Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מישהו מתקין מערכות NOS בארץ


Amirst1
שימו לב! השרשור הזה בן 3853 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

צום יום כיפור עייף אותך אה חבר? אתה מדבר על להתקין NOS במדינה שמורידים לך את הרכב מהכביש על חלונות מושחרים?.

Mercedes Benz CLA 200 8)

The best or nothing

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

מעניין בכמה הקיט הזה מקצר את חיי המנוע.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשירות הציבור: מסמך עתיק שדליתי מנבכי המחשב, אין לי מושג מאיפה ומלפני כמה. קרדיט לכותב בסוף המסמך, במקור.

 

מדריך הניטרו השלם

 

ניטרו,נייטרוס,נוס,ניטרו אוקסיד וכו הם כולם שמות למערכת הזרקת תחמוצת חנקן(N2O) אל תוך סעפת היניקה.

 

כמה תשובות לשאלות שנתקלתי בהן רבות:

*השימוש בניטרו אפשרי בכל מנוע שקיים,מנועי דיזל,בנזין,מנועי 2 פעימות,מנועים מוגדשים או אטמוספריים.

 

*הניטרו אינו גז נפיץ או דליק,והסכנות בשימוש ובטיפול בו זהות לכל טיפול בגז תחת לחץ.

 

*אפשר להרכיב ניטרו על רכבים בעלי תיבות הילוכים אוטומטיות*,אופנועים,טרקטורונים וסירות.

 

*ניתן להזריק ניטרו בכל הילוך,והוא אינו מיועד רק למיאוצי 0-100,למרות שבהילוכים הנמוכים הסיכוים לנזק למכלולי המנוע\רכב גבוהים יותר עקב העומס המוגבר.

 

*אפשר להחזיק את הכפתור לחוץ עד שיגמר הבלון,אין צורך להקציב מספר שניות,בדרך כלל ההילוך יגמר הרבה יותר מהר.

 

איך זה עובד:

תחמוצת חנקן זוהי תרכובת של חנקן וחמצן שמורכבת מ2 אטומים של חמצן(0) ואטום בודד של חנקן(N),ז"א שבמולקולה אחת של N2O יש כמעט 67 אחוז חמצן ו33 אחוז חנקן לעומת האוויר שמכיל כ21 אחוז חמצן.

כידוע לנו,מנוע הבעירה הפנימית שורף תערובת של חמצן ודלק(לא משנה אם מדובר בסולר או בנזין),ככל שנשרפת יותר תערובת,ככה מתקבל יותר הספק.כאן בדיוק נכנס השימוש בניטרו.

 

כאמור,ככל שנשרוף יותר דלק,נוכל ליצור יותר הספק, הבעיה היא לשמור על יחס תערובת אוויר דלק של12.5 עד 14.7,כדי לשמור על יחס זה,יש להוסיף חמצן.

 

מערכת הזרקת הניטרו בעצם מוסיפה חמצן לתערובת,וע"י תוספת דלק ביחס קבוע מראש,מתקבלת תוספת ההספק.

 

איך זה נעשה?

 

נחלק את המערכות ל2 סוגים:

קיט ניטרו יבש,שבו מזריקים רק ניטרו,ללא תוספת דלק ע"י הקיט

וקיט ניטרו רטוב,שעליו אפרט בהמשך

 

המערכת בנויה ממספר חלקים:

בלון.

C:\DOCUME~1\8549~1\LOCALS~1\Temp\msohtml1\01\clip_image001.jpg

צנרת לחץ גבוה(מהמיכל לסולנואיד):

C:\DOCUME~1\8549~1\LOCALS~1\Temp\msohtml1\01\clip_image003.jpg

 

סולנואידים:

C:\DOCUME~1\8549~1\LOCALS~1\Temp\msohtml1\01\clip_image005.jpgC:\DOCUME~1\8549~1\LOCALS~1\Temp\msohtml1\01\clip_image007.jpg

 

ונקודת הזרקה:

C:\DOCUME~1\8549~1\LOCALS~1\Temp\msohtml1\01\clip_image009.jpg

 

גז הניטרו מאוחסן בבלון תחת לחץ של כ 1000 PSI בטמפ' החדר,כאשר הוא תחת לחץ זה הוא מצוי במצב צבירה נוזלי,וזה המצב שהוא יהיה בכל שלבי המערכת עד לנקודת ההזרקה.

בתוך הבלון קיים צינור(סיפון) עד לתחתית המיכל ככה שמהברז יוצא נוזל ולא גז,את הבלון מתקינים בזווית מסוימת ואת הברז אל כיוון חזית הרכב, כאשר מאיצים,הנוזל "רץ" אחורה במיכל,וככה הצינור תמיד טבול בנוזל.

בסיום הנסיעה יש לסגור את הבלון,ולרוקן את יתרת הנוזל שנשאר בצנרת,במידה והשסתום ידלוף בלילה,הוא ירוקן את כל הגז אל תוך סעפת היניקה,לא ממש רצוי.

 

הבלון מורכב באיזשהו מקום ברכב,בדרך כלל בתא המטען,דרך צנרת הלחץ הגבוה זורם נוזל עד לסולנואיד שממוקם בתא המנוע קרוב ככל האפשר לנקודת ההזרקה,כאשר הסולנואיד נפתח,הנוזל פורץ החוצה בלחץ ומשנה את מצב הצבירה מנוזל לגז,מצב זה נקרא מצב "רתיחה" בשלב זה הטמפרטורה של הn2o יורדת ל-88 מעלות,מה שמקרר בצורה משמעותית את סעפת היניקה,מה שבתורו מוסיף עוד קצת חמצן לתערובת(אוויר קר יותר רווי יותר בחמצן)

 

במהלך הדחיסה במנוע נוצר חום רב,כאשר הניטרו מגיע לטמפ' של 275 מעלות הוא "מתפרק" לחמצן וחנקן,ומכאן התוספת בחמצן,עכשיו כל שנשאר הוא להוסיף דלק לתערובת.

 

יחס הניטרו שמוזרק ותוספת הדלק למנוע מחושבים מראש ע"י טבלה.

 

האויב היחיד שבשימוש בניטרו הוא דטונציה,ויש להימנע ממנה בכל מצב,דטונציה או הצתה מוקדמת נגרמות כאשר ישנו חוסר בדלק(תערובת עניה) או כאשר הניצוץ מופיע מוקדם מידי,בשימוש בניטרו ישנה סכנה להגיע למצב של "ניתוק הצתה" שברוב רובם של המנועים,מצב זה הוא בעצם ניתוק הזרקה,משמע,הגבלת הסל"ד היא תוצאה של הפסקת זרימת הדלק למנוע,במצב זה,כאשר הדוושה עדיין לחוצה,וזורם אל הסעפת ניטרו ודלק מהקיט,ללא תוספת ממערכת ההזרקה של הרכב,נוצר מצב של תערובת עניה,ומפה ועד נזק למנוע הדרך קצרה מאוד

 

כדי להישאר "בצד הבטוח" רצוי להחליף למצתים(פלגים) קרים יותר בדרגה או שתיים,וכמו כן לאחר את ההצתה בכמה מעלות,במערכות בהן זה אפשרי.

יש לבדוק את ספיקת משאבת הדלק,במידה והספיקה נמוכה ואינה מצליחה לשמור על לחץ תקין יש להחליפה למשאבה בעלת ספיקה גבוה יותר.

 

לא מומלץ להתקין מערכת הזרקת ניטרו ברכבים שבהם מורכב "צ'יפ" או שידרוג תוכנה למחשב ניהול המנוע,אלא אם כן הצ'יפ הנ"ל תוכנן לעבוד עם ניטרו,מהסיבה הפשוטה שכל הצ'יפ שמורכבים למנועים אטמוספריים מקדמים את ההצתה בכמה מעלות,מה שיכול לגרום לדטונציה הרסנית בשימוש בניטרו.

 

לאחר שהבנו איך זה עובד,נעבוד לשאלה,כמה כוח אפשר לקבל מניטרו?

אז התשובה היא,אינסוף!

ניטרו יכול להוסיף כמה הספק שרק נרצה,המגבלה היחידה היא חוזק המנוע ושאר המכלולים,אפשר להוסיף 50 כ"ס ואפשר להוסיף 500 כ"ס,רק שהמנוע לא יעמוד בזה,ככלל אצבע,מנוע במצב תקין יכול להחזיק בבטחה עד כ-40 אחוז תוספת מההספק המקורי.

 

חלק מהקוראים בטח שואל את עצמו עכשיו,"אז למה לא להזריק חמצן נקי?"

מכמה סיבות,החמצן בבלון נמצא במצב צבירה גז,ולא נוזל,מה שלא מאפשר להכניס כמות גדולה של חמצן כמו בשימוש בניטרו,החמצן הינו גז נפיץ ומסוכן לשימוש.

והסיבה המשמעותית ביותר היא,שהחנקן אינו נשרף,אך הוא לא חסר תפקיד,החנקן שמתפרק מN2O סופח אליו חום בתהליך השריפה,מה שגורם לשמירה על טמפרטורת בעירה בגדר הסביר.

 

לשימוש בניטרו יתרונות רבים,הוא מספק הכי הרבה כוח סוס לשקל,הוא מאפשר שימוש יום יומי ברכב,עם תצרוכת דלק שפויה,הוא אינו מצריך שינוים גדולים במנוע,אינו מהווה בעיה בטסט השנתי(במידה והותקן בחוכמה),ועדין,מאפשר להוסיף מעט "פלפל" למנוע כשצריך.

 

היום ישנם הרבה מוצרים שמייעלים את המערכת,כמו מחמם לבלון,מחשב ניטרו או פולס קונטרולר,פורק לשאריות ניטרו בין השסתום למיכל,הזרקת ניטרו דו או תלת שלבית וכו..

 

*הבעיה בהתקנה בתיבה אוטומטית,זהה להגה לניתוק הצתה,כאשר תיבת ההילוכים מחליפה הילוך,לרוב מערכת ניהול המנוע תפסיק את זרימת הלק לרגע,מצב מסוכן שעלול להביא לדטונציה,מתקין מנוסה פותר בעיה זו בעזרת מעגל אלקטרוני פשוט

 

אין במאמר הנ"ל המלצה כלשהי,והינו בגדר מידע בלבד.

 

אורן בן סימון

מדריך הניטרו השלם.doc

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראית יותר מידי מהיר ועצבני ביום כיפור...

לא ריאלי.

אני מנסה לחשוב על תשובה שלא תוציא אותי גייז, לא תגרום לי לתאר לך את הג'ונסון שלי ולא תזכה אותי בהתראה. אין כזו.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

*הניטרו אינו גז נפיץ או דליק,והסכנות בשימוש ובטיפול בו זהות לכל טיפול בגז תחת לחץ.

 

חלק מהקוראים בטח שואל את עצמו עכשיו,"אז למה לא להזריק חמצן נקי?"

מכמה סיבות,החמצן בבלון נמצא במצב צבירה גז,ולא נוזל,מה שלא מאפשר להכניס כמות גדולה של חמצן כמו בשימוש בניטרו,החמצן הינו גז נפיץ ומסוכן לשימוש.

והסיבה המשמעותית ביותר היא,שהחנקן אינו נשרף,אך הוא לא חסר תפקיד,החנקן שמתפרק מN2O סופח אליו חום בתהליך השריפה,מה שגורם לשמירה על טמפרטורת בעירה בגדר הסביר.

 

מסמך עקבי ומדויק

.When a man opens a car-door for his wife, it's either a new car or a new wife

טבלאות השוואה לפולישים,פדים ועוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין מה הבעיה?

 

החמצן הינו נפיץ כשהוא מגיע בצורת חמצן, אבל כשהוא מגיע בצורת חנקן דו חמצני - הוא איינו נפיץ.

 

זה כמו חמצן ומימן ביחד אינם נפיצים או דליקים (H2O)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אומר עזבו אתכם מניטרו-אוקסייד - זה לחלשים... תזריקו למנוע ישר ניטרו-גליצרין - הרבה יותר חזק וייתן תגובה הרבה יותר חייתית.

(האמור לעיל הינו בגדר "הלצה" ואין להתייחס אליו כהמלצה. שימוש בחומר נפץ רגיש ואלים בחלל המנוע או בכלל אינו מומלץ ואפילו מסוכן).

(SEAT IBIZA FR - 2008 (Toyo T1R 205/40/R17

UPsolute Chiptuning, S3 Intercooler

3Inch Downpipe Exhaust + Silicone Inlet, Simota Open Airfilter

Luk Reinforced Sports Clutch + Lightweight 4.4kg VW-VR6 Fly-Wheel, vMaxx 40mm. Springs

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין מה הבעיה?

 

החמצן הינו נפיץ כשהוא מגיע בצורת חמצן, אבל כשהוא מגיע בצורת חנקן דו חמצני - הוא איינו נפיץ.

 

זה כמו חמצן ומימן ביחד אינם נפיצים או דליקים (H2O)

 

אכן , אין שום בעיה במסמך .

זו הייתה טעות בהבנת הנקרא :lol:

 

בקשתי להסיר את התגובה... משום מה יש עיקוב:roll:

.When a man opens a car-door for his wife, it's either a new car or a new wife

טבלאות השוואה לפולישים,פדים ועוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
אני אומר עזבו אתכם מניטרו-אוקסייד - זה לחלשים... תזריקו למנוע ישר ניטרו-גליצרין - הרבה יותר חזק וייתן תגובה הרבה יותר חייתית.

(האמור לעיל הינו בגדר "הלצה" ואין להתייחס אליו כהמלצה. שימוש בחומר נפץ רגיש ואלים בחלל המנוע או בכלל אינו מומלץ ואפילו מסוכן).

 

או שפשוט תאכלו הרבה פולים לפני המירוץ ותחברו בצינורית את הת#ת שלכם לסעפת היניקה...

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אומר עזבו אתכם מניטרו-אוקסייד - זה לחלשים... תזריקו למנוע ישר ניטרו-גליצרין - הרבה יותר חזק וייתן תגובה הרבה יותר חייתית.

(האמור לעיל הינו בגדר "הלצה" ואין להתייחס אליו כהמלצה. שימוש בחומר נפץ רגיש ואלים בחלל המנוע או בכלל אינו מומלץ ואפילו מסוכן).

 

חלש אתה

 

אני ממליץ לוותר בכלל על מערכת דלק ובעירה פנימית וללכת הישר לטורבינת הידרוגן-פירוקסייד עם גיר יחס העברה סופי 1:100 (אמיתי)

מעל 1000 כח מ״מנוע״ של 20 קילו

 

 

הכתוב לעי׳ל ברצינות, אני באמת רוצה שמישהוא יעשה את זה

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אומר עזבו אתכם מניטרו-אוקסייד - זה לחלשים... תזריקו למנוע ישר ניטרו-גליצרין - הרבה יותר חזק וייתן תגובה הרבה יותר חייתית.

(האמור לעיל הינו בגדר "הלצה" ואין להתייחס אליו כהמלצה. שימוש בחומר נפץ רגיש ואלים בחלל המנוע או בכלל אינו מומלץ ואפילו מסוכן).

 

ילד....

 

אני מזריק למנוע פאביה ספורט 16v, זה מה שגברים שרוצים הספק עושים.

 

לפותח השרשור,

 

יש דרכים מהירות וזולות יותר לשבור מנוע סטנדרטי, חבל להשקיע כסף ב-NOS, זה גם יקר, גם לא חוקי וגם יתן אותו אפקט של ריקון השמן מהמנוע ונסיעה איתו עד שיתפגר....

:wink:

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מבין מה אתם רוצים מהבחור...

הבן-אדם שאל האם יש מישהו שאתם יכולים להמליץ עליו להתקנת קיט נוס ואתם לוקחים את זה למרוצי דראג וסרטים של ילדים.

 

אז לפותח השרשור ולכל הילדים - אין שום בעיה להתקין קיט נוס רטוב (להבדיל מיבש) ע"י כל אדם עם קצת שכל וידיים.

כמובן שההתקנה יכולה להתבצע על מנוע סטנדרטי. לתוספת של עד 60-70 כ"ס על מנוע שבא עם 120-130 כ"ס במקור, זה בטוח לגמרי ולא מסכן כלום...

אגב, בגדול, עם קצת דמיון, גם אין שום בעיה להכניס קיט חדש שלם עם כל האביזרים הנלווים ותוספות, במשלוח רגיל לגמרי בדואר.

 

לגבי מילוי הבקבוק - אני חושב שאם כבר קנית קיט נוס ממישהו בארץ, הדבר ההוגן והרציני הוא להפנות אותך למקום בו תוכל למלא את הבקבוק.

באופן אישי, כשלי נמאס מהנוס ומכרתי אותו, ביצעתי התקנה נקייה, יפה ודיסקרטית ברכב שהקיט עבר אליו, תמורת תשלום סמלי כמובן, והכרתי בין הקונה לבחור שמילא לי את המיכל...

 

יש לא מעט אנשים כאן בפורום שהתנסו בנוס, של כל מיני חברות, ואני בטוח שמישהו מהם ירים את הכפפה וישמח להרוויח כמה שקלים תמורת התקנה.

 

אני אומר: תקנה, תתקין ותהנה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

קיט נוס רטוב זה התקנה לא קשה בכלל:)

לי היה קיט כזה בפורד פוקוס שלי,חבר שלי ואני התקנו את זה יחדיו בקצת פחות משלוש שעות.

לחבר שלי עם ניסאן ג'יטיאר חדשה יש גם קיט כזה והוא השתמש בו.

אין בזה סכנה ממשית אבל בכל זאת אני לא ממליץ.

במדינה כמו שלנו על כנף אחורית מורידים לך תאוטו ונותנים קנס, אז למה?

יש לי כמה חברים באיזור המרכז שמתמחים בזה ...

אם אתה עדיין מעוניין בזה ,צור איתי קשר בפרטי ואני אתן לך את כל הפרטים של איפה קניתי וכו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3853 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...