Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5616 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מבחינתי הרכב בר קניה מכיוון שמבחינת שלדה הוא נקי. כל שאר התקלות הם מכאניות וניתן לתקן אותם ע"י $$$ (בניגוד לתאונות).

אני הייתי מנסה להתקרב איתו כמה שיותר לכיוון ה-20K ש"ח, יש לך פה סיכוי גבוהה להכנס לשיפוץ מנוע בעתיד הקרוב (סיפור שיעלה לך לפחות 5K ש"ח) וזה לפני כל התקלו האחרות (בולמים, צמיגים, וישרים וכו') שגם אותם יעלה לתקן לא מעט כסף.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם

זה שהשלדה נקייה זה יפה אבל זה לא בהכרח אומר שהרכב בר קנייה.לדעת שהרכב מוזנח (מה שמשתמע מהבדיקה) ולקנות בכ"ז זה להכניס ראש בריא למיטה חולה.

אני חושב שכדאי לבדוק את הרכב במוסך כדי לברור את הכסת"חים מהליקויים האמיתיים ולקבל אינדיקציה אמיתית לגבי המצב המכני.

הבדיקה לא יפה במיוחד, אבל יכול להיות שהמצב האמיתי לא כזה שחור.

V5

פורסם

ניסיתי בסוף להוריד את המחיר ל25 אלף ש"ח אחרי התייעצות עם עוד כמה מוסכים, ועם דוד שמבין. לא צלח. האוטו מבוטל.

 

כמה מסקנות מהפרשה הזאת:

 

-האמינות של מכוני הבדיקה ירדה בעיניי. לפחות אלו שנקראים "קומפיוטסט" והכיסוי תחת המגעיל שלהם. לא עושה אצלהם יותר שום בדיקה.

-כסף זה לא צחוק. הנה, הלך לי עכשיו 500 שקל על בדיקה. הבנאדם התחייב להתחלק איתי חצי חצי במידה וימצאו תקלות בשלדה, גיר, ומנוע שמנעו ממני לקנות את האוטו. אחרי שהוא ראה את התוצאות הוא שכח מכל מה שאמר ושינה גרסאות. סה"כ, בעייה שלי שלא התעקשתי להחתים אותו על זכרון דברים. הבנאדם יצא זבל, וזה מביא אותי לסעיף הבא:

-כשמגיעים לעניין כספי, אין חברים, אין דודים, אין מכרים, ואין אנשים. יש בהמות. וכמו בעולם הבהמות, רק החזק שורד. רק שאצלנו זה שינה גרסה. קוראים לזה הישראלי החרטטן. (ואני לא מדבר רק על המקרה הספציפי הזה)

 

אני מאוד שמח שבסופו של דבר אחרי קצת לחץ על המוכר, האמת יצא לאור, והבנתי שיש לי עסק עם בנאדם שהייתי מאוד מצטער אם הייתי קונה ממנו את האוטו בדיעבד.

אז במקרה הכי גרוע הפסדתי 500 שקל, כמה ימים של עבודה, והרבה עצבים. לפחות נשאר לי בכיס 30 אלף ש"ח.

פורסם

אנשים לא הגונים יש מכל העדות וכל המגזרים.

אתה בעצמך כותב שזה מגיע לכסף, אין אף אחד, ואתה היחיד שנאמן לעצמך.

בקשר להתחייבות בבדיקה, אנשים רבים לא יתחייבו לך, כיוון שאף אחד לא יודע מה יכול

לצאת בבדיקה, ויכול להיות שמכון אחד יוציא את הרכב עם טופס שחור משחור, והשני

רק עם כמה הערות בעלות משמעות נמוכה.

תגיד תודה שכאן נגמר הסיפור. עלויות בדיקה זה חלק מהוצאות הקניה, ובגלל זה

יש כאלה שקודם לוקחים למוסך/חבר מכונאי/פחח, שיבדקו בכלליות את הרכב אם בכלל

זה שווה בדיקה.

על פניו הרכב לא נראה במצב יותר מידי טוב, ובעיקר המנוע והקלאץ' נראים במצב לא טוב בכלל.

פורסם

מניסיון אישי ברכישת רכבים ישנים.

-קודם כל, שמח שדמי הלימוד שלך יצאו כאלה זולים. בהתחשב בכך שזה לא יהיה הרכב היחיד שתרכוש כל החיים שלך אז מחיר הלמידה וההתנסות יצא לך נמוך.

-רכב בן 10 אין טעם לבדוק במכון, מרוב כסת"חים לא ניתן להבין מהו מצבו האמיתי של הרכב. עדיף לבדוק במוסך מתמחה (ולבצע בדיקה ממוחשבת על הדרך) לכל התקלות המכניות/אלקטרוניות ולקבל הצעת מחיר לתיקונם. אצל פחח ניתן לבדוק נזקי פח/שלדה.

-בעבודה שלי ניתקלתי מספר פעמים בתופעה בה רוסים/עולים חדשים מכל מיני מדינות "לא הבינו" משהו שלא רצו להבין ובחרו בפתרון הקל יותר:? לביצוע. לכן מאוד רצוי להעלות את הדברים על הכתב כדי להמנע ממצבים אלה.

פורסם

מתנצל על השפה הגזענית, נכתב מתוך כעס, ולא אחזור על זה שנית.

 

אנשים לא הגונים יש מכל העדות וכל המגזרים.

אתה בעצמך כותב שזה מגיע לכסף, אין אף אחד, ואתה היחיד שנאמן לעצמך.

בקשר להתחייבות בבדיקה, אנשים רבים לא יתחייבו לך, כיוון שאף אחד לא יודע מה יכול

לצאת בבדיקה, ויכול להיות שמכון אחד יוציא את הרכב עם טופס שחור משחור, והשני

רק עם כמה הערות בעלות משמעות נמוכה.

תגיד תודה שכאן נגמר הסיפור. עלויות בדיקה זה חלק מהוצאות הקניה, ובגלל זה

יש כאלה שקודם לוקחים למוסך/חבר מכונאי/פחח, שיבדקו בכלליות את הרכב אם בכלל

זה שווה בדיקה.

על פניו הרכב לא נראה במצב יותר מידי טוב, ובעיקר המנוע והקלאץ' נראים במצב לא טוב בכלל.

 

ומצד שני כשאני מקציב 30 אלף ש"ח לקניית רכב, אני מעדיף לדעת מה המצב המכני שלו. והנה, למדתי שזה לא שחור על גבי לבן, ומנסה גם להבין מה עדיף עכשיו לעשות עם הרכבים הבאים שארצה לבדוק.

 

האם מוסך מורשה יתן בדיקה יותר עניינית ? עד כמה אפשר לסמוך עליהם?

 

מניסיון אישי ברכישת רכבים ישנים.

-קודם כל, שמח שדמי הלימוד שלך יצאו כאלה זולים. בהתחשב בכך שזה לא יהיה הרכב היחיד שתרכוש כל החיים שלך אז מחיר הלמידה וההתנסות יצא לך נמוך.

-רכב בן 10 אין טעם לבדוק במכון, מרוב כסת"חים לא ניתן להבין מהו מצבו האמיתי של הרכב. עדיף לבדוק במוסך מתמחה (ולבצע בדיקה ממוחשבת על הדרך) לכל התקלות המכניות/אלקטרוניות ולקבל הצעת מחיר לתיקונם. אצל פחח ניתן לבדוק נזקי פח/שלדה.

-בעבודה שלי ניתקלתי מספר פעמים בתופעה בה רוסים/עולים חדשים מכל מיני מדינות "לא הבינו" משהו שלא רצו להבין ובחרו בפתרון הקל יותר:? לביצוע. לכן מאוד רצוי להעלות את הדברים על הכתב כדי להמנע ממצבים אלה.

 

2002 זה בן 9, אוטוטו 10 :? (במקרה הספציפי הזה מדובר ברכב שעלה לכביש בספטמבר 2001)

ו..כן, אני גם שמח שנפלתי פה "רק" ב500 ש"ח. כנראה שזה יכל להיות הרבה יותר מזה אם הייתי נשאר פזיז וחסר אחריות.

 

רק רציתי לומר לכם חבר'ה עזרתם לי המון עם העניין של ניתוח הבדיקות ואתם חלק גדול מההחלטה הסופית שנלקחה.

 

ועכשיו למקרים הבאים:

-לא יותר קומפיוטסט?

-אז מה כן? לחלק את זה לכמה מקומות? פחח, חשמלאי, ומכונאי? עדיף לי כמה שפחות כאב ראש בנושא, אבל גם האמינות.

אז איפה האיזון פה?

פורסם

-לא יותר קומפיוטסט?

לא ואין צורך. בדוק בדביקים בהתחלת הפורום כיצד לבצע בדיקה ראשונית לבד ולאחר שהרכב עבר בדיקה זו לשביעות רצונך אז תמשיך הלאה.

-אז מה כן? לחלק את זה לכמה מקומות? פחח, חשמלאי, ומכונאי? עדיף לי כמה שפחות כאב ראש בנושא, אבל גם האמינות.

שני מקומות בלבד. הראשון הוא במוסך מתמחה לביצוע בדיקה רגילה וממוחשבת ולקבלת הצעת מחיר לתיקונים (ד"א, על "מוסך רון" אשר חבר בפורום ומטפל ברכבי VAG שמעתי רק ביקורות חיוביות). השני הוא אצל הפחח לבדיקת נזקי פח/שלדה. עלות שתי הבדיקות ביחד תעלה פחות מ 500 ש"ח (לפחות כך זה במרצדס)

האם מוסך מורשה יתן בדיקה יותר עניינית ? עד כמה אפשר לסמוך עליהם?

מוסך מקצועי בעל מוניטין יבצע בדיקה יותר עמוקה ממכון בדיקה מיכוון שהניסיון והכלים שלו עדיפים בהרבה על מגון כללי. אני בטוח כי האינטרס שלהם הוא למצוא תקלות כך שתוכל לסמוך עליהם שיחפשו.

×
×
  • תוכן חדש...