Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נסיעה "על הבלמים"


Shosh Almozlino
שימו לב! השרשור הזה בן 3333 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

שאלה שמעניינת אותי לידע כללי:

אני גרה באיזור ירושלים ויוצא לי לראות לא מעט נהגים שעושים את הירידות מ/אל ירושלים בנהיגה עם הרגל על הבלם. הכוונה היא לא בזמן עמידה בפקק ולא בירידות תלולות ומפותלות ממש, אלא בירידות אורוכות ומתונות עם שמירה על מהירות קבועה אך גבוהה (70-90 קמ"ש), אבל אורות הבלימה שלהם דולקים לכל אורך הנסיעה (ז"א, רגל ימין על הבלם).

אני לא נוסעת ככה, משתדלת לא להתעלל בבלם וכשאני רואה את זה, זה עושה לי "כאב" קטן בלב ועולה לי ריח של בלמים שרופים באף.

אז השאלה היא האם נהיגה באופן הזה באמת הורסת את הבלמים כמו שנראה לי, או שמכניות מודרניות מסוגלות להתמודד עם בלימה ממושכת והבלאי שנגרם מכך הוא מזערי?

 

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו תעודת עניות ללימודי הנהיגה בישראל ולנהג הישראלי הממוצע.

חימום יתר של הבלמים עלול להביא לאיבוד יכולת הבלימה ולנזק למכלולי הבלימה.

 

יש לרדת בהילוך המתאים על מנת לשמור על מהירות רצויה ללא שימוש בבלם.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימשיכו ככה זה מקדם לבעלי המוסכים את הפרנסה בצורה נפלאה:-D

ועכשיו בנימה קצת יותר רצינית, אני מחזק את הנאמר לפני נסיעה ממושכת "על הבלם" גורמת נזק גדול מאוד ואף מובילה לאיבוד כושר בלימה לחלוטין = סכנת נפשות.

בכל רכב קיימת האפשרות להוריד הילוך בדיוק לשם כך זה קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למרות שהתקדמו הרבה בטכנולוגיה הבלימה עדיין מסוכן לרדת ירידות ארוכות להשתמש רק בבלמים. שהייתי נוהג במשאית הייתי משתמש הרבה באגזוז ברקס ובגיר אפילו בירידות קצרות יחסית.

יש אנשים שאומרים שעדיף להחליף ברקסים כל 30,000 במקום להרוס את הגיר תחת העומס בירידה או בגלל שהסל"ד עולה אז האוטו אוכל יותר דלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התופעה של נסיעה על הבלמים מאפיינת בעיקר נהגי רכבי אוטומט שמכירים רק את הילוך ה D ולא את הילוכים 1 ו 2 והיום יש גם רכבים שמאפשרים לבחור הילוכים נוספים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב לא אוכל דלק בסל'ד גבוה עקב ירידה (כל עוד לא לוחצים על דוושת המצערת{גז})צריך לנפץ את המיתוס הזה אחת ולתמיד!

המנוע בזמן ירידה והילוך נמוך בטורים גבוהים מבצע אך ורק יניקה דחיסה ופליטה ומה שמסובב את המנוע אלו הם הגלגלים וכוח המשיכה שנוצר עקב הירידה.

אין שימוש בדלק אז תורידו הילוכים וסעו בבטחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שהייתי נוהג במשאית הייתי משתמש הרבה באגזוז ברקס ובגיר

 

ברכב כבד זה קריטי פי כמה וכמה ולכן כל רכב החל ממשקל 8000 קילו (אם אני זוכר נכון) חייב להיות מצוייד במאיט (אגזוז ברקס או ריטרדר) בנוסף למערכת בלמים רגילה.

 

הוצאתי לא מזמן רישיון על משאית ודווקא הנושא הזה (שימוש באגזוז ברקס) הוסבר, הודגש ותורגל על ידי המורים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש אנשים שאומרים שעדיף להחליף ברקסים כל 30,000 במקום להרוס את הגיר תחת העומס בירידה או בגלל שהסל"ד עולה אז האוטו אוכל יותר דלק.

הגיר לא נהרס מזה, העומס מבלימת מנוע הרבה יותר נמוך מהעומס על הגיר בהאצה.

אולי אתה מתבלבל עם אנשים (כמוני) שיוצאים נגד בלימה עם ההילוכים לפני רמזור. כי למעשה אתה לא בולם עם ההילוכים אלא עם הקלאצ', ובלמים אכן זולים יותר.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא בולם עם הקלאץ'. (כלומר לא חייב).

אתה מוריד הילוך ומשלב קלאץ תוך התאמת סל"ד מדוייקת, בלאי מזערי.

 

ומשם זה בלימת מנוע רגילה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא בולם עם הקלאץ'. (כלומר לא חייב).

אתה מוריד הילוך ומשלב קלאץ תוך התאמת סל"ד מדוייקת, בלאי מזערי.

 

ומשם זה בלימת מנוע רגילה.

 

אם אתה עושה את ההורדה בסל"ד נמוך אז בלאי מזערי.

רוב החוכמולוגים "שבולמים עם ההילוכים" עושים את זה בסל"ד בינוני+ ויש עוד כאלה שמגדילים ועוזבים קלאצ' לאט, כדי לבלום טוב.. בלאי מיותר.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל דבר צריך לעשות עם הבנה ושיקול דעת.

 

תכלס גם מה שנאמר לגבי תיבות אוטומויות לא בהכרח נכון, כיוון שהרבה תיבות מודרניות יודעות לזהות מצב של נסיעה במורד ומחזיקות הילוך נמוך. אפשר להרים את הרגל מהברקס ולבלום רק לסירוגין. אבל יש אנשים שלא יודעים גם את זה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה קטנה ולא קשורה: אם זוחלים על הילוך ראשון (בידני) ועוזבים את הגז, זה נורמלי שיהיו קפיצות קטנות מהמומנט?

בנוסף - כשאני על הילוך שני ומגיע למהירות איטית למדי, לפעמים האוטו מאיץ ורועד קצת, אני מניח נכון שזה גלגל התנופה?

 

תודה! :wink:

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשון - נורמאלי.

שני - האוטו מאיץ קצת מכיוון שיש מנגנון שלא מאפשר למנוע לרדת מתחת ל 650-700 סל"ד. אם מהירות הנסיעה שלך היא נניח 7 קמ"ש, ואתה בהילוך שני, סל"ד יהיה יותר נמוך. מחשב מנוע מעלה אותו ל 700 ואתה מרגיש האצה. רעידות מורגשות עקב סל"ד נמוך + הילוך משולב.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3333 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...