Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוגי שמנים.. [החלפה של סוג שמן]


DRS
שימו לב! השרשור הזה בן 7060 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ערב טוב לחברי הפורום..

 

אתם בטח כבר דיי מכירים אותי.. בעל דייהו רייסר 94 אוטומטית 1500 סמ"ק 140 אלף ק"מ האוטו עבר..

 

על פקק מילוי השמן שעל ראש המנוע רשום שמן 10W-40

יש לי נזילות שמן רבות..

מהאטם באגן שמן, מהבורג ריקון בתחתית האגן, מהצינורות קירור של הגיר, היה גם מהמפלג אבל כשהוא הלך והחליפו אותו שמו סיליקון שחור וזה טיפה עזר..

ובנוסף הזעות שמן מסביב לראש מנוע וכו וכו' מעולם לא היה רק אחרי שהלך ראש מנוע..

 

בכל אופן היה לי שמן 20W-50 בבית והמצב של השמן באוטו לא היה בשמיים (פשוט נגמר) אז מילאת את ה- 20W-50 שהיה לי ...

הכל היה תקין המנוע נהיה הרבה יותר שקט!!!

 

**אני סובל מרעש מנוע מוגבר במצב של השמן הרגיל.. (זה לא בעיה במערכת גלגלים כי אם אני שם ניוטרל נהיה שקט.. שששש או רעש מהגיר או מהמנוע .. אין לי מושג ..)

 

השאלה שלי אחרי הצגת המצב היא האם אני יכול להשתמש בשמן מהסוג הזה אצלי ברכב ??

 

כמובן שהפעם אני יעבוד בצורה מסודרת ירוקן את השמן הקודם

ימתין 10-20 דקות לריקון סופי סופי אסגור את הבורג ריקון ואמלא שמן 20W-50 חדש..

מוכר את המערכת רמה גבוהה

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=2685354#post2685354

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי בכל זאת מישהו.... אני כבר הרבה זמן בדילמה כן או לא...

 

אם כן אני מחר על הבוקר הולך לקנות 3.6 ליטר ומחליף.. השאלה אם זה לא ידפוק משהו..

לא מוכן לחתום לך בלי עורך דין, אבל בהתאם לנתונים שהצגת בתחילת דבריך, הינך יכול בהחלט, לעבור

לצמיגות 20/50 , מומלץ להכנס לאחת מחנויות עשה זאת בעצמך, ולקנות תוסף " המבטיח" עצירת

נזילת שמן, בכל מקרה העלייה בצמיגות השמן, אמורה גם להקטין , את הנזילות,

ואת ההזעות!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוכר, קרה לי בוואנדורה - תמיד מילאתי 10/40 , והאוטו היה "אוכל" שמן בנסיעה ממושכת במהירות גבוהה. יום אחד היה חסר לי שמן בדרך, ושמתי 20/50, וצריכת השמן ירדה פלאים! היות ומנוע שלי גם ככה כבר לא משהו, אז פשוט המשכתי למלא את השמן הזה בלי יותר מדי תחקירים וכאב ראש... "המקורי", אגב, שכתוב על המכסה - 10/50... עוד לא ראיתי מישהו בארץ ממלא את הסוג הזה, לפחות לא בוואנדורה.

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערב טוב לחברי הפורום..

 

אתם בטח כבר דיי מכירים אותי.. בעל דייהו רייסר 94 אוטומטית 1500 סמ"ק 140 אלף ק"מ האוטו עבר..

 

על פקק מילוי השמן שעל ראש המנוע רשום שמן 10W-40

יש לי נזילות שמן רבות..

מהאטם באגן שמן, מהבורג ריקון בתחתית האגן, מהצינורות קירור של הגיר, היה גם מהמפלג אבל כשהוא הלך והחליפו אותו שמו סיליקון שחור וזה טיפה עזר..

ובנוסף הזעות שמן מסביב לראש מנוע וכו וכו' מעולם לא היה רק אחרי שהלך ראש מנוע..

 

בכל אופן היה לי שמן 20W-50 בבית והמצב של השמן באוטו לא היה בשמיים (פשוט נגמר) אז מילאת את ה- 20W-50 שהיה לי ...

הכל היה תקין המנוע נהיה הרבה יותר שקט!!!

 

**אני סובל מרעש מנוע מוגבר במצב של השמן הרגיל.. (זה לא בעיה במערכת גלגלים כי אם אני שם ניוטרל נהיה שקט.. שששש או רעש מהגיר או מהמנוע .. אין לי מושג ..)

 

השאלה שלי אחרי הצגת המצב היא האם אני יכול להשתמש בשמן מהסוג הזה אצלי ברכב ??

 

כמובן שהפעם אני יעבוד בצורה מסודרת ירוקן את השמן הקודם

ימתין 10-20 דקות לריקון סופי סופי אסגור את הבורג ריקון ואמלא שמן 20W-50 חדש..

אם כבר אתה מרוקן , קנה לפחות טבעת אטימה מנחושת לאיטום פקק הריקון (הייתי הולך גם על הח' אטם קרטר - לא קשה אם יש לך איך להרים את הרכב בביטחה - אבל שם צריך טיפה רגש בסגירה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובות...

 

שתי שאלות נוספות יש לי..

דבר ראשון הבורג ריקון זה גודל סטנדרתי ואחיד בכל הרכבים?

 

דבר שני לגבי אטם אגן שמן..

כמה אמור לעלות האטם עצמו פחות או יותר? האם יש עדיפות לסוג מסויים?

 

ואיך ההחלפה מתבצעת ..

יש ברגים מסביב לאגן פותחים אותם מורידים אגן מורידים אטם שמים אטם חדש על האגן ומלבישים חזרה + סגירת ברגים? יש לי ידע בדברים באלה אני לא איזה מכונאי מהולל אבל דיי יודע להתעסק עם זה.. יש דברים מסויימים שאני צריך להכין לדעת לשים דגש..

 

**אני מחר בבאר שבע אני אקנה מה שצריך יחליף ויעדכן מה נסגר עם העניין...

 

"לסיביקנוס"

הנזילות שמן האלה לא היו לעולם!! הלך לי ראש מנוע באוטו ולפי מה שהמוסך אמר זה שהבוכנות שינו צורה ויש נפילת לחץ או משהו כזה לכיוון האגן מה שאומר שגם אם אני אחליף אטם הנזילות ימשיכו. עשיתי בדיקת קומפרסיה ומצאו הכל תקין אמרו לי שהדחיסה מעולה יחסית לשנה של האוטו ושההספק טוב 350 ש"ח.. מכון מסויים בב"ש..

 

הפתרון לפי דבריו של המוסכניק זה או ניסיון של החלפת אטמים שזה 700 שקל כולל עבודה או 5000 שקל +- להחליף מנוע.... (לא נראה לי שבדייהו רייסר עם 140 אלף ק"מ ששווה 14 אלף מקסימום יש טעם לשים מנוע חדש ב5 אלף..)

 

 

===========

שכחתי לשאול

לפני משהו כמו 500 ק"מ החליפו לי פילטר שמן כלומר בטיפול 140,000 ק"מ.. בכל זאת יש צורך להחליף?

 

המון תודה.. :-D

מוכר את המערכת רמה גבוהה

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=2685354#post2685354

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר ראשון הבורג ריקון זה גודל סטנדרתי ואחיד בכל הרכבים?

לא, ישנם ברגים שונים ברכבים שונים.

 

דבר שני לגבי אטם אגן שמן..

כמה אמור לעלות האטם עצמו פחות או יותר? האם יש עדיפות לסוג מסויים?

אגב, אטם האגן ברייסר הוא אטם בעל שכבה כפולה, האטם הוא משעם אם זכרוני אינו מטעיני.

 

ואיך ההחלפה מתבצעת ..

יש ברגים מסביב לאגן פותחים אותם מורידים אגן מורידים אטם שמים אטם חדש על האגן ומלבישים חזרה + סגירת ברגים? יש לי ידע בדברים באלה אני לא איזה מכונאי מהולל אבל דיי יודע להתעסק עם זה.. יש דברים מסויימים שאני צריך להכין לדעת לשים דגש..

בדיוק כך.

רצוי כמובן לישר מעט את האגן ושפתו באם ישנם עיקמומים כלשהם.

 

שכחתי לשאול

לפני משהו כמו 500 ק"מ החליפו לי פילטר שמן כלומר בטיפול 140,000 ק"מ.. בכל זאת יש צורך להחליף?

בוודאי.

 

עמית

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד שאלה אחת אחרונה .. לגבי צינורות קירור לגיר...

 

הוא אמר לי בבידקה שהצינורות קירור לגיר גם נוזלים הוא אמר לי שאני יכול לסדר לבד בלי להרים את האוטו בכלל.. פשוט לקנות 4 בנדים מברזל הסוג שמתהדק עם בורג להוציא את הצינור לחתוך לו את החלק הסופי הבלוי ולחבר מחד + חיזוק עם בנד ברזל..

 

האם זה כזה פשוט ?? לא יצא השמן החוצה כשאני יפתח את הצינור???

 

שוב סדר פעולות יסתדר או לא .. דברים מסויימים שצריך לדעת להכין??

מוכר את המערכת רמה גבוהה

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=2685354#post2685354

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוכר, קרה לי בוואנדורה - תמיד מילאתי 10/40 , והאוטו היה "אוכל" שמן בנסיעה ממושכת במהירות גבוהה. יום אחד היה חסר לי שמן בדרך, ושמתי 20/50, וצריכת השמן ירדה פלאים! היות ומנוע שלי גם ככה כבר לא משהו, אז פשוט המשכתי למלא את השמן הזה בלי יותר מדי תחקירים וכאב ראש... "המקורי", אגב, שכתוב על המכסה - 10/50... עוד לא ראיתי מישהו בארץ ממלא את הסוג הזה, לפחות לא בוואנדורה.
שמע, זה ממש מוזר ומבלבל, אני שומע דיעות הפוכות לחלוטין בנושא סוג השמן והקשר לנזילות.

 

המנוע שלי, הונדה סיויק 1600 מודל 1991, הוא אכלן שמן לא קטן ושאלתי יותר מפעם אחת, כאן בפורום, בחנויות לחלפי רכב וכשאני מבקר במוסך (וזה קורה רק בטיפולים שוטפים, אחרי הכל, זאת הונדה :-) ) מה השמן המומלץ כדי להפחית את האיבוד (דרך אגב, אין לי נזילות שמן).

 

יש כאלה שממליצים על 20/50, ויש כאלה שממליצים דווקא על 15/40. אני אודה למי שיוכל שוב להאיר את עיני ואת עיני אחרים הסובלים מבעיה דומה בהמלצה מדוייקת בנושא הזה. כמו כן, האם החומר המכונה "דבש" מסייע להקטנת איבוד השמן לזמן קצר מאוד של כמה ימים, או גם מעבר לכך?

 

תודה!

מעונין לקנות סיויק או קורולה שנים 1996-1999:idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כאלה שממליצים על 20/50, ויש כאלה שממליצים דווקא על 15/40. אני אודה למי שיוכל שוב להאיר את עיני ואת עיני אחרים הסובלים מבעיה דומה בהמלצה מדוייקת בנושא הזה. כמו כן, האם החומר המכונה "דבש" מסייע להקטנת איבוד השמן לזמן קצר מאוד של כמה ימים, או גם מעבר לכך?

 

תודה!

שמן עם צמיגות גבוהה הוא סמיך יותר ולכן נוזל פחות 15/40 יכול להספיק במקרים קלים יחסית.

 

"דבש" מגדיל את צמיגות השמן אך גם גורם לסתימת מעברי השמן בטווח הארוך ולכן הוא נפוץ אצל סוחרים שלא אכפת להם מה יקרה לרכב מחר.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמן עם צמיגות גבוהה הוא סמיך יותר ולכן נוזל פחות 15/40 יכול להספיק במקרים קלים יחסית.

מי סמיך יותר? 15/40 או 20/50 ?

מעונין לקנות סיויק או קורולה שנים 1996-1999:idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7060 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...