Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5326 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

גנזך המדינה שחרר לאחרונה סרט הסטורי נוסף ליו טיוב.

בסרט תייר נוסע במכונית "קייזר פרייזר" בצפון הארץ אי שם בשנות החמישים.

רואים הרבה את המכונית אבל בדקה 07:45 התייר פותח את הבגאז' ואז מסתבר שזאת לא סתם קייזר אלא דגם נדיר ומיוחד בשם TRAVELLER שבו הבגאז' נפתח לשני חלקים כמו בתמונה המצורפת.

שאלה: האם הן הורכבו בארץ?

הסרט כאן:

http://www.youtube.com/user/israelarchive?feature=mhee

 

1951-kaiser-traveler-photo-200816-s-429x262.jpg

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם

אני משוכנע שאם רואים מספר רישוי (עוד לא ראיתי את הסרט), יוחאי שנער יוכל לשפוך אור על הנושא.

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

פורסם
גנזך המדינה שחרר לאחרונה סרט הסטורי נוסף ליו טיוב.

בסרט תייר נוסע במכונית "קייזר פרייזר" בצפון הארץ אי שם בשנות החמישים.

רואים הרבה את המכונית אבל בדקה 07:45 התייר פותח את הבגאז' ואז מסתבר שזאת לא סתם קייזר אלא דגם נדיר ומיוחד בשם TRAVELLER שבו הבגאז' נפתח לשני חלקים כמו בתמונה המצורפת.

שאלה: האם הן הורכבו בארץ?

הסרט כאן:

http://www.youtube.com/user/israelarchive?feature=mhee

 

1951-kaiser-traveler-photo-200816-s-429x262.jpg

 

זכורה לי במעורפל תמונה של רכב כזה, שצולמה במפעל בחיפה ב-1951. זה לא אומר כמובן שהורכבה כאן. אנסה לבדוק מחר.

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

פורסם

בקייזר הזה עשו פשרה כואבת במיוחד לטובת תא המטען; העבירו את הגלגל הרזרבי אל מאחורי הנהג(עומד לאורך), בין הדלת האחורית למושב האחורי, שהוצר.

 

גם דגמי קרייזלר ודה-סוטו של תחילת שנות החמישים עשו שימוש בשם טראוולר, למכוניות סדאן 4 דלתות בעלות מושב אחורי מתקפל וגגון סטנדרטי (הגגון הופיע גם על הדה-סוטו סברבן, בעלת בסיס הגלגלים הארוך ושלוש שורות המושבים).

 

וגם BMC עשו שימוש בשם טראוולר, למי שזוכר את דגמי הסטיישן של המיינור.

 

בכלל, בכל הנוגע לשמות תעשיית הרכב לוקה בפלגיאטים אין סופיים, שאפשר לכתוב על זה ספר.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

פורסם
גנזך המדינה שחרר לאחרונה סרט הסטורי נוסף ליו טיוב.

בסרט תייר נוסע במכונית "קייזר פרייזר" בצפון הארץ אי שם בשנות החמישים.

רואים הרבה את המכונית אבל בדקה 07:45 התייר פותח את הבגאז' ואז מסתבר שזאת לא סתם קייזר אלא דגם נדיר ומיוחד בשם TRAVELLER שבו הבגאז' נפתח לשני חלקים כמו בתמונה המצורפת.

שאלה: האם הן הורכבו בארץ?

הסרט כאן:

http://www.youtube.com/user/israelarchive?feature=mhee

 

ראשית, כל הכבוד על הגילוי!

 

הרכב בו מדובר הוא Kaiser Special 4-door Traveler. זהו קייזר נדיר לפי כל קנה מידה. בשנת הדגם 1951 יצרה קייזר-פרייזר (בארה"ב, ובכל מפעלי ההרכבה בחו"ל גם יחד) כ- 43,500 קייזר ספיישל ארבע דלתות, ורק כ- 2,600 קייזר ספיישל טרוולר (אם כי לא הצלחתי למצוא תימוכין למספר גבוה מ- 2,000).

 

הסרט צולם, להערכתי, ב- 1951-1952. הטרוולר נושאת מספר רישוי "במבחן" והיא נשכרה (לכאורה) מ- Sightseeing (לימים מוזגה לתוך יונייטד טורס). אחרי החתימה על מסמכי השכירות, רואים אוטובוס אדום (ליילנד טייגר קאב?) של סייטסיינג חולף ברקע, ומוכיח שפרסום סמוי היה קיים גם ב- 1951.

 

מצ"ב תמונה של טרוולר שצולמה במפעל בחיפה, ב-1951. אלא שזו טרוולר 1950 (או 1949), ובהגדרה מהרכבה אמריקנית.

באשר לטרוולר 1951: ב- 1957 היתה רשומה במשרד התחבורה בישראל רק מכונית אחת כזו, אפורה נושאת מס' רישוי חיפני 79-380, שעברה רישוי רק במאי 1952. יש כמובן אפשרות שזו המכונית הכסופה שבסרט, אם כי כנראה שלעולם לא נדע זאת בוודאות. לפי מספר הזיהוי של 79-380 וסמיכותו למספרים מוכרים אחרים של קייזר חיפניות, נראה שהמדובר בערכה שנשלחה לישראל באפריל 1951 (היצור החל בפועל במהלך אפריל, המפעל נחנך ביוני). הערכתי היא שבקייזר פרייזר לישראל הורכבו 6 או 12 יחידות כאלו בסה"כ (וחמש או אחת-עשרה מהן יוצאו, או נגרעו מהמצבה עד 1957).

Kaiser Special Traveler US 1950.jpg

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

פורסם

תודה על הסרט תודה על המידע המוטורי

 

והדולצ'ה ויטה בבית דולפין בשבי ציון.

 

אכן חתיכת היסטוריה.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

×
×
  • תוכן חדש...