Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הדלקת אורות חירום בזמן בלימת פתע-האם חוקי?


papikian
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4677 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

חברים מה שלומכם וערב טוב!

 

לפני מספר ימים יצא לי לשוחח עם דודתי אשר בגרמניה בטלפון.

דודתי הינה אשה מבוגרת, אך היא בהחלט עונה על ההגדרה "נהגת שודים".

בפעם האחרונה שנסעתי איתה באוטובאן נסענו במהירות ממוצעת העומדת על 220 קמ"ש, היה תענוג (R230 תודה ששאלתם)

בכל מקרה אני מספר זאת מכיוון שרוב השיחות שלנו מתנהלות על מכוניות, נהיגה, אתיקת נהיגה וכ"ו.

מכיוון שאני תלמיד טוב ושמעתי בקול דודתי המגניבה תמיד, חינכתי את עצמי בזמן בלימת פתע על כביש מהיר להטיס את יד ימין לכיוון המשולש האדום על הקונסולה ולהדליק אורות חירות, כך הנהגים מאחורי יבינו שמדובר בבלימה אגרסיבית יותר ולא סתם ברקס תמים.

כמובן שאני מדבר על בלימות הנגרמות לרוב בגלל תאונות דרכים פתאומיות, גודש תנועה שגורם לך לרדת מ-110 קמ"ש ל-10 קמ"ש במאתיים מטר וכ"ו.

העניין הוא שנהגים ישראלים תמיד מביטים בי כמו על מטומטם שבזמן האטה נלחץ מאוד ומסיבה כלשיהי החליט להדליק אורות חירום.

יש לי מספר שאלות:

1. האם אתם חושבים שזה חכם להדליק אורות חירום בזמן בלימות פתע המביאות אתכם לעצירה מוחלטת בכביש מהיר?

2. האם זה בכלל חוקי בארץ, בכל זאת אנחנו לא בגרמניה.

3. האם גם אתם נוהגים כמוני?

4. למה ישראלים מביטים בי כמו על מטומטם? בכל זאת חלקם ביקרו בחו"ל לא פעם.

 

תודה רבה וערב טוב לכולם :-D

זמין 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 120
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני לא יודע לגבי החוקיות, אבל לדעתי זה לא משנה בכלל - אם אתה רואה לפנייך האטה בתנועה, ואתה מבחין ברכב מאחורייך שלא בדיוק שומר מרחק, תפעיל אורות חירום עוד לפני בלימת פתע.

 

אני לא משתמש בזה הרבה, רק במצב הספציפי שתיארתי כאן.

 

אפילו אם זה לא חוקי, עדיף לשלם קנס ולא לחטוף מאחור וללכת כמה חודשים עם קישוט עגול על הצוואר.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

ברנו מגאן 2 זה נדלק אוטומטית בבלימת חירום, לדעתי זה קיים בעוד רכבים.

לא מאמין שזה באמת אסור, אבל כנראה אם יצרנים כמו רנו החליטו להכניס אופציה כזאת כנראה שזה מעשה חכם.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, שאלת החוקיות מיותרת כאן - כמובן שזה חוקי. זה אפילו מתבצע אוטומטית בלא מעט כלי רכב צרפתיים, למשל, כמו שאמרו לך.

לשאלה החשובה באמת - האם זה הגיוני לעשות את זה - התשובה היא בהחלט כן! זו לגמרי נהיגה אחראית להפעיל אורות מצוקה כשמזהים מצב מסוכן על הכביש, וכל הכבוד שאתה פועל ככה.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, שאלת החוקיות מיותרת כאן - כמובן שזה חוקי. זה אפילו מתבצע אוטומטית בלא מעט כלי רכב צרפתיים, למשל, כמו שאמרו לך.

לשאלה החשובה באמת - האם זה הגיוני לעשות את זה - התשובה היא בהחלט כן! זו לגמרי נהיגה אחראית להפעיל אורות מצוקה כשמזהים מצב מסוכן על הכביש, וכל הכבוד שאתה פועל ככה.

 

רוני

 

מאז שיש לי רישיון מלפני 6 שנים אני נוהג לעשות את זה. אימצתי את ההרגל הזה מאבא שלי.

ברכב העבודה, פיאט בראבו 2011, האורות מצוקה נדלקות אוטומטית בבלימת חירום.

 

מיותר לציין שזה הצליח להסב את תשומת לבם של כמה נהגים ישנוניים שנסעו אחריי.

שונא גזענים !.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובות.

אני בהחלט חושב שלהיות זהיר ולשמור על הרכב ובעיקר על הצוואר זה הרבה יותר חשוב מקנס.

כנראה העובדה שיש מערכת הגנה פאסיבית כזאת על רנו מצביעה שמדובר במעשה מקובל על הכביש.

 

פשוט נשבר לי לקבל כל מספר שבועות (תדירות שזה קורה) מבטים של "ילד מה נסגר איתך? רד מהכביש" מהנהגים מסביב.

זמין 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מנהג מצוין שמקובל בהרבה מדינות אירופיות, וגם כאן בפורום ניסו להנהיג אותו בעבר, וגם בהדרכת נהיגה שעברתי המליצו עליו. זה רלוונטי במצב של האטה פתאומית בכביש בינעירוני (לא בלימת חירום). יש לבצע זאת תוך כדי ההאטה ולא לאחר שעצרת, כיון שבכל מקרה כדאי להימנע מעצירה מוחלטת.

 

נ.ב. מבטים מוזרים אני מקבל לפעמים גם כי אני שומר מרחק, שומר ימין ועוד דברים. זה לא מדד לכלום.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
זה מנהג מצוין שמקובל בהרבה מדינות אירופיות, וגם כאן בפורום ניסו להנהיג אותו בעבר, וגם בהדרכת נהיגה שעברתי המליצו עליו. זה רלוונטי במצב של האטה פתאומית בכביש בינעירוני (לא בלימת חירום). יש לבצע זאת תוך כדי ההאטה ולא לאחר שעצרת, כיון שבכל מקרה כדאי להימנע מעצירה מוחלטת.

 

נ.ב. מבטים מוזרים אני מקבל לפעמים גם כי אני שומר מרחק, שומר ימין ועוד דברים. זה לא מדד לכלום.

כמו שנאמר כבר באיזה סרט, בעולם מטורף אדם שפוי יחשב למטורף...

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה רלוונטי במצב של האטה פתאומית בכביש בינעירוני (לא בלימת חירום).

 

תודה על הניסוח המדוייק, התכוונתי לסיטואציה הזאת בדיוק, פשוט לא ממש ידעתי אך לנסח את זה נכון. :-)

אני בהחלט חושב שזה מנהג חשוב ביותר, כמובן שעדיף להימנע מהאטות פתאומיות ככלל, אבל אם כבר, אז מדליקים את הצהובים ונכנסים לכוננות ספיגת מבטים תמוהים ומזלזלים. :lol:

זמין 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון. אבל הסוד האמתי הוא בשמירת מרחק גדול, מבט רחוק והאטה מראש, רחוק ככל הניתן, ולא "לרדת ל-10 קמ"ש תוך מאתיים מטרים." באופן הזה כשהתנועה מאחוריך מדביקה אותך אתה עדיין נע במהירות יחסית גבוהה ודומה לשלהם ואף אחד לא ידרוך לך על הזנב. באופן הזה אתה גם מאפשר לעומס התנועה להשתחרר מעט ואתה תוכל לנסוע דרך העומס מבלי לעצור וגם זה מאוד עוזר למנוע דייט פגושים מאחורה.

 

אם אי אפשר לעשות את זה אז עוצרים מאוד מוקדם לפני הרכב ממול ומיד מחפשים נתיב מילוט לצדדים ונשארים עם עיניים על המראות כדי לוודא שמקבלים כיסוי מאחור (לפחות שני נהגים).

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני זוכר שבפורום היה נהוג להציע הצעות ייעול לנהיגה בכביש - זו הייתה אחת מהן. מאז אני נוהג כך, בכל פעם כשיש האטה בכביש מהיר מ-100 קמ"ש ל-10-20 קמ"ש, אני מפעיל אורות מצוקה (כי לי ברכב אין את זה). גם אם זה לא הכי תורם, להזיק זה בטוח לא (למרות שיש לכך סיבה - שמים לב יותר לאורות מצוקה בכביש מהיר).

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום יצא לי לעשות את זה על כביש 1.

כמובן שהעין במראה לראות מה קורה מאחור ולהפתעתי שתי מכוניות נוספות מאחור הפעילו את המהבהבים.

אולי בכל זאת מתחילים לחדור.

אגב גם ב159 זה מהבהב אוטומטית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...