Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחבר בכדי לעקוב  
Buki

מצולם: החלפת מוט קישור למנגנון שילוב הילוכים, ברלינגו 2003-2011. מתאים גם לקסארה/306

שימו לב! השרשור הזה בן 1454 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

תאור התופעה: ידית הילוכים תקועה ולא ניתן לשלב לשום הילוך או מטיילת חופשי מצד לצד במהלך הרבה יותר גדול מהרגיל ולא ניתן לשלב לשום הילוך.

 

 

בדיקה קצרה גילתה את זה:

 

1.jpg

 

בוקסת גומי של מוט קישור לידית הילוכים התפרקה והמוט נפל.

 

תרשים המנגנון, החלק המדובר הוא חלק מספר 2. יש עוד שני מוטות קישור קצרים יותר (חלקים מספר 3) שהיו תקינים ולכן לא הוחלפו.

1a.jpg

 

תחילת העבודה: פירוק מכסה עליון של המנוע, צינור יניקת אוויר למסנן, בית מסנן אוויר עם חיישן MAF. את תהליך הפירוק לא צילמתי, אין שם מה לצלם. צריך לפתוח בנד על חיישן MAF ולנתק את הפלג של החיישן, כל השאר נשלף בקלות כלפי מעלה ללא כלים.

2.jpg

 

מראה כללי לאחר הפירוק.

3.jpg

 

שאריות הבוקסה הקרועה, אותה צריך להוציא כלפי מעלה. דחפתי מלמטה באמצעות פלייר קטן. נדרש להפעיל הרבה כוח.

4.jpg

 

הצד השני של המוט, גם אותו צרוך להוציא כלפי מעלה באותה דרך. אבל יותר קל כי הייתה יותר אחיזה.

5.jpg

 

מוט קישור לא תקין ליד חדש, כולל מק"ט של החלק. עלה 160 ש"ח מקורי. הבנתי שיש בשוק תחליפיים זולים יותר, לא יודע האם שווים משהו.

6.jpg

 

"גולה" מגומי שאמורה למנוע חופשים ונקישות בתנועת המנגנון. התגלתה במצב לא משהו, סדוקה וקרועה. לא נערכתי לכך לכן לא הוחלפה.

7.jpg

 

לכאן מרכביבים את מוט הקישור החדש, את הצד הצר יותר שלו. הרכבה בלחיצה מלמעלה למטה. בוקסות גומי במוט החדש מגיעות כבר עם גריז בפנים, להרכיב הרבה יותר קל מאשר לפרק.

8.jpg

 

מוט חדש מורכב, צד צר.

9.jpg

 

הצד השני (הרחב) של המוט, הרכבה באותה דרך.

10.jpg

 

מראה כללי של מוט מורכב.

11.jpg

 

זהו, לא נדרש שום כיוון למנגנון, זה Plug and Play.

בודקים את שילוב ההילוכים ללא התנעת מנוע.

מחזירים את בית מסנן האוויר ואת צינור היניקה למקום, מקפידים להדק בנד על חיישן MAF. מחברים את הפלג שלו ומוודאים שהוא ננעל על ידי קליפס נעילה. מחזירים את מכסה הפלסטיק העליון של המנוע.

 

לאחר התיקון הכל חזר לעבוד.

 

תודה.


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יפה מאוד,טוב לדעת.!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יפה מאוד, מדוע לא ביצעת קדח והוספת שפלינט על מנת למנוע את זה שוב? סתם מסקרנות.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כי זה החזיק יפה כמעט 350 אלף ק"מ. וגם אין שם מקום לקדח, הפין לא עובר לצד השני של הבוקסה. זה תפוח קטן.


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה מדריך, תודה על השיתוף!


Stay Dirty

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני כרגע בדיוק באותה סיטואציה אבל יכול להביא למוסכניק את החלפים. צריך את הגולה, ואת המוט.

מאיפה רכשת את החלפים?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

את הגולה אני לא יודע איפה אפשר לקנות. לפי התרשים אני לא רואה שיש לה מק"ט נפרד, אלא היא לדעתי חלק מפריט מס' 5.

 

את המוט המקורי אפשר לקנות אצל ג'אן בתל אביב (אצלו בדרך כלל יש הכל במלאי) או במחסן חלפים בכל מוסך מורשה פיז'ו/סיטרואן (לא בטוח שתמיד יהיה במלאי, יכולים להזמין לך מהיום למחר) וגם חנויות חלפים רגילות מחזיקות את החלק הזה, תחליפי ולפעמים גם מקורי.


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חייב לציין שהפוסט שלך עזר לי המון.

בדיוק נקלעתי לאותה סיטואציה, רק שהמוסכניק אילתר כדור פינג פונג במקום להחליף חלק.

הסטיק לא זז חלק ואז חבר (מארק) שלח לי קישור לפוסט הזה שלך.

נעזרתי במספרי החלפים, הזמנתי אותם אצל חבר וסיפקתי למוסכניק, והכל בא על מקומו בשלום.

תודה!

P_20160810_072804_1_p.jpg

זו הישנה

עריכה אחרונה על ידי icefox

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

העלתי לפה עוד כמה תיעודים מצולמים של עבודות שונות בברלינגו - כבל קלאץ', ברקסים, נורות בפנל מזגן, תאורת שעון ושקע מצית, סידור חגורת בטיחות אמצעית ואולי עוד משהו.

 

אם תצטרך תריץ חיפוש.


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על המדריך,

איך אתה מוציא את המוטות? רק בכוח? אין נעילה כלשהי?

ואשמח לדעת גם מאיפה אתה משיג את תרשמי המנגנונים שלך?

תודה רבה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

http://public.servicebox.peugeot.com/do/changerParametres?

נרשמים ולפי VIN תקבל את הסכמות הנדרשות

ואשמח לדעת גם מאיפה אתה משיג את תרשמי המנגנונים שלך?

תודה רבה


Simplicity is the ultimate sophistication" - Leonardo da Vinci"

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין אפשרות יותר להירשם לאתר הזה לבן אדם שהוא "סתם מישהו".

 

בעבר, לפני מספר שנים כל אחד יכל להירשם.

 

 

חלק ממי שנרשם בעבר, נחסם. גם החשבון שלי נחסם.

 

הורדתי בטורנטים גיבוי STAND ALONE של האתר שכולל את כל הדגמים עד 2013. קובץ ענק 20Gb.

 

מוט קישור יוצא במשיכה. לא צריך כוח רב, הבעיה כמו במקרה הנ"ל שהבוקסה התפרקה ואין מספיק אחיזה עליה.


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 1454 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

התחבר בכדי לעקוב  

×
×
  • Create New...