Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[סקסו 1.4] החלפת מים ירוקים


efi_shams
שימו לב! השרשור הזה בן 7070 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חברים,

 

בשעה טובה מצאתי לאחותי סקסו 1.4 ידנית, שנת 2000, שעברה 72,000 ק"מ.

מבט ברדיאטור גילה כי מילאו בו מים רגילים (!), ולכן מחר בבוקר אני מתכוון לנקז את המים ולמלא מים ירוקים.

 

עיינתי בפרוייקטים שפורום לקראת ביצוע הפעולה, ואשמח אם תוכלו לעזור לי במספר שאלות:

 

1. חיפשתי את כל פקקי הניקוז שבמערכת, והפקקים במצאתי הם: פקק עליו ברדיאטור, פקק תחתון ברדיאטור ופקק פלסטיק שחור אחרי רדיאטור החימום.

בנוסף, קיים בורג מתכתי בתוך בית הטרמוסטט - האם גם זה בורג ניקוז?

לא מצאתי פקק ניקוז על החיבור לרדיאטור החימום - ייתכן והוא לא קיים בסקסו?

 

2. מהי כמות המים הנדשת לצרך פעולה זו? האם קצוי לרכוש יותר מגלון אחד?

 

אשמח לקבל את עצותיכם בנושא הניקוז והמילוי, ובכלל לגבי הרכב.

 

אפי.

תנו חיוך, הכל לטובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב יד ראשונה, בצבע כחול כהה מטאלי .

 

ולענייננו, הייתכן שלא קיים בורג ניקוז אויר על צינורות רדיאטור הפנימי?

תנו חיוך, הכל לטובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא זוכר את הסקסו בעל פה (צילום יכול לסייע) , אבל בורג הניקוז על בית התרמוסטט הוא MUST.

 

פתח אותו עם מפתח אלן (שים לב לא השתמש בכח רב מדי - שבר יהיה סיפור כואב ) וחכה עד שבועות האוויר ייפסקו (יתחיל לצאת נוזל).

למיטב ידיעתי הפקק אחרי רדיאטור החימום משמש גם הוא לניקוז.

 

בהחלט יכול להיות שאין ניקוז על הצינורות שהזכרת -אולי הפקק שהוזכר מתפקד במקומם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא זוכר את הסקסו בעל פה (צילום יכול לסייע) , אבל בורג הניקוז על בית התרמוסטט הוא MUST.

 

פתח אותו עם מפתח אלן (שים לב לא השתמש בכח רב מדי - שבר יהיה סיפור כואב ) וחכה עד שבועות האוויר ייפסקו (יתחיל לצאת נוזל).

צילמתי את בית התרמוסטט: לאיזה מבין שני הברגים הכוונה?

(אף על פי שרק אחד מהם הוא אלן, השני נראה הגיוני יותר, משום מה. אך ייתכן ואני טועה).

ther.JPG

תנו חיוך, הכל לטובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב ,זה שונה ממה שחשבתי ואני מכיר מסיטרואנים אחרים.

 

אני עדיין חושב שזה האלן ,אבל צרך מבט כולל יותר.

די קל לזהות אם זה בורג ניקוז ,כיוון שלמעשה הוא אינו בורג רגיל ,אלא דיזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

די קל לזהות אם זה בורג ניקוז ,כיוון שלמעשה הוא אינו בורג רגיל ,אלא דיזה.
למה הכוונה דיזה?

 

בעלי סקסו/106, אשמח לעזרתכם בניקוז המים ומילוי מים ירוקים - אני מרגיש את הקורוזיה בלב בכל דקה שחולפת...:-)

תנו חיוך, הכל לטובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לך שאחותך תתחדש . אני החלפתי לפני חודשיים מים ירוקים מפאת חוסר מקצועיות ועצלנות החלפתי אצל חבר מוסכניק ואני ממליץ לך לעשות גם כן הנזק שאתה יכול לעשות בשביל כמה שקלים וחסכון של זמן לא כלכך שווה את זה למרות שלפי מה שני ראיתי במוסך (ופרויקט המצולם)זה בר ביצוע לידיים רגילות.

מה שאני כן יכול לעזור לך :אמרו לי נכנס 8 ליטר 7 ליטר .....בלחץ יכנס גלון4.7 בערך.

לא חייב לקנות פרטסון שכווולללם בפורם ממליצים עליו סימפטום העדר .אין פה אחד שיכול לומר לי מה עדיף בו ממים אחרים(אגב אצל הפרסי 40 שח) .כך שלדעתי אם אתה קונה ומשקיע לך על המים האורגינלים של פיזו\סיטרואן המיועדים לרכב שלך.

דאג שהמרוקן ירוקן את מצנן עד תום עי נשיפה פנימה והרמת הטורים על ריק מס שניות (כ20 שניות)

אל תעשה פלש ניקוי וכד זה פותח חורים במיוחד לאחר שברכב שלך השתמשו במים רגילים ....

תוודא שיוציא את בועות האוויר מהמערכת

תחליף כל שנה למניעת חומציות.

החומר רעיל למגע כך שתמנע לא בהיסטריה (פשוט אנשים מזלזלים ברעילותו)

אחרי נסיעה והתקררות תבדוק ואם צריך תמלא

אין לערבב מים מחברה אחרת זה יכול לגרום ראקציות בלתי רצויות

תתחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב שלום חברים,

 

החלפתי הבוקר את המים במערכת הקירור, תודות לעצותיכם ולפי הדגשים שנתן איציק בפרוייקט שעשה על ה- ZX.

 

אני חייב לציין שההחלפה הייתה פשוטה ביותר.

כגלון וחצי של פרסטון נכנסו פנימה (קניתי הבוקר 2 גלונים אצל הפרסי, 35 ש"ח כל אחד. בפיז'ו רצו 80 על גלון אחד מקורי).

 

מד החום יציב והמאוורר נכנס לפעולה.

מה שכן, מד החום מתייצב על מעט מעל לקו האמצע, גם בנסיעה. הדבר היה כך גם לפני שביצעתי את החלפת המים. האם זהו מצב תקין?

 

שוב תודה לכל העוזרים.

תנו חיוך, הכל לטובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב שלום חברים,

 

החלפתי הבוקר את המים במערכת הקירור, תודות לעצותיכם ולפי הדגשים שנתן איציק בפרוייקט שעשה על ה- ZX.

 

אני חייב לציין שההחלפה הייתה פשוטה ביותר.

כגלון וחצי של פרסטון נכנסו פנימה (קניתי הבוקר 2 גלונים אצל הפרסי, 35 ש"ח כל אחד. בפיז'ו רצו 80 על גלון אחד מקורי).

 

מד החום יציב והמאוורר נכנס לפעולה.

מה שכן, מד החום מתייצב על מעט מעל לקו האמצע, גם בנסיעה. הדבר היה כך גם לפני שביצעתי את החלפת המים. האם זהו מצב תקין?

 

שוב תודה לכל העוזרים.

אפי,

התמקחות קלה וזה היה יורד ל- 30 :wink:-בכל מיקרה הרווחת שקנית אצלו-באוטו דיפו זה 59 ש"ח

ניצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לי לאחרונה יש סקסו 1.4 ... מד החום בנסיעות ארוכות יחסית (גהה) בלילות האחרונים , עומד על מתחת לחצי , ובנסיעה עירונית הוא נמצא לו על החצי ואולי קצת מעט למעלה ממנו .

 

 

דבר שאני לא זוכר שמישהו כאן הציע לך , במהלך ניקוז האויר תפעיל את החימום באוטו , הרי גם המערכת חימום משתמשת בנוזל הקירור.

"...You CanT Make a Hoe a House Wife"

Dr. Dre , 2001

 

דוד גודלי , תעשה לי ילד פג !!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים,

 

שוב תודה על העזרה.

אכן פעלתי לפי המלצותיו של איציק, כשביצע החלפת מי קירור ב-ZX להסיט את בורר הטמפ' ברכב לחימום.

 

ומצטער שגנבתי לך את הסקסו...:lol:

תנו חיוך, הכל לטובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כגלון וחצי של פרסטון נכנסו פנימה (קניתי הבוקר 2 גלונים אצל הפרסי, 35 ש"ח כל אחד. בפיז'ו רצו 80 על גלון אחד מקורי).

מה שיש אצל הפרסי דומה יותר למים רגילים עם צבע מאכל...

נקווה שלא כך הדבר.

 

נ.ב. כשמדובר במכונית כמו סקסו ששווה כ20 אלף ש"ח לשנת 2000 , בכלל אין סיבה להתלבט לפני הקניה אם הכל בסדר יחסית...

אני מחפש עבור חבר , סקסו/106 כבר המון זמן וכל פעם חטפו לנו איזו יד ראשונה מתחת לאף כי הוא התעכב בקבלת ההחלטה...

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7070 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...