Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעקבות הייעוץ בפורום - קניית פיאט פונטו ספייס


mtk12b
שימו לב! השרשור הזה בן 4776 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אחרי המלצותיכם החלטתי לשקול את הפיאט. אשמח אם תוכלו לעזור לי:

 

הבנתי שהבעיה בפיאט שאם משתמשים בנוזל קירור שלא מתאים זה מאד לא טוב. כשאלך לקנות רכב, בבדיקת מוסך ניתן לבדוק את זה?

מעבר לזה - האם הרכב אמין? והאם זה שהוא 80 כ"ס זה לא מורגש? אני גר בעיר שרובה עליות וירידות. והרכב מיועד לנסיעות ארוכות (פעם בשבועיים נסיעה מהצפון למרכז של כ400-500 קמ"ש הלוך חזור).

 

(השיקול המרכזי לשקול את הפיאט, הוא רצון לרכב חסכוני ואמין...)

 

ולסיום:

כשהתקציב הוא עד 30K, עדיפות אפילו ל25K, ואנחנו רוצים אוטומט, לאיזה דגם לשאוף? וכמה קילומטראז' ייחשב סביר?

 

 

המוני תודות,

מתן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי מכון בדיקה בחולון: יש את "המעבדה" שמפרסמת כאן באתר (נדמה לי שיש גם קופון הנחה לבדיקת רכב בפרסומת) ולמיטב ידיעתי- מקבלת הרבה מחמאות.

 

לגבי דגם: אם אתם מחפשים אוטומט ו-80 כ"ס, כוונו לדגם ה"דיינאמיק" בעל הגיר הרציף, כשהתקציב שלכם יאפשר כנראה לא יותר מאשר כזה משנת 2004, אולי גם 2005, כשהדגם לאחר מתיחת פנים שרובה חיצונית- נושא את סמלי פיאט החדשים, פרונט חדש עם פנסים רחבים יותר שדי מזכיר את הפולו, דשבורד בחציו בצבע קרם וחציו שחור.

אם תרדו בשנתון, אזי בשנת 2003 הדגם נקרא "club", והוא זהה ל"ELX" של שנות 2002-2001, שניהם בעלי גיר אוטומטי רציף עם 80 כ"ס.

ההעדפה האישית שלי היא לדגם לאחר מתיחת הפנים (כלומר- 2004 ומעלה), שנראה קצת יותר עדכני ורענן מבחוץ, אם כי הוא מעט גבולי מבחינת התקציב שלכם. שימו לב שישנם רכבים שנחשבים לשנת מודל 2004, אבל הם לפני מתיחת הפנים. אם זה חשוב לכם, בלוחות המכירה שימו לב לתמונות, בעיקר של הפרונט, אבל גם של פנים הרכב (אם יש כאלה), מכיוון שלא מעט פעמים אנשים מפרסמים את הרכב שלהם כדגם "דיינאמיק" כשהוא לא כזה, או ללא ציון דגם (פשוט "פונטו ספייס") כשהוא "דיינאמיק". תמונת פנים תראה לכם בוודאות מאפיינים כמו צורת התיבה (שהיא אוטומטית "רגילה" ולא רובוטית) וצבע הדשבורד- שזה המאפיין הכי קל לזיהוי, כי הוא ייחודי ל"דיינאמיק".

שימו לב שלאחר מתיחת הפנים ב2004, דגם ה"אקטיב" בעל 60 כ"ס הגיע גם הוא עם תיבה אוטומטית רובוטית, וזה מומלץ פחות, גם מבחינת הכ"ס עבורכם.

מאחר ויצא לי לנסוע מרחקים כדי לראות רכב, רק כדי לגלות שהוא פורסם כ"דיינאמיק" כשהוא למעשה "אקטיב" רובוטי, ההמלצה שלי היא לוודא את זה בשיחת טלפון מקדימה גם אם אתה יוצא קצת נודניק (יצא לי לדבר עם מישהי שלא היתה בטוחה בדגם, וביקשתי ממנה להתאמץ ולוודא את זה איתי מול רשיון הרכב כדי למנוע עוגמת נפש).

 

אגב, מנסיוני העגום: רכבים מחולון ובת-ים- לוודא 5000 פעם בשיחה המקדימה שהם לא סוחרי רכב. בטלפון הם יזדהו כבעל הרכב בשנים האחרונות, אבל בשניה שתגיע הם יתוודו שהם בעצם סוחרי רכב ויקוו שאם כבר הגעת תיתן לזה צ'אנס בכל זאת.

בכלל לא נדבר על אלה שהם סוחרים ומסתירים את זה... אבל אלה שלא מסתירים את זה כשאתה כבר מגיע, הדרך הכי טובה לוודא את הנושא לפני שאתה יוצא מהבית היא להגיד שאתה מגיע מרחוק- חיפה, או ב"ש- ושחשוב לך לוודא שהם לא סוחרי רכב. תגיד אפילו שאם תגיע ותגלה שהם סוחרים, תעשה אחורה-פנה בלי לצאת אפילו מהאוטו, אבל אם הם יתוודו עכשיו- תהיה מוכן לתת לזה צ'אנס (ואז מצידי תטרוק להם את הטלפון).

ולא, הטריק של להתקשר ולהגיד "אני מתקשר בקשר לרכב" כבר מזמן לא עובד. היום יש להם קו נפרד לכל רכב, הם יודעים בדיוק עבור איזה רכב התקשרת...

 

לגבי עליות וירידות: לא ציינת מי ייסע ברכב רוב הזמן ביומיום. אם הנהג, או הנהג+נוסע אחד, אזי ה80 כ"ס יספיקו לגמרי לשימוש יומיומי בעליות ובירידות (גם ה60 כ"ס צולח אותן בגבורה).

אמינות? אל תתפשר על הרכב הראשון שאתה רואה רק כי ההיצע נמוך (ול"דיינאמיק" הוא די נמוך). קנה אך ורק רכב שטופל היטב ובמסירות, והאמינות תיגזר מכך.

קילומטראז': קח ממוצע של 15-20 אלף ק"מ לשנה, ותכפיל במס' השנים. זה בערך הקילומטראז' שצפוי שתמצא, וכמובן שיהיו חריגים למעלה ולמטה. יש את האסכולה שתומכת ב"כמה שפחות קילומטרים- יותר טוב", ויש את האסכולה השניה (ואני בתוכה) שטוענת שהכל תלוי בטיפול ועדיף רכב שנסע הרבה בבינעירוני וטופל היטב ובזמן על פני רכב שנסע נסיעות קצרות ולא הגיע לטמפ' עבודה, וגם לא טופל בזמן כי "בקושי נסעו בו".

 

לגבי נוזל קירור- בבדיקה במכון לא בודקים את זה, במוסך- אולי כן. אם הרכב טופל במורשה כל חייו- אתה יכול להיות רגוע לגבי זה, אם לא במורשה ויש חשבונית מסודרת- אפשר אולי לראות בחשבונית או לברר טלפונית במוסך המטפל. אולי אחרים יוכלו לעזור לך בזה יותר ממני...

 

בקיצור- שיהיה בהצלחה, עכשיו הזמן להשקיע בחיפושים, לקחת הרבה אויר ולהצטייד בהרבה מאוד סבלנות (כי כשמאבדים אותה- מתחילים לעשות טעויות).

מתניידת בפג'ו 206 1.4 ידנית שנת 2004 ( 1 2 3 4 5 )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזו תגובה מפורטת, המון תודה רבה!!

 

מה שמצאתי בינתיים - 2005, 80K בקילומטראז', דינמיק ונשמע אמין.

כמובן שאקח אותו לבדיקה במוסך. ההצעה שהיתה לי מחולון התבררה באמת כסוחר (באתי במיוחד מהצפון (הצפוני יותר)), וקשה לתאר כמה התעצבנתי. תודה על התובנות.

 

לגבי הדגם עצמו - אם הוא שמור וטופל כראוי, האם הוא אמין?

 

לא יודע למה תמיד אנשים אומרים "לא פיאט"...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שאומר "לא פיאט" הוא בד"כ מישהו שנכווה מאחת כזו בעבר (רכב נפוץ, היו הרבה כאלה והרבה שנכוו מהן, כמו שיש הרבה שנכוו מטויוטה או מאזדה או סובארו).

 

כמו כן, קמצנים הם מגזר שכנראה סובל מאוד מפיאטים, כי הרכב הזה רגיש להזנחה והוא אוהב פלאגים מקוריים, חלקי חילוף מקוריים ונוזל קירור מיוחד. תתקמצן על אחד מהפרמטרים האלה, תתחיל לאכול חסה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נוזל קירור אתה יכול לבדוק בעצמך,בשנה מסוימת פיאט עברו לפארפלו אדום,בישנים יותר היה כחול,אתה יכול לבדוק מה יש במיכל העיבוי,אם יש נוזל קירור רגיל,גם לא נורא,אם הרכב שמור,וליתר ביטחון אתה יכול לעשות ניקוי רדיאטור ולמלא פאפרלו.

לא הייתי פוסל רכב שמור רק בגלל זה.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממליץ מאוד על מכון הבדיקה "המעבדה",בדקתי שם רכב שבוע שעבר והבדיקה קפדנית ומעמיקה הרבה יותר מאשר מכונים אחרים שביקרתי בהם!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4776 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...