Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4015 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

וואו איזה דיון יצרתי...

 

אז ככה:

1. הם גונבים 20 שקל לפחות מכל טיפול על "נוזל שמשות", פעם קודמת מלאתי לפני הטיפול ותפסתי אותם על חם.

2. הרכב כבר לא באחריות.

3. אני רוצה לעשות את הטיפול במוסך אחר, אבל חשוב לי לדעת את המחירון חלפים של הגנבים האלה.

4. עדיין לא קיבלתי תשובה אם מותר להם לא לתת מחירון חלפים.

 

אני מוכר את האוטו ולא מתקרב ליבואן הזה יותר.

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
שלום רב,

ברשותי רכב מסוג אינפיניטי, מיותר לציין שלעולם לא אתקרב יותר לקבוצה בעקבות היחס שקיבלתי במהלך השלוש שנים האחרונות.

 

הרכב עבר את 60 אלף הק"מ וכעת צריך לעבור טיפול "בינוני" לטענתם. כששמעתי את המחיר - 2600 שקל, התעניינתי עבור מה אני משלם, נאמר לי שעבור:

שמן 400 ש"ח

פילטר שמן 200 ש"ח

טבעת אטימה 100 ש"ח

נוזל בלמים 200 ש"ח

2 פילטרים במנוע (תמוה כי אני יודע רק על אחד) 400 ש"ח

פילטר אוויר במזגן 150 ש"ח

עבודה 750 ש"ח

מע"מ 396 ש"ח

זה הכל.

 

כאשר ביקשתי רשימה של החלפים ומחירם (לא הצעת מחיר עבור הטיפול, אלא רק מחיר החלפים) נענתי בשלילה.

האם זה בניגוד לחוק? האם המוסך המרכזי אינו מחוייב לפרסם מחיר חלפים?

 

תודה,

תומר

סתם ניחוש, עכשיו מה תעשה עם זה?

Just daily

07' Škoda Octavia 1.9 TDI DSG6 09' Toyota Avensis

HU: Alpine CDE-126BT AMP: Mac Audio ZX 4000 SUB: Hifonics HFI12D4

מצלמות תיעוד לרכב - המון מידע והמלצות מחברי הפורום

פורסם
סתם ניחוש, עכשיו מה תעשה עם זה?

 

פילטרים יותר בכיוון של 450 שקל לאחד.

עכשיו מה שאני עושה לאחר שדיברתי עם מוסך ניסאן מורשה זה לקנות את שלושת הפילטרים באיביי ב120 שקל לשלושתם ולבוא אליהם כדי שיטפלו באוטו

פורסם
וואו איזה דיון יצרתי...

 

אז ככה:

1. הם גונבים 20 שקל לפחות מכל טיפול על "נוזל שמשות", פעם קודמת מלאתי לפני הטיפול ותפסתי אותם על חם.

2. הרכב כבר לא באחריות.

3. אני רוצה לעשות את הטיפול במוסך אחר, אבל חשוב לי לדעת את המחירון חלפים של הגנבים האלה.

4. עדיין לא קיבלתי תשובה אם מותר להם לא לתת מחירון חלפים.

 

אני מוכר את האוטו ולא מתקרב ליבואן הזה יותר.

 

החובה שלהם לתת הצעת מחיר כתובה רק אם אתה מגיע פיזית עם הרכב.

לא כל מוסכי היבואן גנבים ולפחוץ מוסך אחד שאני מכיר ימלא לך נוזל מגבים, ישים כיסויים וישטוף את הרכב ללא עלות.

בנוגע לשעת עבודה- ברכב שלי (וולוו) העלות היא 320 ש״ח כולל מע״מ. לא קרןב להנפצוץ כאן.

פורסם (נערך)
היכן מומחי החוק? שאלתי היא מה עמדת רשויות המס, מה הן דורשות מבחינת פיכרוט המוצרים והשירותים בחשבונית.

 

אז ככה, לעניין עמדת רשויות המס כפי שידוע לי (עו"ד ורו"ח בקרוב, מתמחה בדיני חברות ודיני מיסים):

 

נבדיל בין הצעת מחיר לבין חשבונית עבור שירות שכבר ניתן ושולמה תמורתו.

 

בהצעת מחיר - חל חוק הגנת הצרכן על חלקיו (למעט הסייגים). לדעתי הוא מחויב לומר לך פירוט של כל חלק.

 

בשירות שהתבצע ושולמה תמורתו - בגדול, כשעסק מבצע לך עבודה ומוציא לך חשבונית כנגד ההכנסה שהתקלה אצלו - הוא מחויב לרשום בחשבונית העסקה פירוט כמה יותר מדויק שהוא יכול כדי להראות ממה נבעה כל הכנסה (כמו - פריט מסוג X כפול Y יחידות) ואילו הוצאות (של חלקים) הוא יכול להכיר באותה עבודה.

 

אם אתה פסיכולוג - אז עליך לרשום "ייעוץ רפואי - 3 שעות עבודה" ולא מספיק לכתוב "ייעוץ".

אם אתה מוכר פיסטוקים - עליך לרשום "50 גרם פיסטוקים" ולא מספיק לכתוב "פירות".

 

אם אתה מוסך - עליך לכתוב החלפת פילטר שמן - עבודה - X שעות - כפול מספר שעות ובסוף סיכום. לא מספיק לרשום בצורה כללית: "התקבלו 1000 זוזים בעבור תיקון רכב".

בנוסף - עליך לכתוב באיזה חלקים השתמשת, וכמות יחידות שהשתמשת בעבודה הספציפית.

 

לכן, הדרישה החוקית היא פירוט כמה שיותר ספציפי לכל הכנסה.

 

בוא נלך קצת יותר רחוק, לדעתי המקרה הכי מעניין בנושא הזה הוא בג"צ יוסף ברגר, מדובר במנתח פלסטי שנדרש מרשויות המס לפרט בחשבונית שהוציא את סוג הניתוח שביצע (ניתוח אף/מתיחת בטן) ולא להסתפק ברישום "ניתוח" או "ייעוץ" וכן את שם הלקוח, כמובן שהוא סירב מטעמים של סודיות רפואית (חשש לפרטיות - לא כולם צריכים לדעת אם עשיתי ניתוח אף/ציצי, אצלי הכל טבעי :lol:). בסוף הוחלט שאכן הסודיות הרפואית והזכות לפרטיות גוברות על דרישת רשויות המס, אולם באם תתבצע ביקורת ספרים - יש להיכנס קצת יותר לפרטים תוך הקפדה על שמירת הזכויות.

 

הדבר נכון גם לגבי פירוט הרכש בקניות שאתה עושה לעסק, לדוגמה: לא מספיק להביא חשבונית מחנות לציוד משרדי שבפירוט כתוב "ציוד משרדי" אלא לראות איזשהו פירוט כמו 10 עטים מסוג X, 30 ניירות A4 וכו'.

 

אם אתה רוצה סימוכין, אז החלק הרלוונטי לעניינך הוא החלק הבא מתוך הוראות ניהול ספרים של מס הכנסה:

 

(4) בעל מוסך - יומן עבודה שיכלול לגבי כל רכב שנתקבל לטיפול לפחות –(א) התאריך;(ב) המספר הרשום של הרכב;(ג) שם הלקוח ומענו. היה מענו של הלקוח ידוע לנישום - אין חובה לציינו;

הוראות (מס' 2) תשל"ה-1975





(ד) פירוט התיקונים שנעשו ופירוט החלפים שנצרכו, אלא אם צויינו פרטים אלה בחשבונית שהוצאה ללקוח;















הוראות (מס' 3) תשמ"ו-1986 הוראות תש"ן-1989

אולם ניתן לרשום בחשבונית את הפרטים (א) עד (ג) מיד עם קבלת הרכב לטיפול; עם סיום הטיפול תושלם החשבונית ברישום פירוט התיקונים שנעשו ופירוט החלפים שנצרכו. הרישום ביומן עבודה ייעשה סמוך לקבלת הרכב לטיפול;

 

כמובן שאתה מוזמן להתייעץ איתי אם יש לך שאלות נוספות, אשמח לעזור, רק אל תהיה פזיז.

וכמובן #2 שהנ"ל לא מהווה יעוץ משפטי/כלכלי/חשבונאי כלשהו ואני לא לוקח אחריות על כלום.

עריכה אחרונה על ידי shlomi_e11

שלומי

פורסם

אם תגיע למוסך ינפיקו לך הצעת מחיר בכתב [כמו זאת שהיו פעם שמים תחת הוישר לפני הטיפול]

כשיהיה לך הנייר ביד, תוכל גם לדבר איתם קונקרטית על הנחה [אתה כבר שם אז זה יותר 'רציני']

או להתקדם הלאה.

The first one to get angry loses

פורסם

שלומי - התכוונתי בדיוק למה שכתבת.

אם פות"ש שמר את החשבונית והיא אינה מפורטת כראוי - פניה לרשויות המס תעלה לו הרבה יותר מכל הרווחים הקטנים מהתרגילים המתוארים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

^

לפי מה שאני הבנתי אין עדיין חשבונית כי הוא עוד לא עשה את הטיפול.

פורסם

אחד מאיתנו לא הבין נכון. יתכן מאד שזה אני. מכל מקום - שלומי ציין כי גם לפי חוק הגנת הצרכן הוא צריך לפרט את המחירים, ולפי הידע שלו בהוראות המס אני מניח שיש לו ידע כלשהו במשפטים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 


×
×
  • תוכן חדש...