Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4782 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני לא מעוניין במזגנים עיליים. אני לא אוהב את זה שזה תלוי על הקיר וגם לא רוצה לשים מיליון מנועים בחדר שירות.

אנחנו מעדיפים מזגן מרכזי. ההפעלה שלו תהיה נדירה כך שחסכון בחשמל זה לא עניין עקרוני פה. המזגן לא יפעל 24 שעות כמו אצל חלק מהאנשים. שוב, רק בימי חמסין נוראיים כשהאוויר עומד ואין בכלל מה לנשום. בכל יום אחר (כמו למשל היום, 35 מעלות בשמש, חם בחוץ) ובדירה קריר(הייתי שם לא מזמן).

פורסם

מבלי לקרוא את כל השרשור.

1) חשב שטח ממוזג. זה הרבה פחות משטח שנקבת. אני לא חושב שאתה תמזג חדרי ארון, אמבטיות, מרפסת שרות, מזווה וכדומה.

2) תמיד דבר ב BTU ולא בכוח סוס.

3) לך לאתר של אלקטרה ותכניס נתונים כדי לקבל הערכה גסה לעוצמת קירור\חימום נדרשת.

4) מזגן מרכזי בלי דאמפרים זה טמטום. אינוורטר מומלץ בחום.

5) התיעץ עם מנהל פורום איציק נ' למרות שהוא לא בקטע של מזגנים מרכזיים.

פורסם
הדאמפרים הם פתרון למצב הבא בלבד - מצב שאני רוצה להדליק מזגן והוריי לא. הם לא נועדו לחסוך בחשמל, אני יודע את זה.

אבל! נניח והמזגן יהיה בעל חמישה סוסים וחפצה נפשי לקרר את חדרי בלבד - החדר יקורר תוך זמן קצר מאוד, ולאחר מכן המזגן יכבה - מה שבעצם לא יביא לבזבוז רב של חשמל.

ההבדל בין מצב כזה, לבין לקנות מזגן עילי נפרד או לשים אינוורטר או שלל פתרונות חלופיים, מבחינה כספית, הוא זניח ולכן גם לא משתלם לבחור בדרך אחרת.

אם למשל בלילה אני רוצה לישון עם מזגן, אני שם טיימר והמזגן יכבה לאחר פרק זמן מסויים. שוב, לא מצריך הרבה חשמל, היות והחדר שלי יקורר תוך זמן קצר ואני ארדם.

בקיצור - דאמפר - נטו לווסת את העוצמה של המזגן אל עבר חדר מסוים ולמנוע מאחרים קור/חום במידה והם לא חפצים בכך.

זו בדיוק המטרה שלי, ולדעתי גם, הפתרון המושלם.

 

1. המזגנים המרכזיים מושכים אוויר חוזר מהמסדרון.

גם אם יש לך דאמפרים.

כך שאתה מקרר אוויר חם (מהמסדרון) ומוציא אוויר קר מהחדר (נוצר על-לחץ והאוויר הקר בורח דרך הסדק מתחת לדלת וכל פתח אחר).

 

2. אמרו לך פה כבר כמה אנשים - מזגנים עיליים נפרדים עדיף.

ולא צריך לשים 8 יחידות חיצוניות.

יש מערכות רב-מאייד עם 2-4 יחידות פנימיות עבור יחידה חיצונית בודדת.

אפשר למשל לקחת מערכת כזו עבור החדרים + מזגן עילי נוסף בינוני עבור הסלון+מטבח.

 

3. חסרון נוסף של מערכת מרכזית על פני יחידות נפרדות - בזמן תקלה חם בכל הבית. עם מזגנים נפרדים אפשר תמיד לשבת בחדר בו המזגן תקין...

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם

אני מבין. אבל שוב - כולם יוצאים מתוך הנחה של שימוש מרובה במזגן. מזגן אצלנו זה כמו רזרבה, גלגל הצלה אם תרצו. אנחנו כמעט ולא משתמשים במזגן. מזגן זה משהו משני מאוד בחיינו שצריך שיהיה במידת הצורך אבל אין לו חשיבות גדולה.

אם ניקח בחישוב גס את כל שטח הקירור זה יוצא 7.5+18+19.5+43.5(חדר ארונות, חדרי שינה, חדר ממ"ד, סלון ומטבח). יוצא סביבות ה88.5/89 מ"ר לקירור. לא כולל מסדרון (שיגיע לשם אוויר/לא יגיע? המסדרון בגודל 8/9 מ"ר)

ההשקעה באינוורטר לא משתלמת לנו היות וזו תוספת נכבדה של כסף עכשיו, כאשר ההשקעה תחזיר את עצמה רק בעוד מספר יחסית גדול של שנים. אין לנו טעם לעשות את זה.

פורסם

כן ואז חשבת שאתה מכבה את המזגן אבל תוך שעה תקום מזיע עם סיוטים ועוד פעם תדליק את ה5 כ"ס והפעם לא תוותר עד שתקום סופית. אני מכיר את הסיפור הזה ומציע לך כבר מעכשיו מזגניים עיליים, מרכזי 5 כ"ס זה בזבזנות משוועת.

התענוג שמוביל אותך

פורסם

אם עכשיו, בחדרי אין זרימת אוויר טובה ואני ישן בלילה ללא מזגן, אלא על ידי פתיחת הדלת מה שמקנה זרימת אוויר יחסית סבירה, אז בבית החדש עם זרימת מעולה אני בטוח שאני לא אצטרך לקום באמצע הלילה ולהדליק את המזגן.

שוב, מזגן אצלנו זה מוצא אחרון, משהו שאנחנו בדרך כלל לא פונים אליו. בטח ובטח שלא בלילה(במיוחד בדירה החדשה שלנו שחדרי יוצא לכיוון הים, שאר הדירה לכיוון הדיונות, אין מבנים אשר חוסמים את האוויר)

פורסם

אין לחות? אתה לא מזיע? אתה חייזר לא בן אנוש? ועוד ליד הים ששם הלחות הגבוהה ביותר בשילוב עם מליחות, חביבי אתה הולך לתרגל את האצבע המורה שלך הרבה הרבה על מתג הON של המזגן.

התענוג שמוביל אותך

פורסם

הדירה לא נמצאת ליד הים, האמת שהיא יחסית רחוקה ממנו.

איכשהו לחות בדירה לא הפריע לי כל כך. לעולם לא הדלקנו מזגן בגלל לחות.

אסביר טיפה יותר טוב את המצב - כרגע הדירה שלנו מאווררת בצורה לא רעה כלל, מלבד חדרי שהוא סיוט בקיץ.

הדירה החדשה תהיה מאווררת בצורה הרבה יותר טובה, כולל חדרי.

בדירה הנוכחית השימוש במזגן הוא כמעט אפסי, למעט ימים חמים במיוחד שהאוויר עומד, זה יהיה השימוש גם בדירה החדשה.

×
×
  • תוכן חדש...