Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5389 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

למיטב ידיעתי התיבה האוטומטית במצב D מכוונת להעביר הילוכים בצורה החסכונית ביותר.

הטיפטרוניק זה לנהיגה עם אופי ספורטיבי ולבלימה בכח המנוע ע"י הורדת הילוכים.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

אולי ההפך הוא הנכון, קרוב לוודאי (בנהיגה סטנדרטית בלבד) שאם תנהג בצב טיפטרוניק תבזבז יותר דלק, כי במצב אוטומט הגיר יודע מתי הנקודה האופטימלית שלו להחלפת הילוך.

למרות שאם תשים בטיפטרוניק ולא תנהג כמו ביום יום אלא תחשוב על חסכון בדלק בלבד ולפי זה תתאים את הסל"ד לדרישה שלך לצריכת דלק נמוכה, מאמין שכן תחסוך, אבל זה יהיה לא פרקטי לנהוג כך לאורך זמן.

פורסם

נהיגה עם טיפ טרוניק היא דבר טוב כאשר המודעות לשימוש בו היא המשכית, מניסיוני, ואני נוהג הרבה עם טיפטרוניק על מנת לחסוך בדלק, מספיק לשכוח פעם אחת ולא משנה מה הסיבה, כי אתה נמצא המצב ידני, וכבר הפסדת חלק גדול מהיתרונות של השימוש בו, לכן תמיד יהי נכון , לכל סוג רכב ותיבות הילוכים לנהוג כמוסבר בקישור הבא http://www.parsham.co.il/indix2.php?di=1682&lang=HEB

אני לא יודע על איזה רכב אתה מדבר , אבל ברכב שלי יש תיבה חכמה ( מאוד) אשר מתנהלת עם הנהג לפי הצורה בה הוא פותח את הנסיעה C5 דור ראשון והטיפטרוניק לא מאפשר לעשות טעויות מעבר לגבול התנהגות המנוע.:idea:

כדור הארץ הולך ונכחד, רק אנו יכולים להצילו :conf:

פורסם

אני לא יודע על איזה רכב אתה מדבר , אבל ברכב שלי יש תיבה חכמה ( מאוד) אשר מתנהלת עם הנהג לפי הצורה בה הוא פותח את הנסיעה C5 דור ראשון והטיפטרוניק לא מאפשר לעשות טעויות מעבר לגבול התנהגות המנוע.:idea:

 

יש ברכב שלך את אחת מתיבת ההילוכים האוטומטיות הכי מקוללות בתעשיית הרכב, הלא היא ה-AL4, השם ייקום שמנה.

 

תריץ עליה חיפוש, תגלה כמה היא חכמה וכייפית לשימוש.

 

אתם לא יכולים לחסוך דלק עם הטיפטרוניק מהסיבה שבמצב אוטומטי הגיר מבצע העברות הילוכים בנקודה האופטימלית מבחינת שמירה על חסכון בדלק ושמירה על רצועת כח סבירה.

אם תשתמשו בטיפטרוניק ותעבירו הילוך מוקדם מדי הרכב יכנס להילוך הבא הסלד נמוך מדי ויאמץ את המנוע, כלומר יבזבז יותר דלק, אם תעבירו מאוחר מדי שוב תבזבזו דלק.

אז מה ההגיון בלנהוג בטיפטרוניק אם אתם גם ככה רוצים להעביר הילוך באותו סלד שההילוך היה מועבר גם ככה במצב אוטומטי מלא?

 

אגב, מצב טיפטרוניק לא הופך את התיבה שלכם למדנית מבחינת חסכוניות דלק, זו עדיין תיבה אוטומטית, פשוט אין לכם קלאץ׳.

ואני אפילו לא מדבר על רכבים כמו ב.מ.וו שמעבר לשימוש בטיפטרוניק מתבצע במצב ספורט מה שמיידית מעלה לכם את הצריכת דלק.

 

דבר אחרון, כל תיבת הילוכים אוטומטית (קרי-גם טיפטרוניק) שומרת אותך במגבלות המנוע, על זה אחראי הניתוק הצתה, הוא לא יאפשר לך ״לעשות מה שאתה רוצה בטיפטרוניק״, לא תוכל בטיפטרוניק להעביר הילוכים ב-10000 סלד, יתרה מכך, ברוב התיבות טיפטרוניק במידה ולא תעביר הילוך בהגיעך לקו האדום- התיבה תבצע זאת אוטומטית עבורך.

הסייג לכך זה רכבים יותר ספורטיביים שבהם לעיתים התיבה לא תעביר הילוך גם אם אתה בקו האדום אלא תתן לך את האפשרות להחליט מתי להעביר את ההילוך (כמובן שמגבלת המנתק לא מתבטלת ושומרת על המנוע).

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם
יש ברכב שלך את אחת מתיבת ההילוכים האוטומטיות הכי מקוללות בתעשיית הרכב, הלא היא ה-AL4, השם ייקום שמנה.

 

תריץ עליה חיפוש, תגלה כמה היא חכמה וכייפית לשימוש.

 

אתם לא יכולים לחסוך דלק עם הטיפטרוניק מהסיבה שבמצב אוטומטי הגיר מבצע העברות הילוכים בנקודה האופטימלית מבחינת שמירה על חסכון בדלק ושמירה על רצועת כח סבירה.

אם תשתמשו בטיפטרוניק ותעבירו הילוך מוקדם מדי הרכב יכנס להילוך הבא הסלד נמוך מדי ויאמץ את המנוע, כלומר יבזבז יותר דלק, אם תעבירו מאוחר מדי שוב תבזבזו דלק.

אז מה ההגיון בלנהוג בטיפטרוניק אם אתם גם ככה רוצים להעביר הילוך באותו סלד שההילוך היה מועבר גם ככה במצב אוטומטי מלא?

 

אגב, מצב טיפטרוניק לא הופך את התיבה שלכם למדנית מבחינת חסכוניות דלק, זו עדיין תיבה אוטומטית, פשוט אין לכם קלאץ׳.

ואני אפילו לא מדבר על רכבים כמו ב.מ.וו שמעבר לשימוש בטיפטרוניק מתבצע במצב ספורט מה שמיידית מעלה לכם את הצריכת דלק.

 

דבר אחרון, כל תיבת הילוכים אוטומטית (קרי-גם טיפטרוניק) שומרת אותך במגבלות המנוע, על זה אחראי הניתוק הצתה, הוא לא יאפשר לך ״לעשות מה שאתה רוצה בטיפטרוניק״, לא תוכל בטיפטרוניק להעביר הילוכים ב-10000 סלד, יתרה מכך, ברוב התיבות טיפטרוניק במידה ולא תעביר הילוך בהגיעך לקו האדום- התיבה תבצע זאת אוטומטית עבורך.

הסייג לכך זה רכבים יותר ספורטיביים שבהם לעיתים התיבה לא תעביר הילוך גם אם אתה בקו האדום אלא תתן לך את האפשרות להחליט מתי להעביר את ההילוך (כמובן שמגבלת המנתק לא מתבטלת ושומרת על המנוע).

 

 

תודה רבה על ההסבר.

אפשר לנעול.

פורסם
יש ברכב שלך את אחת מתיבת ההילוכים האוטומטיות הכי מקוללות בתעשיית הרכב, הלא היא ה-AL4, השם ייקום שמנה.

 

תריץ עליה חיפוש, תגלה כמה היא חכמה וכייפית לשימוש.

 

אתם לא יכולים לחסוך דלק עם הטיפטרוניק מהסיבה שבמצב אוטומטי הגיר מבצע העברות הילוכים בנקודה האופטימלית מבחינת שמירה על חסכון בדלק ושמירה על רצועת כח סבירה.

אם תשתמשו בטיפטרוניק ותעבירו הילוך מוקדם מדי הרכב יכנס להילוך הבא הסלד נמוך מדי ויאמץ את המנוע, כלומר יבזבז יותר דלק, אם תעבירו מאוחר מדי שוב תבזבזו דלק.

אז מה ההגיון בלנהוג בטיפטרוניק אם אתם גם ככה רוצים להעביר הילוך באותו סלד שההילוך היה מועבר גם ככה במצב אוטומטי מלא?

 

אגב, מצב טיפטרוניק לא הופך את התיבה שלכם למדנית מבחינת חסכוניות דלק, זו עדיין תיבה אוטומטית, פשוט אין לכם קלאץ׳.

ואני אפילו לא מדבר על רכבים כמו ב.מ.וו שמעבר לשימוש בטיפטרוניק מתבצע במצב ספורט מה שמיידית מעלה לכם את הצריכת דלק.

 

דבר אחרון, כל תיבת הילוכים אוטומטית (קרי-גם טיפטרוניק) שומרת אותך במגבלות המנוע, על זה אחראי הניתוק הצתה, הוא לא יאפשר לך ״לעשות מה שאתה רוצה בטיפטרוניק״, לא תוכל בטיפטרוניק להעביר הילוכים ב-10000 סלד, יתרה מכך, ברוב התיבות טיפטרוניק במידה ולא תעביר הילוך בהגיעך לקו האדום- התיבה תבצע זאת אוטומטית עבורך.

הסייג לכך זה רכבים יותר ספורטיביים שבהם לעיתים התיבה לא תעביר הילוך גם אם אתה בקו האדום אלא תתן לך את האפשרות להחליט מתי להעביר את ההילוך (כמובן שמגבלת המנתק לא מתבטלת ושומרת על המנוע).

אתה בהחלט צודק בהרבה דברים שכתבת , כולל הבעייתיות של AL4 , זה מה יש,, לא כל כך מסכים איתך לגבי החוסר נחיצות של הטיפטרוניק וחיסכון, ולא אעריך , למעט שעדיין מסכים כי כדי להגיע לתוצאות טובות , צריך להשאר עירני עם השיטה, שיכחה תהפוך את השימוש בטיפטרוניק ללא יעילה.:roll:

כדור הארץ הולך ונכחד, רק אנו יכולים להצילו :conf:

פורסם
דבר אחרון, כל תיבת הילוכים אוטומטית (קרי-גם טיפטרוניק) שומרת אותך במגבלות המנוע, על זה אחראי הניתוק הצתה, הוא לא יאפשר לך ״לעשות מה שאתה רוצה בטיפטרוניק״, לא תוכל בטיפטרוניק להעביר הילוכים ב-10000 סלד, יתרה מכך, ברוב התיבות טיפטרוניק במידה ולא תעביר הילוך בהגיעך לקו האדום- התיבה תבצע זאת אוטומטית עבורך.

הסייג לכך זה רכבים יותר ספורטיביים שבהם לעיתים התיבה לא תעביר הילוך גם אם אתה בקו האדום אלא תתן לך את האפשרות להחליט מתי להעביר את ההילוך (כמובן שמגבלת המנתק לא מתבטלת ושומרת על המנוע).

 

מה שהוא התכוון לומר זה שהתיבה לא מאפשרת להוריד להילוך נמוך מידי. המנתק לא ישמור עליך מזה.

פורסם

אתם שוכחים נקודה חשובה: התיבה "יודעת" להעביר הילוך בתזמון המיטבי לצורך חסכון בדלק ביחס לפעולת המנוע באותו רגע נתון, אבל היא אינה "יודעת" את מצב התנועה והדרך ממול ולכן עלולה לשנות את יחס ההעברה (להעלות\להוריד הילוך) ברגע הכי פחות מתאים, כמו לפני האטה עקב מצב התנועה ממול.

 

לכן, יש אנשים שממליצים לנהוג בתיבות אוטומטיות בנהיגה עירונית צפופה, כאשר התיבה קבועה בהילוך שני (או הילוך אחר המתאים לתנאים) ולהשתדל להימנע מעצירות שיגרמו ליציאה מטווח הסל"ד היעיל. צריך גם לזכור שנהיגה חסכונית אמורה לחסוך גם בצריכת דלק אבל גם בשחיקת מכלולים, וכמובן אף פעם לא כפשרה על בטיחות. לרוב, שלושת הקריטריונים הולכים יד ביד.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
לא כל כך מסכים איתך לגבי החוסר נחיצות של הטיפטרוניק וחיסכון:roll:

 

 

 

לא אמרתי שהטיפטרוניק לא נחוץ, אמרתי שהוא לא באמת יחסוך לך דלק.

בוא נגיד את זה אחרת:

כל יצרנית רכב אוהבת ״להתהדר״ בצריכת הדלק של רכביה, ועדיין, יצא לך לראות בנתונים טכניים של איזשהו רכב שיש הפרדה:

צריכת דלק בטיפטרוניק בתפעול אוטומטי

צריכת דלק בטיפטרוניק בתפעול ידני

 

ברור שלא למרות שאם בטיפטרוניק בתפעול ידני היה חוסך דלק כל יצרנית היתה מציינת את זה, אבל אתם מפספסים את הנקודה הבסיסית:

תיבת הילוכים טיפטרוניק הינה תיבה אוטומטית לכל דבר ועניין, גם כאשר אתם מתפעלים את ההילוכים ידנית זו עדיין תיבה אוטומטית .

 

מה שהוא התכוון לומר זה שהתיבה לא מאפשרת להוריד להילוך נמוך מידי. המנתק לא ישמור עליך מזה.

 

אכן לא נגעתי בכך, רוב התיבות המודרניות לא יאפשרו הורדת ״יתר״ של הילוך.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

בפיג'ו שלי יש טיפטרוניק והוא לא באמת חוסך כסף,

זה נותן רק יותר חווית נהיגה כיפית וספורטיבית....

אבל בחיסכון של דלק ממש לא, הוא רק חוסך ברקסים ע"י הורדת הילוכים כמו שציינו פה

×
×
  • תוכן חדש...