Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סקודה פאביה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7870 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכם חברים,

 

משנטשתי את האופציה לרכישת פיז'ו קבריולה, מסתבר שאוכל לקבל עזרה מכספי המשפחה בגובה של 40 אלף ש"ח בתנאי שמדובר בקנייה 'הגיונית' (מהשכל ולא מהלב), כך שיחד עם התקציב שקבעתי לעצמי אני מסוגל לרכוש רכב במחיר של עד 60 אלף ש"ח.

 

אני מעוניין ברכב קטן וקומפקטי, אשר ישמש בעיקר לנסיעות עירוניות ובסופי שבוע לנסיעות בין-עירניות. הדרישות שלי מהרכב הן בסדר יורד: נוחות, איכות הרכבה וחומרים משובחים, מרווח, אמינות וסחירות.

 

לאחר מחקר של שעות טובות באינטרנט, מקריאה של פורומים בארץ ובעיקר בחו"ל, הגעתי למסקנה שסקודה פאביה היא בערך מה שאני מכוון אליו: לא זו בלבד שהיא זכתה לתשבוחות רבות באירופה, היא גרמנית למהדרין (השילוב הצ'כו-גרמני הוכיח את יעילותו בכושר ייצור בעבר) ולפי סקרים באי הבריטי, גם מוכיחה אמינות ושביעות רצון רבה בקרב לקוחותיה ביחס לציונים הניתנו למתחרותיה מרחבי העולם.

 

כבר יצא לי לנסוע בפאביה סדאן כמו גם באוקטביה (מוניות): מצאתי אותן יותר נוחות מהקורדובה והטולדו בהתאמה ובעלות איכות גימור טובה יותר גם לאורך זמן. אין ספק שאיכות החומרים ובייחוד הרגשת המרכב מעוררים התפעלות - האוקטביה כמו גם הפאביה יצוקות וחסונות בצורה בלתי רגילה בכלל ובפרט בהשוואה לאחיות מספרד. בקיצור: מקסימום איכות 'פולקסווגנית', אמינות גבוהה יותר ומחיר נמוך יותר מהממוצע בקרב קונצרן VAG. בדיקה מרופרפת של ירידת ערך ומחירון הראתה שבישראל מתחילים לכבד את סקודה לפחות כמו השחקנית הספרדית מהמגרש הביתי, הלא היא סיאט...

 

לפי קריאת כתבה נוספת התברר שלפאביה מרווח פנים (נפח תא הנוסעים בליטרים) גדול, שוב- ביחס למתחרותיה בקטגוריה - וגם התמונות כמו גם המסורת של סקודה מאשרים שהם הוציאו מקסימום נפח פנימי ביחס למימדי המרכב עצמו אשר מוגבלים, מן הסתם.

 

שורה תחתונה: איך שאני לא מסתכל על זה, הרכב עונה להגדרה the best bang for the buck!

 

 

השאלות שלי הן כדלקמן:

 

מה אתם חושבים עד עתה על הסקירה שלי - האם אתם נוטים להסכים עם רוב הכתוב לעיל?

 

האם אני צודק באשר לכך שהפאביה החלה להימכר בארצנו החל משנת הדגם 2002?

 

אם התשובה לכך חיובית, הייתכן שהתבצע ייבוא אישי של שנתונים מוקדמים יותר (נתקלתי במודעה בה נמכרת פאביה 2000)?

 

מה יש לכם לומר על תפקוד התיבה האוטומטית בפאביה (דגמי בנזין) ביחס לאחיותיה לקונצרן ובכלל?

 

 

תודה מראש!

:idea:
פורסם

התיבה האוטומטית של הפאביה שיגרתית, 4 הילוכים, ללא טיפטרוניק. הבעיה שהיא באה רק עם מנוע ה-75 כ"ס (1,400 סמ"ק) ולא עם גירסת ה-100 כ"ס. זה גורם לביצועים מאוד ממוצעים.

 

המאה כ"ס מהנה מאוד וזריזה יחסית, אבל ידנית בלבד.

 

כרגע יש להם מבצע מאוד אטרקטיבי על פאביות חדשות, הנחה של 10000 שקל, כך שה-100 כ"ס עולה 90 וקצת אלף שקל, זה מחיר טוב מאוד. האוטומטית עולה איזה עשירייה יותר.

פורסם
כרגע יש להם מבצע מאוד אטרקטיבי על פאביות חדשות, הנחה של 10000 שקל, כך שה-100 כ"ס עולה 90 וקצת אלף שקל, זה מחיר טוב מאוד. האוטומטית עולה איזה עשירייה יותר.

לצערי, אין לי אפשרות לממן רכב חדש (מדובר בהוצאה של 50% תוספת על התקציב הגם ככה מתוח שלי) אז זה יורד מהפרק.

 

אם נתייחס רגע לשאלה: 'מיהי הסופר-מיני הטובה ביותר עד 60K?' קשה לי לחשוב על מתמודדת טובה יותר לפאביה (all-around) חוץ מ... טויוטה יאריס.

 

בנוסף ליתרונותיה הברורים (לא על פני הפאביה, אלא בכלל לעומת רובן המכריע של המתחרות לקטגוריה), הרי שאם הפאביה נחשבת ל'לא סחירה', היאריס היא בדיוק ההיפך, ממוקמת בצד השני של הסקאלה...

 

כתוצאה מכך, אותו התקציב שמאפשר לרכוש פאביה 2002, יכול רק לאפשר לי רכישה של יאריס 2001.

 

מי לדעתכם עדיפה אם כן, אם משווים את הפאביה 2002 ליאריס 2001 בכלל ובפרט בהתחשב בדרישות שהצבתי בהודעת הפתיחה?

 

ובלי הערות כמו: "קודם שסקודה יעיפו את סמל ה'כפה הירוקה'" או "אבל הסמל, הסמל!!!!111" במטוטא ממכם - נא להביא נימוקים עיניניים, אחרת זה אוטומטית יגרום לי להפסיק לקרוא את ההודעה.

:idea:
פורסם
לצערי, אין לי אפשרות לממן רכב חדש (מדובר בהוצאה של 50% תוספת על התקציב הגם ככה מתוח שלי) אז זה יורד מהפרק.

 

אם נתייחס רגע לשאלה: 'מיהי הסופר-מיני הטובה ביותר עד 60K?' קשה לי לחשוב על מתמודדת טובה יותר לפאביה (all-around) חוץ מ... טויוטה יאריס.

 

בנוסף ליתרונותיה הברורים (לא על פני הפאביה, אלא בכלל לעומת רובן המכריע של המתחרות לקטגוריה), הרי שאם הפאביה נחשבת ל'לא סחירה', היאריס היא בדיוק ההיפך, ממוקמת בצד השני של הסקאלה...

 

כתוצאה מכך, אותו התקציב שמאפשר לרכוש פאביה 2002, יכול רק לאפשר לי רכישה של יאריס 2001.

 

מי לדעתכם עדיפה אם כן, אם משווים את הפאביה 2002 ליאריס 2001 בכלל ובפרט בהתחשב בדרישות שהצבתי בהודעת הפתיחה?

 

ובלי הערות כמו: "קודם שסקודה יעיפו את סמל ה'כפה הירוקה'" או "אבל הסמל, הסמל!!!!111" במטוטא ממכם - נא להביא נימוקים עיניניים, אחרת זה אוטומטית יגרום לי להפסיק לקרוא את ההודעה.

זה תלוי יותר בך ולא בנו. יש כאלה שיעדיפו את היאריס ויש כאלה שיעדיפו את הפאביה. אבל העצה הכי טובה היא ללכת לעשות סיבוב על 2 הרכבים וללכת על מה שמוצא יותר חן בעינייך.

אכן הטויוטה הרבה הרבה יותר סחירה מסקודה, תוכל גם לשים לב שהטויוטה שומרת על ערכה יותר טוב מהסקודה כי באותו סכום אתה קונה יאריס 2001 לעומת פאביה 2002.

לפי דעתי היאריס עדיפה, יש לה מנוע נהדר, שילוב גיר מנוע הרבה יותר טוב מהפאביה, סחירות, שמירת ערך, אמינות וטיפולים במחירים הגונים. מהצד השני הפאביה טיפה יותר מרווחת הודות לתוספת באורך ביחס ליאריס (ליאריס יש אופציה להרחיב את המרווח מאחור אבל זה בא ע"ח התא מטען), בנוסף לפאביה בנויה מחומרים הרבה יותר נעימים מהיאריס של 2001 (כאמור ב-2004 הייתה מתיחת פנים ששיפרה את איכות החיים בתוך האוטו).

אבל לדרישות שלך הפאביה אכן קולעת בול. בעיקר אם אתה הולך על גרסאת ה-100 כ"ס הידנית.

את 2 הרכבים לא יהיה קל למצוא כמשומש, לכן צריך הרבה סבלנות במהלך החיפושים אחרי בחירת ליבך ...

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם

היתה ברשותי סקודה פביה 2003. נהגתי בה כ60K ק"מ, בכל אזורי הארץ ובכל מזג אויר אפשרי.

בשנה זו(2003) היא נמכרה "בגירסה החלשה" 68 כ"ס. ומדוע הדגשתי גירסה חלשה? מפני שלא חלשה ולא בטיח.

בסך הכל רכישה הגיונית ביותר.

 

נתחיל בבטיחות: מערכות היגוי ובלימה פשוט מצויינות. מצד אחד מאפשרת היגוי תוסס, מצד שני יודעת לסלוח ומאפשרת לתקן גם טעויות, שיכולות להיגמר רע ברכבים אחרים.

המנוע בעל מומנט גבוה יחסית להספק.

איכות חומרים והרכבה מצויינים. מרווח פנים ותא מטען, בגודל שכמעט לא תמצא במשפחה הזאת.

 

"חסרונה" הוא בזה שאין בה את הרושם שיש בקוראניות ויפניות . הכול תכליתי מדוייק ושימושי ביותר (גרמני אמרנו...).

בסך הכל מכונית מהנה ובטוחה ולכן גם בחירה נכונה.

בהצלחה ונהיגה בטוחה.

http://www.whatcar.com/ מבחני מכוניות חדשות וישנות. רוב הדגמים מופיעים.
פורסם
כמו כן אפשר לקנות תפאביה עם מנוע דיזל וצריכת דלק מדהימה של1 ל20

2 התגובות האחרונות ממש לא לעניין !!!

friziblite, הבחור לא הזכיר בכלל שהוא מעוניין בדיזל אז למה סתם לדחוף לו דיזל ??? מי שלא נוסע יותר מ-30K ק"מ בשנה לא משתלם לו דיזל. מה זה בכלל משנה אם הרכב עושה 1:20 כאשר עושים 10K ק"מ בשנה ??? בגלל האגרה הגבוה של הדיזל הוא בסוף ישלם יותר כסף (אבל לפחות הוא יידע שהרכב יהיה פי 2 יותר חסכוני מהבנזין) ...

avi84, הבחור כבר ציין באחת מההודעות שלו שהוא מספיק נמתח בתקציב (60K ש"ח) בשביל לקנות פאביה אז מאיפה הוא יקריץ עוד 30K ש"ח ??? בנוסף הוא כבר רשם למעלה שאין לו 90K ש"ח לקניית פאביה חדשה ...

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם
2 התגובות האחרונות ממש לא לעניין !!!

friziblite, הבחור לא הזכיר בכלל שהוא מעוניין בדיזל אז למה סתם לדחוף לו דיזל ??? מי שלא נוסע יותר מ-30K ק"מ בשנה לא משתלם לו דיזל. מה זה בכלל משנה אם הרכב עושה 1:20 כאשר עושים 10K ק"מ בשנה ??? בגלל האגרה הגבוה של הדיזל הוא בסוף ישלם יותר כסף (אבל לפחות הוא יידע שהרכב יהיה פי 2 יותר חסכוני מהבנזין) ...

אתה טועה ומטעה לגבי דיזל, גם אם אתה צודק לגבי הבחור הזה. בוא נעשה חישוב קטן כבר לפי נסיעה של 20 אלף ק"מ בשנה. פער הצריכה בין דגמי בנזין ודיזל מקבילים עומד על כ-50 אחוז לטובת הדיזל. אז נניח לצורך נוחיות החישוב שמדובר על צריכה של 1 ל-10 בבנזין ו-1 ל-15 בדיזל.

 

כדי לנסוע 20 אלף ק"מ תזדקק ל-2,000 ליטר בנזין ול-1,333 ליטר סולר. ליטר בנזין עולה היום כ-5.15 שקל. ליטר סולר עולה רשמית מעל ל-5 שקל, אבל לא תתקשה למצוא אותו גם ב-3.70. שוב, לצורך נוחיות וכדי שלא תצטרך לחפש הרבה, נחשב לפי ארבעה שקל לליטר.

 

ההוצאה השנתית על בנזין: 10,300 שקל. על סולר: 5,333 שקל. תקזז מההפרש את 2,300 השקלים הנוספים שמשלם רכב דיזל באגרת הרישוי ועדיין יוותרו בידיך עוד 2,700 שקל.

 

דיזל בדרך כלל זקוק ליותר טיפולים? נוריד 700 שקל. נשאר רווח נקי של 2,000 שקל לשנה כבר ב-20 אלף ק"מ. ב-25 אלף ק"מ כבר מדובר בכ-3,200 שקל.

 

חוץ מזה, לאופל יש היום דיזלים מצויינים :wink:

×
×
  • תוכן חדש...