Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שסתומי פליטה התעקמו, מה יכולה להיות הסיבה?


PorSche-911
שימו לב! השרשור הזה בן 5144 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חברי פורום!

אומנם לא מדובר פה ברכב אבל מדובר בכלי מוטורי לכל דבר ועניין אני יתחיל את הסיפור.

הכלי המדובר הוא טרקטורון - פולריס פרדטור שנת 2007 בעל מנוע 500 סמ"ק 4 פעימות. המנוע הוא חד צילנדר עם 4 שסתומים (קאמפשט כפול), הגיר הוא ידני בעל 5 הילוכים + רוורס הגיר עצמו יושב ביחד עם המנוע כיחידה אחת בדיוק זהה אחד לאחד לאופנוע.

כמובן שבמנוע קיימת גם שרשרת טיימניג. עד כאן פירוט על המנוע.

 

הסיפור הוא כזה קצת לפני פסח ההילוך השלישי הפסיק לתפקד והייה מחליק, לא הייתה ברירה אחרת מלבד לפרק את המנוע מחוץ לכלי ולפתוח אותו לגמרי מכיוון שההילוכים והמשלבים שלהם יושבים בצמוד לקראנק !.

מפתיחה התברר שהמשלב של ההילוך השלישי טחון לחלוטין, הוחלפו החלקים הבעייתים בגיר המנוע נסגר ועל הדרך הוחלפו הדברים הבאים:

 

סט אטמים בכל המנוע כולל אטם ראש

רינגים (הבוכנה גם ככה בחוץ אז על הדרך)

גומיות שסתומים (הראש מנוע גם הוא בחוץ אז הייה שווה להחליף).

עכשיו מין הסתם גם הטיימניג פורק והייה צורך לכוונו מחדש.

 

הכל טוב ויפה לאחר זמן מה משחרר את הכלי מהמוסך, מניע ונוסע לדרכי כמובן שתי מיכלי דלק ראשונים עושה על סל"ד נמוך וללא מאמץ מיוחד בגלל שעשיתי הרצה לרינגים.

לא עבר שבוע ובמצטבר לא עברו יותר מ-4-5 שעות נסיעה (קצת אחרי המיכל השני בדיוק סיימתי הרצה).

ולפתע המנוע מתחיל להשתנק (מוציא גם לא מעט בקפיירים לאחר ההרכבה שלו מחדש יש לציין), המשיך לגמגם עוד קצת ונכבה, אוקי התנעה מחדש ללא יותר מידי מאמץ וממשיך לכיוון הבית לבדוק את הבעיה, כ-100 מטר ליד הבית נכבה הכלי שוב ניסיונות הנעה חוזרים לא הועילו רק הנעה בדירדור הצליחה להחזיר את המנוע לחיים.

ואז שהמנוע מונע , רעשי אימים נשמעים ממנו כאילו פטיש 5 קילו יושב בפנים :shock:, דפיקות מאוד מאוד חזקות , המנוע כבה שוב והפעם לא מניע יותר לגמרי , לא בדירדור ולא עם סטרטר כמובן.

הקומפרסיה של המנוע ירדה ל-0 כניראה כי הצלחתי לגרור אותו שהוא בהילוך ראשון :arrow:, מנוע כזה במצב תקין אי אפשר להזיז בכלל ובקושי ניתן להניע בדירדור (נדרשת ירידה רצינית מאוד ובהילוך 4 לפחות).

 

הכלי חוזר כלאחר כבוד למוסך המטפל, אותו מוסך שהעניק 3 חודשים אחריות לתיקון אותו ביצע שבוע לפני בדיוק.

מפרוק ראש המנוע עולה כי 2 שסתומי הפליטה התעקמו, המוסך אינו לוקח על עצמו אחריות בטענה שהוא לא נגע בשסתומים ורק החליף גומיות.

החלפת שסתומים היא עסק לא זול, לא זול בכלל אפילו ודורשת להחליף שוב אטם ראש ועלות של כל שסתום פליטה נעה באיזור ה-300 ש"ח.

 

מהתעייצות עם בעל מקצוע מומחה בתחום, הסובר לי שהסיבה היחידה לכך שהסתומים התעקמו היא בגלל כיוון שרשרת טיימניג גבולי מאוד. שאלתי אותו כיצד הכלי נסע ככה כמעט שבוע? הוא אמר לי הכלי הזה לא נסעה יותר מ-4 עד 5 שעות :shock: הייתי בשוק ואמרתי לו שזה בהחלט נכון .

לטענתו הטיימניג הייה גבולי ובסל"ד הנמוך של ההרצה הנגיעה לא הייתה חזקה או משמעותית, אבל ברגע שסיימת את ההרצה והתחלת להעלות לסל"ד גבוה מה שקרה זה מכות של הסתומי פליטה בבוכנה עד לעיקום סופי שלהם.

לטענתו ההאשמה הבלעדית היא של המוסך שכיוון את הטיימניג לא נכון ואין עוד סיבה שסתום יתעקם ככה סתם, ישרף הוא אמר יכול להיות אבל ברגע של עיקום זה רק כיוון לא נכון.

 

אני שואל לעצכם, על מי האחריות פה עלי? או על בעל המוסך?

עצות ועזרה התקבלו בברכה תודה לכם :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קרה לי פעם משהו דומה עם CBR600, פתחתי מנוע והרכבתי חזרה כשהטיימינג לא מכוון נכון:twisted:

מיותר לציין שעיקמתי שסתומים, לא זוכר אם פליטה או יניקה, ואפילו לא הנעתי אותו עדיין: הספיק סיבוב ידני של הקרנק (היה קצת קשה לסובב אותו אפילו שהיה בלי פלגים - מעניין למה..).

קח בחשבון שייתכן מאוד שנפגעו מובילי השסתומים - במקרה שלי הם היו חלק מהראש (אלומיניום)

והתפוררו לתוך הבוכנה..נזק לא קטן בסופו של יום.

במקרה שלך - מן הסתם אחריות של המוסך..

תקנו אותי אם אני תועה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שנגע במנוע ובשסתומים הוא האשם לפי איך שזה נראה.

 

אל תשכח שהסיכוי שמשהו כזה יקרה לבד הוא כמעט לא קיים ועוד במיוחד שיש שרשרת תזמון ולא רצועה.

 

מאוד הגיוני גם שבסל"ד נמוך לא נתקלת בבעיה אולם בסל"ד גבוה חשוב מאוד שהטימניג יהיה מדויק מאחר וכל החלקים זזים הרבה יותר מהר, הכל צריך להיות יותר מדויק ולכן תזמון גבולי יכול לגרום לכך.

 

דברים מהסוג הזה לרוב לא קורים לבד אלא בגלל טעות של מכונאי או מי שהרכיב חזרה, ועצם זה שהתעקמו רק שסתומי הפליטה, ומדובר במנוע עם גל זיזים כפול, עוד יותר מעיד שמשהו באיזור הזה לא הורכב נכון.

 

לסיכום,

 

אל תוותר לו כי זו אחריותו המלאה.

 

בברכה,

גילעד

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום חברי פורום!

אומנם לא מדובר פה ברכב אבל מדובר בכלי מוטורי לכל דבר ועניין אני יתחיל את הסיפור.

הכלי המדובר הוא טרקטורון - פולריס פרדטור שנת 2007 בעל מנוע 500 סמ"ק 4 פעימות. המנוע הוא חד צילנדר עם 4 שסתומים (קאמפשט כפול), הגיר הוא ידני בעל 5 הילוכים + רוורס הגיר עצמו יושב ביחד עם המנוע כיחידה אחת בדיוק זהה אחד לאחד לאופנוע.

כמובן שבמנוע קיימת גם שרשרת טיימניג. עד כאן פירוט על המנוע.

 

הסיפור הוא כזה קצת לפני פסח ההילוך השלישי הפסיק לתפקד והייה מחליק, לא הייתה ברירה אחרת מלבד לפרק את המנוע מחוץ לכלי ולפתוח אותו לגמרי מכיוון שההילוכים והמשלבים שלהם יושבים בצמוד לקראנק !.

מפתיחה התברר שהמשלב של ההילוך השלישי טחון לחלוטין, הוחלפו החלקים הבעייתים בגיר המנוע נסגר ועל הדרך הוחלפו הדברים הבאים:

 

סט אטמים בכל המנוע כולל אטם ראש

רינגים (הבוכנה גם ככה בחוץ אז על הדרך)

גומיות שסתומים (הראש מנוע גם הוא בחוץ אז הייה שווה להחליף).

עכשיו מין הסתם גם הטיימניג פורק והייה צורך לכוונו מחדש.

 

הכל טוב ויפה לאחר זמן מה משחרר את הכלי מהמוסך, מניע ונוסע לדרכי כמובן שתי מיכלי דלק ראשונים עושה על סל"ד נמוך וללא מאמץ מיוחד בגלל שעשיתי הרצה לרינגים.

לא עבר שבוע ובמצטבר לא עברו יותר מ-4-5 שעות נסיעה (קצת אחרי המיכל השני בדיוק סיימתי הרצה).

ולפתע המנוע מתחיל להשתנק (מוציא גם לא מעט בקפיירים לאחר ההרכבה שלו מחדש יש לציין), המשיך לגמגם עוד קצת ונכבה, אוקי התנעה מחדש ללא יותר מידי מאמץ וממשיך לכיוון הבית לבדוק את הבעיה, כ-100 מטר ליד הבית נכבה הכלי שוב ניסיונות הנעה חוזרים לא הועילו רק הנעה בדירדור הצליחה להחזיר את המנוע לחיים.

ואז שהמנוע מונע , רעשי אימים נשמעים ממנו כאילו פטיש 5 קילו יושב בפנים :shock:, דפיקות מאוד מאוד חזקות , המנוע כבה שוב והפעם לא מניע יותר לגמרי , לא בדירדור ולא עם סטרטר כמובן.

הקומפרסיה של המנוע ירדה ל-0 כניראה כי הצלחתי לגרור אותו שהוא בהילוך ראשון :arrow:, מנוע כזה במצב תקין אי אפשר להזיז בכלל ובקושי ניתן להניע בדירדור (נדרשת ירידה רצינית מאוד ובהילוך 4 לפחות).

 

הכלי חוזר כלאחר כבוד למוסך המטפל, אותו מוסך שהעניק 3 חודשים אחריות לתיקון אותו ביצע שבוע לפני בדיוק.

מפרוק ראש המנוע עולה כי 2 שסתומי הפליטה התעקמו, המוסך אינו לוקח על עצמו אחריות בטענה שהוא לא נגע בשסתומים ורק החליף גומיות.

החלפת שסתומים היא עסק לא זול, לא זול בכלל אפילו ודורשת להחליף שוב אטם ראש ועלות של כל שסתום פליטה נעה באיזור ה-300 ש"ח.

 

מהתעייצות עם בעל מקצוע מומחה בתחום, הסובר לי שהסיבה היחידה לכך שהסתומים התעקמו היא בגלל כיוון שרשרת טיימניג גבולי מאוד. שאלתי אותו כיצד הכלי נסע ככה כמעט שבוע? הוא אמר לי הכלי הזה לא נסעה יותר מ-4 עד 5 שעות :shock: הייתי בשוק ואמרתי לו שזה בהחלט נכון .

לטענתו הטיימניג הייה גבולי ובסל"ד הנמוך של ההרצה הנגיעה לא הייתה חזקה או משמעותית, אבל ברגע שסיימת את ההרצה והתחלת להעלות לסל"ד גבוה מה שקרה זה מכות של הסתומי פליטה בבוכנה עד לעיקום סופי שלהם.

לטענתו ההאשמה הבלעדית היא של המוסך שכיוון את הטיימניג לא נכון ואין עוד סיבה שסתום יתעקם ככה סתם, ישרף הוא אמר יכול להיות אבל ברגע של עיקום זה רק כיוון לא נכון.

 

אני שואל לעצכם, על מי האחריות פה עלי? או על בעל המוסך?

עצות ועזרה התקבלו בברכה תודה לכם :arrow:

 

השערה ללא הבעת דעה על אשמים,לפעמים תושבות שסתומים (זיצים) קופצות...מחלה של מקוררי אויר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

שלום,מי שאמר לך שזה בגלל כיוון גבולי לא יודע מה הוא מדבר,שיפצתי בעברי כמה עשרות מנועים של פרדטורים,ואני יכול להגיד לך בוודאות שאין סיכוי שהמנוע הזה מניע עם שן אחת לא במקום,ובטח שלא נוסע 2 מיכלים,אז מה זה גבולי? או שהתזמון במקום או שלא.

התזמון במנוע הזה הוא די קל,ישנן 3 חוליות בצבע זהב שיושבות על סימני נקודה על גלגלי השיניים

 

במנוע שלך קרה אחד משני דברים,הראשון,מותחן שרשרת שלא הוחלף,ולא הצליח לבצע מתיחת שרשרת ראויה,מה שגרם לתזוזה של התזמון, או שגלגל השיניים של הקאמשפט פליטה החליק על גל הזיזים,זה משהו שראיתי כמה פעמים במנועים האלו,גלגל השיניים מוכנס בלחץ לציר ולעיתים הוא מחליק.

 

צלם תמונה שסתומי הפליטה,גלגל השיניים של קאמשפט הפליטה,מותחן השרשרת וראש הבוכנה ותקבל חוות דעת מקצועית יותר.

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צבי אייל - המנוע הזה לא מקורר אויר, הוא מקורר מים עם רדיאטור והכל כמובן.

 

שלום,מי שאמר לך שזה בגלל כיוון גבולי לא יודע מה הוא מדבר,שיפצתי בעברי כמה עשרות מנועים של פרדטורים,ואני יכול להגיד לך בוודאות שאין סיכוי שהמנוע הזה מניע עם שן אחת לא במקום,ובטח שלא נוסע 2 מיכלים,אז מה זה גבולי? או שהתזמון במקום או שלא.

התזמון במנוע הזה הוא די קל,ישנן 3 חוליות בצבע זהב שיושבות על סימני נקודה על גלגלי השיניים

 

במנוע שלך קרה אחד משני דברים,הראשון,מותחן שרשרת שלא הוחלף,ולא הצליח לבצע מתיחת שרשרת ראויה,מה שגרם לתזוזה של התזמון, או שגלגל השיניים של הקאמשפט פליטה החליק על גל הזיזים,זה משהו שראיתי כמה פעמים במנועים האלו,גלגל השיניים מוכנס בלחץ לציר ולעיתים הוא מחליק.

 

צלם תמונה שסתומי הפליטה,גלגל השיניים של קאמשפט הפליטה,מותחן השרשרת וראש הבוכנה ותקבל חוות דעת מקצועית יותר.

אורן

 

טוב אז ככה, ראיתי היום את המנוע והוא פורק לעומק יותר, על הבוכנה יש סימנים ברורים של השסתומים.

בנוסף המיסב תלתל נמצא בעל חופש ועל פי בעל המוסך זה מה שגרם לפגיעת השסתום בוכנה.

 

אני שואל איך זה שהמנוע הורכב כאשר המיסב תלתל בעל חופש מלכתחילה?

הוא טוען שהוא בדק ולא הייה חופש במיסב תלתל , החופש התפתח אחר כך?

 

הגיוני שמיסב תלתל יתפרק תוך מספר שעות עבודה לאחר שלטענתו הוא נמצא תקין?

יכול להיות שכתוצאה מהמכה בבוכנה ועצרית הפתאומית אותו מיסב נשבר \ קיבל חופש?

מי לעזזאל צריך לשאת פה באחריות? זה לא קצת יותר מידי צירופי מקרים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חופש במיסב טלטל במנועי KTM היא תופע שיכולה להתחיל בפתאומיות כאשר מחזיקים את הגז על סל"ד גבוה לאורך זמן,זה קרה גם לי אחרי שיפוץ חלק עליון ב SC400 ,קשה מאוד לאבחן חופש בטלטל גם כאשר הצלינדר מפורק ועלות שיפוץ על הדרך מחייבת פתיחה של הקייסים ופרוק הקראנק לחצי.זה היה יכול להכפיל לך את עלות התיקון הראשונית וקיימת סבירות שהמוסך לא אשם לגמרי כפי שמוצג,הייתי מציע לך להגיע לפשרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5144 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...