Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם קניית רכב ללא ABS באמת כ"כ משמעותית?


ITSMYFATE
שימו לב! השרשור הזה בן 3557 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אלעד לשאלתך בנושא הדרכות נהיגה בעבר מסלולים ואלטרנטיבי העבירו קורסים ספציפיים שמיועדים לאנשים שמועניינים להיות מדריכים. היום אני לא יודע אם הדבר קיים ולמיטב ידיעתי אין מבחן כלשהו מטעם המדינה שבודק את הידע של המדריכים. בכל מקרה בנושאים האלו אנשים מגיעים לרוב מנסיון של חברים או המלצות ככה שהסיכוי ליפול על מדריך לא מוצלח נמוך יחסית. אסייג את דברי וארשום שלאחרונה נתקלתי בכמה חברה שנחשבים מדריכים אבל מצאתי את הידע שלהם גבולי ואפילו מסוכן שלא נדבר על כך שלא כל אחד שיודע לנהוג נכון בנוי להיות מדריך ויודע להדריך.

בעניין הabs שאני עברתי את הקורס הראשון בנהיגה מתקדמת נהגו להחזיק רכבים עם ובלי המערכת כדי לתרגל נהגים בשני המצבים. אני לא יודע מה קורה היום. בתור אחד שמגיע מאופנועים שם המערכת כמעט ולא קיימת אני יכול לומר שבשביל להצליח לבלום בצורה מיטבית ללא abs דרוש תירגול על בסיס קבוע כדי לשמור תמיד בידיעה היכן נמצאים גבולות האחיזה , כמובן שבאופנוע העניין מעט מסובך יותר כי נעילת הגלגל הקדמי עלולה להסתיים בהחלקה ואיבוד שליטה על האופנוע. יש לי בבית גם רכב חזק ללא abs נסיוני מעולם האופנועים מכתיב לי הרגלי נהיגה ומקדמי בטיחות גבוהים בהרבה מאשר ברכב מודרני עם abs . לדעתי האישית נהג ממוצא שעולה על רכב ללא abs לא יצליח לחמוק ממכשול או לבלום חרום גם על כביש יבש!

RACING

because football ,baseball , bowling & golf only require

ONE BALL

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 135
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

במטרים האחרונים ואז זה כבר לא משנה, או שניצלת ואתה צריך כמה שניות להסדיר נשימה או שלא ניצלת וזה לא משנה שהמנוע נכבה.

 

ברקס עד הסוף ושיכבה בסוף הבלימה

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

2. ה-ABS חד משמעית מקצר את מרחק הבלימה על כביש רטוב. משמעותית.

לא יודע, לא בדקתי. אבל על משתחים מסוימים יכול גם להגדיל.

אני משווה לבלימה עד נעילת גלגלים ברכב ללא המערכת - הרוב המוחלט של הנהגים לא יודעים לבלום עד כמעט-נעילה, בטח לא כשזה בא בהפתעה וכשמלכתחילה רמת הריכוז לא מיטבית.

אם זה בהפתעה ובמרחק קצר רוב הנהגים גם לא ישנו את הכיוון (אם יש בכלל לאן). ואם יש זמן אז לא חייבים לבלום עד כמעט-נעילה, מספיק לעבוד מהר עם הרגל.

 

mikyl , לקנות רכב בלי ABS לנהג בלי הרבה נסיון וידע בנהיגה ספורטיבית זה בדיחה. תנתק את הממסר\פיוז ותלך למגרש ריק, תוכל לסובב את ההגה מנעילה לנעילה בכל מהירות שתרצה והוא לא יעשה כלום בנעילת גלגלים. לבנות על טכניקות כמו לנעול גלגלים עד לרגע שצריך תמרון, לנהג רגיל זה ממש טיפשי.

אני נוהג כבר 36 שנים, מתוכם 17 בלי ABS ו-19 עם. כניראה כולנו היינו טיפשים, אבל בשיעורי נהיגה לטסט (לא ספורטיבית/מתקדמת) לימדו לבלום/לעזוב/לבלום (אם היה צורך).

מכוון שמתוך 17 שנים 13 הייתי מתגורר באירופה עם מזג אוויר קצת יותר גשום, לפעמים שלג, לפעמים שלג עם גשם אני יודעה מה זה החלקה על כביש רטוב עם גלגלים נעולים. ויש לזה פתרון מצוין. לא, לא ABS. פשוט צריך להכיר את ההגבלות שלך ושל הרכב. מה שכן בדיחה/טיפשות זה לסמוך על ABS. מבחינתי צמיגים טובים מהתחלה, מוחלפים בזמן, לחץ אוויר נכון, בלמים טובים, בולמי זעזועים במצב טוב - כול אלה יותר חשובים מ-ABS. וב-19 שנים אף פעם לא הרגשתי ביתרונו, למרות שהופעל מספר פעמים. פשוט לא היה צורך לשנות את הכוון.

אם הייתי קונה היום את הרכב כאשר מצד אחד היה ABS ומצד שני מנוע, גיר, מערכת בולמי זעזוים עדיפים לא הייתי חושב פעמיים.

לוותר על רכב טוב (לא גטס) בגלל ABS ... כל אחד עם הבחירות שלו.

בנוסף במהירויות גבוהות המרחק בלימה יארך מהחימום של הצמיגים , ומספיק פעם אחת שמישהו חתך אותך ובלמת חזק מדי, ואתה צריך להחליף רבעיית צמיגים.

שטויות. אולי עם סליקים, שמחזיקים 0 קמ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

הכל סבבה, אבל הגיון פשוט: אם אתה יכול להרשות לעצמך מערכת בטיחותית שהתועלת שלה מוכחת, אז למה לוותר על זה?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בואו נזכור שאנחנו מדברים פה על בחורה צעירה, ולא על שומאכר הבא... ולפי מה שהיא אמרה עד עכשיו לא עולה רושם שהיא חובבת רכב גדולה (שתתקן אותי אם אני טועה). סביר להניח שהיא לא תקפיד לשמור על הרכב במצב מושלם, כנ"ל צמיגים, ולא תתלהב לעשות בדיקות בלמים בחניון של מגה...

 

כל מי שאמר שלנהוג בלי ABS זה בסדר, דאג להזכיר שזה בסדר כל עוד:

1 - הנהג יודע מה הוא עושה.

2 - מצב הבלמים, המתלים והצמיגים תקין ובטיחותי.

 

הנהגת שפתחה את השרשור לא בטוח עונה על 2 הקריטריונים, וכידוע רוב קופסאות השימורים הקוריאניות האלה לא תוחזקו ברמה מי יודע מה, בטח לא מדגם ה-GLF שב-99% מהמקרים הגיע מליסינג.

 

ועוד על מה ההתעקשות?! על יונדאי גטס?! יונדאי גטס..... יש כל כך הרבה אופציות טובות בשוק, אבל לא, יונדאי גטס.

פיאסטה, פאביה, פונטו, פנדה, 206, קסרה, קליאו, סוויפט, קולט, וכו'....

אם את חייבת רכב בפחות 15 אלף רדי בשנתון, אם את חייבת שנתון גבוה עדיף לחסוך עוד קצת.

עריכה אחרונה על ידי OrFux
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל סבבה, אבל הגיון פשוט: אם אתה יכול להרשות לעצמך מערכת בטיחותית שהתועלת שלה מוכחת, אז למה לוותר על זה?

אני לא נגד ABS. אני נגד אמירות, שלא קונים רכב בלי ABS. מחר יגידו שלא קונים רכב בלי ESP/AWACS/ פחות מ-6 כריות אוויר ...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

עזוב את הקטע הבטיחותי, היום זו פשוט צרכנות גרועה לקנות סתם מכונית להתניידות יומיומית בלי ABS.

זו מערכת שנכנסה כמעט לכל המכוניות עוד בשנות ה90. זה בערך כמו לקנות רכב משנת 2006 בלי מזגן. לא נשמע לך כמו עסקה מפגרת לחלוטין?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא נגד ABS. אני נגד אמירות, שלא קונים רכב בלי ABS. מחר יגידו שלא קונים רכב בלי ESP/AWACS/ פחות מ-6 כריות אוויר ...

 

גם היום הזה יגיע.

 

טבען של מערכות בטיחות להתחיל כמשהו ייחודי, להמשיך להיות הסטנדרט ביוקרה, אח"כ הסטנדרט, ואח"כ הכרח ולבסוף סטנדרט גם במשומשות.

כך היה עם חגורות בטיחות, וחגורות בטיחות 3 נקודות עיגון, וכריות אוויר, ו-ABS.

 

ESP נמצאת כרגע בשלב ההכרח.

6 כריות אוויר נמצא בשלב הסטנדרט.

AWACS ודומיו מבוססי רדאר נמצא בשלב הסטנדרט ביוקרה פחות או יותר.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא רק מערכות בטיחות.

המון אביזרים אחרים התחילו מצעצוע לעשירים והיום אף אחד לא יעלה בדעתו לקנות רכב בלעדיהם.

 

היית קונה רכב מודל 2006 בלי מזגן? בלי הגה כח? בלי רדיו?

 

וכן, בעוד 10 שנים כשיהיה מבחר ענק של מכוניות עם ESP+שש כריות אוויר ב15 אלף שקל, זו תהיה צרכנות גרועה לקנות רכב בלי הנ"ל.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלעד לשאלתך בנושא הדרכות נהיגה בעבר מסלולים ואלטרנטיבי העבירו קורסים ספציפיים שמיועדים לאנשים שמועניינים להיות מדריכים.

 

אחלה, השאלה היא מה ההסמכה של אותם מדריכים שמעבירים את הקורס לאלה שרוצים להיות מדריכים?

 

כלומר נניח ואני רוצה להיות מדריך ולחברה מסויימת יש מסלול הכשרה שכזה- האם המדריך שיעביר לי את אותה הכשרה "הוכשר" לכך בעצמו?

לא שואל מתוך זלזול, פשוט עושה לי רושם שהתחום מאוד פרוץ (אולי אני טועה, מקווה שאני טועה).

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

היית קונה רכב מודל 2006 בלי מזגן? בלי הגה כח? בלי רדיו?

 

וכן, בעוד 10 שנים כשיהיה מבחר ענק של מכוניות עם ESP+שש כריות אוויר ב15 אלף שקל, זו תהיה צרכנות גרועה לקנות רכב בלי הנ"ל.

צרכנות גרועה זה לשלם עבור משהו, שאתה לא צריך. לא הייתי קונה רכב בלי מזגן והגה כח. בלי רדיו? בשימחה! ברכב אחרון שלמתי קרוב ל-1000 ש"ח כדי להפטר מהתענוג. ברכבים לפני פשוט זרקתי לפך.

ESP? אם יהיה לי אפשרת לקנות אותו רכב בלי ESP בפחות, אז בהחלט כן. ואז להשקיע בדברים שחשובים לי, למשל צמיגים יותר טובים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך בעיית שיקול דעת ידידי.

 

אני יכול להבין שמחוסר ברירה\תקציב לחוץ מישהו ירכוש רכב ללא מערכות בטיחות, אבל אם התקציב כן מאפשר רכישת רכב מאובזר בטיחותית אז תיהיה מוכן לוותר על המערכות האלה כדי לחסוך כמה שקלים?

 

במילים אחרות, אתה מוכן לוותר על הסיכוי שהטכנולוגיה תציל אותך ממצב מסוכן רק כדי לחסוך כמה שקלים?

 

חבל.

 

ושוב, אני גם מאלה שאומרים שזה לא אסון רכב ללא ABS, אבל רק אם ממש אין ברירה, אם כן יש את האפשרות למתוח מעט את התקציב- ללכת על הרכב הכי בטוח שניתן לקחת ושתואם את דרישות הרוכש.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כניראה כולנו היינו טיפשים, אבל בשיעורי נהיגה לטסט (לא ספורטיבית/מתקדמת) לימדו לבלום/לעזוב/לבלום (אם היה צורך).

 

לא טיפשים, כי בורות לא קשורה לאינטיליגנציה במקרה הזה, אבל דוגמא מייצגת לכשל של לימוד הנהיגה בארץ.

 

צרכנות גרועה זה לשלם עבור משהו, שאתה לא צריך. לא הייתי קונה רכב בלי מזגן והגה כח. בלי רדיו? בשימחה! ברכב אחרון שלמתי קרוב ל-1000 ש"ח כדי להפטר מהתענוג. ברכבים לפני פשוט זרקתי לפך.

ESP? אם יהיה לי אפשרת לקנות אותו רכב בלי ESP בפחות, אז בהחלט כן. ואז להשקיע בדברים שחשובים לי, למשל צמיגים יותר טובים.

 

בשביל זה בא המחוקק ודאג לזה שלא תוכל להפעיל את שיקול הדעת הקלוקל הזה, משום שהדיוטות לא מסוגלים לבצע הערכה נכונה של חיוניות המערכת, וקיים כאן כשל שוק.

שיקול דעת של מי שלמד איזו טעות מהותית לפני 36 שנה, וחושב ששנים של ניסיון ללא השכלה מהווים אסמכתא למשהו.

 

זה בסדר, אתה לא לבד, פעם נוהל קמפייין אגרסיבי נגד חובת חגורת הבטיחות. הרבה אנשים "חכמים" תמכו בזה. היום אנחנו יודעים שהחכמה לא היתה בפינה שלהם...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא נגד ABS. אני נגד אמירות, שלא קונים רכב בלי ABS. מחר יגידו שלא קונים רכב בלי ESP/AWACS/ פחות מ-6 כריות אוויר ...

 

ובצדק. מערכות בטיחות מכוונות למכנה המשותף הנמוך ביותר, לא ל-0.01% מכלל הנהגים שדואגים להחליף צמיגים סוג א' כל 30 אלף ק"מ, בודקים לחץ אוויר כל תדלוק, עוברים קורסים מתקדמים ולומדים את מגבלות הרכב בתנאים קיצוניים. גם הנהג המיומן ביותר יכול להיכנס למצב בו הוא ילחץ על הבלמים בכל הכוח וינעל את הגלגלים. אנחנו לא חיים בשנות ה-90 המוקדמות ש-ABS הייתה מערכת בטיחות רק ברכבים יקרים. ABS נמצא בכל רכב סביר משנת 2000+ ואין שום סיבה בעולם לקנות רכב בלי ABS.

 

מצחיק אותי שיש רוכבי אופנועים שמתנגדים ל-ABS בטענה שהם מעדיפים את האופנועים שלהם פשוטים ורוכב מיומן לא יגיע למצב של נעילת גלגלים. מה לעשות שיש מצבים קיצוניים שרוכבים על כביש רטוב וצריך לבלום בכל הכוח. מזל שיש אנשים חכמים יותר שהחליטו שכל אופנוע חדש בנפח מעל 125 סמ"ק ימכר עם ABS החל משנת 2016.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3557 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...