Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עמידה ברמזור, מתי להוציא לניוטרל ומתי להישאר ב D


arieltan6370
שימו לב! השרשור הזה בן 3485 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 70
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בכל גיר שנהגתי הוצאתי לניוטרל לקראת העמידה,

ככה גם הבלימה רכה וקלה יותר (מהירות אפסית בכל מקרה).

 

תמיד פחדתי לשאול אם זה טוב,

שלא יבוא לי איזה חבר כנופיה ויסביר למה זה רע.

The first one to get angry loses

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי ברכב כאשר מוציאים את הגיר לניוטראל לקראת עמידה ליפעמים מרגישים מכה קלה, כאשר מוציאים בעמידה מלאה הכל עובר בצורה חלקה.

לכן אני לא מוציא אף פעם ליפני שהאוטו עומד אלא אם כן אני חייב לבצע בלימה חזקה בהרבה מן הרגיל.

כל כך קר היום שראיתי פוליטיקאי מכניס את היידים רק לכיס הפרטי שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוצאה להילוך סרק ברכב אוטומטי בעמידה היא מיותרת ולאורך זמן תגרום לדעתי ליותר נזק מתועלת. אם היא נעשית כשהרכב עוד נוסע (כפי שכמה מהמגיבים טענו שהם עושים) הנזק יהיה גדול יותר עקב סיבוב של התיבה ללא שימון.

 

אבל חשוב ביותר הוא הטיעון הבטיחותי. כשאני עוצר בסוף טור מכוניות עומדות או ראשון ברמזור, אני תמיד עוצר בהילוך משולב (גם ברכב ידני) עד שעוצרות מאחורי לפחות שתי מכוניות או משאית אחת. ככה אני שומר את כוח המנוע זמין ויכול להימלט לפנים והצדה (אני משאיר לטובת כך מקום מראש) במקרה חירום.

 

אגב, אני נתקלתי בתופעה שונה דווקא בבריטניה. שם נהגים מעברים להילוך סרק ומרימים את בלם היד. בנהיגה ברכב אוטומטי (מיעוט זעום!) הם נשארים בהילוך (D או 1), מרימים את בלם היד ועוזבים את בלם הרגל.

 

הסיבה אגב, יותר מאשר נוחות, היא כדי לא להישאר בלילה עם אורות בלם דולקים בטענה שזה גורם חוסר נוחות לנהג מאחור. האם יש בעיה מכנית עם ההרגל הזה?

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוצאה להילוך סרק ברכב אוטומטי בעמידה היא מיותרת ולאורך זמן תגרום לדעתי ליותר נזק מתועלת. אם היא נעשית כשהרכב עוד נוסע (כפי שכמה מהמגיבים טענו שהם עושים) הנזק יהיה גדול יותר עקב סיבוב של התיבה ללא שימון.

 

אבל חשוב ביותר הוא הטיעון הבטיחותי. כשאני עוצר בסוף טור מכוניות עומדות או ראשון ברמזור, אני תמיד עוצר בהילוך משולב (גם ברכב ידני) עד שעוצרות מאחורי לפחות שתי מכוניות או משאית אחת. ככה אני שומר את כוח המנוע זמין ויכול להימלט לפנים והצדה (אני משאיר לטובת כך מקום מראש) במקרה חירום.

 

אגב, אני נתקלתי בתופעה שונה דווקא בבריטניה. שם נהגים מעברים להילוך סרק ומרימים את בלם היד. בנהיגה ברכב אוטומטי (מיעוט זעום!) הם נשארים בהילוך (D או 1), מרימים את בלם היד ועוזבים את בלם הרגל.

 

הסיבה אגב, יותר מאשר נוחות, היא כדי לא להישאר בלילה עם אורות בלם דולקים בטענה שזה גורם חוסר נוחות לנהג מאחור. האם יש בעיה מכנית עם ההרגל הזה?

 

כשהרכב בניוטרל (ידני או אוטומט) ואתה גולש איתו בירידה או משהו דומה.. זה פוגע ?

למה שהתיבה תסתובב אם זה ניוטרל? או לפחות.. למה שיגרם נזק?

 

אני מרבה לעשות את זה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל גיר שנהגתי הוצאתי לניוטרל

לקראת העמידה,

ככה גם הבלימה רכה וקלה יותר (מהירות אפסית בכל מקרה).

 

גם אני עושה את זה לפעמים - אין בעיה.

 

דבר נוסף אך לא מומלץ שאני עושה לפעמים הוא לתת לרכב להאיץ בניוטרל (גם אוטומט וגם ידני) - אין בעיה מכאנית עם זה.

זה לא מומלץ מכיוון שזה לא בטיחותי ולא מתאים לכולם.

כן, אני יודע שיקפצו כאן הרבה אך כשהתנאים מאפשרים אין בעיה עם זה.

הבעיה היא שלא כולם "קוראים" את הכביש והנהגים באותה המידה...

לכן זה לא מומלץ.

עריכה אחרונה על ידי syaron24
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשהרכב בניוטרל (ידני או אוטומט) ואתה גולש איתו בירידה או משהו דומה.. זה פוגע ?

 

זה פוגע בעיקר בטיחותית כי אתה תשרוף את הבלמים. בתיבה אוטומטית זה כאמור מזיק לתיבה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין בעיה לרדת ירידות בניטראל. סיבובי המנוע מסובבים את המשאבה בגיר ולכן אין בעיה של חוסר שימון, בתנאי שהמנוע לא כבוי.

אין עומס על תיבה תקינה בהעברה מניוטראל לדרייב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום בעיה להעביר מ-N ל-D בזמן נסיעה ולהפך.

 

להפך אני משתדל שלא מטעמי סינכרון שיושבים לי כדעה קדומה בראש אבל ללא ידע ממשי

The first one to get angry loses

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי דעתו של אדואר אטלר (מי שלא מכיר, גוגל...) לא רצוי לעמוד על ניוטרל ברמזור וגם לא באמצע נסיעה מהסיבה הפשוטה שבמעבר לניוטרל לחץ השמן בתיבה מופסק ושמן הגיר לא סך את החלקים שלו. (זאת הסיבה המכאנית, כמובן בנוסף לסיבות של איבוד בלימת מנוע וכדו'..) - במילים אחרות: בלאי יותר גדול לתיבה.

עריכה אחרונה על ידי Sh&Y
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי דעתו של אדואר אטלר (מי שלא מכיר, גוגל...) לא רצוי לעמוד על ניוטרל ברמזור וגם לא באמצע נסיעה מהסיבה הפשוטה שבמעבר לניוטרל לחץ השמן בתיבה מופסק ושמן הגיר לא סך את החלקים שלו. (זאת הסיבה המכאנית, כמובן בנוסף לסיבות של איבוד בלימת מנוע וכדו'..) - במילים אחרות: בלאי יותר גדול לתיבה.

אדוארד אטלר היה נוהג רק במכוניות ידניות, לכן הוא טעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוצאה להילוך סרק ברכב אוטומטי בעמידה היא מיותרת ולאורך זמן תגרום לדעתי ליותר נזק מתועלת. אם היא נעשית כשהרכב עוד נוסע (כפי שכמה מהמגיבים טענו שהם עושים) הנזק יהיה גדול יותר עקב סיבוב של התיבה ללא שימון.

לך תלמד כיצד תיבה אוטומטית פעולת וחזור עם תובנות במקום לבלבל את קהל הקוראים.

שום בזק ולא נזק !

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיון מעניין.. הרבה דעות.

רק דבר אחד לא מסתדר לי.

מדוע בכל ספר למשתמש של רכב אוטומטי כותב היצרן המלצה גורפת שהתיבה תהיה בהילוך בכל זמן הנהיגה?

יותר מזה, אם זכרוני אינו מטעה אותי ראיתי גם הערות לגבי שחיקה מוגברת באם משחקים בבורר בכל עצירה.

היצרן לא מכיר את התיבה או שהוא לא תכנן המצאות רמזורים בדרך?!

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3485 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...