Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם קניית רכב ללא ABS באמת כ"כ משמעותית?


ITSMYFATE
שימו לב! השרשור הזה בן 3557 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זה לא רק מערכות בטיחות.

המון אביזרים אחרים התחילו מצעצוע לעשירים והיום אף אחד לא יעלה בדעתו לקנות רכב בלעדיהם.

 

היית קונה רכב מודל 2006 בלי מזגן? בלי הגה כח? בלי רדיו?

 

וכן, בעוד 10 שנים כשיהיה מבחר ענק של מכוניות עם ESP+שש כריות אוויר ב15 אלף שקל, זו תהיה צרכנות גרועה לקנות רכב בלי הנ"ל.

 

אתה צודק, תודה על התוספת, אני התייחסתי רק לפן הבטיחותי.

 

זה בסדר, אתה לא לבד, פעם נוהל קמפייין אגרסיבי נגד חובת חגורת הבטיחות. הרבה אנשים "חכמים" תמכו בזה. היום אנחנו יודעים שהחכמה לא היתה בפינה שלהם...

 

זכור ל"טובה" שר התחבורה שאמר ש"בעיר מספיק לתת קונטרה עם הידיים על ההגה" (חיים קורפו)

 

עידן - אין צורך דווקא למתוח את התקציב, צריך פשוט להתפשר בחלק מהדרישות

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 135
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לא יודע, לא בדקתי. אבל על משתחים מסוימים יכול גם להגדיל.

 

אם זה בהפתעה ובמרחק קצר רוב הנהגים גם לא ישנו את הכיוון (אם יש בכלל לאן). ואם יש זמן אז לא חייבים לבלום עד כמעט-נעילה, מספיק לעבוד מהר עם הרגל.

 

 

אני נוהג כבר 36 שנים, מתוכם 17 בלי ABS ו-19 עם. כניראה כולנו היינו טיפשים, אבל בשיעורי נהיגה לטסט (לא ספורטיבית/מתקדמת) לימדו לבלום/לעזוב/לבלום (אם היה צורך).

מכוון שמתוך 17 שנים 13 הייתי מתגורר באירופה עם מזג אוויר קצת יותר גשום, לפעמים שלג, לפעמים שלג עם גשם אני יודעה מה זה החלקה על כביש רטוב עם גלגלים נעולים. ויש לזה פתרון מצוין. לא, לא ABS. פשוט צריך להכיר את ההגבלות שלך ושל הרכב. מה שכן בדיחה/טיפשות זה לסמוך על ABS. מבחינתי צמיגים טובים מהתחלה, מוחלפים בזמן, לחץ אוויר נכון, בלמים טובים, בולמי זעזועים במצב טוב - כול אלה יותר חשובים מ-ABS. וב-19 שנים אף פעם לא הרגשתי ביתרונו, למרות שהופעל מספר פעמים. פשוט לא היה צורך לשנות את הכוון.

אם הייתי קונה היום את הרכב כאשר מצד אחד היה ABS ומצד שני מנוע, גיר, מערכת בולמי זעזוים עדיפים לא הייתי חושב פעמיים.

לוותר על רכב טוב (לא גטס) בגלל ABS ... כל אחד עם הבחירות שלו.

 

שטויות. אולי עם סליקים, שמחזיקים 0 קמ.

 

אתה מתאר פה מצב שיש תרבות נהיגה בארץ אבל זה לא קורה. רוב הרכבים על הכבישים בארץ הם רכבי ליסינג שמתוחזקים בצורה גרוע או היו בעבר רכבי ליסינג שתוחזקו בצורה גרוע, ולבעלים שלהם פשוט לא אכפת מרכב כי בשבילם הוא קופסת פח עם מזגן שמביאה אותו מA לB.

 

תצאו מגבולות הפורום שכאן רוב האנשים כן מבינים ברכבים וכן אכפת להם מרכב שלהם, ותשאלו אנשים בעבודה ועוד חברים ואז תגלו שרוב האנשים פה לא יודעים את לחץ אוויר הנכון אז אתה מצפה מהם לדעת את גבולות הבלימה שלהם?

 

בתור חובב שטח יצא לי לראות המון אנשים שיודעים את הגבולות של הרכב שלהם, במיוחד בעלים של מאזדה 3 ליסינג שמראה שמרווח גחון, הילוך כוח והנעה כפולה זה רק מותרות בשטח. לא נדבר על בחור עם X6 שחשב שיש לו ג'יפ באמת והתחפר בחולות עד למצב שהוא לא הצליח לפתוח את הדלת ויצא מרכב דרך החלון..

 

ויש לי לא מעט דוגמאות לכך שרוב האוכלוסייה פה לא יודעת כלום על הרכב, לא אכפת לה ממנו ותרבות נהיגה כמעט לא קיימת פה..אז לצערי אבל לנהג הישראלי הממוצע מערכת ABS היא חובה...

עריכה אחרונה על ידי Taimors
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך בעיית שיקול דעת ידידי.

 

אנחנו מכירים? אם לא, אז אני לא ידידך. ובאו נמנע מלתת ציונים אחד לשני. סיכמנו?

 

אני יכול להבין שמחוסר ברירה\תקציב לחוץ מישהו ירכוש רכב ללא מערכות בטיחות, אבל אם התקציב כן מאפשר רכישת רכב מאובזר בטיחותית אז תיהיה מוכן לוותר על המערכות האלה כדי לחסוך כמה שקלים?

 

במילים אחרות, אתה מוכן לוותר על הסיכוי שהטכנולוגיה תציל אותך ממצב מסוכן רק כדי לחסוך כמה שקלים?

תגיד, אתה במיקרה לא סוכן ביטוח?

 

לא טיפשים, כי בורות לא קשורה לאינטיליגנציה במקרה הזה, אבל דוגמא מייצגת לכשל של לימוד הנהיגה בארץ.

אתה אומר כשל של לימוד הנהיגה בארץ? בתקופת טרום ABS כל ספר הדרכה/מגזין רכב בכל ספה שאני מכיר (ואני יודע 4) היו מלמדים את השיטה הזאת, שאפשר לקרוא לה ABS אנושי. אבל כמובן הם כולם היו בורים.

 

בשביל זה בא המחוקק ודאג לזה שלא תוכל להפעיל את שיקול הדעת הקלוקל הזה, משום שהדיוטות לא מסוגלים לבצע הערכה נכונה של חיוניות המערכת, וקיים כאן כשל שוק.

 

שיקול דעת של מי שלמד איזו טעות מהותית לפני 36 שנה, וחושב ששנים של ניסיון ללא השכלה מהווים אסמכתא למשהו.

 

פעם עקבתי מאוד צמוד אחרי תהליך חקיקת החוק. ראיתי איך מפעילים שיקול דעת "מקצועי". היום אני כבר לא מתפלא מכלום.

לא לך לקבוע אם שיקול הדעת שלי קלוקל או לא. אף פעם במהלך של 30 שנה לא הרגשתי בהסרונו של ESP וב-6 שנים את יתרונותיו.

וכן אני חושב, ש-36 שנה ויותר ממיליון קמ' על הכביש בלי אף תביעת ביטוח אומרים משהו. לכן תחסוך ממני את ההתנשאות שלך, גם אם אתה אליטה/גורו הכול יודע של קרספורום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה אומר כשל של לימוד הנהיגה בארץ? בתקופת טרום ABS כל ספר הדרכה/מגזין רכב בכל ספה שאני מכיר (ואני יודע 4) היו מלמדים את השיטה הזאת, שאפשר לקרוא לה ABS אנושי. אבל כמובן הם כולם היו בורים.

 

רק אתה בור. לא היה כזה ספר, לא ראית מעולם ספר בעניין, ואף בית ספר לנהיגה במכונית מודרנית לא לימד לבלום כך במכונית.

עכשיו אתה פשוט ממציא.

 

לא לך לקבוע אם שיקול הדעת שלי קלוקל או לא.

 

מי שקבע זה המחוקק. אני רק מסכים עם החקיקה.

 

וכן אני חושב, ש-36 שנה ויותר ממיליון קמ' על הכביש בלי אף תביעת ביטוח אומרים משהו.

 

הרבה דברים, אבל לא שאתה מבין משהו בתפעול מתקדם של הרכב.

 

לכן תחסוך ממני את ההתנשאות שלך, גם אם אתה אליטה/גורו הכול יודע של קרספורום.

 

אני לא מתנשא, אני נישא, בגלל שאני אחראי בפורום ואומר לאחרים להתעלם מעצתך, שהיא עצת בור.

זו הסמכות שלי.

לחסוך אותה אתה יכול באתר אחר.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

נניח והיו ספרים כאלה שלימדו שיטה כזאת, זה ידע שלא רלוונטי בכלל לתקופתנו.

פעם היו מומחים לאבחון אישיות לפי צורת הגולגולת.

פעם המליצו לאנשים לשתות המון חלב ביום.

פעם חשבו שסיגריות זה בריא ומנקה את הכליות.

בקיצור, היום זה לא פעם.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק אתה בור. לא היה כזה ספר, לא ראית מעולם ספר בעניין, ואף בית ספר לנהיגה במכונית מודרנית לא לימד לבלום כך במכונית.

עכשיו אתה פשוט ממציא.

 

אם אתה לא מכיר, זה לא אומר שלא היה. זאת אומרת, שאתה או בור או שקרן. לא יודע מה יותר גרוע.

או אולי סתם ילד שחצן, שלא יודע מה היה ומה לא.

כך תלמד, Cadence braking

http://www.safespeed.org.uk/braking.html

 

ועוד ברוסית, 2 רכבים, אחד עם ואחד בלי ABS. אני מניח שהכל ברור.

 

[video=youtube;phB-SYQ29JE]https://www.youtube.com/watch?v=phB-SYQ29JE

 

 

הרבה דברים, אבל לא שאתה מבין משהו בתפעול מתקדם של הרכב.

 

באיזה מקום אמרתי שכן? רק הרבה שנים וקילומטרים של הישרדות על הכביש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מלא מעט קורסי נהיגה אני יכול לציין ששני הקישורים הנ"ל פשוט לא עומדים במבחני המציאות.

דרך אגב, המאמר הנ"ל משנת 2003,והסרטון נראה אפילו יותר ישן, מאז זרמו הרבה מים בנהר.

Bayerische Motoren Werke

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהבתי שהחלטת להדגים נהיגה נכונה מה היא ע"י סרטון מרוסיה, שידוע שהיא האורים והתומים של תרבות הנהיגה ונהיגה נכונה בעולם כולו!

הייתה לי פעם אלמרה בלי ABS, ניסיתי לפמפם, זה לא היה קרוב אפילו למרחק בנעילה מלאה ובטח ובטח שלא לבלימה דגרסיבית, יש כמובן סייג, ולסייג הזה קוראים גשם, לנעול גלגלים, גם לרגע (כלומר גם ל'פמפום') בכביש רטוב, זה חד משמעית לאבד אחיזה, אין תחליף ל ABS כאשר האחיזה נמוכה, וזה שאתה נהגת מליון ק"מ בלי לתבוע את הביטוח אומר עלייך בערך כלום, אה בעצם הביטוח שלך בטח ממש זול.

עריכה אחרונה על ידי shellcase

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היו גם סירטוני הדרכה בארץ שבהם יש הסבר לפמפם את הבלמים כדי למנוע איבוד שליטה , זכור לי סרט כזה עם פורד סיירה

בכל מקרה הסרטונים האלו הגיעו ממשרד התחבורה ולא ממישהו שמבין בנהיגה. פמפום הבלמים לא היה נכון בשום שלב כי העברות המשקל אחורה קדימה רק יאריכו את מרחק הבלימה ולא יקצרו אותו. גם בסרטון לא ניתן לראות שהנהג המיומן עם האימונית מראה שיש לו גם איזה שהיא יכולת חמיקה ממכשול איכותית עם ההגה בזכות הפמפום על הבלמים.

 

בעניין ההדרכות המתקדמות כנראה שמדובר בנושא פרוץ יחסית כי אין שום גורם מקצועי מטעם המדינה לאכוף את העניין.

בגיל 16 חודשים אחרי הוצאת הרשיון על אופנוע ניגשתי לקורס הרכיבה המתקדמת הראשון שלי, למזלי המורה שלי היה מדריך רכיבה מתקדמת ולכן למדתי לעשות הכל נכון מהשלב הראשון (כך גם היה ברכב) ושהגעתי לקורס בשבילי היה הדבר יותר תרגול מבוקר עם חונכים צמודים. איתנו בקבוצה היה מורה לרכיבה על אופנוע שהודע בפנינו שהוא לא ידע דבר מהנלמד בקורס ובשביל לקבל את הרשיון ללמד הוא רק היה צריך להרכיב את הטסטר ולעשות סיבוב מחוץ למשרד הרישוי

RACING

because football ,baseball , bowling & golf only require

ONE BALL

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה לא מכיר, זה לא אומר שלא היה. זאת אומרת, שאתה או בור או שקרן. לא יודע מה יותר גרוע.

או אולי סתם ילד שחצן, שלא יודע מה היה ומה לא.

כך תלמד, Cadence braking

http://www.safespeed.org.uk/braking.html

 

אתה יודע מה הבעיה עם בורים, הם לא לא למדו בחיים, אז הם חושבים שאפשר ללמוד מהאינטרנט.

 

מעבר לזה, בלוג מאנגליה (לא, זה לא אתר רשמי של כלום) וסרטון הדרכה עתיק מרוסיה, זו לא אסמכתא. מאז שנות ה-80', לפחות, לא מלמדים Cadence Braking בשום בית ספר לנהיגה מתקדמת.

 

שים לב למשפט הזה:

Cadence braking is taught on skid pan courses

 

זו שטות מוחלטת. במגרשי החלקה (skid pan) לומדים טכניקה אחרת, שנועדה להתמודד עם קרח.

 

מעבר לזה, מכיוון שלא למדת ולא תרגלת שום טכניקה, במצב חירום כל מה שתעשה זה להיכנס לפאניקה, לבלום בהתחלה לא מספיק ובסוף יותר מדי. זה מה שכל נהג לא מאומן עושה.

 

ההוראה החד משמעית לנהג לא מיומן היא לא לפמפם, אלא לבלום בכל הכוח, ברגע שאיבד שליטה על המצב. זו הדרך היעילה ביותר לעצור כמה שיותר מהר. כל ניסיון להשתלט על הרכב, על ידי נהג לא מיומן ולא מתורגל, סביר שתוצאתו תהיה גרועה יותר.

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו מכירים? אם לא, אז אני לא ידידך. ובאו נמנע מלתת ציונים אחד לשני. סיכמנו?

 

תגיד, אתה במיקרה לא סוכן ביטוח?

 

 

זה לא שתחסר לי בתור ידיד, זו רק צורת דיבור כדי שדבריי לא יתפרשו כביקורת\תקיפה, ממש לא מעניין אותי לחלק לך ציונים, במיוחד עכשיו שאנחנו כבר לא ידידים....

כן, אני סוכן ביטוח D2D, ביטוחי בריאות, חיים, רכוש- צריך ביטוח?

 

יש לי שאלה אלייך:

אתה חושב שהנהג הממוצע (ולמען האמת גם הנהג ה"מתקדם") יכול לפמפם את דוושת הבלמים באותו קצב של מערכת ה-ABS?

אתה חושב שיש לנהג יכולת לנתר את מצב האחיזה של כל אחד מ-4 הגלגלים באותה מהירות ויעילות כמו מערכת ה-ABS?

 

לך כנהג יש דוושת בלימה אחת שבולמת בעוצמה שווה את הגלגלים הקדמיים ובעוצמה שווה את הגלגלים האחוריים.

למערכת ה-ABS יש "4 דוושות"- היא יכולה (בסיוע בקרת אחיזה) לקבוע איזה גלגל לבלום יותר מאחר, איזה גלגל לשחרר כדי להחזיר אחיזה ואת כל זה היא עושה ה-ר-ב-ה יותר מהר ממה שאתה כנהג סופר-דופר-מדופלם תעשה.

 

אם נקביל את מערכת ה-ABS למערכת אחרת ברכב אז היא דומה לגיר דו-מצמדי מתקדם- הוא תמיד יעביר הילוכים יותר מהר ממה שאתה תעביר במצב ידני, זה מה שה-ABS עושה בבלימה.

 

כל הכבוד על שנות הנהיגה והקילומטרז' המכובד (באמת) ללא תביעות, זה מרשים אבל במקרה זה לא הופך אותך לידען (מבלי לפגוע).

גם לאבא שלי יש רקע תעבורתי כמוך ואולי אף קילומטרז' גדול יותר (עבד בתובלה כמה שנים), זה לא מפריע לו לפתוח את הראש ולקבל את זה שיש דברים שדווקא הדור הצעיר יכול ללמד אותו.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדבר הרלוונטי היחיד שבסרטון היה התייחסות למגרעת ה-ABS בגבשושיות למיניהן בכביש - בהחלט נושא שמתעלמים ממנו משום-מה. חוץ מזה להדגים את מה שהודגם על כביש יבש ואגב התייחסות של נסיעה לתוך קיר (מצב נדיר ביותר במציאות) ובלי כל התייחסות להתחמקות ממכשול (המצב הנפוץ והרצוי בכביש) זה פשוט לא רציני.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדבר הרלוונטי היחיד שבסרטון היה התייחסות למגרעת ה-ABS בגבשושיות למיניהן בכביש - בהחלט נושא שמתעלמים ממנו משום-מה. .

 

אתה צודק לגבי זה שכבישים משובשים גורמים ל-ABS להשתגע אבל מצד שני צריך לזכור שגם ללא מערכת ה-ABS בלימה על כביש משובש היא בעייתית כיוון שיוצרת איבודי אחיזה (מה שמפעיל את ה-ABS).

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוודאי. הסרטון מתאר מצב קרוב לאידיאלי מחד (אספלט יבש) ומצב לא רלוונטי מאידך (מכשול שהאופציה היחידה היא לבלום לפניו, בלי אפשרות להתחמק). מטרת הסרטון כפי הנראה היא לעמוד על חסרונות ה-ABS, אולי לסייע לתעשייה המקומית שייצרה עד אז גרוטאות שתוכננו לאחרונה באמצע שנות ה-80, או השד יודע מה. כמו בסטטיסטיקה, בהצגת שאלה נכונה ניתן לקבל את התוצאה המבוקשת, לא מסובך.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3557 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...