Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יונדאי וולוסטר - נפילת כוח בין הילוך 1 ו-2 (דגם ידני)


JMG
שימו לב! השרשור הזה בן 4146 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני כחודשיים, קיבלתי את הרכב החדש שלי - יונדאי וולוסטר ידנית.

 

הרכב מפנק מאוד לטעמי, ואחרי שנים ארוכות על רכב ישן, זו חוויה אחרת לגמרי בכל היבט אפשרי!

האבזור, הנוחות, ה"לוק", ואפילו הכוח! (כן כן, עכשיו יקומו כל המתריסים ויגידו שהוולוסטר הוא "כבש בעור זאב" וכל שאר האמירות).

 

לצורך העניין - רציתי רכב שיהיה עם לוק ספורטיבי, אבל שלא יעניש אותי בסוף היום עם החשבוניות של הדלק והמוסכים, וכמובן יתאים במידה זו או אחרת לפוטנציאל הרחבת המשפחה מתישהו בזמן הקרוב (ע"ע דלת שלישית מצד ימין). והרכב הזה היה הפשרה המושלמת בשבילי.

 

אבל לצד התלהבותי מהרכב, גיליתי פרט קטן אבל דיי מציק בנושא העברות ההילוכים - או ליתר דיוק העברה בין הילוך ראשון לשני (בשאר ההילוכים אין את הבעיה הזאת).

 

התחושה היא כאילו יש נפילת כוח בין שני ההילוכים, והדבר מתחדד עוד יותר כשמזנקים ב"לחיצה" מלאה ומגיעים ל5-6 אלף סל"ד בראשון.

 

חשבתי שאולי רק אני משוגע, ואולי שכחתי איך מעבירים הילוכים (בכל זאת הייתי חצי שנה על אוטומט), אבל אז מצאתי את השרשור הזה בפורום של וולוסטר בחו"ל, והבנתי שכנראה אני לא ה"משוגע" היחיד.

http://www.veloster.org/forum/9-hyundai-veloster-engine-transmission/4665-shifting-lag-between-1st-2nd.html

 

רציתי לשאול - אם מישהו כאן בארץ גם חווה הרגשה דומה? ואם כן - האם הצלחתם למצוא פתרון לכך?

מישהו בשרשור רשם שצריך לעשות עדכון תוכנה בסוכנות יונדאי - האם מישהו כאן בארץ עשה כזה דבר?

האם זה עזר? איך התייחסו לזה בסוכנות ובאיזה סוכנות ניסיתם?

 

אשמח להתייחסויות!

בברכה!

יונתן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם זה קורה כאשר אתה נותן קיק חזק לגז?

 

אצלי לפעמים אני מרגיש חוסר תגובה או תגובה איטית כאשר אני נותן קיק חזק על הגז בהילוך נמוך.

 

רכב אחר אמנם אבל גם כן ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שציינתי - בנסיעה מנהלתית זה כמעט לא מורגש, אבל אם מזנקים מעצירה מלאה, עם קיק - בין ראשון לשני (בין אם אני מחליף ב4000 סל"ד או 5500 סל"ד) מורגשת נפילה בכוח.

 

אני מנסה להבין אם מדובר בכיוונון מחשב מנוע שנותן פקודה לא נכונה למע' ההזרקה (משהו שניתן לפתור בעדכון תוכנה במוסך), או שאשכרה מדובר ביחסי העברה שתוכננו בצורה כזאת (גלגלי שיניים פיזיים - שיהיה כבר הרבה יותר יקר להחליף).

 

אגב - ראיתי את השרשור שcrazymani שם כאן, זה נשמע כמו אותה תופעה שיש אצלי.

בברכה!

יונתן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי כדאי שתדבר עם הבחור שפרסם את השרשור בפורום וולוסטר?

תיפגשו,אולי זה יתן לך אינדיקציה ואולי זה באמת לא תקלה.

----------------------------------------------------

HU:JVC746,COMP FRONT:MOREL HYBRID 6.5,COMP BACK:MOREL DOTECH 6.5,AMPS:TRU S44,TRU S500,SUB:MOREL ULTIMO SC 12

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה החשובה היא, מה נפילת הסל"ד בהילוך שני, לי זה נשמע כמו יחסי העברה ארוכים מידי. מה גם ש-4,000 סל"ד זה ממש לא נהיגה נמרצת גם לא 5,500 במכונית בה שיא המומנט מתקבל ב-4,850 סל"ד. אני די בטוח שאם תמשוך לקו האדום ואז תבצע העברה מהירה, לא תרגיש בנפילת הכוח שאתה מדבר עליה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, נסה להעביר את ה-ESP למצב "קרבי" יותר. היו לי רכבים בהם ה-ESP יותר סירס מהועיל בזינוק.

 

דבר שני, מדוד האצה. אם אתה קרוב לנתוני יצרן אז תחושת האיטיות היא סובייקטיבית (הביצועים של הולוסטר טובים למחירה).

 

אם תוצאת המדידה רחוקה מהנתון הרשמי אז משיכה של ההילוך הראשון עד לקו האדום תגרום לצניחת סל"ד לנקודה גבוהה יותר בהילוך שני, שם אולי יש יותר מומנט. כמובן ששילוב של הילוך נמוך בסלד גבוה הוא קשה יותר, מה שגם לוקח עוד שבריר שנייה...

 

שינוי הגדרות המצערת יכול גם לעזור, אם יש כזה בנמצא (שינוי הגדרות מנוע נפוץ מאוד ברכבים מסויימים בארץ), באופן שישאיר יותר הזרמת דלק בהעברה בין הילוכים ויקטין את נפילת הסל"ד (במחיר צריכת דלק מוגברת).

 

שינוי יחסי העברה בגיר אפשרי רק בתיאוריה, אבל בור בין ראשון לשני זה לא נורא. בור בין שני לשלישי באמת מחבל בקצב התקדמות...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפותח השרשור : כמה קילומטרים עבר הרכב? ייתכן ומדובר במנוע בתול??

 

אח שלי קיבל רכב דומה לפני חודשים - וגם הוא מתלונן כל הזמן על תחושת חנק/השתנקות בזמן העברת הילוכים.

אצלי בריו (חדשה וידנית) ישנה תחושה דומה אך במקרה שלי למנוע אין הרבה מה להציע יחסית למנוע 1.6 GDI.. בכל מקרה,

כשיהיה לי זמן אקח אותה למוסך לצורך בדיקת צורך בעידכון תוכנה.

Mazda CX5

Škoda FABIA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4146 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...