Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

השיפוץ של האופנוע החל (suzuki gn 250)


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5649 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום. אומנם לא אספנות אבל זה חלק מהאוסף שלי, אולי יעניין אותכם.

אתחיל בהקדמה, כבר כמה שנים שאני משתעשע עם עצמי, האם אני יכול לשפץ ולבנות אופנוע על פי הטעם שלי.

החלטתי לנסות בקטן (הGN לא הקטן ביותר).

באמצעות רתכת, דיסק וכמה חלקים, כולל מנוע של דיאלים בניתי מיני בייק. (תמונה 1 מצורפת).

לאחר מכן, חבר אהב אותו. ובניתי עוד אחד מיני בייק כזה עם אותה שלדה בסיסית. (תמונה 2 מצורפת).

כמה מאות של ק"מ העידו שחוזק הריתוך מחזיק (ואני רגוע, פעלתי על פי הספר וחשבתי את חוזק הריתוך הדרוש).

את הGN קניתי לפני כ5 שנים, אני אוהב את המותג סוזוקי, למעשה היו לי רק אופנועי סוזוקי (TS50, BANDIT400).

התאהבתי בGN. נסעתי עליו בכל חלקי ארצנו הקטנה, ממש מכונה כלבבי :) עוד זוכר את הסל"ד הנמוך בעליות ירושלים8)

את האופנוע העמדתי לפני כשנה וחצי בגלל רעשים שהקאמשפט החל לעשות:cry:

לצערי עברתי אירוע טרגי, וסבא שלי ז"ל נפטר בשיבה טובה גיל 91וחצי.

הוא היה חולה אופנועים, בשנות ה60-50 היו לו כמה כלים (יאבה 350, איז' 600).

מאז שהייתי ילד חכתי לעלות על המכונה הזאת.

הזיכרון המתוק שלי הוא שהרכבתי איתי ביחד את סבא שלי כשהוא היה בן 90, אומנם הלך על הליכון אבל כשהוא עלה על האופנוע, הניצוץ של הנפש הצעירה היה לו בעיניים.

אז החלטתי לשפץ את האופנוע כזכר לסבא שלי.

אני עובד ביחד עם מעצב גרפי, הסגנון של האופנוע יהיה כמו אופנועים מתקופת מלחמת העולם השנייה.

מעבר לזה לא אפרט, למנוע עין הרע (אני מאמין :evil: ).

השלדה ערומה עברה ניקוי עם מים וסבון להוריד את כל האבק, ונפט להוריד את כל הגריז.

אתן לתמונות לדבר בעד עצמן, אשתדל לעדכן בתמונות את מהלך הבנייה והשיפוץ.

ערב טוב

n1045630611_180409_2475.jpg

11553_1208605387911_1611999166_536424_5559953_n.jpg

DSC00082.jpg

DSC00084.jpg

DSC00087.jpg

DSC00088.jpg

DSC00089.jpg

חבר הפורום רמי מינץ נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך.

 

DFC

פורסם

פוריקט מדהים לאופנוע זהה נעשה ע"י אמיר רדוץ ממוסך רמזור בי-ם.

אחד העבודות הכי יפות שנעשו בארץ, כפי שבדרך כלל יוצאות מבית מדרשו של אמיר!

מומלץ לך להגיע לשם להתרשם-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

פורסם

היום המשכתי.

פרקתי ופתחתי את הבלמים האחוריים. נקיתי את הדראם מבפנים באמצעות נפט.

את הגלגל"ש נקיתי באמצעות מסיר שומנים, על מנת להוריד את הגריז והבוץ.

העברתי סמרטוט על הגאנט האחורי.

לאחר מכן הרכבתי את הזרוע האחורית לגלגל וחזקתי.

שטפתי את הבולמים האחוריים (וגליתי שיש צורך להחליף תותבים).

פרקתי את הבלם הקדמי, בדקתי את הרפידות, והן נראות תקינות.

שוב פעם באמצעות נפט וסבון שטפתי את הגלגל הקדמי ואת הבולמ"ז הקדמיים.

שטפתי את המשלוש העליון והתחתון, והרכבתי את המשולש התחתון על הטלסקופים.

DSC00092.jpg

DSC00093.jpg

DSC00094.jpg

DSC00095.jpg

DSC00096.jpg

DSC00097.jpg

DSC00098.jpg

DSC00103.jpg

חבר הפורום רמי מינץ נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך.

 

DFC

פורסם

לאחר שהמתלה האחורי שלם, באמצעות ציר חברתי אותו לשלדה, וקבעתי אותו באמצעות הבולמים.

את המשולש התחתון עם המיסב התחתון הכנסתי לצוואר השלדה, מעליו הגיע המיסב העליון.

באמצעות אום סגירה קבעתי את המשולש התחתון לצוואר. המשולש העליון הורכב מעליהם.

והנה קבלתי "שלדה מתגלגלת":-D

ההמשך יבוא.

DSC00099.jpg

DSC00100.jpg

DSC00101.jpg

DSC00102.jpg

DSC00104.jpg

חבר הפורום רמי מינץ נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך.

 

DFC

פורסם

אספתי את המנוע מהמחסן.

הבלוק מלוכלך ולכן עבר ניקוי לקראת צביעה.

ניתן לראות שהבוכנה מפויחת, אבל המידה בחצאית הבוכנה תקינה. לכן רק אלטש אותה.

את טבעות הבוכנה חלצתי ואני אחליף אותם. ואנקה את חריציי הטבעות.

מכסה ראש המנוע עבר ניקוי, ניתן לראות שהמיסב הראשי שחוק ולכן אני אחליף אותו.

גל הזיזים עבר בדיקת מדידה על הזיז, ובצוואר והוא עומד בנתון יצרן.

פרקתי וניקיתי את מותחן השרשרת.

לצערי בזמן הוצאת אוזן תומך של כבל הסל"ד האוזן נשברה, אז אנסה להשיג אחת חדשה.

את הצלינדר והראש השארתי להשרייה.

השסתומים מפויחים, לכן אעשה להם רק שלייף.

את הצלינדר אקח ביום ראשון לסדנה על מנת למדוד הפרש אובליות.

שבת שלום

DSC00105.jpg

DSC00110.jpg

DSC00109.jpg

DSC00112.jpg

DSC00114.jpg

DSC00115.jpg

DSC00116.jpg

DSC00118.jpg

חבר הפורום רמי מינץ נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך.

 

DFC

פורסם

מה זה "הסדנה" מי עושה מדידות לצלינדר ושלייף שסתומים

אם אפשר קצת יותר מידע כי גם אני מתכנן לפתוח מנוע בטריומף

איציק

פורסם

אהלן , סחטיין על העבודה.

יש לי שני גלגלי שיניים ושרשרת של DR250 להבנתי הם אמורים להתאים.

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

פורסם
מה זה "הסדנה" מי עושה מדידות לצלינדר ושלייף שסתומים

אם אפשר קצת יותר מידע כי גם אני מתכנן לפתוח מנוע בטריומף

איציק

 

"הסדנה"

מקום שיש בו כלים יעודיים כמו אינדיקטור חוגן, ומיקרומטר בעל תווך מדידה שמתאים לקוטר של הצלינדר והבוכנה.

לצערי אין לי את הכלים בללו.

אבל במכללה שלמדתי בה, ישנה סדנה שיש בה את הכלים האלו. הרמתי טלפון למורה ואני תיאמתי איתו יום ושעה שאוכל להגיע למכללה ולבצע את המדידות האלו. למקרה שזה לא יסתדר לי, כרגע אני עושה קורס הכנה למ"מ וגם שם יש את הכלים האלו.

ברמה העקרונית הרבה מהמוסכים של היום לא מבצעים אוברולים ובכלל לא מבצעים מדידות כאלו.

אני מצרף 2 מסמכים שמסבירים איך לבצע את המדידות האלו, אם לא יהיה כ"כ ברור תשאל ואשמח להסביר.

 

לגבי שלייף שסתומים.

מי שמבצע דבר כזה, היא בד"כ סדנה או מוסך ותיק שמחזיק כלים יעודיים לכך. אם מבחינה של השסתום ומדידותיו הוא תקין ואין צורך בחריטה או כירסום. אפשר גם לעשות לבד בבית באמצעות משחת ליטוש (משחה דומה לזאת שמבצעים החלקת מעברים- פורטינג), מקל נצמד בעל גומית בצמדה. חכמים ממני כתבו את זה כבר לכן אני מצרף מספר מסמכים שסרקתי מספר שיותר מבוגר ממני כפליים, שמסכם ומסביר את הנושא הזה. אם יהיו עוד שאלות תשאל ואשתדל לעזור.

 

הסורק בחר שלא לעבוד, אז צלמתי את המסמכים.

 

אהלן , סחטיין על העבודה.

יש לי שני גלגלי שיניים ושרשרת של DR250 להבנתי הם אמורים להתאים.

 

תודה:oops:

ממה שאני זוכר, הDR250 והGN250 חולקים את אותו המנוע. אבל אני חושב שהגלגלש"ים בעלי יחסי העברה שונים, יהיה ממש מגניב אם תגיד איזה מספר כתוב על הגלגל"ש או שתספור אם אין מספר, לא יפריע לי סט גלגלש"ים שונה. השרשרת ארוכה יותר בDR 250.

פעם נסיתי לשדך מזלג אחורי של DR350 לGN אבל ירדתי מזה:cry:

DSC00130.jpg

DSC00131.jpg

DSC00132.jpg

DSC00133.jpg

DSC00134.jpg

DSC00135.jpg

DSC00136.jpg

חבר הפורום רמי מינץ נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך.

 

DFC

פורסם

המשך להסבר על ליטוש שסתומים ובדיקת הליטוש.

DSC00137.jpg

DSC00138.jpg

DSC00139.jpg

DSC00140.jpg

חבר הפורום רמי מינץ נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך.

 

DFC

פורסם

אם אני זוכר נכון 42 ו15, אני אבדוק כשאגיע הביתה .

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

פורסם

תחנה ראשונה: הסדנה

מדדתי את הצלינדר:

הפרש קוניות 0.02 מ"מ כמעט ואין מדרגה לחלל בית השריפה.

הפרש אובליות 0.03 .

נתונים מעולים לאופנוע בן 18 שעבר כ250 אלף קילומטר.

יצאתי מבסוט מהסדנה!

 

תחנה שניה: מוסך אופנועים

כייון שקשת שחרור השסתום שיש לי היא של רכב, ולא הצלחתי למצוא קשת קטנה נגשתי למוסך אופנועים ושם תמורת תשלום סמלי שחררו עבורי את השסתומים. תודה רבה לדוקטור נועם מנגר סייקל:-P

אפילו מצאתי כידון שהוא טיפה עקום, אבל מעולה עבורי, כיוון שאני בונה כידון גבוה מ2 כידונים.

 

תחנה שלישי: (המצדוד אחר הקרבורונדום)

זה היה ממש קשה, אבל בסופו של דבר מצאתי משחת ליטוש מסוג קרבורונדום, העשויה מפסולות יהלומים.

לאחר מכן יצאה נשמתי מלחפש מקל ליטוש, המקל שיש לי הוא בקוטר 18 מ"מ ואני צריך 8.

לא היססתי לרגע, נכנסתי לחנות צעצועים וקניתי אקדח קטן עם חצים נדבקים. הפלא ופלא הם בדיוק בקוטר המתאים :)

הצטיידתי גם כן ב2 ספריי מאייד להורדת הפיח במעברי הראש. והמשחה תשמש אותי גם כן להחלקת מעברים בראש ע"ע פורטינג.

 

אני רצוץ ועייף, אבל את הכידון הייתי חייב להרכיב על השלדה המתגלגלת.

ועכשיו אני כבר יכול לרדת ירידות:)

יום טוב, שבוע טוב, שנה טובה

DSC00141.jpg

DSC00142.jpg

DSC00143.jpg

DSC00145.jpg

DSC00147.jpg

DSC00148.jpg

DSC00150.jpg

DSC00151.jpg

חבר הפורום רמי מינץ נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך.

 

DFC

פורסם
מה זה "הסדנה" מי עושה מדידות לצלינדר ושלייף שסתומים

אם אפשר קצת יותר מידע כי גם אני מתכנן לפתוח מנוע בטריומף

איציק

האם המנוע של הטריומף עייף ?

חלקים לטריומף יש אצל איצ'ה בגבעתיים = עמוד עימי בקשר ואתן לך את הטלפון שלו.

בהצלחה

מצא משה

פורסם
אם אני זוכר נכון 42 ו15, אני אבדוק כשאגיע הביתה .

מסתבר שזה 14 ו42 .

השרשרת היא ek520sro

אם זה מעניין אותך צור קשר.

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

פורסם

המשך לנעשה:

הצטיידתי בסטוק של מגבונים לחים.

קומפרסור.

המשכתי להבריק את הצלינדר, הראש, ומכסה הראש.

את האטם שבין הצלינדר לבלוק גירדתי עם שפכטל יפני.

באמצעות מברג דפיקה רחב, חלצתי את חצאיי הסהר של מיסב ההחלקה.

באמצעות אותו המברג שלפתי את גומיית השסתום.

חשוב מאוד שכל מכסה שסתום יחזור לאותו השסתום שממנו הוא יצא, והשסתום יחזור לקדחו המקורי.

בשאר הזמן הברקתי את מעבריי היניקה באמצעות נייר ליטוש עדין, מעברי הפליטה דורשים ציוד יותר כבד בדמות רוטור פנאומתי שיגיע מחר. התמונות מהליטוש יצאו זוועה, אז חסכתי מכם יצירות של פיקסו.

ערב טוב, הלכתי לאכול פיצה :)

DSC00149.jpg

DSC00158.jpg

DSC00152.jpg

DSC00153.jpg

DSC00157.jpg

DSC00159.jpg

DSC00161.jpg

חבר הפורום רמי מינץ נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך.

 

DFC

×
×
  • תוכן חדש...