Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2823 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
*טווח

**מכם

***מה זה מגמים? התכוונתי מגנזיום

****להביא

 

מצטער, הייתי חייב.

 

שים לב לשעה שכתבתי את הפוסט.

רק שתדע שאני דיטיילינגר

דיטיילינג + דיטיילר = דיטיילינגר :vamp:

  • תגובות 627
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
נחמד.

רק שבסנט מוריץ אין שום חומצה ואין מלח.

פחות מ 3 אחוז סודה קאוסטית שזה בסיס.

 

תגיד - ניסית פעם לשטוף את הרכב עם סבון כלים?

 

שאלתי כי מצד אחד ישנם על זה סיפורי זוועה, מצד שני אתה עושה עלי רושם של אחד שמנסה הכול.

 

יש לך מידע על הנושא?

פורסם

שמע, אני שוטף את הרכב פעם בחודש במכון שטיפה ידני (75 שקל פנימי וחיצוני והעבודה בערך שעה).

זה מספיק לי.

אבל פעם ב-אני שוטף את הרכב עם סבון כלים.

בינתיים לא קרה כלום. (למרות שיכול להיות שהמולקולות של הסבון מחכות לי בסיבוב, לא יודע).

פורסם
תגיד - ניסית פעם לשטוף את הרכב עם סבון כלים?

 

שאלתי כי מצד אחד ישנם על זה סיפורי זוועה, מצד שני אתה עושה עלי רושם של אחד שמנסה הכול.

 

יש לך מידע על הנושא?

 

אני שטפתי לפני שנים, אותו רכב במשך 10 שנים עם סבון כלים, לא קרה לרכב כ-ל-ו-ם! פשוט כלום, הדבר היחיד שהיה קורה, זה שבדיעבד אני מבין שכול פעם הסבון כלים היה מוריד את שכבת הווקס מהרכב.

 

לאחר 10 שנים על אותו רכב אני יכול להגיד שלפחות אצלי לא נוצר שום נזק כזה או אחר משימוש עם סבון כלים.

פורסם

שאלה פילוסופית:

למה להשתמש בחומר ניקוי אגרסיבי שקשה לנשימה ושורף במגע יד ושלא נדע מה יעשה במגע עם העיניים.. ומישהו אמר איכות סביבה?

כשיש חומר מאוזן מבחינה כימית, לא שורף ידיים, ללא כוויות, ללא צריבות בעין גם למי ששוטף בחוץ והרוח מעיפה את החומר על פניו, מנקה לא פחות טוב ממנו, אולי לא הכי בריא לסביבה אבל בוודאי הרבה פחות אלים.

מהן הסיבות שאתם מוצאים להשתמש בחומר האגרסיבי? האם חסכון של כמה שקלים זו סיבה מספיק טובה?

If you can't see the bright side of life, just polish the dull side

פורסם

שאלה מצוינת:

פשוט כדי לדעת ולהבין, מה הסכנות (האמתיות !!!) שישנן בשטיפה עם סנט-מוריץ וסבון כלים, לעשות חושבים - מתוך ידע ולא מתוך בורות - ואז להחליט אם לקנות את חומרי הניקוי ממשה מאוטו-סטור או מרמי לוי.

פורסם

האמת לא בדקתי את הרכב החומרים בסנט מוריץ המדובר.

האם יש על גבי האריזה פירוט מלא של כלל המרכיבים?

 

לגבי Sodium Hydroxide (סודה קאוסטית), היא אכן לא מזיזה הרבה לצמיג (SBR/BR או NR/IR).

מצד שני, היא גם לא ממש מזיזה לאבק הבלמים אשר מצטבר על החישוקים כך שהמרכיב הזה הוא לא מה שעוזר לך לנקות את הצמיג.

לעומת זאת, יש ה-מ-ו-ן כימיקלים אשר מאוד אגרסיבים לצמיג, כולל לדוגמא תמיסות מלבינות אשר יש סיכוי שהסנט מוריץ מכיל.

 

אם באמת מעניין אותך לדעת אם אתה עושה נזק לצמיג או לא אתה יכול ללמוד קצת על עמידות הגומי בפני כימיקלים שונים מהטבלה הזו:

http://www.customadvanced.com/chemical-resistance-chart.html

 

אני אישית חושב שאם יש ספק - אין ספק, ופשוט נמנע משימוש בחומרים אלו או אחרים על גבי הצמיגים.

אגב, זה נכון גם לגבי תכשירים ממותגים..

 

אם זה חד פעמי, ניחא.

אך אם זה על בסיס קבוע (שבועי/חודשי) אני ממליץ להמנע.

וזה נכון גם לגבי החומרים השונים לצמיגים..

פורסם
שאלה מצוינת:

פשוט כדי לדעת ולהבין, מה הסכנות (האמתיות !!!) שישנן בשטיפה עם סנט-מוריץ וסבון כלים, לעשות חושבים - מתוך ידע ולא מתוך בורות - ואז להחליט אם לקנות את חומרי הניקוי ממשה מאוטו-סטור או מרמי לוי.

 

בשביל לדעת ולהבין דברים כאלו לעומק צריך לעשות ניסויי מעבדה ולהבין בתחום. העבודה שתנקה פעם או פעמיים או שמונה פעמיים את רכבך עם סבון כלים לא תלמד אותך דבר וזה לא יהיה חכם להסיק מסקנות חפוזות על סמך מראה העין.

 

חלק בלתי נפרד מעולם הדיטיילינג הוא שכבת הגנה סופית (LSP) ומקרה שמדובר בווקס למשל אזי לסבון הכלים הביתי יש יכולת להורידו וזה לא דיבורים באוויר זה עובדה מוצקת. אתה מוזמן להגיע עד אלי ואראה לך איך אני מסיר את הווקס בעזרת סבון כלים.

ואם יש לך ווקס בבית תבצע ניסוי פשוט ותבין בעצמך.

 

כבר בשלב הזה ובשל העובדה הזו, דיטיילרים או חובבנים מוותרים על סבון הכלים ומוציאים אותו מהמלאי הקיים של ציוד הטיפוח.

יש פה הגיון כלכך ברור שמי שלא רואה אותו נמצא בבעיה קשה.

 

אני לא יודע לומר מניסיוני האם סבון הכלים יכול להזיק לצבע הרכב או לא ובאופן אישי אני מרגיש בנוח לשטוף בעזרתו 2-4 פעמים בשנה אבל לא יותר. אני כן יודע לומר שכנראה (על פי עדויות שונות ברשת) שהסבון מזיק בצורה כזו או אחרת לגומיות הרכב (אזור רגיש) ואולי גם לפלסטיקה או לאזורים צבועים אחרים.

 

האם הסיכון שקיים שווה את זה? מישהו מכל החברה כאן שמחפשים לחסוך כסף בדק כמה עולה גלון של נוזל שטיפה ייעודי? האם בדקתם לכמה שטיפות הוא יספיק והאם הבנתם בסופו של דבר מה יוצא המחיר פר שטיפה אחת?

אם תטרחו לעשות את הבדיקות הללו (והן מתבקשות כאשר רוצים לחסוך ואף לטפח את הרכב בצורה טובה) אולי תגלו שרכישה של גלון כזה תצא במחיר דומה לרכישת החומר ניקוי מרמי לוי או שהוא יהיה יקר בכמה לירות אבל הוא בהכרח מבטיח לכם שקט וידיעה שלא תהרסו את הווקס או תסכנו את גומיות אטימה.

:wink: if it's not clean enough :arrow: add some elbow grease

**Warning, this post may contain sarcasm ... it's your decision to get upset about it**

בבקשה לא לשלוח לי ה.פ עם שאלות שרלוונטיות לפורום דיטיילינג :nono:

פורסם
לדעתי מדובר על רעיון רע, מדובר על חומצה שתאכל את הלכה.

 

באמת זה מה שיקרה בסוף גם אצל דוד שלי ריססו בתחנת רחיצה מין מסיר שומנים על החישוקים והרכב בקושי שנה על הכביש

וזה גרם לו לדהיה מסויימת של הצבע של החישוקים.

בהעלותי::smilecolr:hihi:

Ford cortina mk5 1982 2100cc

Ford focus 2013 titanum

פורסם

את האמת אני רוחץ את הרכבים שלי עם שמפו יעודי רכב ופעם בשלושה חודשים עושה ווקס כללי,אבל את האמת את הרחיצה שלפני הווקס אני עושה עם סבון כלים כדי שיוריד את כל הזוהמה והשומנים שנדבקים לרכב.

בהעלותי::smilecolr:hihi:

Ford cortina mk5 1982 2100cc

Ford focus 2013 titanum

פורסם
את האמת אני רוחץ את הרכבים שלי עם שמפו יעודי רכב ופעם בשלושה חודשים עושה ווקס כללי,אבל את האמת את הרחיצה שלפני הווקס אני עושה עם סבון כלים כדי שיוריד את כל הזוהמה והשומנים שנדבקים לרכב.

 

קח בחשבון שאם נשאר לך ווקס על הרכב, אז סבון הכלים יכול להוריד גם אותו...אם זה מה שאתה מחפש על מנת לשים שכבת ווקס חדשה על צבע נקי אז בסדר.

אם אתה עושה ווקס כללי על מנת לעבות את שכבת הווקס הקיימת ולחזק אותה אז סבון הכלים קצת פוגע.

If you can't see the bright side of life, just polish the dull side

פורסם

אנשים קשורים לאוטו כאילו היה בן שלהם וגם אני ככה לפעמים. אבל צריך לזכור אוטו זה גם כן כלי רק מה, זה כלי גדול. כל עוד משתמשים באוטו בנוזל כלים איכותי ואני מדגיש איכותי אין שום בעיה.

פורסם
אנשים קשורים לאוטו כאילו היה בן שלהם וגם אני ככה לפעמים. אבל צריך לזכור אוטו זה גם כן כלי רק מה, זה כלי גדול. כל עוד משתמשים באוטו בנוזל כלים איכותי ואני מדגיש איכותי אין שום בעיה.

 

עזוב אותך, אין על הירוק מהצבא!

 

השירשור הזה מתדרדר מרגע לרגע.

 

מתדרדר מרגע לדודלי.:lol:


×
×
  • תוכן חדש...