Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נהיגה על רכב ידני- הרגעה וטיפים


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5250 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לגבי זינוק בעליה - לא להתבייש לתת גז גם אם הרעש לא סימפטי.. עדיף קצת בלאי מאשר להכנס ברכב מאחור. יש גם עליות שזה בלתי נמנע.

פורסם

חבר טוב שלי עבר משהו דומה אחרי 4 שנים בלי נסיעה על רכב ידני הוא חזר לידני ( יש לציין שהו לא נהג מאז הטסט על ידני כלל!!!)

בהתחלה קטסטרופה, לבסוף לקח איתו נהג "מיומן" על רכב ידני ישב לידו ( כשהנהג ה"מיומן" נוהג ברכב שהוא קנה) והוא הראה לו בדיוק איך מרגיש האוטו בנקודת חיכוף אחר כך הם התחלפו תרגלו פעם פעמיים, וואלה היום הוא נוהג על ידני כמו שצריך

 

בקיצור הכל עניין של תרגול, קח באיזי אח שלי, אם ייכבה לך האוטו עוד 15-20 פעמים לא יקרה כלום, גם אם יתקלקל משהו עדיף לתקן מאשר העוגמת נפש של להיתקע במישהו ברמזור כי ברח קלאץ או התדרדר הרכב!!!

הכי חשוב במקום פתוח!

וסע בזהירות

פורסם

יש רק דרך אחת למצוא את עמק השווה ואת הרוגע הנפשי בנהיגה בידני:

 

תלחץ על הברקס והקלאצ' ביחד, תתחיל לשחרר את הקלאצ' עד להגעה לנק' רעידה (הנקודה הקריטית שבה המנוע מתחיל לרעוד) ותעצור את השחרור של הדוושה. בנקודה הזאת עזוב את הברקס (הרכב לא יתדרדר מכיוון שאתה בנק' הרעידה) ורק אז תעביר את הרגל לגז ותוסיף בעדינות גז תוך כדי המשך שחרור דוושת הקלאצ'.

 

אחרי שאתה מתרגל זה קורה אוטומטית אצלך בראש ואתה אפילו לא מרגיש שעשית את זה אבל בהתחלה זאת הדרך לתרגל ולהיות מהיר וחד בפעולה הזאת מבלי לעשות שגיאות.

שגיאה נוספת שקוראת מתוך לחץ ובלבול היא הכנסת הילוך לא מתאים למהירות הנסיעה בין אם זה הילוך גבוה למהירות איטית או הילוך נמוך למהירות גבוהה ולכן חשוב שבהתחלה תמיד תשמור את הרגל השמאלית על הקלאצ' ובכל בעיה או תחושה שמשהו לא בסדר תכניס את הרגל פנימה.

בכך אתה תמנע לעצמך הרבה מקרים של שקשוקים אלימים של הרכב עד לכיבויו או הגעה לטורים גבוהים מידי - תמיד תהיה מוכן ללחוץ על הקלאצ' ולמנוע בעיות עוד לפני שהן קורות.

(SEAT IBIZA FR - 2008 (Toyo T1R 205/40/R17

UPsolute Chiptuning, S3 Intercooler

3Inch Downpipe Exhaust + Silicone Inlet, Simota Open Airfilter

Luk Reinforced Sports Clutch + Lightweight 4.4kg VW-VR6 Fly-Wheel, vMaxx 40mm. Springs

פורסם
אז אחרי 6 שנים מהטסט, חזרתי לנהוג על רכב ידני (בתקופה הזאת נהגתי על אקסנט אוטומטית).

 

ההרגשה שלי אחרי השעה הראשונה זאת אותה הרגשה אחרי הכישלון בטסט הראשון, סוג של חוסר אונים כזה.

אני זוכר שלאחר תקופת למידה קצרה ביותר בזמן שיעורי הנהיגה, הנהיגה זרמה לי מאוד, ולכן לא פחדתי להיכנס "להרפתקאה" של חזרה לגיר ידני.

האוטו כבה לי כבר בשנייה הראשונה שעליתי עליו, ולאחריו עוד פעמיים או שלוש.

אחרי שכבר עברתי את המשוכה הזאת, בעליות הרכב הדרדר לי אחורה במצב שאם אני נמצא במקום עמוס (בכוונה נסעתי למקום שומם בצהרי שבת) אני נכנס ברכב מאחוריי. על זה כבר לא הצלחתי להתגבר וחזרתי הביתה מבואס מהחיים.

אשמח לעוד טיפים בנוגע לנהיגה בידני, ולתגובות כמו "תוך שבוע-שבועיים אתה מתרגל" וכו' להעלאת המצב רוח :)

אתה בדיוק כמוני לפני 28 ימים!! אותו יום קיבלתי את האוטו החדש הראשון הידני שלי!

אחרי 7 שנים של נהיגה על אוטומט ב-ל-ב-ד, אפילו לשעה אחת לא יצא לי לנהוג על ידני!

והנה חברך כמו גיבור שחרר קלטץ' והאוטו נכבה, פעם אחרי פעם..נסעתי לחצר ריק עם שיפוע, והתחילו התרגולים,

יום אחרי נסעתי לעבודה (מדובר במרכז הכרמל, חיפה) כל הנסיעה חשבתי איך אני אעשה את הזינוקים, כשזה הגיע עשיתי כמו שהחברים תיארו למעלה, כיביתי את הרדיו והקשבתי למנוע, ואז הכל עבד :)

אחרי חודש אני חושב שאני בסדר גמור למרות שעדיין אני איטי ביציאות, אך אין מה להשוות :)

הכל יעבור אחי, קצת סבלנות :wink:

SOLD  Manual Black Seat IBIZA 2012

Manual Toyota Corolla 2010 <----------

פורסם

מצטער על ההקפצה של הנושא, אבל אני חייב לעדכן.

 

אחרי 2 שיעורים עם המורה נהיגה שלי ההרגשה היא כאילו לא הפסקתי לנהוג על ידני אף פעם!

 

במידה ומישהו יהיה במצב כמו שלי בעתיד, ההמלצה שלי היא לא להסס ולקחת כמה שיעורי רענון עם מורה. שווה להשקיע את ה200 שקל האלה בשביל ההרגשה והביטחון.

 

וכמובן תודה רבה לכולם כאן על התגובות, היה טוב לדעת שאני לא חריג בהרגשה הזאת.

×
×
  • תוכן חדש...