Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טיפול טיימינג בפולקסווגן גולף 1999 1.6 117000 ק"מ


darom
שימו לב! השרשור הזה בן 4145 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היום בדקתי את ההיסטוריה של הרכב - גולף 1999 1.6 117,000 ק"מ (נקנה באוגוסט 1998) וטופל ברצף באחד המוסכים המרכזיים של פולקסווגן.

הסתבר כי הרכב עבר טיפול החלפת רצועת טיימינג (שכולל גם החלפת מותחנים ומשאבת מים) רק פעם אחת בשנת 2004 כשלרכב היו 45,000 ק"מ. הדבר שהפתיע אותי מאד שכן ככל שידוע לי מרכבים דומים קודמים שראיתי שהחלפת טיימינג נעשית כל 90,000 ק"מ או 5 שנים. במוסך המטפל אמרו לי בשנה הזו (1999) היו עושים טיימינג כל 120,000 ק"מ או 6 שנים (כשלמעשה מאז ההחלפה הקודמת עברו 8 שנים).

זה טיפול מאד יקר שכשעושים אותו במוסך מרכזי של פולקסווגן הוא עולה כ 3000 ש"ח.

זה גרם לי לוותר על הרכב.

 

אשמח לשמוע תובנות דעות בנושא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא חושב שזו סיבה טובה לוותר על הרכב משתי סיבות שכרגע עולות לי בראש:

א. יש מוסכים מתמחים ברכב הזה כמו רון בת"א,שיעשו עבודה מקצועית לאפחות טובה מכל מורשה ויגבו ממך מחצית מהסכום שציינת.

ב.אם זה הליקוי היחיד ברכב זה לא הכי נורא (לא מדובר על רכב שעבר תאונה חלילה) ואפשרלנהל מו"מ עם הבעלים ולהוריד מעט במחיר (גם הורדה של 1,000 ש"ח אם הרכב יחסית שמור היא לא רעה ותזמון במוסך כללי לא יעבור ואני לוקח בהגזמה פרועה את ה-2000 ש"ח).

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דעתי כדעת קודמי - לא בטוח שכדאי היה לוותר על הרכב. היה צריך רק לראות שטיפולים אחרים בוצעו במועדם ולא נדחו גם כן (או כל מיני רג'קטים אחרים שלא טופלו, כי אז זה היה מעיד על הזנחה).

נוסף על כך, אינך חייב כמובן לטפל במוסך המרכזי ולכן אתה יכול לצאת בעלות נמוכה יותר לטיפול טיימינג (תברר טלפונית במוסך רון. אני מאמין שיתנו לך הערכת מחיר).

הייתי מנסה לקזז עוד מהמחיר (כשאני לוחץ את המוכר על הצורך בביצוע טיימינג).

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. אני מעדיף לטפל במוסך מורשה.

ב. המוכר לא היה מוכן לדבר על הורדת מחיר.

ג. בנוסף משהו שהדאיג אותי: בשני הטיפולים האחרונים רשום בדו"ח שבעל הרכב התלונן כי הרכב נחנק בזמן האצה. בשיחה עם נציג המוסך טענו כי לא מצאו שיש בעייה ברכב (מניסיוני אלו הבעייות הכי מעצבנות, שאתה כנהג מרגיש בהם והמוסך לא מאתרן).

ד. מה שלא קיבלתי התייחסות, האם נראה סביר שרכב שמטופל במוסף מרכזי של היבואן לא עובר טיפול טיימינג 8 - 9 שנים כשידוע שקריעת הרצועה גומרת מנוע?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. בדר"כ תשלם יותר וטיב הטיפול לא תמיד יהיה גבוה יותר (המחיר - כן). רצונו של אדם - כבודו. לדעתי לא מוצדק.

ב. אולי הוא ייתרכך בהמשך. השוק דיי מת.

ג. זו יכולה להיות גם הוכחה ל-א'. מאמין שמוסך טוב יתגבר על בעייה זו.

ד. אין כל סיבה שבמוסך יבואן, לא יציינו בפני לקוח שהגיעה שעת החלפת הטיימינג - להיפך. אני מאמין שאמרו לבעל הרכב, והוא לא אישר את ההחלפה.

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פותח הנושא בוא אשבור לך כמה מיתוסים:

א.מוסך מורשה יבואן לא בהכרח עושה עבודה טובה יותר ממוסך מתמחה ברכב כמו רון.

ב.בטיפולים גדולים כמו טיימינג/החלפת שמן גיר/מסננים יקרים תקבל אותו דבר אבל תמיד תשלם בין פי 1.5 לפי 2 יותר ואומר לך את זה אחד,ששילם בגדול ובחברה על טיפול לרכב בן 3 שיצא מהאחריות רק שבוע לאחר מכן.

ג.ברכב משנתון כזה ישן אין מה לחפש במוסך מורשה יבואן.

ד.המוכר לא חייב להוריד במחיר,מותר לו לבקש כמה שירצה,זה שוק חופשי.אתה מעוניין -שלם וסע,לא מעוניין -אל תשלם אבל אם הרכב אכן עבר את מס' הק"מ הזה והרכב תוחזק כהלכה,עוד 1,500-2,000 ש"ח לא היו שוברים אותי כקונה,אלא אם אתה מעדיף לקבל רכב בחצי מחיר אמנם (כמו מקרה,שקרא כאן לפני שבוע-שבועיים),אבל אז מגלים,שהגיר זקוק לשיפוץ ושהבעיות לא נגמרות מה שמוביל אותי לזה שאין ארוחות חינם,לפחות לא בענף הרכב.זול וזוגלובק-שתיהן מתחילות באותה אות ובשני המצבים תקבל רכב גרוע וגם אם תהיה לך הרגשה טובה ששחטת את המוכר,הבעיות יתחילו מהר מהצפוי.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי בעיון את מה שכתבת והמלצתך בעיניין מוסך מורשה, וייתכן שאאמץ אותה לגבי רכב ישן.

לגבי קניית הרכב הנ"ל:

האמת שמה ששבר את גב הגמל היה זה שבספר הטיפולים בשני הטיפולים האחרונים התלונן בעל הרכב על אותה תקלה: הרכב נחנק בהאצה. מה שנאמר הוא שבמוסך חושבים ששהרכב תקין. אני מכיר את המצב הזה שבאים אם אותה תקלה למוסך והיא לא נפתרת ולא כל כף רציתי להתעסק עם זה.

לגבי המחיר: לא חיפשתי חס וחלילה להוריד מחיר בכח. בחיפושים קודמים ראיתי שמצב השוק הוא כזה שרכבים ב 20K - 30K מורידים 2000 - 4000 ש"ח מהמחירון. הרכב הזה שנראה בסדר טרם הבדיקות (בספר הטיפולים ובמכון) הוצע במחיר מחירון לפני קיזוז כשהקיזוז העלה אותו ב 3000 ש"ח וזה היה נראה לי מתאים למצב השוק. עוד לפני כל הבדיקות ראיתי שמיידית אדרש לתקן דברים בכ 1000 15000 ש"ח וכשהסתבר לי שהרכב לא עשה טיימינג משנת 2004 היה ברור לי שלא אעיז לנסוע בלי לעשות טיפול כזה שעלותו 3000 ש"ח. לא השתלם לי לשלם מחיר 23500 ש"ח שבו יכולתי לקנות רכב דומה שראיתי קודם במקום משנת 1999 משנת 2001 ואפילו 2002 עם נתונים דומים וואחרי טיפול טיימינג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4145 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...