Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משאיות, משאיות!!! רק משאיות מעניינות אותי


דב קרדו
שימו לב! השרשור הזה בן 272 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בוולוו FH יש 700 כ"ס

 

וכן, גם אני חולה על מנועי דיטרויט :-)

GMC Cannon-ball going like a train, all down"

the 40 in the driving rain" (Mark Knopfler)...GM TRUCK

8)RIDE ON: GMC SIERRA K2500 4X4 1987 - RAT-TRUCK

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 5.7 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

השושנים

משהו בשבלך

תמונות שפורסמו בשרשור

לעניות דעתי כל מובילי הטנקים הגיעו עם מנוע Mack ENDT 866 V8 .

866= נפח באינצ' מעוקב.

1 אינצ' מעוקב = 16.3 סמ"ק. מכאן שנפח המנוע 14.1 ליטר.

לדעתי- וולבו, בעלת הבית במאק צריכה להוריד אצלה כמה ראשים אחרי שחיסלה את המנוע ב-2001. אולי לא בדיוק הדגם הזה אלא ממשיך דרכו שנקרא E9 עם 16 ליטר ומעל 600 כ"ס.

אין כמו V8 כדי לייצר הספק ומומנט גבוה, ר' מאן מרצדס וסקניה.

כל הכבוד ויותר מזה לשמוליק ולנסי, וכן אני עדיין רוצה סיבוב :-o, תיקון- כמה סיבובים.

לדעתי כל המאקים הצבאיים הגיעו עם מנוע ENDT 865 שגם לו יש 866 אינטש מעוקב רק שההספק שלו מעט נמוך ומגיע ב2100 סל"ד ל 325 כ"ס לעומת הדגם שציינת שמירב הכח שלו ב2200 סל"ד מגיע ל 375 כ"ס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דודג פרגו משנת 1960 אנגלי,מנוע פרקינס,אני זוכר אותם ,כולם בצבע כחול מובילים מיכלי פרי מהפרדסים ארגז 5.20 מטר צמיגים 1000 על 20 נעלמו מהכבישים בשנות השמונים המוקדמות,כל הכבוד על היוזמה ותודה על התמונה.

===============================================================

דודג' אנגלי מודל בין השנים 1956-60 רובם הגיעו עם מנוע ליילנד דגם 350 עם 105 כ"ס זהה למנוע של ליילנד קומט מודלים בין השנים 1947-58 חלק קטן מהדודג'ים האלו הגיעו עם מנועי פרקינס תחת השם פרגו או קומר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר לא זוכר, כמה שוקל סוס כזה נטו?

 

אם זה לא יותר מ- 12 טון, הוא יכול לעשות רישוי אספנות!

 

שמוליק קורא כאן, מישהו יודע?

 

צה"ל מוציא למכרז כל מה שלא בשימוש ,ההגבלה בנושא רכב כבד היא שהוא ימכר לסוחרים מורשים ויעודם ,של הכלים,לפרוק או ליצוא על מנת שלא ינועו על כבישי הארץ.גם במקרה הזה הרכב לא יכול לקבל מס רשוי בארץ ולכן הוא נע בשלב זה עם שלטי זהויי במבחן היות והבעלים הוא סוחר רכב מורשה.

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני רוצה סיבובים!

 

המנוע הזה, כבר כתבתי כאן, נקרא בזמנו על ידי מאק "הענק הלוחש" כיוון שהיה שקט במיוחד באופן יחסי למנועים אחרים, בוודאי בסדר הגודל הזה.

 

ואיזו גמישות היתה לו - הוא משך כמו סוס מ- 1,150 סל"ד עד 2,700 (אם לא דייקתי לא לקפוץ עלי, זה מהזיכרון)...

 

טוב, לך תמשוך מרכבה עם גיר 5+1... והיה אוכל את המאן OAF בעליות לארוחת בוקר למרות הפרש הספק מכובד לטובת המאן!

 

 

 

לעניות דעתי כל מובילי הטנקים הגיעו עם מנוע Mack ENDT 866 V8 .

866= נפח באינצ' מעוקב.

1 אינצ' מעוקב = 16.3 סמ"ק. מכאן שנפח המנוע 14.1 ליטר.

לדעתי- וולבו, בעלת הבית במאק צריכה להוריד אצלה כמה ראשים אחרי שחיסלה את המנוע ב-2001. אולי לא בדיוק הדגם הזה אלא ממשיך דרכו שנקרא E9 עם 16 ליטר ומעל 600 כ"ס.

אין כמו V8 כדי לייצר הספק ומומנט גבוה, ר' מאן מרצדס וסקניה.

כל הכבוד ויותר מזה לשמוליק ולנסי, וכן אני עדיין רוצה סיבוב :-o, תיקון- כמה סיבובים.

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוב המנועים של וולבו הם 6 צילינדרים טוריים , כולל ה FH 16 עם 520 כוחות סוס ..

 

1) כשוולבו מיצתה את מנוע ה-12 ליטר ורצתה הספק גדול יותר היא הלכה ליצרניות מנועים - קאמינס רצתה הרבה כסף, קטרפילר רצתה גם המון כסף, ויש לי הערכה שלא ממש רצתה למכור כי מתחרה עם וולבו בצמ"ה. מנועי 600 כ"ס עולים בערך 30,000 דולר.. ואז וולבו פיתחה בעצמה מנוע 6 טורי 16 ליטר שהתחיל ב-475 כ"ס ומאז טיפס.. לדעתי טעות, היתה צריכה לשפר את המנוע V8 מדגם E9 שבא מחברת הבת מאק.

 

2) מנוע V חזק יותר ומייצר יותר מומנט ממנוע טורי, בגלל מבנה הקרנק- פיני הטלטלים מסדורים בצורה מסויימת שתורמת לזה- אל תשאלו אותי אלא מומחי פיזיקה.

 

3) בעיקרון מנוע מרובה בוכנות יהיה חזק יתר ממנוע בנפח זהה בעל מס' בוכנות קטן יותר בכלל שיש רצף טוב יותר של פעימות כח. אפשר ליישר קו ולסחוט עוד סוסים ממנוע 6 טורי, ר' וולבו עם מנוע 16 ליטר שנסחט עד 750 כ"ס, זה בטוח לא בא בקלות ונחכה כמה שנים או פחות לראות שרידות..

לקטרפילר יש מנועי 6 טוריים כמו C15 ו- C18, 15 ו 18 ליטר בהתאמה, האחרון אני לא בטוח שחוקי לכביש.

קטרפילר אכלה ים חרא עם מנועי הכביש מסדרת ACERT שהתפוצצו בגלל לחץ גדישה גבוה. בדיוק מה שחברה שמפורסמת באמינות שלה לא צריכה ברזומה.

 

4) למנועי 2 פעימות של GM יש צליל טוב, כיום פחות נפוצים כי לא עומדים בתקני זיהום אוויר. הבנתי שמיוצרים ע"פ דרישה.

תפקיד מגדש או בלאואר- מפוח בעברית, הוא לדחוס כמות מינימלית לחלל הצילינדר כדי לאפשר למנוע לעבוד, זה הכרחי במנועים אלו. צריך להבין שהשם שובש מבלאואר למגדש. זה לא נכון.. נישאר עם בלאואר- מפוח בעברית.

היו מנועי GM ללא מגדש טורבו, למשל V6-53 בזחלדי"ם. בנגמש"י M113 אותו דגם מנוע הופיע עם מגדש טורבו עוד אותיות כמו T - טורבו.TA - טורבו אינטרקולר.

היו ל-GM דגמים עם מגדשי על, אאל"ט סדרת 149 בקטרי רכבת ישראל עם 16 ציל' ו- 4 סופרצ'רגרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי כל המאקים הצבאיים הגיעו עם מנוע ENDT 865 שגם לו יש 866 אינטש מעוקב רק שההספק שלו מעט נמוך ומגיע ב2100 סל"ד ל 325 כ"ס לעומת הדגם שציינת שמירב הכח שלו ב2200 סל"ד מגיע ל 375 כ"ס

 

רוני, סביר להניח שאתה צודק בקשר לשמות הדגמים של המנוע, רק משהו בהספקים נראה קצת, ובכן, חלש ביחס לביצועים בפועל.

לא סביר שמנוע 325 כ"ס ימשוך מרכבה 2 ב' בלי לגמגם ויתן בראש למאן OAF עם 440 כ"ס. זו גם היתה תשובה של נהגי המובילים איתם נסעתי ברמת הגולן, אזור משופע בעליות.. גם 375 כ"ס נראה נתון שמתאים לפרוספקט ולא למציאות בשטח, יותר הגיוני שהמאק הוציא 400 סוסים וצפונה. אאל"ט אתה ציינת במוקם אחר שכמה DM800 אזרחיים הגיעו עם 440 כ"ס בשנות ה-80'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר לא זוכר, כמה שוקל סוס כזה נטו?

 

אם זה לא יותר מ- 12 טון, הוא יכול לעשות רישוי אספנות!

 

לעניות דעתי משקלו 14.5 טון, אם תוריד: כננת, סליפר, פגוש, PTO, מיכל שמן, מיכל דלק גדול, תשים צלחת קלה יותר - כי אתה לא ממש צריך לגרור- אז יש לדיאטה הזו פוטנציאל.. לא יודע עם 12 טון אבל בדרך. בהצלחה לשמוליק ולנסי ולכל מי שמשפץ משאיות. :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי רישומי הצבא הרכב מודל 79 ואני חולק על זה יתכן והא עלה לכביש רק בשנה זאת היות וכל הDM 800שהיו בצבא הם מודל 75-6.

 

מפתיע, אבל הרישומים נכונים. ראיתי את הרכב הזה במו עיני, והנה זיהויו: DM895SX מס"ד 2707, הוזמן בנובמבר 1978, יוצר להערכתי בפברואר-מרץ 1979, בארה"ב (לא מהרכבה ישראלית).

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני, סביר להניח שאתה צודק בקשר לשמות הדגמים של המנוע, רק משהו בהספקים נראה קצת, ובכן, חלש ביחס לביצועים בפועל.

לא סביר שמנוע 325 כ"ס ימשוך מרכבה 2 ב' בלי לגמגם ויתן בראש למאן OAF עם 440 כ"ס. זו גם היתה תשובה של נהגי המובילים איתם נסעתי ברמת הגולן, אזור משופע בעליות.. גם 375 כ"ס נראה נתון שמתאים לפרוספקט ולא למציאות בשטח, יותר הגיוני שהמאק הוציא 400 סוסים וצפונה. אאל"ט אתה ציינת במוקם אחר שכמה DM800 אזרחיים הגיעו עם 440 כ"ס בשנות ה-80'

גיא הנתונים שהבאתי על המנוע הם מתוך קטלוג מקורי של מאק שיש ברשותי.גילוי נאות לא עבדתי על מאק עם מנוע כזה ואין לי חוות דעת עליו ואיך הוא מתנהג עם מרכבה,הכל מסיפורי נהגים.בארץ היו 6 DM822SX שהיו בעלי מנוע E9 בעל 440 כ"ס כולם אזרחיים אחד מהם עבד באופן די שוטף עם נגרר עגם של צה"ל בהובלת מרכבות.בנוסף היו עוד 2 מאקים RD800 עם אותם המנועים שהובאו לנסיון אך כשלו והוצאו מהארץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיא הנתונים שהבאתי על המנוע הם מתוך קטלוג מקורי של מאק שיש ברשותי.

 

רוני, תודה על המידע המקיף, תמיד טוב לשמוע ולקבל דעות ממקרוב שקרוב מאד לנושא.

אני משוכנע שהמידע בקטלוגים מדויק, רק מה התחושה היא איכשהו שהמנוע בגורר הצהל"י חזק יותר מ-375 סוסים, גם כי לא היו דרמות מהסוג שלפעמים מגדיל את עוצמת החוויה ועושים תחושה של 'כאילו' חזק, למשל - רעש, וכאן המנוע בבסיסו שקט כמו שדב ציין וגם המפלט ממוקם רחוק מאחורי תא הנהג. עוד דרמה - קפיצות קנגורו בתחילת נסיעה שמקובל בגוררים cab over כמו כל אלו שבאו אחרי המאק, תוצאה של מנוע מתחת לתא הנהג, בעוד שבמאק המנוע מלפנים ונותן קונטרה למשקל העצום שנופל על הצלחת.

בקיצור - משהו שם הרגיש חזק בלי דרמות.

מעניין למה ה RD800 נכשל, יש לך מידע? אאל"ט - RD600 נכנסו לארץ ועבדו יפה.

ד"א - מנוע ה E9 בהספק 700 כ"ס הותקן בגורר טנקים של רנו באמצע שנות ה-90.

 

 

renault_trm_700.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2) מנוע V חזק יותר ומייצר יותר מומנט ממנוע טורי, בגלל מבנה הקרנק- פיני הטלטלים מסדורים בצורה מסויימת שתורמת לזה- אל תשאלו אותי אלא מומחי פיזיקה.

לפי מה שאני יודע להיפך - מנוע טורי מייצר יותר מומנט ממנוע מקביל בתצורת V. ויש יתרון נוסף לטורי וזה כמובן המייסבים בקרנק.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני, תודה על המידע המקיף, תמיד טוב לשמוע ולקבל דעות ממקרוב שקרוב מאד לנושא.

אני משוכנע שהמידע בקטלוגים מדויק, רק מה התחושה היא איכשהו שהמנוע בגורר הצהל"י חזק יותר מ-375 סוסים, גם כי לא היו דרמות מהסוג שלפעמים מגדיל את עוצמת החוויה ועושים תחושה של 'כאילו' חזק, למשל - רעש, וכאן המנוע בבסיסו שקט כמו שדב ציין וגם המפלט ממוקם רחוק מאחורי תא הנהג. עוד דרמה - קפיצות קנגורו בתחילת נסיעה שמקובל בגוררים cab over כמו כל אלו שבאו אחרי המאק, תוצאה של מנוע מתחת לתא הנהג, בעוד שבמאק המנוע מלפנים ונותן קונטרה למשקל העצום שנופל על הצלחת.

בקיצור - משהו שם הרגיש חזק בלי דרמות.

מעניין למה ה RD800 נכשל, יש לך מידע? אאל"ט - RD600 נכנסו לארץ ועבדו יפה.

ד"א - מנוע ה E9 בהספק 700 כ"ס הותקן בגורר טנקים של רנו באמצע שנות ה-90.

 

 

renault_trm_700.jpg

אין לי מידע ממסקנות הניסוי אבל גם האוטוקרים וגם המאקים נכשלו ולו בגלל שדה ראיה והקנספציה של רכב עם קבינה מעל המנוע קבלה נקודות זכות ולראיה הדורות הבאים של האן הוולבו והמרצדס שזכו במכרזים.לגביי הRD600 זהוא למעשה R600 מודרני ועם נסיון עבר די מוצלח אין סיבה שהוא לא יצליח למרות ששוב מאותן סיבות שהזכרתי לגבי המובילים גם בעבודות עפרשינו חשיבה ועברו לרכבי 8X4 עם תאי שינה נוחים מהמאקים הישנים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר לא זוכר, כמה שוקל סוס כזה נטו?

 

אם זה לא יותר מ- 12 טון, הוא יכול לעשות רישוי אספנות!

 

שמוליק קורא כאן, מישהו יודע?

 

 

1) רישוי האספנות ניתן לפי המשקל ה"כולל" ולא ה"עצמי" של הרכב- ובמיקרה של המק הזה זה בטח בסביבות 50 טון! צריך להוריד את הכולל ל"עצמי" אם רוצים שזה מה שיירשם.

 

2) הפרייטליינר שוקלת 10900, אני לא רואה סיבה שהמק ישקול לבד יותר מה-12 (נניח 11900 בגלל שהקבינה מברזל- אבל לא נראה לי יותר).

 

3) הבעיה שלו לא המשקל- הבעיה שהכלים יוצאי צבא לא יכולים כיום "בהגדרה" לקבל רישוי, בין אם זה משאית לבין אם זה טוסטוס- כי "ככה זה", וזהו, וכדי לקבל "אספנות" אתה עדיין צריך רישוי "רגיל" עם המספרים הצהובים. מקווה שבעתיד מישהו יצליח לעשות משהו לרכבים ה"צבאיים-נטו", כי באמת חבל ואין כל סיבה שזה לא יהיה, כי מדובר בכלים לתחביב ולא לפרנסה, ככה שאין כל סיבה למנוע- אבל לך תסביר למשרדים השונים שמישהו רוצה משאית כי בא לו שתהיי לו משאית, ולא ככלי העבודה!:roll:

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1) רישוי האספנות ניתן לפי המשקל ה"כולל" ולא ה"עצמי" של הרכב- ובמיקרה של המק הזה זה בטח בסביבות 50 טון! צריך להוריד את הכולל ל"עצמי" אם רוצים שזה מה שיירשם.

 

2) הפרייטליינר שוקלת 10900, אני לא רואה סיבה שהמק ישקול לבד יותר מה-12 (נניח 11900 בגלל שהקבינה מברזל- אבל לא נראה לי יותר).

 

3) הבעיה שלו לא המשקל- הבעיה שהכלים יוצאי צבא לא יכולים כיום "בהגדרה" לקבל רישוי, בין אם זה משאית לבין אם זה טוסטוס- כי "ככה זה", וזהו, וכדי לקבל "אספנות" אתה עדיין צריך רישוי "רגיל" עם המספרים הצהובים. מקווה שבעתיד מישהו יצליח לעשות משהו לרכבים ה"צבאיים-נטו", כי באמת חבל ואין כל סיבה שזה לא יהיה, כי מדובר בכלים לתחביב ולא לפרנסה, ככה שאין כל סיבה למנוע- אבל לך תסביר למשרדים השונים שמישהו רוצה משאית כי בא לו שתהיי לו משאית, ולא ככלי העבודה!:roll:

גנאדי אתה אופטימי DM800 "עירום" ישקול כ 12 טון אל תשכח יש לו מיכלולים כבדים במיחד בנוסף יש לו 3 שכבות של שאסי בניגוד למאק רגיל עם שתיים.

בקשר למה שציינת אודות מס רשויי אזרחי זה לא מדויק רב הרכבים הצבאיים מוצאים למכרזים ויש אפשרות להעלות אותם על הכביש אפילו ישנם אינטרנשים (דנה) יוצאי צבא שנוסעים על כבישי ארצנו האיסור חל רק על כלים כבדים יותר כמו המרצדס והמאן 16 טון כולל ומעלה ת והסיבה היא למנוע הצפת המשק במשאיות ישנות והוראה זאת החלה אי שם בשנות ה60 היות ולפני כן כל הרכב הצבאי הגיע לשוק האזרחי ועבדו איתם שנים בהקמת המדינה עיין ערך דימוננד טי מאק לנובה ועוד הרבה יפים וטובים או פחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 272 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...