Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה בנושא עיצוב רכב


outlander
שימו לב! השרשור הזה בן 2946 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא התכוונתי לעלות המשכורת שלו בלבד אלא גם לזמן שהוא מקבל עבור העיצוב.

כמו שאני ואחרים מתחומים אמנותיים יכולים להעיד - בפרוייקט עם הרבה כסף יש הרבה משמרות עיצוב או אנימציה,

לעומת פרוייקט עם פחות כסף שבו נותנים לך רק משמרת אחת.

התוצאה תהיה שונה בסופו של דבר.

 

כתבת "מעצב יקר יותר". זה מידע לא מבוסס, וכנראה לא נכון ולכך כוונה התגובה שלי.

שאר הדברים בתגובה שלך טרוויאליים. ברור שזמן הפיתוח של רכב יוקרה יהיה גבוה משל רכב עממי בכל תחום כולל עיצוב.

יחד עם זאת אני מאמין שההבדלים היום קטנים יותר עד סקאלת הסופר פרימיום. הכח של תוכנות CAD היום הוא חזק מאוד, ואני מאמין שזה צמצם את הפערים בתחום העיצובי. ישנם רכבים עממיים שאם היית מחליף להם את הסמל לסמל של חברת פרימיום אף אחד לא היה שם לב.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 59
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

  • חברי המעגל הראשון

עיצוב מוצלח לא נובע מהעליונות הטכנולוגית של תכנת CAD מסויימת, אלא מכמות הזמן והמחשבה שהשקיעו בלפתח רעיון לפרוייקט.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מיצובישי זו חברה שממחזרת שנים את התוצרת שלה, להבנתי בגלל מצב כלכלי לא פשוט.

אז אתה "נטפל" אליה אמנם בצדק כי העיצובים בהחלט נמצאים שניים-שלוש דורות אחורה

אבל זה לא שהם עושים בכוונה או שלא יודעים לעשות יותר טוב - זה מה שהם מסוגלים להציג כרגע.

.

 

מה שאתה כותב פשוט לא מסתדר עם המציאות. מיצובישי חידשה את פני האאוטלנדר מבחוץ והציגה פרונט נועז ויפהפה (לדעתי), וגם מאחור היא עשתה שינוי מבורך. מה הפריע לה לעצב בצורה נועזת גם מבפנים? כל מה שכתבת אתה ואחרים על מעצבים ועל חוסר תקציב, נופל במקרה הזה.

עריכה אחרונה על ידי outlander

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שינוי עיצוב פנים דורש היערכות לייצור דאש חדש, מעבר לפן התכנון. מתיחת הפנים החיצונית כללה פאנלים בודדים - רוב הפאנלים נותרו בלא שינוי. ההיערכות הלוגיסטית מצומצמת וזולה הרבה יותר.

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

בדיוק. קח כל חלק באינטריור - כל אחד מצריך תכנון ועיצוב וכל אחד מצריך תבנית או לפחות אינסרט בתוך תבנית.

יש לך באינטריור בסיסי עשרות כאלה וכל אחד עולה אלפי דולרים - ואלה החלקים הקטנים.

איפה הפאנלים הגדולים? איפה כל התכן הבטיחותי? שינוי פנים הרכב זה חתכת ביג דיל.

 

אם כבר האאוטלנדר פה בדיון, השינוי שעשו בו הוא בסיסי ופשטני מאוד והוא איכשהו עדיין נראה מיושן,

כמו העאלק אבולוציה שסובארו העבירו את האימפרזה המסכנה איזה 8 דורות.

לא ככה עושה חברה שיש לה כסף.

עריכה אחרונה על ידי itaysamurai

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע, FRV, אתה (ומי שתומך שמה שאמרת) מסתכל על כל העניין הזה בצורה סופר (דופר אולטרה מגה) פשטנית.

אולי תתפלא לשמוע, אבל על עיצוב הפנים של מכוניות משקיעים לא פחות (ולא נדירים המקרים בהם אפילו יותר) בעיצוב החוץ.

כמה תפקידים (תכלס תפקידים, לא "שיראה טוב") פרקטיים יש לעיצוב החיצוני? שיהיה בגודל נכון לשמש את המטרות, שיהיה יעיל אווירודינאמית, ושיזוהה עם המותג.

התפקידים של עיצוב הפנים רבים ומשמעותיים הרבה יותר. מרווח, הנדסת אנוש, בחירה בחומרים (לא רק פלסטיק או עור, אלא איזה פלסטיק, איזו טקסטורה, איזה אחוז של גומי יהיה בו ליצירת "רכות"), מיקום ההגה ביחס למושב, מיקום (וכמות) כפתורים, תפריטים במערכת מולטימדיה, איזה מסך, אילו פונקציות משאירים מחוץ למערכת ועוד ועוד ועוד.

 

כל הדברים האלה דורשים זמן (שעות עבודה או לחלופין צוות גדול), ובחינה, ושוב תכנון, ושוב בחינה. וכל זה עולה הרבה מאוד כסף. לכן יצרניות שלוקחות הרבה כסף על המוצרים שלהן, יכולות להשקיע בעיצוב יקר ומאוחר יותר לגבות תשלום בדמות מחיר גבוה. חברות כמו מיצובישי, שלא יכולות לקחת הרבה כסף על המוצרים שלהן, לא יכולות להשקיע הרבה כסף.

 

זה לא סתם "תחליף את הפאנל הזה" או "תסדר מחדש את הכפתורים". זה הרבה (הרבה הרבה) מעבר לזה.

 

 

*הכותב מעצב חובב, והתעניין (בעומק) בלימודי עיצוב רכב.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובואו לא נשכח שיש תקנים ותקינות.

יש גובה מסוים של האורות, המיקום של ההגה, של כריות האוויר, של ראות, ארגונומיה בסיסית, חומרים שמותר ואסור להשתמש בהם, אלקטרוניקה (שזה אומר לשנות אורך של מליוני כבלים על כל הזזת כפתור קטן) וכו'.

 

כיום אני עובד בין השאר במידול תלת מימד של חלקים להדפסת תלת מימד וכרסום CNC.

ברגע שאתה מתחיל לשנות דברים יש יותר מדי פרמטרים שמשתנים וצריך לבדוק הכל מחדש.

מעבר לעיצוב.

חומרים, חוזק מבני, בדיקת אבטיפוס...

בקיצור, זה מסובך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי, אני באמת לא מבין בדברים האלה ומתייחס בצורה פשטנית מדי.

 

אבל עדיין, כמה תהיות:

 

אם אאוטלנדר (לדוגמא) השקיעו בעיצוב של רכב, עם כל המשתמע (זאת אומרת, כל מה שכתבו כאן המומחים), וזה נראה כל כך טוב, למה בתוצאה הסופית הצד האחורי נראה דמוי טויוטה?

 

העיצוב:

 

2017-Mitsubishi-Pajero-Change.jpg

 

התוצאה הסופית:

 

maxresdefault.jpg

 

ואם קיה ספורטאז' השקיעו בעיצוב פנים, ושילמו הון תועפות על כך, למה לא לעשות משהו ברמה של מאזדה 6?

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בעיצוב חוץ וגם בעיצוב פנים נוסף לכל אלו גם שיקול בטיחותי: הקניית רכות וצורה סגלגלה למשטחי הרכב, מלגו ומלבר, כדי לסייע לספיגת אנרגיה ולמנוע פציעות מיותרות.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

תפריד בין קונספטים לדגמים שיוצאים לייצור.

קונספטים מוצגים על מנת להראות קו חדש שהיצרן יתווה בדורות הבאים, בא להראות יכולות וחזון.

הם תמיד יהיו "יפים" יותר מהדגם שמיוצר כי יש בהם אלמנטים יקרים מאוד לייצור.

היום מעט רכבים לא יזכירו רכב אחר. מעט מדי יחוד, המון דגמים ויצרנים.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

בתמונה הראשונה זה דגם הקונספט. הרכב לא באמת אמור להראות ככה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע מה זה קונספט וידעתי שהתמונה הזאת היא קונספט.

 

הדברים שלך הגיוניים באופן תיאורטי, אבל תכלס כשאני מסתכל על זה אני לא רואה הרבה הבדלים בין זה לבין הגירסה הסופית, איזשהו אלמנט שהוא יקר לייצור. אולי תחכים אותי.

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש משהו שנקרא "איזומורפיזם".

זו הנטיה של ארגונים מתחרים לחקות אחד את השני כדי לא לאבד בטעות איזשהו יתרון.

 

בגלל זה רוב הרכבים המודרניים נראים דומים ויש להם את אותו סוג של מרכב.

 

ברגע שיוצאת קטגוריה חדשה (למשל ג'יפונים) פתאום כל החברות השונות חייבות להיכנס גם לשוק הזה.

 

יש לזה יתרונות כי ככה רעיונות טובים מגיעים לכולם אבל זה גם מבאס כי אין באמת התפתחויות חדשות כי כולם "משחקים אותה בטוח" ופשוט מסתכלים על אחרים ומה שהם עושים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2946 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...