Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

או שאני לא יודע לקרוא, או שכתבי "הגה" לא ברורים


bar72
שימו לב! השרשור הזה בן 5643 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

על כך נאמר , הכל בעיני המתבונן/בוחן

( אם המבחן היה מסתיים , בתוצאה אחרת - גם אז הוא היה לא מובן ..)

 

לכן מעבר לקריאת המבחן , וקבלת הנתונים , כל אחד צריך לבדוק מה מתאים לו , ולאיזה רכב הוא מתחבר יותר .

( אז הבוחנים כתבו את דעתם , לא צריך לקחת זאת אישית )

 

שלושת הרכבים , הם לא כוס הקפה שלי , אם הייתי צריך לבחור אחד מהם .

הייתי מעדיף את הגולף , איכות ,בטיחות , רמת גימור ותדמית .

 

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 93
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

גם אני בעל TSI מרוצה כפי שרובכם פה יודעים, וקראתי את הכתבה וראיתי את הסרטון, והגעתי לכמה מסקנות:

 

1. כל ההשוואה הזאתי נראית לי "מסריחה" ולא נכונה בעליל (מישהו אמר, שוחד של לובינסקי?) כיון שלפי הנתונים הרשמיים, הפיג'ו איטית בכ-2.5 שניות (בעולם ההאצות זה המון) מה-TSI ועוד לא כל כך הבנתי ולא ברור לי איזה דבר "הכריע" (נשמע די החלטי) שה-308 עדיפה על ה-TSI.

 

2. לחבר טוב יש 307 XSI (שנת 2007), גם עליה נהגתי, והיא בטח ובטח עדיפה (מבחינת נתונים) על ה-308, היא מהירה יותר וחזקה יותר מה-308 המדוברת.

עדיין, שנהגנו אחד לצד השני ואפילו כשחברי נהג על ה-TSI - לא מצאנו בשום מצב מענה ל-307 מול ה-TSI (הן מבחינת כוח, האצות, התנהגות, שלא לדבר אפילו על חיסכון בדלק).

יותר מזה, אחרי הנסיעה חברי לחש לי באוזני: "אם הייתי יודע שהגולף טורבו הזאתי היתה נמכרת באותו זמן שרכשתי את ה-307, הייתי ללא היסוס מעדיף את הגולף". לרוע מזלו הגולף החלה להימכר סדיר רק חצי שנה אחרי כן.

 

3. יצא לי גם לנהוג על הפוקוס 2 ליטרים. אין ספק שההתנהגות של הפוקוס באמת עולה על שתי המתמודדות שלה, ותו לא.

אולי פרט לאיבזור עדיף (אך די מצועצע לטעמי) אני לא חושב שהפורד גם כן נותנת FIGHT ראוי מבחינת תאוצות, כוח ומהירות מול הפיג'ו ובטח שלא מול ה-TSI.

 

4. המסקנה האחרונה - לא תמיד צריך להאמין למה שכותבים. מניסיון אישי שלי, לא נראה לי שמבחינת התמורה לשקל, לא חושב שיש מתחרה ראויה כיום ל-TSI בתחום ה-140K ש"ח.

אז אייל - אני לא נעלבתי כי לא כל כך אכפת לי מההשוואה הבידיונית שנעשתה, ולא תמיד המבחנים האלו משקפים משהו.

בינינו - אני מעדיף לראות כמה שפחות TSI על הכביש, גם כדי להרגיש מיוחד, ללכת נגד העדר, ולהנות בלי סוף בכל פעם שאני לוחץ על המצערת ולגלות שהשארתי את הפוקוס 2 ליטר ברמזור ביחד עם ה-308 המוגדשת לאכול קצת אבק.

 

ליאור

 

תגיד אם כל כך חשוב לך האצות למה קנית TSI ? בכסף הזה הייתה קונה איבזה קופרה ומפרפר כל היום בקו ישר או קונה גולף GTI בת שנה שנתיים.

אתה באמת חושב שנתון האצה הזה באמת משנה למי שקונה משפחתית ממש אבל ממש לא אז תפסיק לעשות מזה יותר מידי מהומה , אפשר לחשוב שאתה נוסע בפרארי והפג'ו זה קורקינט חשמלי, זה מאוד קריטי ה-2.5 שניות (על הנייר כן) בהאצה ל-100 הרי איך אפשר לחיות ככה ולא להאיץ ראשון ברמזור .

 

איך אתה יודע שה-307 XSI מהירה יותר? מנוע 2 ליטר עם 138 כ"ס ממה שאני זוכר וזמינות כוח ומומנט פחות טובים מה-308 , איך היא בדיוק יותר מהירה? מתי נסעת ב-308 שכבר החלטת שהיא יותר מהירה , שוב אתה זורק שטיות לאויר ומתבסס על נתוני יצרן אז יכול להיות שפולסוואגן היו קצת אופטימיים בנתונים שלהם.

 

הפוקוס נהדרת בגירסא הזאת , נסעתי על אחת שנת 2007 אומנם צורה קודמת אבל היא מצוניית מכל הבחינות והיא גם הכי מתנהגת , לא שזה כזה משמועותי לרוב הנהגים בארץ שקונים משפחתית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מעונין לחוות דעה על הכתבה בהגה, פשוט לא מענין כיוון שלא נהגתי עדין ב 308 המדוברת, אך יצא לי להיות נוסע באחת כזו באפריל האחרון בגנבה.

 

הדבר היחידי שאני יכול להגיד בעינים עצומות היא שאיכות ההרכבה , הפאר וההרגשה שזו נותנת ב 308 היא עדיפה עשרות מונים מזו אשר מקבלים בפוקוס, ואף עולה על זו של הגולף.

 

ממבחנים אשר קראתי על הפיגו בחול, המנוע 1.6 המוגדש עם גיר ידני נחשב למנוע מעולה ויש כאילו באירופה אשר חושבים שהוא עדיף על חברו המסובך מבית VW.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו, לגופו של מבחן:

1. תיבת ה- DSG של הגולף משובחת ומעולה ככל שתהייה פשוט הייתה פחות טובה באותם 10- 20 מטרים ראשונים של תאוצה מהמקום. השילוב פשוט לא מהיר מספיק, הדבר אפשר ל- 308 לפתוח פער מהותי. יש לציין כי הזינוק נעשה באופן הבא: תיבה על D (לא מצב ידני/ספורט וכיו"ב) וללא "הרמת סל"ד" או שיטות דומות ליציאה מהירה מהמקום.

2. מנוע הגולף נפלא, עם המון כוח זמין וזריזות, אבל, השילוב שלו על פלטפורמה (הגה, מתלים, בלמים וכו') חסרת כל יומרות או יכולות המתקרבות אליו מפספסות את כל הפואנטה.

3. לגבי קוצר המבחן או שטחיות כפי שטענו חלק מהגולשים. זה הכי פשוט בעולם לפוצץ 3,000 מילה על מבחן השוואתי. בהן נכתוב על צליל טריקת הדלת, על חומרי הדש בורד העליון, האמצעי, התחתון, על מגע הכפתורים, על כל אחת מפונקציות המחשב, על פונט הספרות במד המהירות, על תאורת הפנים, מראות הצד, גרעיניות הפלסטיק בדיפוני הדלתות ואני יכול להמשיך כך לעד. אבל זה סוג המבחן שלא מתאים בשופ פנים ואופן למדיה אינטרנטית. כי אף אחד לא יקרא אותו.

 

ובאופן כללי

FALOU, אני ממש לא מחפש להפוך את זה לאיזו התנצחות. אבל אני מצפה שלצורך ההגינות, אם הציטוטים מובאים ממבחן השוואתי לסופר מיני חמות של סוף המילניום הקודם/תחילת הנוכחי (פולו GTI, איביזה טורבו, פונטו HGT) אזי צריך לקחת בפרופורציה את אמות המידה להשוואה.

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה פעמים צריך שיכתבו לך את זה כדי שתבין?

נתונים על הנייר לא אומרים כלום, בוודאי במשפחתומטיות למיניהן.

 

בנתיים כל מי שרשם אחריך חושב כמוני(לגבי תאוצות), לפני שאתה מתלהם, תחשוב לפני. יש לי קצת הבנה ברכבים ואני לא טיפש.

Skoda Octavia MK III 1.8TSI

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית כל לקרמבו מגיע כל הכבוד על גילוי הנאות.

אגב, אינני יודע למה בכלל לערוך מבחן השוואתי באופן כזה.

עדיף היה לקחת את ה308 עם אותו המנוע, אבל גיר ידני (אני יודע, אין בארץ) על מנת לקבל באמת תוצאות יותר משקפות.

דבר ידוע, שגיר אוטומטי מסוגל להפוך גם מנוע מדהים לעצל משהו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנתיים כל מי שרשם אחריך חושב כמוני(לגבי תאוצות), לפני שאתה מתלהם, תחשוב לפני. יש לי קצת הבנה ברכבים ואני לא טיפש.

ואתה עדיין לוקח נתוני ייצרן ומשליך אותם על המציאות בזמן שאתה שוכח שכל נתון יצרן הוא נתון שהושג בתנאים האידיאליים ביותר - דבר שאינו קורה בכביש.

 

אולי אתה לא טיפש, אבל אתה שוכח שהעולם הוא לא מקום שבו כל מה שנבדק במעבדה סגורה בתנאים אידיאליים בהכרח משקף את המציאות.

יש אנשים שמוציאים ממך את המיטב, אנשים נפלאים ונדירים. אני קוראת לו אהובי - אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית כל לקרמבו מגיע כל הכבוד על גילוי הנאות.

אגב, אינני יודע למה בכלל לערוך מבחן השוואתי באופן כזה.

עדיף היה לקחת את ה308 עם אותו המנוע, אבל גיר ידני (אני יודע, אין בארץ) על מנת לקבל באמת תוצאות יותר משקפות.

דבר ידוע, שגיר אוטומטי מסוגל להפוך גם מנוע מדהים לעצל משהו.

 

אתה קצת מזכיר את סנטור ציצרו הרומי .

בכל תגובה - ידני .. ( מה יש לך מאורנג'דה )

 

קרא טוב את הדיון , והמבחן בהגה , הבדיקה בוצעה במוד אוטומטי , כאשר תיבות ההילוכים במצב D .

 

הבחינה הייתה לקטגוריית הרכבים האוטומטיים .

( גם לגולף יש גיר ידני , ושם זה מבחן אחר )

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובנוסף גבי - מה הטעם לבצע מבחן משפחתיות שמיועדות לקהל הישראלי עם מכוניות שלא יגיעו לכאן?

יש אנשים שמוציאים ממך את המיטב, אנשים נפלאים ונדירים. אני קוראת לו אהובי - אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אייל - מה לעשות, דווקא אלה בדיוק הרכבים - שלושתם - שהולכים טוב רק עם גיר ידני.

לגולף יש ידני - 1.6 מנוע רגיל - אפילו די חלש.

 

Blue Jay לא אמרתי לרגע , שיש טעם.

אמרתי, שעדיף היה בשביל שהתוצאות תהינה משקפות יותר.

הוספתי, שידוע לי שאין דגמים כאלה בארץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואתה עדיין לוקח נתוני ייצרן ומשליך אותם על המציאות בזמן שאתה שוכח שכל נתון יצרן הוא נתון שהושג בתנאים האידיאליים ביותר - דבר שאינו קורה בכביש.

 

אולי אתה לא טיפש, אבל אתה שוכח שהעולם הוא לא מקום שבו כל מה שנבדק במעבדה סגורה בתנאים אידיאליים בהכרח משקף את המציאות.

 

ברור לי שנתוני יצרן הם בתנאי מעבדה, אבל אני מסתכל על התמונה הכוללת, קח שני רכבים עם אותם נתונים, האחד עם גיר אוטומט השני עם הידני, השני ינצח במיאוץ.

חוץ מהמומנט הגבוה של ה308, בשאר הפרמטרים היא יותר נחותה מהגולף TSI, במיוחד הגיר הרובוטי מול האוטומט של ה308.

 

בכל זאת, הייתי מעדיף שעוד מישהו יבצע מבחן השוואתי כזה. אין טעם סתם להכפיש את "הגה".

Skoda Octavia MK III 1.8TSI

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה קשור לגיר? , ניראה לך שתאוצה נקבעת רק על פי גיר ?

 

מה עם משקל הרכב , מקדם הגרר של הרכב, מידת צמיגים (אפילו לחץ אויר) ואיכותם, יחסי העברה בגיר , אווירודינמיות וכ'ו .

 

מלבד זאת הגיר בגולף לא ידני "טהור" זה רובוטי עדיין יש לו השתהות קלה בהתחלה לפני זינוק ועדין הוא עובד לפי תוכנת מחשב שמה לעשות אין תוכנת מחשב מושלמת ותמיד יהו טעיות קטנות ושגיאות ככה שידני זה לא אבל בהחלט קרוב מאוד.

חוץ מזה יש גיר אוטומטי מהיר יותר מה-DSG וחלק בהרבה ממנו , אומנם הוא לא שייך לרכבים עממים אלה לרכבי יוקרה , הגיר המדובר הוא הגיר של לקסוס IS-F גיר עם 8 !! הילוכים אוטומטי לחלוטין עם העברות מהירות וחלקות משל ה-DSG ובכתבה שקראתי הבוחן העדיף אותו ללא צל של ספק על ה-DSG.

ככה שלא תמיד רובטי או ידני יהיה מהיר יותר מגיר אוטומט אז תפסיק לבלבל את השכל ולקבוע כללי אצבע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי את הכתבה ואני חושב שאם הגה היו מוטים לטובת לובינסקי, הפוקוס לא הייתה מנצחת.

 

סך הכל המבחן נראה משכנע, הוא מיועד לאנשים שפחות מעבירים הילוך עצמאית אלא משתמשים בגיר האוטומטי, בוחן מספר רב של דברים ולא מהסס לתת ציונים גרועים לרכבים.

 

אני מבין בעלים של רכב שחושבים ששלהם טוב יותר (הגיוני, אחרת הם לא היו קונים אותו), אבל תחשבו שהמבחן הזה מיועד לעולם הרחב, ולא רק למספר מצומצם של רוכשים אשר מסתכלים אחרת על הדברים.

 

מבחינת חיסכון בדלק. 10% ברכב ממוצע יכול להיות 100 ש"ח בחודש, 150 מקסימום. אובדן ערך של רכב ב 150K הוא 1000-1500 ש"ח בחודש. שלא לדבר על הוצאות רישוי, תיקונים, ביטוחים וכו.

 

אז כן, מי שיקנה רכב חדש ב 150K כנראה שהדלק יהיה שיקול משני, אם הדלק הוא קשיקול חשוב - יש מגוון מכוניות דיזל, גז או קומפקטיות שיכולות לעשות את העבודה בצורה טובה יותר...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל גיר אוטומט קונבציונאלי הוא בעל ממיר מומנט(וגם רציף,טיפטרוניק), עצם העניין שיש ממיר מומנט פוגע בתאוצה של הרכב.

אפילו אם הגיר בעל 8,9 או 10 הילוכים, מזה משנה כמות ההילוכים? זה עוד סתם גימיק, מה הבעיה ליצור גיר אוטומט עם 10 הילוכים, בעלי יחסי העברה קצרים?

גיר רובוטי כפול מצמדים, היתרון שלו זה שהוא גיר ידני לכל דבר, ללא ממיר מומנט, לכן אין איבוד מומנט.

אני לא נסעתי על רכב בעל גיר DSG, אבל יש סיבה מדוע רב היצרניות הרכבים עוברות לגיר בסגנון הזה (מיצובישי - SST).

 

וכן, התאוצה כן נקבעת ע"פ הגיר, אז בוא תסביר לי את המקרה הבא:

 

קורולה 08, גיר רובוטי וגיר ידני, מדוע התאוצה של הקורולה עם הרובוטי היא 12.1 ועם הידני 10.4? הבדלי המשקל סה"כ 30 ק"ג בין שני הגירים.

זה מראה שהגיר הרובוטי של טויוטה אינו מוצלח וכן התאוצה נקבעה בגלל הגיר!.

 

אני יכול להביא לך עוד הרבה דוגמאות שבגלל שיש גיר אוטומט התאוצה ארוכה יותר (ראה סקודה פאביה, גולף 1.6TREND, יונדאי I30 מנוע 2.0, ויש עוד הרבה).

Skoda Octavia MK III 1.8TSI

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוץ מזה יש גיר אוטומטי מהיר יותר מה-DSG וחלק בהרבה ממנו , אומנם הוא לא שייך לרכבים עממים אלה לרכבי יוקרה , הגיר המדובר הוא הגיר של לקסוס IS-F גיר עם 8 !! הילוכים אוטומטי לחלוטין עם העברות מהירות וחלקות משל ה-DSG ובכתבה שקראתי הבוחן העדיף אותו ללא צל של ספק על ה-DSG.

ככה שלא תמיד רובטי או ידני יהיה מהיר יותר מגיר אוטומט אז תפסיק לבלבל את השכל ולקבוע כללי אצבע.

 

הגיר של הלקסוס IS-F נקרא SDS, ראשי תיבות ל - Sport Direct Shift transmission.

או במילים אחרות - הוא לא אוטומטי סטנדרטי.

 

The IS-F engine is mated to the world's first eight-speed direct sport-shift transmission.

A new torque-converter lock-up control was developed that allows for a direct, crisp gear change through the constant lock-up of the torque converter in second through eighth gears.

In Drive mode, the IS-F transmission performs with great smoothness, and the torque converter allows for great launch ability for fast standing-start acceleration that will register a zero-to-60 time in less than 4.9 seconds.

This unique transmission also features an advanced Manual mode.

A pair of paddles located within a fingertip's reach behind the steering wheel enables the driver to make ultra-fast up-shift gear changes within a tenth of a second.

Downshifts are accompanied by automated and incredibly precise throttle blips to match engine RPM to vehicle speed.

machinehead, התאוצה תיקבע רק עפ"י הגיר כאשר הרכבים זהים (פרט לגיר).

כאשר הם אינם זהים, יש דברים אחרים שגם משפיעים על יכולות ההאצה של הרכב.

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5643 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...