Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצילים חיה נדירה- פנדה. פיאט פנדה!


orenuchx
שימו לב! השרשור הזה בן 1006 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

סרטון הנעה סרטון הנאה סרטון הנעה סרטון הנאה!

:-D

 

בתור בעלים בעבר של Y10 שימחת אותי והעצבת אותי גם יחדיו(איך מכרתי אותה לעזאזל,איך:cry:)

 

תומר

"היום הוא המחר שאתמול דאגתם בגללו כל כך"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 142
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מדהים! תענוג לקרוא את רצף המקרים ועוד בימינו.

משתמע כי מתלווה מעלייך יד מגינה :wink: (הרכישה מהקיבוץ, והתקרית במשרד הרישוי)

 

בהצלחה בשיפוץ, מחכה לעדכונים.

Old Opel never die - she just become old school Teacher

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 8 חודשים מאוחר יותר...

ראיתי את התאריך האחרון ולא האמנתי.

 

כמעט שנה.

כמעט שנה שלא עידכנתי.

האמת היא שאני מרגיש קצת פאתטי לעדכן את הפוסט לאור מצבו של פורום אספנות (שהפך בעצמו לאספנות -להכנס לכאן זה תחביב של משוגעים) אבל החלטתי שהשרשור יהיה תיעוד און-ליין, ויהיה מה שיהיה עד שהפייסבוק ישתלט לנו על המחשבות ויכבה את כל מה שלא מתנהל דרכו.

 

איפה היינו?

אני אפילו לא זוכר.

הולך לקרוא את השרשור שוב, חוזר עוד 5 דקות.

 

 

 

חזרתי.

 

 

טוב אז ככה:

 

אחרי שהצלחנו להניע את הרכב לא היה מנוס מלבצע סיבוב דאווין להרשים את החבר'ה (חבר'ה בקיבוץ של היום זה שני קשישים על קלנועית)

 

אחרי כמה חרקות במהירות של שני קמ"ש וחצי (החבר הותיק מהקלנועית היה חייב להתגרות ונסע לפני תוך שהוא מצלם אותי בפוזות של טופ-גיר –אני עוד אראה לו), ומדידת תאוצה מ 0-100 שנמדדה עם יומן (אגב המדידה נעשית עד רגע זה כי הרכב עדיין לא הגיע ל - 100) האבחנה היתה חדה: הגורם לירידה בביצועים זה קלאץ מחליק.

ההחלטה שנפלה היא החלפת הקלאץ' ועל הדרך ישור קו מקיף לכל מכלולי הרכב כדי להביא אותו לטסט באופן התקין ביותר.

 

כך מצאתי עצמי מעביר כמה חודשים נוספים עד ליום פנוי בו הרכב עלה על בוקים לביצוע הטיפולים הנדרשים.

בנוסף לתיקונים המכאנים הוחלט גם לחדש את פנים הרכב האקזוטי של הרכב ולרפד אותו במיני בדים וריפודים שלא יביישו את יוצא חלציה של ארץ האופנה א-לה-איטליה.

 

וכך הרכב עבר פירוק מסיבי סזיפי ומקיף של מיני רכיבים (תכל'ס לקח 5 דקות. בכ"ז מדובר באוטו שבד ריפוד למושב נחשב בו ל"איבזור").

 

אחרי שפירקנו את השטיח התגלה גם שמשאבת הבלם נוזלת לתוך תא הנוסעים וגם היא מצאה את מקומה – בפח.

 

גלגל התנופה עבר חריטה, ונרכשו כאן בארץ הקודש קלאץ ומשאבת בלם חדשים. חייב לציין שעלות החלפים היתה ממש מגוחכת: 250 ₪ לקלאץ' ו100 ₪ למשאבת בלם! עם כאלו עלויות תחזוקה וצריכת דלק של וספה סי אני לא מבין איך הפנדות לא נוסעות עד היום...

 

מה שלא הצלחתי למצוא בארץ הן כריות לבולמים שיחודיות לפנדה ולשם כך נעזרתי בשירותיו של איביי, דבר שהצליח לעכב את השיפוץ בעוד כמה חודשים. יש לי "הרגשה" שזה קשור לדאר ישראל כי לקח לחלקים חודשיים להגיע.

ניחוש שלי: היונה של דואר ישראל לא הצליחה למצוא את המטוס של הדואר הגרמני..

 

בינתיים המושבים נשלחו לריפוד והשטיח עבר כביסה, וכך גם הדשבורד. (איזה מצחיק זה דשבורד שעובר כביסה.. )

אפרופו ריפוד – זה היה ממש קשה למצוא משהו ברוח התקופה.

מכיוון שהדשבורד וכמה פאנלים מרופטים (אמרתי מרופטים? התכוונתי מרופדים) עדיין משרתים את פנים הרכב חשוב היה לי למצוא משהו שיתאים לאוירה. חרשתי את כל חנויות הבדים באיזור המרכז בואכה איזור חיוג 03 ולא מצאתי...

 

הגאולה הגיעה לבסוף בצורת בד לחליפות בר-מצווה שנמצא בחנות קטנה בנחלת בנימין. למרות שהבד קצת דק המוכר התעקש שזה יהיה בסדר והרפד שלי לא אהב את זה, אבל כמו בהסכם עם אירן -הפרסי ניצח (תרתי משמע) - ולא היתה לו ברירה.

 

עברו עוד כמה חודשים נוספים והכל התכנס לרגע המכונן של תחילת העבודות על הרכב.

נגמר לי הדיו במקלדת – אשוב בקרוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמונות תמונות תמונות

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה תמונות:

 

תא נוסעים נקי. המושבים לפני הריפוד החדש.בהמשך יתווסך בידוד וכמובן מושבים מרופדים.

IMG_0764.jpgIMG_0766.jpgIMG_0774.jpgIMG_0775.jpg

 

הקלאץ החדש ומשאבת בלם. מחירי ריצפה!

 

 

 

 

IMG_0813.jpg

 

הכריות בלם שלא נמצאו בארץ. החדשות כבר כאן. (היונה הגיעה)

 

 

IMG_0819.jpg

 

הקלאץ החדש על גלגל התנופה החרוט:

 

 

IMG_1068.jpg

 

הקלאץ מורכב:

 

IMG_1083.jpg

עריכה אחרונה על ידי orenuchx
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקלאץ על המנוע

 

 

IMG_1086.JPG

 

חורטים גלגל תנופה.

IMG_1087.JPG

 

קצת צבע יסוד על האיזור החשוף (נוזל הבלמים עשה בו שמות) :

 

IMG_1862.jpg

עריכה אחרונה על ידי orenuchx
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

באמת תענוג.

אני רק מקווה שהריפוד החדש יהיה באותה דוגמא של הישן וכמו שיש בדשבורד.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שרשור מעולה, אין על פרוייקטים מהסוג הנל. נמשיך לעקוב.

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה שרשור תענוג! :mm_yeah:

+ 1.

אהבתי את לוח המחוונים המאד מפורט.

מעניין איך תסתדר עם כל שפע המידע הנובע ממנו..

הפנדה המקורית הינה דוגמא מצויינת לאיך צריכה להיבנות מכונית קטנה - זולה, בסיסית ומהנה.

חבל רק שזן זה נכחד כליל מהעולם.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשלב הבא אחרי שהקלאץ מצא את מקומו על תבורו של המנוע- העבודה התחלקה לשתי משימות מקבילות:

האחת- עבודה קשה, שחורה וסיזיפית של הרכבת חלקי הפרונט תוך זחילה מתמדת מתחת לרכב, והשניה עבודה נקיה ונינוחה של דיפון הקבינה בחומר בידוד.

כמובן שהשוליה שלי בחר (כלומר בחרתי בשבילו- בכל זאת הוא אח צעיר שצריך לתת לי כבוד עצמי) לזחול מתחת לרכב, ואני התנדבתי למשימה הקשה של לחתוך חומרי בידוד ולהדביקם אל רצפת הרכב. מצד שני מצאתי עצמי הופך ל״לך תביא״ שלו בשביל כל בוקסה שהיה צריך כך שאני לא סגור מי דפק פה את מי..

 

בכל אופן מלאכת החיתוך והבידוד מצאה אותי נהנה מאוד תוך שאני מהרהר ומפנטז איך ישמע כאן הדארק-סייד-אוף-דה-מון בפול ווליום אחרי התקנת הסטודיו שאני בונה ברכב תוך הרהורי בחירה דמיוניים של מערכת שמונה מאות וואט- שמונה-רמקולים-וסאב שלא תהיה פה. ביננו - לא ישמע כלום כי אפילו את הדלתות מבפנים דיפנו בעיקר עם פח.

 

אז היום הזה הסתיים כשהרכב מדופן ומבודד למשעי, הפרונט מורכב ללא דופי, ואח שלי מקלל כי כולו עקוץ מנמלי אש (כן כן יש כאלו בארץ) שהגיעו לפני כמה שנים כנוסעות סמויות על גזעי עצים שהגיעו מאפריקה למפעל עיבוד עץ סמוך..

 

(עוד תמונות בהמשך)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז הנה עוד כמה תמונות מאותו יום מכונן בתולדות הפיאט לדורותיה:

 

הבידוד תופס מקומו על קרקעית הרכב:

 

IMG_1862.jpgIMG_1864.jpgIMG_1866.jpgIMG_1868.jpg

 

השטיח המקורי שעבר כביסה עצבנית חזר אל מקומו כמו גם כל הלייסטים שהחזיקו אותו:

 

IMG_1877.jpg

 

 

משאבת הבלם החדשה שתפקידה להאט את הרכב (לעצור זה כבר הי-טק בשביל כזה רכב) ממוקמת במקומה:

 

IMG_1871.jpg

 

כל גומיות המסגרות לדלתות ולחלונות הוחלפו. אגב הגומיות כלכך פשוטות שנמצאו ללא בעיות, ונקנו במטר רץ (גומי ת"א). איזה כיף לשפץ רכב כזה..!

 

IMG_1874.jpg

עריכה אחרונה על ידי orenuchx
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם שתדע שהערסל הקדמי ליד לוח השעונים מתפרק בקלות וניתן לניקוי

חוץ מזה לאותו "ערסל" היה מתאם לרדיו, מתאם לרמקולים וגם המאפרה ישבה עליו.

בדגם המפואר היתה קונסולה מרכזית עם מיקום נוח יותר לרדיו ו...מצית!

אם תצליח להשיג קונסולה כזו היא מאוד משדרגת את המראה הפנימי וגם יוצרת הפרדה נחמדה מקדימה

20150412035644-1img-1332922333.jpg

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1006 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...