Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Electric SuperChargers Mythbusted


DANIELDOHC
שימו לב! השרשור הזה בן 4526 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חחחחח אהבתי!!!

 

הסיכוי היחידי שטורבו חשמלי באמת יעבוד זה רק עם משתמשים בקומפרסור של טורבו אמיתי ופשוט מסובבים אותו עם מנוע בראשלס עצבני בעשרות אלפי סל"ד וגם זה יתן בוסט קטן יחסית ורק למנועים צנומי נפח לשיפור מומנט ביניים.

 

אולי בעתיד אבנה לי כזה בשביל הכיף :-)

 

אבל בשום אופן לא לחשוב שמאורר יכול לידחוס אוויר! הם בקושי מגיעים למאות פסקלים מסכנים.

supercharger2.jpg

Peagaut 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראיתי עוד כמה סרטים שלהם. החבר'ה תותחים

:-D

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא שי אגסי מסוגל להרוויח מזה - הוא כבר לקח טכנולוגיה לא שמישה (לפחות עד שלא תהיה איזושהי פריצת דרך מטורפת בתחום המצברים), ומוכר אותה במחירים מופקעים לאנשים תמימים.



ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חחחחח אהבתי!!!

 

הסיכוי היחידי שטורבו חשמלי באמת יעבוד זה רק עם משתמשים בקומפרסור של טורבו אמיתי ופשוט מסובבים אותו עם מנוע בראשלס עצבני בעשרות אלפי סל"ד וגם זה יתן בוסט קטן יחסית ורק למנועים צנומי נפח לשיפור מומנט ביניים.

 

אולי בעתיד אבנה לי כזה בשביל הכיף :-)

 

אבל בשום אופן לא לחשוב שמאורר יכול לידחוס אוויר! הם בקושי מגיעים למאות פסקלים מסכנים.

supercharger2.jpg

 

אם תרצה אני יכול להדגים לך בלייב מנוע חשמלי שמספק מעל 8k פסקל ב 24V.

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

8K pA זה בקושי 1PSI, ממש לא משמעותי לרכב. כ-0.08bar

 

מנוע הבראשלס שהתכוונתי הוא מעל 2 כ"ס! (1600W~2000W !)

Peagaut 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכמה סל"ד הוא מגיע?

אני עובד עם מנועי DC בראשלס בהספקים של 250\500\700 וואט שנעים בין 14k RPM ל 21K בהתאמה.

המנוע החזק ביותר צורך בסביבות [email protected].

מה גודל האימפלר שאתה מדבר עליו?

נשמע מטורף אם קיימים חזקים יותר.

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא הפרוייקט שלי, ראיתי בחו"ל שמישהו עשה בשביל הכיף על מנוע גדול מהוביקינג

המנוע שבתמונה הוא 980KV , לדעתי זה כיוון המנוע הדרו(700-900) ועדיף OUTRUNNER למומנט סיבוב חזק יותר לדחיסה.

רובם מעל 1500WATT .

 

סתם לדוגמא- מנוע של 5400WATT!

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17401__Scorpion_HK_5035_500_Brushless_Outrunner_Motor.html

 

 

בנוגע לגודל האימפלר- כאן אני זקוק לעזרת המומחים - כיצד מחשבים את כמות הCFM לפי קוטר האימפלר והסל"ד?

בעקרון רצוי אימפלר קטן ככל האפשר שהמנוע יוכל לסובבו ביעילות, אך מיצד שני הוא צריך ליהיות מספיק גדול בכדי לספק את כמות הCFM הדרוש למנוע אפילו שהסלד יהיה מקסימום כ20K(באמצעות סוללות ליפו או כ14K באמצעות המצבר רק לצורך ריגעי כגון קיקדאון בעקיפות.

 

היכן ניתן לימצוא מידע או טבלאות לחישוב בנושא?

 

בנוסף- עניין הפילטר הפתוח שכאילו נותן זרימה חופשית יותר= בולשיט!

שלשום שטיפלתי ברכב שלי פירקתי את כל בית הפילטר וסתם רציתי לדעת האם באמת פילטר הנייר מקשה על זרימת האוויר למנוע לכן לקחתי פן ביתי פשוט שהיניקה שלו לא מישתווה ביכלל ליניקה של מנוע רכב והצמדתי את צד היניקה שלו לחור היניקה של בית הפילטר המיתחבר לסעפת היניקה(קוטר זהה) וגיליתי להפתעתי הרבה שהזרימה חופשית מאוד והפן ביכלל לא ניחנק ולא מיתאמץ ואין פגיעה בספיקת האוויר!

אז שלא יבלבלו לכם את השכל עם כל מיני שטויות על שיפור יניקה וביצועים! וגם על תהרסו את המנוע עם פיטר הפתוח- כי אין בו שום תועלת! תיסמכו על מהנדי הרכב.

Peagaut 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בא מתחום הטיסנים ואני יכול להגיד שיש מנועים חשמלים חזקים מאוד שיכולים גם להזיז את כל הרכב בלי המנוע...

אבל זה לא משנה, המנועים החזקים עובדים בדרך כלל עם לפחות 24VOLT ושותים 80AMP לפחות בשעה ,אין שום סיכוי שהמצבר יישרוד את זה.

אם תחזיק סוללות באוטו זה יספיק בדיוק לכמה דקות (5-10 דקות)

 

אגב המנוע שבלינק למעלה דווקא פחות מתאים , הוא רק 500KV , שזה מדד של סל"ד פר וולט , יש כאלה של פי 10 יותר KV.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין תחליף לטורבו אמיתי, חאלס עם האשכולות המיותרים האלה...

שום מנוע חשמלי לא ייתן לך את מהירות הסיבוב של טורבינה אמיתית.

 

באאודי יתווכחו אתך על זה:-) זה אמנם לא תחליף למגדש טורבו המונע באמצעות גזי הפליטה, אך זה כנראה מספיק טוב לחיזוק המגדש בסל"ד נמוך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בא מתחום הטיסנים ואני יכול להגיד שיש מנועים חשמלים חזקים מאוד שיכולים גם להזיז את כל הרכב בלי המנוע...

אבל זה לא משנה, המנועים החזקים עובדים בדרך כלל עם לפחות 24VOLT ושותים 80AMP לפחות בשעה ,אין שום סיכוי שהמצבר יישרוד את זה.

אם תחזיק סוללות באוטו זה יספיק בדיוק לכמה דקות (5-10 דקות)

 

אגב המנוע שבלינק למעלה דווקא פחות מתאים , הוא רק 500KV , שזה מדד של סל"ד פר וולט , יש כאלה של פי 10 יותר KV.

 

KV גבוהה יותר זה מנועים קטנים יותר בעלי מומנט נמוך יותר.

שהמנוע יתקשה לידחוס את האוויר הסל"ד שלו יצנח מהר מאוד לכן עדיף מנוע חזק וגדול יותר אפילו שהסל"ד לא יהיה מאוד גבוה, לפחות הוא ישמור עליו וידחוס טוב יותר.

 

ואצלי לפחות אני ממש לא חושב על זה כתחליף לטורבו אמיתי כמו בTSI וכו' - רק מעוניין בטורבו קטן שיתן קצת בוסט בסלד 1500~3000 סל"ד שבמנוע קטן אין ביכלל כוח בתחום הזה וזה מאוד קריטי עבורי.

Peagaut 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף- עניין הפילטר הפתוח שכאילו נותן זרימה חופשית יותר= בולשיט!

שלשום שטיפלתי ברכב שלי פירקתי את כל בית הפילטר וסתם רציתי לדעת האם באמת פילטר הנייר מקשה על זרימת האוויר למנוע לכן לקחתי פן ביתי פשוט שהיניקה שלו לא מישתווה ביכלל ליניקה של מנוע רכב והצמדתי את צד היניקה שלו לחור היניקה של בית הפילטר המיתחבר לסעפת היניקה(קוטר זהה) וגיליתי להפתעתי הרבה שהזרימה חופשית מאוד והפן ביכלל לא ניחנק ולא מיתאמץ ואין פגיעה בספיקת האוויר!

אז שלא יבלבלו לכם את השכל עם כל מיני שטויות על שיפור יניקה וביצועים! וגם על תהרסו את המנוע עם פיטר הפתוח- כי אין בו שום תועלת! תיסמכו על מהנדי הרכב.

 

PAIxeQUSg-Q דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

נכון.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4526 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...