אחריות לאיטום.

לגביי הפירמות, הם יותר דומות ממה שנהוג לחשוב(כולם חברות סיניות).

תדיראן אלפא ואלקטרה פלטיניום אלו דגמים מומלצים.

מדובר בהערכה שלי.

אם המזגן עובד שעות רבות ברצף, יש העדפה משמעותית לאינוורטר.

עריכה אחרונה על ידי SHAI-SPORTWAGON
פורסם

אנסה להתייחס בהתאם להבנתי (התייחסותי באדום)

 

תחשבו על החלפת היחידה המרכזית, לפי מה שתיארת תקבלו תוצאה מוצלחת יותר. אני לא יודע מה בדיוק הבעיה אבל יכול להיות שבשקלול כל העלויות, זו תהיה האופציה הנכונה למרות שאם אני זוכר נכון, מזגן מיני מרכזי לסה"כ 4 חדרי שינה + מסדרון וסלון אמור להיות סיפור מאוד יקר.

לגביי השאר מזגן בערך 2000. לא הבנתי - מה זה השאר?

לגביי ההתקנה, מתקינים איכותיים נמנעים עד מסרבים לבצע קידוח בגג, בצדק. יש סיבה מיוחדת לכך? להבנתי, עובי הקיר שיצטרך לקדוח מהגג שווה ערך +/- לעובי של הגג (הרי זה כבר נעשה שם פעם). מה שבאמת מטריד אותי הוא האיטום.

מחיר התקנה כזאת תעלה 800 עד 1400 כתלות במתקנים ובאורך צנרת ניקוז(13 קומות..).

כמובן שהמתקין אוטם, והוא גם נותן אחריות לאיטום.כך או כך, לכאורה, גם אם היה מותקן על גונזולה בדופן הבניין, היה ניקוז של 13 קומות. מצד שני, גם המזגנים הקיימים יושבים היום על הגג בקומה 13 ואין להם ניקוז עד למטה אלא הם מתנקזים על הגג עצמו כך שקשה לי להאמין שזו תהיה בעיה במזגנים חדשים.

 

לגביי הפירמות, הם יותר דומות ממה שנהוג לחשוב(כולם חברות סיניות).

תדיראן אלפא ואלקטרה פלטיניום אלו דגמים מומלצים.

מדובר בהערכה שלי.

אם המזגן עובד שעות רבות ברצף, יש העדפה משמעותית לאינוורטר. לי יש ניסיון לא טוב עם תדיראן ודווקא עם אלקטרה נסיון מצוין, מדובר על מזגן שיעבוד בעיקר לאורך לילה שלם בשעות הקיץ ולפרקים במהלך היום - כדאי אינוורטר?

 

הייתי שמח להמלצה על מתקין מזגנים בחיפה (או כאן בפורום כדי לדעת לאן ללכת) אמין, אדיב ושלוקח מחירים סבירים כדי לקבל מושג ולהיות חכם יותר. יש מישהו בנמצא?

 

בן.

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?
פורסם

לא רק האיטום צריך להטריד, גם היחלשות התקרה כתוצאה מקידוח החור.

יש כאן מהנדסי בניין / אדריכלים בפורום - שווה להתייחס גם לזה.

פורסם

קטונתי, אבל זה באמת יכול לגרום להיחלשות התיקרה עד כדי סיכון?

אזכיר, היום יש שני מזגנים מיני מרכזיים, אחד בכל צד של הבית, שניהם נקדחו דרך התקרה.

 

בן.

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?
פורסם

אתה צריך לנקז גם את היחידה הפנימית.

 

קידוח בגג זה פתח לצרות. אתה עלול לדפוק את האיטום של כל הגג. אני בספק גדול אם מתקין מקצועי יקח אחריות על דבר כזה.

איך עוברת הצנרת כרגע? קוביית בטון עם רולקות? מקל סבא? אולי אפשר "להדחף" לצד הצנרת הקיימת.

 

לא יודע מה סוג התקרה, אבל בתקרת צלעות/אייזן בטון אפשר לקדוח חור של 2 צול בלי לדאוג מהחלשות

(בהנתן שמוודאים שלא קודחים בקורה או צלע ושלא מבצעים עם קונגו אלא בקידוח יהלום)

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם
אתה צריך לנקז גם את היחידה הפנימית. ברור לי.

 

קידוח בגג זה פתח לצרות. אתה עלול לדפוק את האיטום של כל הגג. אני בספק גדול אם מתקין מקצועי יקח אחריות על דבר כזה.

איך עוברת הצנרת כרגע? קוביית בטון עם רולקות? מקל סבא? אולי אפשר "להדחף" לצד הצנרת הקיימת. בוודאי שהיינו מעדיפים גונזולה תלויה בחוץ אבל כרגע היחסים בבניין מתוחים וזה לא ילך (מותר בכלל עקרונית?). בעוד שלקומות מתחת יש עדן מתחת לחלון, לקומה העליונה (פנטהאוז) אין כזה.

 

אין לי מושג איך זה עובד היום בגג, אבל מעולם לא הייתה בעיית נזילה ביית. לגבי אחד מהם, אולי יש אפשרות, לגבי השני, אני לא בטוח.

 

לא יודע מה סוג התקרה, אבל בתקרת צלעות/אייזן בטון אפשר לקדוח חור של 2 צול בלי לדאוג מהחלשות

(בהנתן שמוודאים שלא קודחים בקורה או צלע ושלא מבצעים עם קונגו אלא בקידוח יהלום)

 

כאמור, אין לי משוג, ואני מבין שזו הדרך המסובכת. לכן, אני צריך איש מקצוע שידע לתת מענה ושיגדיר לי עשה ועל תעשה בהתאם לנתונים. יש מישהו כזה בפורום?

 

בן.

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?
פורסם

אני לא מהאזור, אבל ב"שיחת" ווטסאפ עם קולגה צפוני (מפקח בנייה) הוא ממליץ בחום על ציון אסולין 052-2833338

אם לא תקבל משהו ממקור קרוב יותר בפורום, ממליץ לבדוק גם באתרי הדרוג של בעלי מקצוע.

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

×
×
  • תוכן חדש...