Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5157 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
שימו לב שפותח השרשור מתכוון לגיר רובוטי ולא לגיר ידני רגיל...היה טוב אם מישהו שמכיר את הגיר שיש ברכב שפותח השרשור הזכיר,יסביר לו איך נכון לבצע זינוק בעליה בלי להדרדר אחורה ולא "לרדת" עליו ועל כותבים אחרים שהם לא יודעים לעשות זינוק בעליה.

 

יש שתי שיטות, שידועות כבר עשרות שנים, ששתיהן הוזכרו כאן, ושתיהן פועלות היטב גם בתיבות ההילוכים אוטומאטיות וגם ברובוטיות:

1. זינוק בעזרת מעצור יד.

2. זינוק בעזרת שתי רגליים (שמאל על הבלם וימין על התאוצה).

 

שתי השיטות פותרות את הבעיה, ואינן גורמות נזק לרכב.

 

לגבי ההערות על חוסר התאמה של הגוף לשיטה השניה - במכוניות קארטינג משתמשים בשיטה הזו, וכל נהג מתחיל מתרגל לכך תוך רגע.

 

דני

  • תגובות 52
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אף פעם לא הבנתי למה צריך בלם יד בידני - עומדים עם הברקס, ושיש ירוק מרימים את רוב הקלאץ', ועוברים ישירות מהברקס לגז, לא מחכים. נותנים לחיצה חזקה קצת מהרגיל על הגז, והאוטו לא מדרדר אפילו סנטימטר..

אני עושה ככה כל יום וגם פעם אחת ביציאה מאיזה חנות שהיה עלייה ממש גדולה עם עצור זה גם עבד מעולה.

 

ובקשר למי אשם, לא תמיד זה שמאחורה, לפני כמה ימים הבאתי סיבוב למישהו ששכח איך להעביר הילוכים ובעלייה אחת הוא הדרדר רחוב שלם עד שהוא הצליח...

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

פורסם
החוק קובע, אם במים, באוויר או ביבשה (אפילו בחלל) שכל מפגש בין שתי מכוניות או יותר, בטור, אשם הרכב השני,כלומר במקרה שלך, אשם החבוב שלא איפשר לך לנסוע בביטחה, בצורת היצמדות אלייך.

 

אפילו אם אתה דירדרת סנטימטר או שניים (אפילו עשרה) שיילמד הנהג שאחרייך להבא, לתת לך אפשרות תמרון ומרחק סביר.

 

אין חוק כזה, והמשפט האחרון שלך סותר את המשפט הפותח. כלומר, אם הנהג מאחור נתן מרחק סביר, מי אשם אז?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

יסלחו לי מנוסים ממני וכאלו שאני קורא את דעותיהם ולומד מהן, לפעמים.

אני סבור ששיטת שתי הרגליים עדיפה על שימוש בבלם יד. נהג/ת צריכים שליטה סבירה בשתי הרגליים. הרי כשאנו נוהגים ברכב עם מצמד - כל רגל נעה בכיוון מנוגד, מפעילה לחץ שונה בצורה משמעותית. ומתרגלים לזה מהר. ככה גם אפשר להתאמן ולהתרגל לזינוק בעליה עם שחרור דוושת בלם ולחיצה בו זמנית על הגז.

שתי הידיים צריכות להיות על ההגה.כמה שיותר. לאנשים יש נטיה ללוות את שחרור בלם היד עם התכופפות קלה, לעזור לו לרדת עד הסוף, משום מה פחות צדוייק לחוש ביד את נקודת השחרור שלו מאשר ברגל, וכל זה ביחד עם זינוק בעליה. (נעזב את הרכבים עם בלם יד חשמלי שממילא לא שימושי לזינוקים כי כל לחיצה קלה על הגז משחררת אותו).

אני לא מכיר גיר רובוטי, אבל חושב שהעצות שיש פה טובות לכולם.

ילה גבר בא נראה! מר +1
פורסם

ברכב ידני אין צורך בבלם היד.

מי שמכיר רכבים ידניים יודע בדיוק ועד לאן יש להרים את הרגל מהמצמד, בדיוק לאותה נקודה שבה הרכב יעמוד בלי גז ובלי ברקס.

בשיעורי הנהיגה לימדו אותי כיצד לבצע זינוק בעליה עם בלם יד בשביל הידע, אך מעבר לזה אף פעם לא השתמשתי בו, מכיוון שאין צורך.

 

 

 

 

 

ל'

תגיש כזאת תביעה אזרחית ואחרי שבוע עוד תוכל להראות לחברים שלך את טביעת הנעל של השופט על התחת שלך לאחר שהוא בעט אותך החוצה מבית המשפט.

פורסם

כל הנ"ל נכון לשיפוע מתון, קצת בעייתי בשיפוע תלול, וממש קשה בשיפוע תלול על עפר. שיטת מעצור היד מסורבלת יותר אבל מדוייקת יותר.

 

אני משתמש פעם בשיטה זו ופעם בזו, בהתאם לרכב ולתנאי הדרך.

 

לגבי הנזק למצמד - אם מצליחים לזנק בצורה הדרגתית וללא החלקת מצמד רבה, אין נזק.

 

דני

  • שנתיים מאוחר יותר...
פורסם

כאחת שגרה בחיפה עמוסת העליות, יכולה להעיד שחלק מהעליות מחייבות שימוש בבלם יד, כי הן תלולות כלכך שגם אם אני נוסעת בדיזל ידני ומכירה היטב את הרכב, עדיין לא אקח סיכון שאתדרדר אחורה אפילו כמה סמ (במיוחד שאני נוסעת עם וו גרירה אימתני).

 

גם אם אהיה הכי מהירה בעולם, כוח הכבידה תמיד יהיה מהיר ממני, ובעשירית השנייה שאני מעבירה את הרגל הימינית מהברקס לגז האוטו יכול בכייף להחליק אחורה...

 

אולי זאת לא תהיה אשמתי, אבל הספיקה לי פעם אחת לראות יונדאי נכנסת בי מאחור ונפתחת כולה בגלל וו הגרירה הזה. היה משעשע לרגע, אבל אשמח לא לחזור על המראה הזה שוב.

 

(ועכשיו גם גיליתי שהתרד הזה מת כבר שנתיים, נו מילא, עדיין רלוונטי)


×
×
  • תוכן חדש...