Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4961 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לאחר קניית משקפי ראיה שמתי לב שהמספרים של העדשות לא לגמרי מתאימים לי. המשקפיים מיועדים לקריאה, אבל אני מרגיש שאני צריך מספר קצת שונה, לא בהרבה, אבל שונה. האם לאחר שכבר קניתי משקפיים, אני יכול לחזור לחנות ולבקש לשנות את המספר של העדשות?

פורסם

קנית אצל אופטומטריסט? ברור שאתה יכול וצריך לחזור לשם. אם הוא מקצועי, הוא לא יתן לך להסתובב עם משקפיים לא מתאימים.

העדשות עולות להם גרושים, תדאג שיתאימו לך את המספר הנכון.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

כן, קניתי בחנות רגילה. אבל מה זה כולל? החלפה של העדשות?

במקרה שהוא יהיה נגד החלפה בצורה זו או אחרת, האם אני יכול לדרוש מבחינה חוקית להחליף לי אותן לאחרות בחינם?

פורסם

"עוצמת" עדשות במשקפי קריאה תלויה מאוד בתנאים שבהם נעשתה המדידה - אנימניח שבאחד השלבים נתנו לך לקרוא מכרטיס - ואתה בחרת את המרחק ממנו קראת. אם ביום-יום אתה קורא ממרחק שונה הרי שהעדשות הדרושות לך שונות, בהתאם למרחק זה ("מספר" קטן יותר אם אתה קורא מרחוק ובדול יותר אם אתה קורא יותר מקרוב).

יתרה מזאת - קריאה ממסך מחשב נעשית מרחק יותר גדול ומצאיכה עדש "חלשה" יותר.

ועניין אחרון - בין גיל 40-50 קצב אבדן יכולת המיקוד של עדשת העין די מהיר, מה שמצריך החלפת העדשות ב"חזקות" יותר בתדירותיחסית גבוהה.

ועניין אחרון - כל אותם משקפי שופרסל\סופרפרם\שוק הפשפשים בעיתיים מאוד, כיון שהעדשות שלהן באיכות ירודה, בעלות אורך מוקד שווה ומרחק מרכז אופטי שלא הותאם למבנה הפנים והעיניים שלך - מה שגורם לכך שלא יתאימו לך (לעתים קרובות כל עין דורשת תיקון שונה, חשוב שהמרחק בין מרכזי העדשות יתאימו למרחק בין האישונים וכמובן שאין תחליף לעדשה צלולה). לך לאופטומטריסט ובקש שיתאים לך משקפיים - העלות תהיה כמה מאות ש"ח אבל איכות החיים שלך תשתפר פלאים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
"עוצמת" עדשות במשקפי קריאה תלויה מאוד בתנאים שבהם נעשתה המדידה - אנימניח שבאחד השלבים נתנו לך לקרוא מכרטיס - ואתה בחרת את המרחק ממנו קראת. אם ביום-יום אתה קורא ממרחק שונה הרי שהעדשות הדרושות לך שונות, בהתאם למרחק זה ("מספר" קטן יותר אם אתה קורא מרחוק ובדול יותר אם אתה קורא יותר מקרוב).

יתרה מזאת - קריאה ממסך מחשב נעשית מרחק יותר גדול ומצאיכה עדש "חלשה" יותר.

ועניין אחרון - בין גיל 40-50 קצב אבדן יכולת המיקוד של עדשת העין די מהיר, מה שמצריך החלפת העדשות ב"חזקות" יותר בתדירותיחסית גבוהה.

ועניין אחרון - כל אותם משקפי שופרסל\סופרפרם\שוק הפשפשים בעיתיים מאוד, כיון שהעדשות שלהן באיכות ירודה, בעלות אורך מוקד שווה ומרחק מרכז אופטי שלא הותאם למבנה הפנים והעיניים שלך - מה שגורם לכך שלא יתאימו לך (לעתים קרובות כל עין דורשת תיקון שונה, חשוב שהמרחק בין מרכזי העדשות יתאימו למרחק בין האישונים וכמובן שאין תחליף לעדשה צלולה). לך לאופטומטריסט ובקש שיתאים לך משקפיים - העלות תהיה כמה מאות ש"ח אבל איכות החיים שלך תשתפר פלאים.

אבל כבר קניתי משקפיים אצל אופטומטריסט למטרת קריאה. אבל עכשיו אני מרגיש שהם לא ממש מתאימים מבחינת המספרים. האם אני יכול לדרוש להחליף לי את העדשות לאחרות בחינם?

פורסם

אם הוא עשה לך בדיקה הוא צריך לשאת בתוצאות של חוסר התאמה.

לי פעם החליפו עדשות פעמיים.

אצלי זוג עדשות זה 1500 שקל.

עדיין לא היה טוב.

בסוף הבנתי שטוב לא יצה מזה והלכתי לחנות אחרת והחלפתי על חשבוני למספרים מתאימים.

מנסיוני דווקא רשת אופטיקנה מצטיינת במדיניות של החלפת עדשות בלי הרבה דיבורים.

אבל האיכות שלהן לא משהו. הן מצהיבות מהר.

פורסם

אז בעקרון הוא חייב להחליף לי עדשות ללא כסף נוסף? ואם מחליפים, אז נותנים אחרות, או משנים את הקיימות?

פורסם

אם קנית מאותו מקום שעשה לך את בדיקת הראיה, אז שילמת כחבילה אחת על הבדיקה ועל המשקפיים.

ואם את אחד מהם לא סיפקו כראוי, אז כל החבילה לא שווה כלום.

הרוב הגדול של חנויות האופטיקה נותנים אחריות להסתגלות. וגובים מראש מחיר של כמה זוגות..

גש חזרה אל החנות וספר לאופטימטריסט מה בדיוק אתה מרגיש.

 

במידה והאופטימטריסט יקבע שהמשקפיים לא מתאימות לך, יחליפו לך עדשה אחת או את שתיהם בחדשות, לא משנים מספר של עדשה.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

פורסם
אם קנית מאותו מקום שעשה לך את בדיקת הראיה, אז שילמת כחבילה אחת על הבדיקה ועל המשקפיים.

ואם את אחד מהם לא סיפקו כראוי, אז כל החבילה לא שווה כלום.

הרוב הגדול של חנויות האופטיקה נותנים אחריות להסתגלות. וגובים מראש מחיר של כמה זוגות..

גש חזרה אל החנות וספר לאופטימטריסט מה בדיוק אתה מרגיש.

 

במידה והאופטימטריסט יקבע שהמשקפיים לא מתאימות לך, יחליפו לך עדשה אחת או את שתיהם בחדשות, לא משנים מספר של עדשה.

הבנתי, תודה.

פורסם

בסוף באמת החלפתי עדשות, אבל לאחר שבאתי לקחת את המשקפיים עם העדשות החדשות, הסתבר לי שגם הם לא מה שחשבתי שיהיו ולא מה שציפיתי. בחנות נאמר לי שעוד פעם הם לא יחליפו לי בחינם אלה רק בתשלום וזה עקב העובדה שזה אני הייתי זה שקבע את המספרים החדשים לעדשות החדשות, למרות שהאופטומטריסט המליץ לי לא להחליף ולהשאר עם הראשונות. אבל אני כשבאתי להחליף, בדקתי בחנות את המספר החדש והוא התאים לי אז, לכן באמת אני זה שקבעתי בכמה לשנות את המספר, אבל כשהמשקפיים החדשות היו מוכנים, הסתבר לי שזה לא מה שציפיתי וממש לא דומה לבדיקה שעשיתי לפני שהחלפתי.

השאלה שלי היא האם במקרה זה אני חייב לשלם בשביל עוד פעם להחליף עדשות, או שהם חייבים להחליף לי ללא תשלום גם הפעם?

פורסם

חבוב. יש גבול. אם אתה קבעת - מה אתה רוצה ממנו. הקייס היחיד שלך אם מרחק בין המוקדים לא זהה למרחק בין העישונים. יש מצב שזה ככה ולכן אתה לא רואה כמו שבבדיקה.

פורסם

אם חשבת שאתה יותר חכם מהאופטימטריסט, והאופטימטריסט אפילו בא לקראתך, וגילית שטעית, ראוי שאתה זה שתישא בתוצאות.

אם אתה עכשיו רוצה לחזור אל העדשות הקודמות, שאל מה עלה בגורלן. סביר להניח שלא נזרקו לפח, במידה והן עדיין קיימות, תבקש שפשוט יחזירו אותן אל המסגרת.

 

Ahbarony, במשקפי קריאה ובמשקפיים למרחק לאותו אדם משתמשים בשני מרחקים שונים בין אישונים. בגלל שכשאנחנו קוראים אנחנו גורמים לאישונים להתקרב מעט אחד אל השני.

חשוב לדעת, לפני שהבחור יגלה שהPD שיש לו במשקפיים נמוך ב-2 מ"מ מה-PD שאופטימטריסט אחר בדק לו למרחק, ויחזור אל החנות לדרוש הסברים.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

×
×
  • תוכן חדש...