Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

BRZ בארץ מחודש יוני (וגם GT86 כולל מחירים)


oranp83
שימו לב! השרשור הזה בן 4392 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני מודה שהשרשור הזה משעשע עד חיוך.

נראה כאילו כל אחד פה בא ושם פתק בכותל ומקווה שחלומו (שהאוטו יעלה 200K, או 160K, ואולי 110K?) יתגשם.

 

לא הצלחתי להבין מה הקשר בין המחיר בישראל למחיר במדינות אחרות, ומה הרלוונטיות של מחיר במדינה אחת לגבי המחיר במדינה אחרת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 207
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לא הצלחתי להבין מה הקשר בין המחיר בישראל למחיר במדינות אחרות, ומה הרלוונטיות של מחיר במדינה אחת לגבי המחיר במדינה אחרת.

 

הקשר אמור להיות ברור: בהינתן ששתי מכוניות ממוסות בצורה שווה במדינה X (נניח ארה"ב), והפער ביניהן במדינה בה יש תחרות בריאה יחסית הוא Y%, אזי גם בישראל זה אמור להיות הפער. אלא שכאן אין תחרות ויש חמדנות. מוגזמת.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקשר אמור להיות ברור: בהינתן ששתי מכוניות ממוסות בצורה שווה במדינה X (נניח ארה"ב), והפער ביניהן במדינה בה יש תחרות בריאה יחסית הוא Y%, אזי גם בישראל זה אמור להיות הפער. אלא שכאן אין תחרות ויש חמדנות. מוגזמת.

 

נקודת המוצא היא כבר טעות ראשונה, כי המיסוי בין המדינות כלל אינו שווה. מכוניות שמיובאות ממדינות בהן לישראל יש עימן הסכמי סחר (כמו ארה"ב וגרמניה) ממוסות שונה ממדינות איתן לישראל אין הסכמי סחר.

גם ההמשך שגוי: התחרות בתוך השוק של אותה מדינה אינו זהה לתחרות במדינה אחרת. סובארו דווקא היא דוגמא טובה, כי סובארו ממוצבת אחרת לחלוטין בשוק האמריקאי לעומת השוק הישראלי. בארה"ב לסובארו אין בעיה אמיתית למכור את הטרייבקה במחיר דומה לזה של וולוו XC60. בארץ יש לה.

 

הנוסחה הזו מתעלמת לחלוטין מהעובדה שהרכב לא עולה ליבואן מחיר זהה בכל מדינה. מדינת ישראל היא שוק חשוב עבור מאזדה, והקשר בין דלק מוטורס ליבואן הוא חזק מאוד. מספיק חזק כדי שהמאזדה 3 תנחת בישראל לפני שהיא הגיעה לאירופה. לא כך הקשר בין סובארו ליבואן כאן. השוק הישראלי אינו חשוב עוד לסובארו, שנמצאת כבר שנים בעודף ביקוש ברוב השווקים ולא מצליחה לעמוד בקצב הייצור. השוק הישראלי נדחק לתחתית סדר העדיפויות. תראה שהפורסטר דיזל לא הגיע לישראל למרות שהוא משווק באירופה.

 

חשוב לזכור גם שמחיר הרכב אינו פונקציה של מחיר עלות+מס+רווח, אלא מכיל בתוכו גם עלויות משלוח (שכמובן וכמובן משתנות מהותית ממדינה למדינה), עלויות תפעול רבות(משכורות לעובדים, אחזקות מבנים, הוצאות שיווק ופרסום, סבסוד הנחות לליסינג ומבצעים, עלויות אחזקת המלאי וכו') כך שלא ניתן באמת להשוות בין מחירים של אותו מוצר במדינות שונות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מודה שהשרשור הזה משעשע עד חיוך.

נראה כאילו כל אחד פה בא ושם פתק בכותל ומקווה שחלומו (שהאוטו יעלה 200K, או 160K, ואולי 110K?) יתגשם.

 

לא הצלחתי להבין מה הקשר בין המחיר בישראל למחיר במדינות אחרות, ומה הרלוונטיות של מחיר במדינה אחת לגבי המחיר במדינה אחרת.

 

כשאתה קונה מוצר, בוודאי אחד יקר כמו רכב חדש, אתה רוצה לדעת שקיבלת את מלוא ה"ערך הכלכלי" שבמוצר. מאחר ואתה לא מצוי בספרי החשבונות של היבואן, הדרך היחידה להעריך את זה היא באמצעות השוואה למתחרים בחו"ל. אם למשל השוויתי GTI למגאן RS, וראיתי שהGTI יקרה יותר בכל שוק מלבד ישראל, אולם בישראל המצב הפוך והמגאן יקרה יותר ב40 אלף שקל (20%!), ברור לי שמישהו גוזר עלי קופון במקרה של המגאן - או, שהGTI נמכרת בתמחור פנומנלי. אני לא יודע אם זה היבואן, או היצרן. וזה גם לא ממש אכפת לי.

 

עכשיו בוודאי תגיד, "אבל מה אכפת לך בכמה היא נמכרת במקום אחר? זה מה שהיא עולה פה וזהו". אז זהו, שזה לא רק שאני לא רוצה לצאת פראייר ולהעשיר את היבואן, קניית רכב במחיר מנופח גוררת סכנה של יציבות המחירון, מאחר והיבואן יכול לתת הנחות נדיבות בקלות, או לצאת במבצעים, או להוריד את המחיר מתי שבא לו - וזה בדיוק מה שקרה. המגאן ירדה לפני כמה שבועות ב10%. מי שלא עשה את ההשוואה הזו לחו"ל והבין שמשהו כאן דפוק, אכל אותה ב20K.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קשה לי להאמין שרכב מגניב כזה יעלה פחות מ-250K בגירסה התחלתית, אבל אני נדיב: 250K לגירסה המאובזרת, 230K לגירסה הדלה. זה ההימור שלי.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאתה קונה מוצר, בוודאי אחד יקר כמו רכב חדש, אתה רוצה לדעת שקיבלת את מלוא ה"ערך הכלכלי" שבמוצר. נכון מאוד, אבל זה רק חלק מהסיפור. כי בקניית רכב יש גם היבט אמוציונלי מעבר להיבט הכלכלי. ובקניית מכונית כמו הBRZ ההיבט האמוציונלי חזק פי כמה מבקניית טויוטה קורולה. מאחר ואתה לא מצוי בספרי החשבונות של היבואן, הדרך היחידה להעריך את זה היא באמצעות השוואה למתחרים בחו"ל אומנם איני מצוי בספרי היבואן, אבל אין צורך להכיר כל נתון בדוח ההכנסות וההוצאות כדי להבין שמחיר הרכב מורכב ממספר גורמים כה גדול עד שכל נסיון להשוואה הוא מיותר . אם למשל השוויתי GTI למגאן RS, וראיתי שהGTI יקרה יותר בכל שוק מלבד ישראל, אולם בישראל המצב הפוך והמגאן יקרה יותר ב40 אלף שקל (20%!), ברור לי שמישהו גוזר עלי קופון במקרה של המגאן זה ממש לא ברור. כי רשימה אורכה של נתונים היא נעלמת מעיניך, ואתה לא יכול פשוט להתעלם מהם. אתה לא יודע מה עלות הרכב ליבואן, אתה לא יודע מה ההוצאות שלו בגין איחסונו, שיווקו ומשלוחו, אתה לא יודע איזה הוצאות נוספות כרוכות במכירתו או מה גובה המיסוי על כל אחת מהן.- או, שהGTI נמכרת בתמחור פנומנלי. אני לא יודע אם זה היבואן, או היצרן. וזה גם לא ממש אכפת לי. אם לא אכפת לך, אז מה כ"כ משנה כמה הBRZ (או או כל מכונית אחרת) תעלה?

 

עכשיו בוודאי תגיד, "אבל מה אכפת לך בכמה היא נמכרת במקום אחר? זה מה שהיא עולה פה וזהו". אז זהו, שזה לא רק שאני לא רוצה לצאת פראייר ולהעשיר את היבואן בזה שמישהו אחר מרויח זה לא אומר שיצאת פרייאר. למוצר מסוים יש מחיר מסוים ואם אתה רוצה אותו אתה צריך לשלם. אם אתה מחליט לקנות מוצר אחר, זו זכותך, אבל זה עדיין מוצר אחר. תהיה בטוח שהיבואנים מכירים את התחרות בשוק טוב ממך (הפרנסה שלהם תלויה בתחרות הזאת!) ואם הם מחליטים לתמחר את המוצר שלהם בצורה מסוימת, זו תוצאה של מכלול שיקולים. אתה רואה רק חלק צר מאותו מכלול., קניית רכב במחיר מנופח גוררת סכנה של יציבות המחירון, מאחר והיבואן יכול לתת הנחות נדיבות בקלות, או לצאת במבצעים, או להוריד את המחיר מתי שבא לו - וזה בדיוק מה שקרה. המגאן ירדה לפני כמה שבועות ב10%. מי שלא עשה את ההשוואה הזו לחו"ל והבין שמשהו כאן דפוק, אכל אותה ב20K זה לא קשור לחו"ל, זה קשור למבצעים שונים בהם היבואנים יוצאים מדי פעם (וזו זכותם). ההפסד מתממש רק ביום המכירה, כך שאם קנית רכב במחיר מסוים ולמחרת היבואן הוריד את המחיר לחצי, עדיין לא הפסדת כלום. מחירון רכב זה דבר ייחודי לישראל, וכל עוד אנחנו הלקוחות, נמשיך ונקנה/נמכור ע"פ המחירון, אנחנו נושפע מהיבואנים. זה מאוד תלוי בנו. .

 

תשובותי בגוף ההודעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני תוהה אם קמור חשבו עליך בתור לקוח טיפוסי כשהם תמחרו את המיני בכפול ממה שהיא עולה בחו"ל.

 

בקצרה מאוד - עלויות יש לכל היבואנים (ואם אחד מהם לא יעיל ולכן העלויות שלו כפולות, זו לא בעיה שלי). לכל מוצר, גם אחד אמוציונלי, יש יחס עלות\תועלת, אחרת אנשים ממעמד הביניים היו ממחזרים משכנתא וקונים 911. זה שאתה רוצה BRZ לא אומר שאתה צריך לשלם 100K יותר מהערך שלה כפי שהיצרן ראה לנכון.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם שוכחים גם שבארץ מפשיטים את הרכב ומקבלים פה לרוב במחיר הרבה יותר יקר הרבה פחות ממה שמציעים בארהב, אחד היתרונות של רכב מיבוא עצמי זה מחיר נורמלי + תוספות שפה בארץ בחיים לא תקבל אלא אם תשקיע סכום נוסף בערך בגובה מחיר הרכב, קיה ריו החדשה למשל החליטו לשבור את השוק ובמחיר רגיל הכניסו הכל ולכן היא ראשונה במכירות.

מקווה מאוד שזו יריית הפתיחה לפחות לסיום חלק מהעושק של היבואנים פה,

ישראל 2012.. עדיין גן עדן לאוליגופולים. מדינת חלם.

אברה קדברה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנוסחה הזו מתעלמת לחלוטין מהעובדה שהרכב לא עולה ליבואן מחיר זהה בכל מדינה. מדינת ישראל היא שוק חשוב עבור מאזדה, והקשר בין דלק מוטורס ליבואן הוא חזק מאוד. מספיק חזק כדי שהמאזדה 3 תנחת בישראל לפני שהיא הגיעה לאירופה. לא כך הקשר בין סובארו ליבואן כאן. השוק הישראלי אינו חשוב עוד לסובארו, שנמצאת כבר שנים בעודף ביקוש ברוב השווקים ולא מצליחה לעמוד בקצב הייצור. השוק הישראלי נדחק לתחתית סדר העדיפויות. תראה שהפורסטר דיזל לא הגיע לישראל למרות שהוא משווק באירופה.

 

אין לי מושג מאיפה אתה שואב את ידיעותיך,אבל כאחד שמכיר טוב את המערכת ,אין לדבריך כל קשר למציאות.

היפנים עדיין זוכרים לישראל חסד נעורים,ואי הגעת דגם כזה או אחר לארץ אינו מונע בגלל שהיצרן "לא סופר" את היבואן בישראל.

זה שהם בעודפי ביקוש במדינות אחרות זה נכון,אבל שוב אין לכך כל קשר למציאות הישראלית.

"that is petrolhead heaven,

and as we've always maintained,the only way you can get there,is in an alfa romeo"

jeremy clarkson - top gear

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני תוהה אם קמור חשבו עליך בתור לקוח טיפוסי כשהם תמחרו את המיני בכפול ממה שהיא עולה בחו"ל.

 

בקצרה מאוד - עלויות יש לכל היבואנים (ואם אחד מהם לא יעיל ולכן העלויות שלו כפולות, זו לא בעיה שלי). לכל מוצר, גם אחד אמוציונלי, יש יחס עלות\תועלת, אחרת אנשים ממעמד הביניים היו ממחזרים משכנתא וקונים 911. זה שאתה רוצה BRZ לא אומר שאתה צריך לשלם 100K יותר מהערך שלה כפי שהיצרן ראה לנכון.

 

הלוואי והייתי חושב אני על עצמי כלקוח טיפוסי למיני. אני לא אחד כזה.

הייתי דבק בדברים שאמרתי גם אם המיני הייתה עולה פי 4 מבחו"ל. זה לא סותר אף נקודה שהעליתי.

 

עלויות יש לכל היבואנים, והתחרות מכריחה אותם להתייעל, אבל לא כל היבואנים פועלים בזירה דומה. יש יבואנים כמו יפנאוטו, שפועלים בזירה צרה מאוד (כי הם מייבאים רק מותג אחד ממדינה אחת, ולכן "נעולים" לשערי מטבע מסוימים ולקשת הדגמים הצרה של אותו מוצתג) וישנם יבואנים כמו כלמוביל שנהנים משיווק מקביל של כמה מותגים ולכן יכולים לסבסד הפסד של מותג אחד ע"י המותג אחר ונהנים מקשת דגמים מאוד רחבה.

 

אתה לא חייב לקבל את זה, אבל אתה חייב להבין את זה. זה לא אומר שאתה חייב לקנות אוטו מסוים בכל מחיר, אבל זה אומר שאתה צריך להבין שהיבואנים לא "חזירים" ו"עושקים", כי התחרות חריפה והם פועלים תחת מגבלות משמעותיות.

 

אני לא יודע מה זה אומר "ערך" של מכונית מסוימת. ה"ערך" הוא בעיני המתבונן. כבר ראיתי כאלה שהסכימו לשלם סכומי עתק עבור וולוו S40 רק כי יש עליה סמל של וולוו, על אף שידעו שזו בעצם מיצובישי כריזמה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי מושג מאיפה אתה שואב את ידיעותיך,אבל כאחד שמכיר טוב את המערכת ,אין לדבריך כל קשר למציאות.

היפנים עדיין זוכרים לישראל חסד נעורים,ואי הגעת דגם כזה או אחר לארץ אינו מונע בגלל שהיצרן "לא סופר" את היבואן בישראל.

זה שהם בעודפי ביקוש במדינות אחרות זה נכון,אבל שוב אין לכך כל קשר למציאות הישראלית.

 

אין לי ידיעות סודיות שאתה לא יודע. אני מתבונן ורואה שהמכוניות של סובארו סובלות ממחירים מאוד גבוהים ומלאי נמוך, שזה לא מצב אופטימלי ליבואן. אני גם רואה שמכוניות שונות שהיו יכולות לעזור ליבואן בארץ לא מגיעות, כנראה בגלל שהיצרן לא נותן ליבואן מחיר מספיק אטרקטיבי (שוב, זה חוסר תמיכה). מכוניות כגון פורסטר דיזל והאימפרזה החדשה.

לעודף הביקוש העולמי יש בוודאי השפעה על ישראל, כי כושר היצור של היצרן הוא מוגבל, ואם יש לו מכוניות פנויות הוא מעדיף למכור אותן באירופה או בארה"ב מאשר בישראל, כי אלו שווקים חשובים יותר עבורו.

 

על איזה חסד נעורים אתה מדבר? על חסר ילדות אולי. הפעם האחרונה שסובארו מכרה כאן כמויות משמעותיות עבור היצרן היו בתחילת שנות ה90, לפני למעלה מ20 שנה. מאז התחלפו פעמיים הבעלויות של היבואן כאן בארץ וגם היצרן גדל והתפתח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבריך אומנם נאמרים בהגיון,אבל חסרי טעם. הבעיה אינה ביצרן,אף פעם לא הייתה,וגם לא בעמידה ביעדי אספקה של דגמים.

המשפט האחרון שלך יוביל אותך לתשובה היכן מתחילה ונגמרת הבעיה. מבחינת היצרן חזרה לימים ההם שציינת,גם אם על חשבון מדינות אחרות,הוא מבורך.

"that is petrolhead heaven,

and as we've always maintained,the only way you can get there,is in an alfa romeo"

jeremy clarkson - top gear

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבריך אומנם נאמרים בהגיון,אבל חסרי טעם. הבעיה אינה ביצרן,אף פעם לא הייתה,וגם לא בעמידה ביעדי אספקה של דגמים.

המשפט האחרון שלך יוביל אותך לתשובה היכן מתחילה ונגמרת הבעיה. מבחינת היצרן חזרה לימים ההם שציינת,גם אם על חשבון מדינות אחרות,הוא מבורך.

 

 

למה?

למה שהיצרן ירצה לחזור לאותן שנים?

 

בשנות ה80, סובארו הייתה יצרן פצפון, וה15,000 מכוניות שהיא מכרה כאן בישראל בשנה היוו נתח משמעותי (גם אם לא הרוב) מכושר הייצור שלו.

30 שנה אחרי, סובארו ממוצבת מבחינה שיווקית במקום אחר לגמרי. היא לא יכולה (ובטח שלא רוצה) לחזור לימי הלאונה. תביט על קשת הדגמים הנוכחית: טרייבקה, אאוטבק 3.6 ו2.5, פורסטר טורבו, אימפרזה טורבו ואימפרזה 2 ליטר ולגאסי ועכשיו הBRZ. זו קשת דגמים מאוד מאוד צרה, מאוד ממוקדת, מאוד יקרה, ואף אחד מהמכוניות האלה לא יכול להפוך ללהיט מכירות עממי.

הB3 הפשוטה, היא "תפירה אישית" לשוק הישראלי (ועוד כמה שווקים קטנים) כדי לתת כאן ליבואן משהו שיוכל למכור בכמויות סבירות.

מעבר לשינוי במיתוג ובמיצוב, סובארו כבר לא מוכרת את הכמויות שהיא מכרה לפני 30 שנה. היא מוכרת הרבה הרבה יותר. והשוק הישראלי כבר לא מהווה עבורה נקודת עניין אמיתית.

 

בשנת 2010 סובארו מכרה בארה"ב 263,000 מכוניות, מתוכם 95,000 אאוטבקים ו85,000 פורסטרים. בישראל סובארו מוכרת אלפים בודדים בשנה, הרוב המוחלט זה אימפרזה 1.5 ליטר. מבין את ההבדל?

http://media.subaru.com/index.php?s=43&item=213

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייצור לארה"ב נפרד מהייצור למדינות המזרח התיכון ואירופה,ולכן אין למכירותיה בארה"ב כל קשר למצב בישראל.

בישראל כרגע היבואן נאבק למסור קצת יותר מ2000 רכבים בשנה. ה"תפירה" של דגם לשוק הישראלי מוכיחה לך את טענותיי בהקשר ליחסו של היצרן לישראל. החלטות ניהוליות בצד הישראלי הן שמונעות מסירות של פי 3 מהמספר הנ"ל,בדגמים הנוכחים העומדים לרשותה. להיט מכירות לא נוצר על פס הייצור,הוא נוצר במחלקת השיווק והמכירות,לאף אחד אין אשליות שסובארו תמכור כמו יונדאי, לא כך היצרן ממתג את עצמו,אבל כפי שאמרתי לשלש את המספרים זה אפשרי עד מאוד.

זה כרגע המצב,כמו שהוא,אתה יכול לקבל אותו או שלא,אבל שוב אומר,ישראל היא עדיין נקודת עניין מבחינת היצרן. זה שאתה רואה את הנושא מבחינה כלכלית גרידא לא אומר שכך גם הם. אם זה היה המצב לא בטוח שהם היו מוכנים לשבור חרם סחר על מדינה כפי שעשו בתחילת דרכם בישראל. זה עניין של תרבות יפנית שמבוססת על ערכים שלא מוכרים במחוזותינו.

"that is petrolhead heaven,

and as we've always maintained,the only way you can get there,is in an alfa romeo"

jeremy clarkson - top gear

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4392 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...